Stránka 7 z 9

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Štv 5. Nov 2015, 18:45
od baffy
Hmm, to zaslepenie EGR je otázka piatych minút ,prečo to neskúsiš ,aby si ho mohol vylúčiť.No a potom môžeš laborovať ďalej.

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Štv 5. Nov 2015, 19:25
od alda3
EGR .... na ten jsem trošku zapomněl. Stačí odpojit a zaslepit hadičku podtlaku ? Co jsem koukal, moc prostoru tam teda není na to, abych ho oddělával.

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Štv 5. Nov 2015, 22:19
od baffy
Neviem ,skúsenosti s tvojím motorom nemám ,na mojom je trochu inak ,ale pod skrutky č.4 alebo 6 by som dal kus plechu tak aby prekryl otvor. Zatiahol to a odskúšal.Podtlak neviem či je potrebné odstavovať ,na mojom mám elektricky ovládaný a zaslepil som ho bez toho aby som ho odpájal,mno a fungovalo to.Ak má niekto iný skúsenosť ako na to ,tak ma určite opraví.

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Pia 6. Nov 2015, 7:24
od alda3
Super díky. Taky by mě zajímala osobní zkušenost ostatních s vyndáním EGR u tohoto motoru, protože tam je strašně blbý přístup a jestli je na to nějaká jednoduchá cesta ( a to netuším jestli ty šrouby půjdou povolit ).

Alda

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Pia 6. Nov 2015, 9:05
od Kleki
Mal som Xsaru HDI ale 80kW verziu a bolo to tam trošku ináč pretože mala aj intercooler a 66kW ho nemá . Zaslepil som ho na tej prírube kde sú skrutky pod č.6 , určite to je lepšie prístupné miesto ako priamo pri EGR ventile. Pocitovo motor bežal lepšie a mierne sa znížila spotreba. Určite by som ho na tvojom mieste zaslepil a nechal tak. Tu je link http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=61&t=9917&p=131675&hilit=zaslepenie+egr#p131675 kde sú rozmery záslepky . Je to z 80 kW HDI-čka ale malo by to pasovať aj na 66kW.

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Pia 6. Nov 2015, 22:17
od Cvrček
Lepší je to zaslepit na vstupu do EGR. A nechat ho běhat,aby se nezasíral. A žádné odpojování ovládání,jak se to dělalo u 1,9TD. Osobně jsem zaslepení EGR na svém před asi třemi roky vzdal,protože přístup nula,nula,nula... Picasso má motor moc hluboko pod palubkou. Ale když byl vloni motor venku,tak jsme měděnou podložku udělali a použili. Ale jestli a jak je to znát,nemůžu pořádně posoudit,když motor prošel kompletní GO.

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Sob 7. Nov 2015, 13:46
od alda3
Tak jsem dnes vyměnil žhaviče a koukal na ten EGR a popravdě tam je hodně blbý přístup jak k jedné tak k druhé přírubě.
Tak jsem při nastartovaném motoru aspoň zkoušel odpojit ovládací hadičku EGRu a bylo znát, že motor měnil zvuk ( když byla hadička odpojená, tak měl motor tvrdší chod ), ale nějaké cvakání EGRu jsem neslyšel.

Včera jsme zkoušeli v diagnostice načíst tlak paliva a při nastartovaném motoru tam bylo stabilně 196,08 bar.

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Sob 7. Nov 2015, 19:50
od empík
Tak som sa pohrabal v mojich záznamoch a vätšinou mám tlak 298 bar a 1x353 bar. :)

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Sob 7. Nov 2015, 20:35
od baffy
Vysoký tlak paliva by sa mal pohybovať medzi 200 a 1350 bar . Min. tlak ale píšu 120bar a je to v podstate aj hodnota ktorá keď sa nedosiahne musí diagnostika vypísať chybu regulácie tlaku paliva.

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Ned 8. Nov 2015, 20:03
od alda3
No tak to na volnoběh ukazovalo míň ( ale pořád asi tedy v normě ). Je otázkou, zda to je tím že blbě měří regulátor tlaku ( pokud to měří on ) nebo čerpadlo tlačí málo.
Jinak ještě k tomu EGR ventilu - kdybych ho chtěl zkušebně odpojit, nestačila by zaslepit nějaká hadička ? Než to toho půjdu natvrdo.

Alda

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Ned 8. Nov 2015, 20:09
od baffy
Ak ho chceš vylúčiť ako možnú príčinu ,tak jednoznačne blenda.

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Pon 9. Nov 2015, 9:47
od alda3
Tak zítra jde EGR na zaslepení. Dnes mě to opět vypeklo, 10km cesta v pohodě, pak chci předjet náklaďák na čtyřku, auto úplně přestalo táhnout a ihned při vyřazení chcíplo. Poté asi na 7 pokus zase chytlo a jelo jako by se nic nedělo. Chyba motoru nesvítí, když to přestalo táhnout, tak se mi nezdálo že by to začalo hulit. Myslím si, že to musí být chyba někde, kde není diagnostika ( čidla ), jinak by se aspoň rozsvítila na přístrojovce diagnostika.
Alda

-- přidáno pon 9. lis 2015, 11:21 --

A ještě se zeptám na následující. Tady v jiné diskuzi jsem se dočetl, že spínač brzdových světel je dvouokruhový a že jeden okruh uzavírá přívod nafty do trysek ...... jsem si jistý, že chybu tohoto spínače diagnostika také hlásí, ale nikdo ji nevěnuje pozornost .... může tam být nějaká souvislost a je to pravda že cosi odpojuje ?

Díky

Alda

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Pon 16. Nov 2015, 9:01
od alda3
Situace s motorem se trošku hnula dále, tak si říkám, že napíšu informaci i pro ostatní.
Minulý týden v pátek bylo auto na zalepení EGR ventilu. Bohužel tam nastal problém, že by mohlo dojít k utržení totálně zarezlého šroubu na přírubě a pak by to znamenalo výrazně větší rozebírku motoru, takže se EGR pouze odpojil. Po odpojení bylo znát zlepšení v jízdních vlastnostech, ale spotřeba stále 6,5l ( a to jsem jel trasu cca 30km dlouhou ). Takže jsem byl nasranej, že po všech akcích ( výměna pal. filtru, aditiva, vyčištění podávacího čerpadla v nádrži, vyčištění regulátoru tlaku paliva, výměna žhaviček, výměna předehřevu paliva, odpojení EGR ) to stojí za prd, ale při zpáteční cestě při akceleraci když jsem vyjížděl z vesnice v autě strašně cuklo ( opravdu jsem si říkal co se kde utrhlo ) a od té doby lítá jak raketa. Dnes ráno na 12km trase klesla do té doby průměrná spotřeba z 6,5 na 6,2, takže jsem musel jet za výrazně míň. Nechci to zakřiknout, ale vypadá to dobře. Já si osobně myslím, že při té akceleraci se zcela dovřel do té doby stále pootevřený EGR ventil, ale je to jen domněnka.

Takže teď budu jezdit a sledovat, co a jak a doufat, že se chyba neobjeví, protože pak už mě napadá pouze - kontrola a čištění vstřiků, výměna regulátoru tlaku a výměna čidla na railu.

Zatím díky všem za rady a já jdu hledat něco čím ucpu tu hadičku pro EGR, aby to vše vypadalo jak má.

Alda

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Pon 16. Nov 2015, 12:09
od baffy
Kde si sa prosím ťa dočítal o tom brzdovom spínači? :shock:

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Pon 16. Nov 2015, 13:10
od alda3
Ahoj,
to už budu těžko hledat. Ta informace byla taková, že z toho spínače dostává ŘJ informaci, s kterou pracuje .... ale za poslední dobu jsem toho prohledal a pročetl moc.
Alda