Ahoj všem. Konečně jsem zakoupil hezký kus 2,0 HDi 66kW - už mám i xsarácké podložky pod SPZ
Předchozí auta jsem měl různá - poslední bylo (a zatím je) Toledo 1L 1,9D 50kW. Takže zkušenost s naftou sice mám, ale s turbem ne. Toledo jsem mohl vytáčet po minutě jízdy, topilo super a motor je taky bez problémů. Podle mých informací bych ale s HDI neměl tak řádit, takže jezdím prvních 10km na 1300-2000 otáček.
Někteří /např. i soused u TDI/ mi tvrdí, že po výkonu (jako třeba 50km) se má nechat turbo vychladnout - pár desítek vteřin vrčet na volnoběh před domem nebo v garáži....
To se mi opravdu nechce..... ale já mám poslední 2 km z práce z kopce a jedu jen na neutrál nebo brzdím pětkou... co myslíte - stačí to tak? A co v zimě?
Díky za reakce (a jestli to tu někde bylo, sorry, ale nenašel jsem i po dlouhém hledání)