od Honzas » Pia 19. Jan 2007, 19:05
Ahoj kolego, nedělej si s tím hlavu a vyměň celé těleso palivoměru s čerpadlem. ( Cena u Citroena cca 7 000,-Kč) Stejnou závadu jsem měl na mém autě po najetí 220 000 km (Mám Xsaru od novoty, takže ten údaj o km je objektivní - Xsara 2,0HDi 66kW, rok výroby 2001) Spočívá to v opotřebení kolektoru na rotoru turbínového čerpadla, které permanentně žene palivo dopředu k motoru. To znamená, že když otočíš klíček a ještě nestartuješ, tak již čerpadlo běží a stará se o to, aby systém Comonrail byl zaplněn palivem. Někdy se stane, že nastartuješ protože se motorek otřesem pohnul a začal se točit, ale počítej s tím, že daleko už nedojedeš, protože je už po něm. Najdeš to celé pod pravou sedačkou vzadu. Je tam velké plastové víčko, které doporučuji demontovat zasunutím šroubováčku na místě, kde jsou viditelné značky po 120°. Když to neuděláš a víčko vypáčíš, tak ti uletí zarážky a už tam to víčko bude blbě držet a nebude těsnit. Velká matice víka nádrže se povolí a celé zmíněné těleso se vysune nahoru. Samozřejmě musíš nejdříve odpojit vedení paliva a elektriku.
Demontáž a montáž nového tělesa je velmi jednoduchá.
S pozdravem Honzas