hlučný motor, 2.0 HDi

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

hlučný motor, 2.0 HDi

Poslaťod hurri76 » Ned 15. Jan 2012, 21:23

zdravím, nevíte prosím čím by mohla být způsobená zvýšená hlučnost motoru?
Výfuk děravý nemám - měl jsem to zvednuté a kontrolovali jsme to, nikde žádná dírka není.
Motor je ale najednou hodně hlučný - rádio musím mít puštěné o dost víc nahlas, než jak jsem byl zvyklý a když jsem se bavil s manželkou, tak jsme taky museli přidat na hlase...
Hlučnost se zvýšila docela nárazově, v pondělí jsem jel do práce a v pohodě. V pátek jsem se vracel a už to bylo znát. Dneska jsem jel HK - Most a to to bylo už doopravdy hodně znát :-(
Zimníma gumama to nebude, ty tam už nějaký pátek mám a olej jsem tam dával v létě nový.
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 11/2000
Obrázok užívateľa
hurri76
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 74
Registrovaný: Str 16. Apr 2008, 19:38
Bydlisko: Most, Praha, Hradec Králové
Vůz: Xsara 2,0HDi, 66kwh, r.v.2000, 5dv.kombi

Re: hlučný motor, 2.0 HDi

Poslaťod vena garážmistr » Ned 15. Jan 2012, 21:42

Řemenice na klice, ta dokáže dělat pořádnej brajgl. Kolik máš najeto KM? Pokud se to pohybuje cca 150-160 tis.km tak bychna ní vsadil dost podstatnou část vejplaty. Někde už jsem to i popisoval jak se to dá v domácích podmínkách vyzkoušet anž by jsi potřeboval speciální nářadí nebo přípravky. Řemenici najdeš za pravým předním kolem, někdo tam mám kryt motoru někdo ne vytoč si kolo do rejdu aby jsi dosáhnul na tu řemenici vezmi si křídu a škrtni na řemenici čáru napříč. Pak vylez nastartuj zapni co se dá aby byl alternátor v co největší zátěží (má větší odpor na roztočení),zapni klimačku a otoč kola nekolikrát z rejdu do rejdu na místě opět aby se zatížil řemen ženoucí pomocné agregáty pak zhasni motor a vlez znova prohlídnout řemenici pokud je načatá tak bude čára přerušená a rozhozené konce od prostředka pokud by řemenice byla v pořádku tak se čára udrží vcelku.
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=55&t=8873&p=90213&hilit=%C5%99emenice+s+tlumi%C4%8Dem#p90213
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=55&t=7386&p=74713&hilit=%C5%99emenice+s+tlumi%C4%8Dem#p74713
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=56&t=6391&p=64466&hilit=%C5%99emenice+s+tlumi%C4%8Dem#p64466
tady máš nějaké povídání o problému řemenice s tlumičem torzního kmitu.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázok
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Obrázok užívateľa
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2232
Registrovaný: Ned 17. Jan 2010, 13:57
Bydlisko: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: hlučný motor, 2.0 HDi

Poslaťod hurri76 » Ned 15. Jan 2012, 23:03

díky, vyzkouším!
Řemenice měněná před cca 140,000km - to by tak i odpovídalo
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 11/2000
Obrázok užívateľa
hurri76
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 74
Registrovaný: Str 16. Apr 2008, 19:38
Bydlisko: Most, Praha, Hradec Králové
Vůz: Xsara 2,0HDi, 66kwh, r.v.2000, 5dv.kombi

hlučí motor - intenzita hluku roste s otáčkami

Poslaťod sup7sup7 » Str 1. Feb 2012, 14:58

Hučí mi motor asi někde od rozvodu nebo řemenu klinového. Intenzita hluku se zvyšuje přímo úměrně s otáčkama motoru. Typuju to na nějaký ložisko kladky asi napínací. Nebo to může být něco jíný v řemenech? Nebo pumpa posilovače řízení(pístové čerpadlo), nebo alternátor, ten má vysoké točky? Má to takový zvuk jakoby malá siréna nebo elektrický motor trakční nebo vysokotlaká hydraulika když je v tahu. Mladá mí říka, že to je jako trolejbus když jede:). Rozvoďák to doufam není. Je to slyšet i do kabiny. cca nejvíc kolem 2000ot/min, tedy v tý oblasti nejvíc točim na krouták. Roste hluk i když to točim vejš ale pak už spíš to splívá s hlukem motoru samotného.

nevíte někdo co asi to může být?
sup7sup7
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 66
Registrovaný: Str 1. Feb 2012, 9:13
Bydlisko: Plzeň
Vůz: Xsara II break, 2.0 HDi, 2001, tmavá zelená metalíza:)

Re: hlučí motor - intenzita hluku roste s otáčkami

Poslaťod rosta12345 » Str 1. Feb 2012, 15:38

a co turbo ?
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: hlučí motor - intenzita hluku roste s otáčkami

Poslaťod sup7sup7 » Str 1. Feb 2012, 15:53

nevim mi prijde, že ten hluh z turba nevychází, a navíc turbo se roztáčí asi intenzivneji podle tlaku spalin a to podle mě není tak znát s otáčkama ale spíš se záteží, tohle hlučí od volnoběhu stále víc a víc s otáčkama. a navíc se hlun nemění ani při brždení motorem, kdy to turbo je v podstatě na volno bez spalin a moc se netočí. nebo ne? Olej mi motor nežere, turbo myslim bude v poho, ani na víkonu nesleduju díry. Spíš nějaký mechanický hluk nějakého příměho pohonu.

Když sundam řemen jde nastartovat a běží v poho motor? jen baterie a posilovač nepujdou? že bych aspoň něco zkusil. I když nevim jestli mi řemen pak pujde vráti, jsou tam jakési napínáky, není třeba spešl vercajk?
sup7sup7
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 66
Registrovaný: Str 1. Feb 2012, 9:13
Bydlisko: Plzeň
Vůz: Xsara II break, 2.0 HDi, 2001, tmavá zelená metalíza:)

Re: hlučí motor - intenzita hluku roste s otáčkami

Poslaťod Fanatik » Str 1. Feb 2012, 16:12

U mého auta hučela napínací kladka u řemene který pohání altík, servo, atd. Může to být i řemenice.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1362
Registrovaný: Str 22. Sep 2010, 20:33
Bydlisko: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: hlučný motor, 2.0 HDi

Poslaťod sup7sup7 » Str 8. Feb 2012, 9:21

nu kolem řemenice mam takovej prach orezlej, jako by se tam cosi dřelo nebo co, to možná bude ta řemenice, tam jsou vzájemě pohyblivý díly toho tlumiče torzních kmitů? Jestli ono už to není v řiti. To je třecí tlumič nebo je to nějak spojený zavulkanizovanou gumo?
sup7sup7
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 66
Registrovaný: Str 1. Feb 2012, 9:13
Bydlisko: Plzeň
Vůz: Xsara II break, 2.0 HDi, 2001, tmavá zelená metalíza:)

Re: hlučný motor, 2.0 HDi

Poslaťod Fanatik » Str 8. Feb 2012, 12:38

Řemenice je bolest HDIček. Máš-li najeto víc jak 100 OOO km, bude to pravděpodobně ona. Ten rez by tomu odpovídal.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1362
Registrovaný: Str 22. Sep 2010, 20:33
Bydlisko: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: hlučný motor, 2.0 HDi

Poslaťod sup7sup7 » Pia 10. Feb 2012, 7:34

no už to má něco málo přez 170.000 . asi je čas na investici:(. Jinak zatim nej HDi co jsem měl. 5,4 průměrná spotřeba. a do 6 v poho i když to honim. Jak se oteplí mrknu na to.
sup7sup7
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 66
Registrovaný: Str 1. Feb 2012, 9:13
Bydlisko: Plzeň
Vůz: Xsara II break, 2.0 HDi, 2001, tmavá zelená metalíza:)

Re: hlučný motor, 2.0 HDi

Poslaťod vena garážmistr » Pia 10. Feb 2012, 9:14

zkus to vyzkoušet tím způsobem co jsem popisoval výše. ale při nájezdu co uvádíš bych na tu řemenici vsadil i poslední kilo před vejplatou.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázok
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Obrázok užívateľa
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2232
Registrovaný: Ned 17. Jan 2010, 13:57
Bydlisko: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: hlučný motor, 2.0 HDi

Poslaťod hurri76 » Pia 10. Feb 2012, 9:44

sup7sup7 - jak tu spotřebu děláš? Já jezdím s o litr vyšší spotřebou a to jezdím převážně dálky, jak dojíždím do práce :(
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 11/2000
Obrázok užívateľa
hurri76
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 74
Registrovaný: Str 16. Apr 2008, 19:38
Bydlisko: Most, Praha, Hradec Králové
Vůz: Xsara 2,0HDi, 66kwh, r.v.2000, 5dv.kombi

Re: hlučný motor, 2.0 HDi

Poslaťod sup7sup7 » Pia 10. Feb 2012, 10:30

Nu píšu si kolik najedu a kolik tam naleju. Pak spočítám spotřebu.
Je to samozřejmě přesnější při dlouhodobým přepočtu. A musíš si to poznamenat přesně na desetiny litrů. Dál záleží na tom jak přesně vlastně počítadlo kilometrů počítá. Máš 5-ti kvalt ne?
Dál jezdím kolem 2000-2100ot/min, to má největší krouťák a tedy by mělo mít i nejmenší spotřebu a motor má solidní reakci na plyn. Je to tak maximálně 100-110km, záleží taky na průměru pneumatik a tlaku v nich a co to je za smejd nebo ne. Dál je třeba využívat síly motoru i na brzdění až do konce. Když brzdíš motorem tak by do něj nemělo jít skoro žádný palivo jen trochu aby nezhasnul, méně než při volnoběhu. Snažit se minimálně předjíždět, ale to se někdy nedá vydržet. Občas to projedu když to provoz a silnice dovolí. Tak do 160 abych viděl jestli má ještě chuť táhnout, tam poznáš výkon. Samozřejmě palubní počítač může vyhodit jinou spotřebu, je to jen počítač. Kdo ví odkud bere ty údaje na výpočet. Natankovaný množství / ujetá vzdálenost ….to je 100% jistota přesného výsledku (za delší dobu třeba po 10 nádržích- pokud ale moc nešidí počítadla u pumpy, jako že tam určitě trochu šidí i když jen v toleranci povolený ). Já jezdím denně asi 50km do práce a zpět.

Před rokem jsem dojezdil cca 2roky xsaru 2000, 2.0HDI kombi, tu jsem dřel a pořád předjížděl, do křižovatek na brzdy. Prostě dostala do dršky. A ta mi brala tak 6-7/100km. Kdo to má platit, tak úžasně to zas za ty prachy nejde. Tak jsem zvolnil a je to. Stejně se tam dostaneš tak o 5min dřív ale toho blbnutí zbytečnýho cestou. Nestojí to za ty litry navíc. Na blbnutí je lepší benzín ale tam je to úplně o jiným průvanu v nádrži. Nafta je prostě užitkáč.

Tak asi tak

-- přidáno pát 10. úno 2012, 10:32 --

vena garážmistr:

jak udělat tu rysku na řemenici? radiálně, a jak jako vypadá když je rozhozená? jako že rozmazaná nebo části řemenice proti sobě pootočený? to asi ne:)
sup7sup7
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 66
Registrovaný: Str 1. Feb 2012, 9:13
Bydlisko: Plzeň
Vůz: Xsara II break, 2.0 HDi, 2001, tmavá zelená metalíza:)

Re: hlučný motor, 2.0 HDi

Poslaťod hurri76 » Pia 10. Feb 2012, 10:39

tak spotřebu si měřím tři roky, mám na to hezký excel.
Je pravda, že 90% cest mám na dálnici Pha-Most (tam to točím kolem 3000 otáček) a rychlost těch 130-140 a 10% po Praze a Mostě
Motorem dobržďuju co to jde :-)
A mám právě tu xsařičku HDi r.v. 2000
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 11/2000
Obrázok užívateľa
hurri76
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 74
Registrovaný: Str 16. Apr 2008, 19:38
Bydlisko: Most, Praha, Hradec Králové
Vůz: Xsara 2,0HDi, 66kwh, r.v.2000, 5dv.kombi

Re: hlučný motor, 2.0 HDi

Poslaťod sup7sup7 » Pia 10. Feb 2012, 10:48

jo tak excel na to mam tyka :D . to bude těma rychlostma 130 to už jedeš furt na plnej plyn skoro. Zkus to na ten krouták i na dálnici a budeš koukat. Sice pojedeš jako kamion ale malá spotřeba. Záleží co potřebuješ víc.

toto není téma o spotřebě!!!

-- přidáno pát 10. úno 2012, 10:49 --

myslim že tou starší xsařičkou to nebude, teda leda že by měla hodně přes 200.000. Jaký máš rozměr pneu?

-- přidáno pát 10. úno 2012, 10:51 --

jo a de ten přísopěvek přesunout do spotřeby?:) jak na to?
sup7sup7
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 66
Registrovaný: Str 1. Feb 2012, 9:13
Bydlisko: Plzeň
Vůz: Xsara II break, 2.0 HDi, 2001, tmavá zelená metalíza:)

Ďalší

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 22 hostia