Stránka 4 z 4

Re: EGR ventil . motor HDi

PoslaťNapísal: Sob 13. Apr 2013, 14:14
od jozom
No,takže je mudrejsie to zaslepenie dat do originálneho stavu,že? alebo sa dá niečo iné? kontrolka motora mi svieti už dávno, kontrolka airbagu tiež,potom čo som vybral volant na umytie a znova namontovaní svieti stále a teraz aj esp stále,predtým raz za čas.dakujem za múdrosti

-- přidáno sob 13. dub 2013, 14:18 --

a ešte MP psal, že niečo o podtlakovej hadičke k egr. viete kde ju najdem? dik

Re: EGR ventil . motor HDi

PoslaťNapísal: Sob 13. Apr 2013, 15:06
od Kleki
Asi bude lepšie keď to dáš do pôvodného stavu a pokiaľ s autom nie je problém a dá sa sním jazdiť bez problémov tak to nerieš. Keď ten EGR ventil odíde načisto , potom ho vymeniť za nový a budeš mať pokoj .Ďalšia možnosť je , že to zaslepenie tam necháš ale svietiacej kontrolky sa nezbavíš pokiaľ ju neprelepíš :mrgreen: . Výhoda takéhoto riešenia je , že do motora nepúšťaš výfukové spaliny a neznečisťuješ si viac už aj tak znečistené sanie , ďalej ušetríš na výmene EGR ventilu asi tak 400 éčiek. Nevýhoda je že nespĺňaš emisné predpisy a pokiaľ sa ti na motore objaví ďalšia závada tak nebudeš o tom vedieť pretože kontrolka ti bude svietiť stále. K tej podtlakovej hadičke čo písal MP-ík, tak tú u teba nenájdeš pretože on má 2.0HDI s EGR ventilom ktorý je ovládaný podtlakom a na 1.6HDI ako máš ty je EGR ovládaný elektricky. Ak nájdeš u teba podtlakové hadičky , čo by si mal , tak tie slúžia na reguláciu turba. Skontrolovať ich určite môžeš, či nie sú predraté alebo stvrdnuté a polámané. To by si ale mal problém s výkonom a ťahom motora. Aké riešenie zvolíš je len a len na tebe, každopádne asi by som ti ešte doporučil diagnostiku ak si ešte na nej nebol či tam nie je viacej závad okrem EGR a či ma vôbec súvis s EGR.



OT:Kontrolka airbagu čo ti svieti má pravdepodobne súvis s demontážou volantu čo si písal. Ak sa ti to stalo potom čo si volant namontoval späť , tak si asi spravil niekde chybu pri skladaní(kontakty , zlé umiestnenie krúžku v COM 2000) ak už svietila kontrolka aj predtým , tak asi už bol načatý krúžok pod volantom vtedy a ty si mu len pomohol alebo ešte by to chcelo skontrolovať káble a spoje do predpínačov pásov pod sedačkou.

Re: EGR ventil . motor HDi

PoslaťNapísal: Sob 13. Apr 2013, 15:37
od Cvrček
Kolega z práce řešil na svém P307SW 1,6HDi svítící diagnostiku a pravděpodobně zlobící EGR. EGR zaslepil,jeden šikovný mechanik změnil mapy v řídící jednotce,takže ta už bere jen hodnoty z váhy vzduchu a právě vynechává EGR. Bez této změny je zaslepení EGR ventilu k ničemu. Ale v jeho případě nakonec stejně zůstávala svítit kontrolka. A stále chyby ukazovali na EGR. Po projetí auta s připojenou diagnostikou se nakonec ukázalo,že je špatný ventil u turba,který byl stále otevřený. Po jeho výměně má konečně klid.

Re: EGR ventil . motor HDi

PoslaťNapísal: Ned 14. Apr 2013, 19:51
od jozom
Ahojte, dakujem vam velmi pekne za rady a informácie.Auto ide dobre,kontroloval som aj spinač na brzdovom pedali, aspon to tu tak popisovali ked vypisovalo esp.ten je v poriadku.ešte sa opýtam, ked egr ventil vracia spaliny naspat do motora,čo všetko sa tým humusom mohlo zaniesť? da sa to nejako preplachnuť,prečistit? A ešte- niekedy sa stane,že pri brzdení začne pedal trochu vybrovať,akoby slabšie abs,ale povrch cesty ani brzdenie neni také silné,to už pri slabom pribrzdovaní,môže to mať súvis s egr,tlak,....?diky

Re: EGR ventil . motor HDi

PoslaťNapísal: Ned 14. Apr 2013, 20:20
od baffy
Ak ti svieti kontrolka ESP po tom ako si demontoval volant,tak si s najväčšou pravdepodobnosťou rozhodil snímač natočenia uhlu volantu .V takom prípade ti pomôže iba opätovná kalibrácia.

Re: EGR ventil . motor HDi

PoslaťNapísal: Ned 14. Apr 2013, 21:15
od Kleki
Pri recyklácii spalín sa zanáša hlavne sacie potrubie. A ako ho vyčistiť ? Demontovať potrubie a vypláchnuť niečím , čo rozpúšťa karbón. Na 1,6 hdi som to ešte nerobil takže neviem z akého materiálu je sacie potrubie ale na starých dobrých 1,9TD kde je potrubie z hliníka som to čistil tak , že som do potrubia nalial brzdový čistič zmiešaný s tech. benzínom potom som to zapálil a cez otvory som vháňal ofukovacou pištoľou stlačený vzduch. Chvíľu sa to nechcelo poriadne vypáliť ale keď sa trochu to potrubie ohrialo , tak to chytilo poriadnu forsáž ako keď štartuje stíhačka a potom už lietali s potrubia spálené sadze.

Ak ti pri brzdení vibruje brzdový pedál , tak predpokladám , že by to nemalo mať súvis s egr alebo motorom celkovo ale skôr so stavom brzdových kotúčov. :wink:

Re: EGR ventil . motor HDi

PoslaťNapísal: Štv 26. Mar 2015, 19:45
od knaj
Taky mi přestal fungovat EGR,dal jsem tam starší který jsem tam měl kdysi(jenom jsem ho vyčistil a rozhýbal)Místo podložky záslepka(plech)!Kontrolka zhasla a vše funguje! :jup:
Motor 1,6hdi 80 kw. s FAPem.

Re: EGR ventil . motor HDi

PoslaťNapísal: Pia 9. Jún 2017, 20:29
od rambik7
čital som tu staršie príspevky ak vám vadia kontrolky že svietia DIAG.MOTOR FAULT....
nechajte si ich normálne vypaliť postupne všetky a nechajte len svetla STOP olej a take ako blinkre ani halogeny nevidim ani dialkove občas preblikne kontrolka nevšimam si oranžovu pretože mi ostala svietiť po výmene prevodovky , v zime studený štart,čistenie DRV ventilu aj výmena toho so sitkom,po čistení EGR nezaslepil som ho mal by som to spraviť???

Re: EGR ventil . motor HDi

PoslaťNapísal: Pia 9. Jún 2017, 21:03
od Seldi
u 66Kw ani EGR nemusíš zaslepovat, stačí odpojit přívodní hadici k ovládaní ventilu EGR. Ona ani jednotka vadné EGR nedokáže odhalit. Dokáže jen odhalit vadné vinutí v ovládacím ventilu EGR. Takže teoreticky by stačilo ventil nahradit určitým odporem a řj by měla být bez chyby a EGR nefunkční.

Re: EGR ventil . motor HDi

PoslaťNapísal: Str 12. Júl 2017, 20:41
od rambik7
Odpojiť som z vrchu EGR ventilu ti hadicou vstupna to je?vyradil som ho teda je na tej vlavo karoserii tem solenoid co ovláda ventil hadicka na ten klobúk vrch EGR poriadku?

Re: EGR ventil . motor HDi

PoslaťNapísal: Štv 9. Nov 2017, 16:20
od pk7767
Zdravím, podle informací z servisu mám stejný problém s malým rozdílem, že se jedná o motorizaci 1,4HDi. Autko startuje, jezdí v nouzovém režimu ale absolutně netáhne. Také se stává, že při 3000ot/min táhne tak na 50%. Diagnostika hlásí porucha egru, ale kde ho hledat. Známý tvrdí, že to může být i turbem. díky za radu, obrázek apod..

Re: EGR ventil . motor HDi

PoslaťNapísal: Štv 9. Nov 2017, 16:30
od baffy
Otvor kapotu a hladaj niečo takéto

Re: EGR ventil . motor HDi

PoslaťNapísal: Pia 24. Nov 2017, 20:35
od rambik7
A u mna to nieje náhodou hore stačí tie hadičky iba odpojiť alebo to treba aj v riadiacej odpojiť 2.0 HDI 66kW

Re: EGR ventil . motor HDi

PoslaťNapísal: Pia 24. Nov 2017, 21:08
od Cvrček
rambik7: u tebe stačí podtlakovou hadičku jen zaslepit. A víc neřešit. 2,0HDi je v tomhle krásně jednoduché.

Re: EGR ventil . motor HDi

PoslaťNapísal: Pia 3. Jan 2020, 18:12
od Josef Vokal
Ahoj. Měnil jste někdo EGR ventil na 2 0 HDI 66 kW? Je k němu špatný přístup.. Jde to bez rozebrání půlky auta. Díky moc za rady.