Možná se to bude zdát OT, ale nedá mi to. Neumím se vyjádřit k vlastnímu předehřevu, ale nezapomínejte, kam se připojuje. Auto stojí venku (pod přístřeškem) nebo v garáži, kde nebývá moc místa, zato mokra z tajícího sněhu je habaděj. Takže zvýšené nebezpečí úrazu el. proudem. Pokud bude topné těleso vyrobeno v třídě ochrany I - trojvodičová přívodní šňůra s vidlicí využívající ochranný kolík, u ponorných topných těles je to prakticky vždy, je důležité, do jaké zásuvky je připojena. Současný minimální standart (dle platných norem) je zásuvka připojená 3 měděnými vodiči s předřazeným proudovým chráničem a přizemněným ochranným vodičem. Na opačném konci v bezpečnosti jsou zásuvky připojené 2 hliníkovými vodiči. U nich hrozí při přerušení "nuláku" fáze na ochranném kolíku a tím i na topném tělese, popř. celém autě! Bohužel tento typ závady je dost častý v panelácích a očekávatelný v řadových garážích, zejména při využívání topného tělesa s větším příkonem. Ani proudový chránič vestavěný do zásuvky, vidlice nebo ve formě adaptéru před touto závadou nechrání, pokud k ní dojde v některé z předchozích zásuvek (nebo garáží) a je za místem poruchy směrem k nám něco zapojeno (rádio, elektroměr v předchozí garáži). Varianta se 2 měděnými vodiči není moc běžná, i tato možnost není zvlášť při neprováděné údržbě (kdo z nás jí doma dělá
) bezpečná při první poruše a 3 hliníkové vodiče by byly rarita. Velmi dobrou ochranou před úrazem by bylo oddělovací trafo, klidně 230V / 230V, problém je s výkonem, bezpečnostní oddělovací transformátor s výkonem 1 nebo 2 kW je veliký a drahý. Bezpečné napětí by přicházelo do úvahy s využitím žhavičů, napájecí zdroj by musel být v provedení dle jeho umístění a kabely k autu se značným průřezem - větším, než jsou v autě, kvůli úbytku napětí.
Pokud bude auto stát venku, je třeba mít zásuvku krytou před deštěm (sněhem), protože manipulaci při připojování a odpojování budete provádět běžně ve spěchu, v šeru, ve větru. A vyhnout se používání prodlužovaček, které nejsou ve speciálním provedení - zásuvka i vidlice jsou při zasunutí vodotěsné. Vzhledem k jejich ceně a dostupnosti je lepší nenastavovaný kabel nebo mít tento spoj v motorovém prostoru krytý před povětrností.