Ahoj lidi,
pokud chcete levný do-ohřev do xsary tak aby se v zimě lépe ohřívala a dřív topila tak vám mohu doporučit toto: Zajděte na vrakoviště a řekněte že chcete elektrické dohřev co měli 2.0HDi se čtyřmi nebo třemi žhavícími svíčkami.... vyjde vás to na cca tyto peníze:
dohřev - 300-500Kč - vrakarna
relé 70A - 50Kč -
www.gme.czvypínač přesně pasující do Xsary (třeba pro blokaci oken) - cca 50Kč vrakárna
konektory - 20Kč
kabel - 100Kč
Ale Upozorňuji že je to také o kompenzaci dobíjení a akumulátoru. Vše mohu zdokumentovat a nafotit, již druhou zimu mám na své Xsaře 1.6 16V 2002. Funguje to bezvadně, motor se rychleji ohřívá a v zimě cca o 0,2 -0,5l/100km spotřeba níž, ale nedokážu to objektivně posoudit... nejezdím jako svatoušek, takže často vymetu komín..
POZOR na slabší motorizace se slabým alternátorem v normálním provozu auto spotřebovává cca 35A pokud tam bude 60A nebo 70A alternátor tak to bude problém. 1x žhavící svíčka odebírá za studena proud cca 20A... po zahřátí na 60°C cca 13A -15A... pokud to pronásobíme 4x nebo 3x je to pěkných 80A či 60A za studena.... to znamená že altík pujde do kytek.... proto doporučuji rovnou sehnat 90A alternátor, a to už jen z toho důvodu že pokud bude dohřev vypnutý tak se lépe dobije akumulátor....
Pokud by měl někdo zájem o technické rady pošlete SZ a já sestavím dokumentaci + foto + schéma zapojení.
Červená Dračice v 3dv. rok 12/2002 - motor 1.6 16V 80kW/110HP výbava Chrono VTR (Přidány Xenony H7 6000K - fakt luxus)/ 60% mám podsvícený interier modře, na zbytek nenbyl čas... už jen budíky a ovl. topení