Ved to. Nejako riesil...
Auto nedymi, turbo nepiska, motor je cisty (bal som sa nejakej doplnkovej patalie po tom, co som rozrazil olejovu vanu), spotreba nafty je IMHO v priemere, voda nemizne a jedine, co smrdi, je bufik...
Odkial ale zacat? Gufera? Turbo? Kruzky? Vyhadzovat dalsie minimalne 2-3 stovky (cenu za turbo som radsej ani nezistoval) len tak preventivne a mozno bez vysledku...?
Predchadzajuci majitel s tym chodil do znackoveho servisu. Olej on vraj nikdy nedolieval, lebo mu nezasvietila kontrolka
. Ci mu ale daco priebezne nedoliali kamarati servisaci, nevie...
Zhnrme si moznosti:
Ak su to gufera, tak by som mal riadne dymit pri takejto spotrebe oleja, nie?
Ak je to turbo, tak by som tiez dymil + uz by snad turbo piskalo, ked ma tak vydrete loziska
Ak su to kruzky, tak rovnake priznaky + mozno nepravidelny chod motora (tlak snad nepadne na vsetkych valcoch naraz). Jedine co vsak pozorujem, je slabe klepanie s plynom na podlahe okolo 2500 otacok (co je mozno normalne, nemam s akym inym HDI porovnat. Mechanik mal auto na 2 dni na pojazdenie a nezda sa mu na prejave motora nic zvlastne). Od kupy som si ale vsimol, ze auto oooooovela menej duni na velmi nizke otacky a znesie radenie ovela skor.
Ak je to nejaka netesnost v systeme mimo motor, tak by to niekde muselo nieze kvapkat, ale tiect a byt vidiet.
Su este nejake napady, ako mohol olej zmiznut? Postupne, narazovo...
Zhrnme si (mozne) rizikove faktory: rozbita olejova vana, nasledne umyvanie motora wapkou (az by sa bola nejako dostala voda dnu mierkou, tak to snad nesposobi takuto pataliu).
Nic ine mi nenapada, lebo z tych 3000 km bolo 2500 mimo mesto na dlhych trasach. Nejake blbnutie typu 30 minut jazda na jednotke hore kopcom mi predsa moze zozrat maximalne tak liter nafty a nie oleja...