Xsara motor DHY a čerpadlo Lucas

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Xsara motor DHY a čerpadlo Lucas

Poslaťod Xsarofón » Sob 23. Feb 2013, 9:43

Zdravím, už asi 3 měsíce jsem šťastným majitelem xsary 1.9 TD a po vychytání všech laických a jednoduchých problémů se zavzdušňováním a zasráním palivové soustavy, mne trošku štve jedna věc. Po startu na cvrknutí motor běží, krásně a hladce asi 2 minuty a potom začíná kuckat, než se zavře termosytič, tak to dělá a nepomáhá ani zvýšení otáček plynem. Teď jsem přišel na to, že když ho chcípnu a znova nastartuju, tak chytne normálně a běží, bez kuckání...
Nejsem úplně neznalý věci a měl jsem Experta DHX s Bosch a najelo to 380tis... Jenže s Lucas zkušenosti nemám.
Osobně si myslím, že tam blbne regulace předvstřiku, mezi studeným a normálním provozem motoru.

Nemá někdo schéma zapojení, nebo nějaké jiné info?

Jinak si myslím, že čerpadlo je cajk, auto nehulí, táhne od 1800 a jezdím do 6 litrů... Na Expert jsem musel dělat čerpadlo na 260tis, začlo to chlastat, nejelo, špatně startovalo a motor na volnoběh po ohřátí houpal... Tohle má mít o sto míň a vypadá to podle toho, dělal jsem přední nápravu a byly tam origo věci...

Předem dík za odpovědi :ooo:
Xsarofón
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 11
Registrovaný: Sob 23. Feb 2013, 9:16
Bydlisko: Dobruška
Vůz: Citroen Xsara 1.9 TD Break

Re: Xsara motor DHY a čerpadlo Lucas

Poslaťod felix » Sob 23. Feb 2013, 13:44

Ahoj, je to přesně jak píšeš- vadný přesuvník předvstřiku, řešil jsem na xsaře úplně to samé jezdil jsem s tím po servisech a doporučení znělo G.O. čerpadla anebo alespon oprava mechanizmu ovládání předvstřiku, nakonec jsem to neřešil protože v létě to nedělalo skoro vúbec a v zimě první 2-3 km stačilo trochu víc přidat plyn aby to neškubalo, prostě jde o to budto se s tím naučit anebo investovat, jinak bosch je samozřejmě úplně o něčem jiném nežli lucas, než bych dal na repas lucase tak bych radši dal kačky za bosche a vyměnil bych to komplet i se vstřikama a trubkama k nim, na podzim jsem to dělal známýmu na 306td, a když to byl poprvé projet tak nevěřil že je v autě stejný motor co tam měl :mrgreen:
felix
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 164
Registrovaný: Pia 9. Okt 2009, 20:22
Bydlisko: Nové Losiny-šumpersko
Vůz: xšáryna 1.9td r.v. 99 exklusive

Re: Xsara motor DHY a čerpadlo Lucas

Poslaťod mio » Sob 23. Feb 2013, 14:14

Už jsem tady o tomhle problému kdysi psal .....Máš už doopravdy vyběhané čerpadlo,pokud máš peníze navíc investuj do repasu.Pokud ne stačí pootočit naft. čerpadlem o cca 1mm směrem k motoru.Posuneš tím předvstřik a změníš jeho nastavení.Laicky dá se říci že vyrovnáš jeho opotřebení.Že ti po 2 min začne kuckat je dáno tím, že právě po tu dobu dožhavují svíčky ty podporují vznícení nafty.Samozřejmě když motor chcípneš v době kdy začne kuckat a po té znovu nastartuješ a on běží hladce ,je dáno právě tím že po nastartování opět začnou dožhavovat svíčky.Můžeš si to pro jistotu zkontrolovat zkoušečkou napětí na svíčkách.Nebo v době kdy motor začne kuckat dej na svíčky (přívodní kabel) + 12 v , motor přestane kuckat.Vyzkoušej a uvidíš ,posunutí čerpadla je práce cca na hodinku ,jsou to čtyří matky uchycení čerpadla k nálitku.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Xsara motor DHY a čerpadlo Lucas

Poslaťod Xsarofón » Sob 23. Feb 2013, 14:41

[quote="felix"]
Mno přesně takhle s tím jezdím, když začne tarokovat, tak vyrazím 8) , v tahu to není znát...
Exprda jsem prodal s motorem od kamaráda, který ohnul svoji 406 o strom jako banán a na tom původním mi zbylo Bosch čerpadlo 120tis. po repasu a 60tis najeto na vstřikách, jen se mi to nechce přestavovat, protože to je Bosch s řídícím vstřikem...
Asi máš pravdu, že s Boschem to má vyšší výkon, aspoň subjektivně, také znám člověka, který měnil Pug 306 Bosch za Lucas, protože chtěl klimu, potom řikal, že to ho.no jede, já to srovnávám jen s tím co jsem měl a prostě i když bylo Bosch po repas, tak ten motor neměl tak klidný chod, jako tohle auto.

-- přidáno sob 23. úno 2013, 14:58 --

[quote="mio"]
Díky za info, potom se to tedy chová úplně jinak nežli Bosch, tam po vyběhání čerpadla mi bylo řečeno, zkus do nafty nalít dvoutaktní olej, protože můj motor houpal po ohřátí, prostě kolísaly otáčky. Nalil jsem litr do 50litrů nafty a bylo po problému... Čerpadlo šlo na repas :D
Tak to teď zkusím a napíšu, jak jsem dopadl s Lucas :wink:
Xsarofón
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 11
Registrovaný: Sob 23. Feb 2013, 9:16
Bydlisko: Dobruška
Vůz: Citroen Xsara 1.9 TD Break

Re: Xsara motor DHY a čerpadlo Lucas

Poslaťod felix » Uto 26. Feb 2013, 19:11

S čerpadlem po repasu to má většinou hlučnější chod- motor takzvaně víc zvoní protože to čerpadlo je bez vúlý a z vyběhaným čerpadlem je to většinou takový tišší, před měsícem jsem měnil čerpadlo na své 205, s tím starým to jelo jak benzínák, jak pružností tak nádherně tichým chodem, ale teklo jak Dunaj, ted tam mám čerpadlo po repasi a je to hrozně hlučný ale jinak to jede nádherně, skoušel jsem i pootočit čerpadlem abych to tzv. zjemnil ale bez úspěchu. Jestli máš doma ležet bosche i se vstřikama a trubkama k nim tak bych nepřemýšlel, lucas je jen na problémy- tot moje zkušenosti a názory.
felix
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 164
Registrovaný: Pia 9. Okt 2009, 20:22
Bydlisko: Nové Losiny-šumpersko
Vůz: xšáryna 1.9td r.v. 99 exklusive

Re: Xsara motor DHY a čerpadlo Lucas

Poslaťod Xsarofón » Pia 1. Mar 2013, 22:25

No zkoušel jsem co psal Mio, ale žhavičky přestanou přižhavovat asi po minutě a potom to běží ještě asi minutu bez vynechání, takže tím to asi nebude... Tohle co Mio popsal by spíš signalizovalo opotřebení "pístové skupiny" :D , ale olej nebere a je čistý 8)
Nalil jsem olej 1:40 do nafty, ale taky bez výsledku, to samé, přitom u vyběhaného Bosch to fungovalo.
Repasovat to nebudu, protože si myslim, že na "celkovou" repas to není...

Nemá někdo manuál k tomuhle čerpadlu??? :klik:

Katalog náhradních dílů mám :wink:
Xsarofón
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 11
Registrovaný: Sob 23. Feb 2013, 9:16
Bydlisko: Dobruška
Vůz: Citroen Xsara 1.9 TD Break

Re: Xsara motor DHY a čerpadlo Lucas

Poslaťod mio » Sob 2. Mar 2013, 17:59

OK ,zkoušel jsi i to s tím přižhavením ?Tedy v době kdy začne kuckat přivést na svíčky 12 v.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Xsara motor DHY a čerpadlo Lucas

Poslaťod nVi » Sob 2. Mar 2013, 18:05

Naposledy upravil nVi dňa Uto 5. Mar 2013, 19:55, celkovo upravené 1
Obrázok užívateľa
nVi
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 5
Registrovaný: Uto 3. Júl 2012, 0:30
Bydlisko: Brno
Vůz: Xsara Break 1.9 TD 66Kw (90k) r.v.99

Re: Xsara motor DHY a čerpadlo Lucas

Poslaťod Xsarofón » Sob 2. Mar 2013, 23:14

mio píše:OK ,zkoušel jsi i to s tím přižhavením ?Tedy v době kdy začne kuckat přivést na svíčky 12 v.


To jsem ještě nezkoušel :oops:, ale dle info doba přižhavení, by měla být 180s, tedy 3 minutky, což tedy v mém případě určo nesedí, přižhavuje max minutu, což asi nejni dobře... Třeba to nebude tak složitý, jak to vypadá :roll:
Xsarofón
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 11
Registrovaný: Sob 23. Feb 2013, 9:16
Bydlisko: Dobruška
Vůz: Citroen Xsara 1.9 TD Break

Re: Xsara motor DHY a čerpadlo Lucas

Poslaťod Danc3k » Pon 11. Mar 2013, 18:54

Čau borci. Zeptám se tady ať nezakládám nové téma. Teče mi nafta z čerpadla Lucas a to kolem hřídelky ovládání regulace předvstřiku. Není to nijak tragické,ale spravit bych to chtěl. Kdyby někdo věděl co je na to potřeba sem s tím. Děkuju za rady
Xsara Break Exclusive 1.9 TD r.v.99
Obrázok užívateľa
Danc3k
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Pia 22. Aug 2008, 11:37
Bydlisko: Opatovice
Vůz: Xsara Break 1.9TD r.v.1999 Exklusive

Re: Xsara motor DHY a čerpadlo Lucas

Poslaťod Xsarofón » Sob 16. Nov 2013, 9:33

No tak autí jezdilo celý jaro,léto a podzim v pohodě a teď, jak se pohybují teploty pod pěti stupni stává se mi taková zvláštní věc...
Než se motor ohřeje na provozní teplotu, tak mezi 1500 až 2500 ot. jakoby chvilkově brutálně zatáhne a zase sleví... Prakticky pokaždý a děje se to jen když je 5-6 stupňů a míň, čím nižší teplota tím horší, nevíte někdo co s tím? Nějakou zkušenost?

Egr je zaslepený, sání čistý, nikde žádná bublina, měl jsem venku nádrž když jsem dělal spodek, sací koš taky o.k. Na jedněch autodílech jsem našel, že tenhle motor má čidlo teploty nasávanýho vzduchu, no nevim kde bych ho hledal...

Tak předem dík za info :ooo:
Xsarofón
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 11
Registrovaný: Sob 23. Feb 2013, 9:16
Bydlisko: Dobruška
Vůz: Citroen Xsara 1.9 TD Break

Re: Xsara motor DHY a čerpadlo Lucas

Poslaťod MP » Sob 16. Nov 2013, 9:41

Xsarofón píše:, že tenhle motor má čidlo teploty nasávanýho vzduchu, no nevim kde bych ho hledal...

Xsarku s tímhle motorem jsem měl , ale se 100% jistotou si dovoluji říct že čidlo teploty nasávanýho vzduchu to nemá . Jediný čidla co tam byli tak na teplotu vody .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Xsara motor DHY a čerpadlo Lucas

Poslaťod Xsarofón » Sob 16. Nov 2013, 10:04

No ja jsem si tímhle taky skoro jistý, takže v prdeli čerpadlo, nebo něco na čerpadle? Protože to jinak nejni možný, turbo chodí normálně a mně příjde, že to tam prostě chvilkově chlejstne recent nafty a potom zase nic... Čerpadlo neteče, takže jsem byl zatím spokojený :wink: ...

-- přidáno sob 16. lis 2013, 13:23 --

Tak jsem na to možná kápnul 8) , přetlaková hadice mezichladič vzduchu a čerpadlo, do půlky zabetonovaná černým mazutem... Vyčištěno a autí se chová úúúplně jinak... No tak uvidíme v mrazech.
Xsarofón
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 11
Registrovaný: Sob 23. Feb 2013, 9:16
Bydlisko: Dobruška
Vůz: Citroen Xsara 1.9 TD Break


Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 4 hostia