Voda v oleji - diesel

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Voda v oleji - diesel

Poslaťod hodnyclovek » Pon 18. Nov 2013, 11:34

Zdravím všechny, a předem se omlouvám, pokud se to tu již řešilo. Ale hledal jsem a všechny topy, který jsem našel, neodpověděly na mojí otázku.
Takže:
XSARA 1,9TD break r.v.1999, motor DHY
1.Ztrácí se voda z chladícího systému, cca 1l/1000km
2.Mastnota v chladící vodě není
3.Nejdřív byly v olejovém hrdle "pouze" kapky vody, teď už je tam bílej šlem
Z toho, co jsem tady vyčetl, jsem pochopil, že to může bejt všechno tuto:
(seřazeno podle mě od nejhoršího po nejjednodušší)
1.Prasklá hlava
2.Prasklé těsnění pod hlavou
3.Prosak přes gufera ventilů
4.Prosak přes gufero hřídelky u vodní pumpy
5.Jestli jsem to dobře pochopil, tak je tam ještě nějakej intercooler? Kde?
6.Copa by to mohlo bejt ještě?
Tak, a teď to hlavní :-) Jak mám postupovat s diagnostikou, abych vyloučil jednotlivý možnosti. Nemyslim si, že bych byl úplně levej, proto bych si to chtěl opravit sám, pokud na to budu mít vybavení. A do servisu se to bojím dát, protože to tam bude za prvé drahý, a za druhé, oni se nebudou snažit mi to udělat co nejlevněji, takže se obávám, že by jako první sundali hlavu a to už se vezu :-(
Díky za rady. Tom.
hodnyclovek
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 4
Registrovaný: Sob 26. Okt 2013, 18:48
Bydlisko: Plzeň
Vůz: XSARA 1.9 TD BREAK 1999

Re: Voda v oleji - diesel

Poslaťod Fanatik » Pon 18. Nov 2013, 14:35

Podle mne to bude pravděpodobně bod 1 a 2. To je těsnění pod hlavou, popřípadě prasklá, nebo prohnutá hlava. V každém případě hlavu dolu, orovnat a tlakovou zkoušku. A když už budeš mít hlavu sundanou, můžeš si ji taky zrepasovat.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1362
Registrovaný: Str 22. Sep 2010, 20:33
Bydlisko: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: Voda v oleji - diesel

Poslaťod MP » Pon 18. Nov 2013, 15:57

Jak psal Jirka , bude to s největší pravděpodobností prasklinka v hlavě nebo fouklý těsnění pod hlavou .
Měl jsem taky 1.9 TD a ztrácela se mě voda , tedy podstatně míň než tobě , ale ztrácela . Ten chladič oleje je u olejovýho filtru . Taky jsem byl navedenej aby prvně zkusil jestli to není v něm . Už si přesně nepamatuju jak to tam je , je to už tak 7 let zpět . Udělal jsem si tam nějakej propoj pomocí trubky ohnuté do U a hadic a jezdil tak . Voda se ztrácela dál . Nakonec jsme sundali hlavu a dali na tlakovku . Byla tam úplně malinká prasklina v jednom tom kanálku . Ale v takovým místě že na zavaření tam nebyl přístup . Sháněla se jiná hlava . Tenkrát vůbec nebyli k sehnání . Snad čtyři pět dnů jsem všude možně volal a cestoval a nakonec jsem ji sehnal téměř za pusinu kousek od baráku . Zrovna borec na vrakáč dovezl zbořenou Xsaru , tak jsme hlavu sundali , nechali srovnat a udělat tlakovku . Pak to bylo v cajku .
Pokud ji budeš shánět , tak musí být přímo z 1,9 TD . Atmosférická 1,9 D má trochu jinou a třeba Xantie 1,9 TD má taky jinou - není tam z boku takový vyfrézovaný vybrání u vačky kvůli pohonu vakuovky ( nebo něco takovýho , zkrátka Xantie nemá vakuovku )

Edit:
Obrázok
Ten olejovej chladič je to v tom kroužku . Na ty nátrubky jsou připojený hadice s vodou . Průtokem se chladí olej co teče přes filtr . Tam jsem to odpojil a ty dva konce hadice propojil trubkou a zapáskoval . Nátrubky můžeš nechat do volna . Nemusíš zacpávat .
Obrázok
Položka 3 je výměník . Ale troufám si říct že v něm problém nebude . Ta hlava je slabý místo motoru 1,9 TD .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Voda v oleji - diesel

Poslaťod Xsarofón » Pon 18. Nov 2013, 18:57

Když jsem poprvé řešil tento problém, tak mi můj mechanik vysvětlil jak tyhle předkomůrkový motory fungují a resumé bylo, že tento jev když se objeví u atmosferickýho motoru, tak 9 případů z deseti je že je to špatný těsnění a u přeplňovanýho 9 z desíti prasklá hlava.
TD má daleko víc tepelně namáhanou hlavu, díky proměnlivé kompresy, podle toho jak fouká turbo a samo sebou výkonu.
Poznal jsem to i na třeba výměně oleje, s dvěstěbůrem 1.8D, z bodu A do bodu B a zpět olej po vypuštění teplý, Expert TD to samé, olej horký...
Jestli se ti stala v minulosti taková věc, že se ti studený motor nechtěl otočit napoprvé, ale musel si to zkusit znovu, aby se otočil, tak za to může prasklina mezi ventily, při teplém motoru prosakuje voda z chladících kanálů a nakape na píst, po ochlazení se trhlina sevře a voda už neteče. Ráno zkusíš nastartovat a píst který má spalovací prostor ve dně, třeba narazí na nestlačitelnou vodu, potom se třeba přiohne ojnice a motor začne lehce vibrovat. Já měl na motoru doběh pístů na krajních válcích úplně jiný než na prostřed, blok byl rovný, takže jsem měl přihlé ojnice...

Tolik moje zkušenost a nechci ztrašit, TD je prima věc, ale chce to své :shock: ...
Xsarofón
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 11
Registrovaný: Sob 23. Feb 2013, 9:16
Bydlisko: Dobruška
Vůz: Citroen Xsara 1.9 TD Break

Re: Voda v oleji - diesel

Poslaťod hodnyclovek » Uto 19. Nov 2013, 9:23

Tak to jsem teda smutný, pánové :(
Žádné dobré zprávy. Jenže, já to auto koupil před měsícem. A jak s ním jezdila minulá majitelka, to fakt nevím. Do tý doby jsem měl mraky různejch aut, naposled KIA Clarus, ale všechno v benzínu. Takže tuto je muj první nafťák a tepřiv se s ním seznamuju. No mně šlo hlavně o to, čím mám začít v tej diagnostice jako první, abych třeba zbytečně nesundal hlavu a přitom to bylo něco jinýho (i když teď už pochybuju, že by bylo :( ) A hlavně, sundat hlavu, to už bych já nedělal. Na to bych si netroufnul. Resp. troufnul, kdybych měl vybavení, což nemám.
Každopádně díky za rady.
A protože jsem nováček, a to jak v majitelství XSARY, tak v nafťáku, a tím pádem i tutom fóru, a vidím, jak jsou pro mě důležité veškeré informace, budu sem přispívat průběžně informacema, jak se závada bude opravovat ke zdárnému konci. Protože předpokládám, že právě za tímto účelem vznikl tento web. Díky.
hodnyclovek
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 4
Registrovaný: Sob 26. Okt 2013, 18:48
Bydlisko: Plzeň
Vůz: XSARA 1.9 TD BREAK 1999

Re: Voda v oleji - diesel

Poslaťod Xsarofón » Štv 21. Nov 2013, 20:46

Nebuď zklamanej a tu hlavu sundej co nejdřív, ať si neuděláš zbytečnou škodu...
Ono v dnešní době jezdit za levný peníze s novejma autama je dost problém, tohle je ještě stará dobrá kovařina bez zbytečný elektroniky a dalších věcí co se serou. Protože moc už na výběr není, na tohle koupíš oil filtr za 70, palivovej za 70, vzduchovej za 120 to vše Champion, komplet spojku za 3000 a třeba rozvody i s pumpou za 1700, takže nejni co řešit.
Třeba první Tdi s rotačkou je spolehlivější, má lepší krouťák, delší převodovku, míň žere, ale má taky na spojce dvouhmoťák, takže xkrát dražší a váha vzduchu se taky posere a to si musí každý připočítat, k té spotřebě, protože potom prostě za pět nejezdí...
Ještě takový odstrašující příklad, známý má skvělé dci 2.0, 2xOhc, 16 ventilů, vodou chlazený turbo, rozvody řetězem, samá technická finesa, naprostá dokonalost... Než se třeba posere vstřik, 15 cm dlouhý vstřik zalisovaný v hlavě se trhá čtyřiceti tunovým lisem, což se napoprvé nepovede, přetrhne se , tak se navaří a tak dál... 14 dní volal kdy to bude, nakonec se to povedlo a vyměnili to. Starý samo zničený, takže ti je už nikdo neudělá, takže 28000 za nový, přímo od Renault plus práce. A nedělal to žádnej blb, ale člověk co motory dělá 20 let. Když s tím konečně přijel, tak mi povídal, že na závěr si vyslechl story o tom co se děje, když se to nepovede...
Musí se sundat hlava a vytlouct to z druhý strany, jenže hlava sundat nejde, protože musí být venku vstřiky, aby šel sundat dekl z hlavy, pod kterým jsou šrouby, aha co potom? Dekl se rozmlátí, musíš sehnat jiný a protože to je nedostatkový zboží, třeba koupit nový...
Tak si potom vyber, jak levně jezdit...
Xsarofón
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 11
Registrovaný: Sob 23. Feb 2013, 9:16
Bydlisko: Dobruška
Vůz: Citroen Xsara 1.9 TD Break


Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 13 hostia