Stránka 1 z 1

P0238 snímač tlaku v sacím potrubí

PoslaťNapísal: Str 30. Sep 2020, 16:54
od betom
Vážení kolegové, již 2x se mi objevila závada po trochu větším přidání plynu u nezahřátého motoru na provozní teplotu.:
P0238:
Snímač tlaku v sacím potrubí A, turbokompresorový plnicí systém - vstupní signál je příliš vysoký
Zkrat na plus v kabelovém svazku, snímač tlaku v sacím potrubí, řídicí jednotka motoru
Prosím o upřesnění které je sací potrubí A a jestli je tohle správný snímač pro Xsara Picasso 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v. 2005:
snimac-tlaku-nasavaneho-vzduchu.jpg
snimac-tlaku-nasavaneho-vzduchu.jpg (18.4 KiB) Zobrazené 6412 krát

Re: P0238 snímač tlaku v sacím potrubí

PoslaťNapísal: Str 7. Okt 2020, 16:55
od betom
Koupil jsem nové čidlo tlaku vzduchu v sacím potrubí NTK za 1400 Kč, ale závada se opakuje. Čidlo se pokusím vrátit. Může být závada v zadrhávajícím se naklápění lopatek statoru turba??

Re: P0238 snímač tlaku v sacím potrubí

PoslaťNapísal: Štv 8. Okt 2020, 19:27
od zlj
Jestli máš proměnnou geometrii statorových lopatek turba tak by to být mohlo.Jednou jsem to opravoval u traktorového motoru John Deere a lopatky byly zadřené,ale proto,že si pohybem ošoupaly kompozitní vrstvu. Stejně to bylo jen na chvíli muselo se dát nové turbo
(repasované) Tahle závada se projevovala malým výkonem motoru,něco podobného jako uvolněná hadice za turbem do sání.

Re: P0238 snímač tlaku v sacím potrubí

PoslaťNapísal: Pia 9. Okt 2020, 6:45
od betom
Díky za odpověď. Jsi jediný, který byl ochotný odpovědět. Mrknu na to jestli jsou lopatky hladce pohyblivé. Zajímavé je, že se závada objeví jen u studeného motoru (jedu asi 3 km z kopce).

Re: P0238 snímač tlaku v sacím potrubí

PoslaťNapísal: Sob 10. Okt 2020, 9:09
od MP
Myslím že nejde o ochotu. Taky bych bych ochotný odpovědět, ale myslím že jde o to kdo s tím má zkušenost a ví. Když nevím, nebo si nejsem jistej držím hubu, než bych odpověděl nějakou blbost.