Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Poslaťod mio » Uto 14. Okt 2008, 20:21

Miklásek píše:
robo27 píše:
marjon píše: nabehanych je na nom 140 000 km. takze o nejakom opotrebovani nemoze byt rec.dakujem

Myslim ze niekto tu na fore pisal ze nastavenie ventilov by sa malo robit kazdu vymenu rozvodoveho remena....


No ale pokial sú na aute hydraulické zdvihátka, tak moc nevidím dovod nastavovania ventilov...

Máš na mysli 1,9 TD . Takže vůle ventilů se nedělá a vyrovnávací podložky na ventilech se tedy nepřeměřují ,proč to tedy doporučují např. jak na to 306, zx , xantia . ... :shock: :shock: :shock:
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Poslaťod MP » Štv 16. Okt 2008, 8:16

Tak jsem se včera věnoval Xsarce před zimou , když ji teď budu používat a vyfotil přitom sání jak je čistý , když se odpojí EGR ventil , a taky kde že ten ventil je schovanej .
Obrázok

Obrázok

Obrázok
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Poslaťod MP » Pia 24. Júl 2009, 17:21

Pokud jste někdo odpojil ovládání EGR tak si občas zapojte aby se ventil "otevřel - zavřel" . Jak se s ním nehejbe tak zalehne a zůstane seklej . Říkal mi kamoš že běžně se sekne třeba jen když auto stojí delší dobu , třeba v bazaru . A ty TDi , HDi , TDCi a kdoví jak se to ještě značí to poznaj a pak jim tam svítěj kontrolky ... Já byl v úterý na ME+STK a zapojil ho před cestou do stanice . A funguje , protože hodnoty z emisí jsou téměř shodný jak před dvěma lety kdy jsem ho měl ještě trvale zapojenej . A těch pár km než jsem ho zase odpojil se podepsalo na čistotě sání pod chladičem vzduchu , bylo tam potom trochu té špinavé mastnoty ...
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Poslaťod robo27 » Uto 28. Júl 2009, 9:39

Zdravím

Nedávno som kúpil xsaru s motorom XUD - 1,9D - má rovnaký EGR ako spomínané 1,9TD. Mám podozrenie že ho mám zalepený, len neviem v akom stave, či otvorenom alebo zatvorenom. Minule som skôšal pridávať plyn a pri určitých otáčkach som videl že sa na egr pohybuje taká malá oska s priemerom zhruba 5 mm hore dole, ale neviem či len takto to má fungovať, alebo má ta osielka vyťahovať a zatvárať aj to pod ňou...

Ak nie je jasné skúsim pridať obrázok ak sa mi podarí. Na vašich TD ako funguje egr? Tiež len ta osielka sa pohybuje alebo aj to pod ňou??
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Poslaťod MP » Uto 28. Júl 2009, 9:59

U mojí TD ten EGR není vidět . Musel bych oddělat chladič vzduchu , a i tak na něj není prakticky vidět , takže jestli se na něm hejbe nebo nehejbe oska Ti nepovím . Že funguje jsem po zapojení poznal že jsem měl stejné emisní hodnoty při měření jako před dvěma lety , kdy jsem s ním ještě nedělal ty pokusy , a taky jsem po těch několika km co jsem jezdil se zapojeným EGR sundal chladič vzduchu a byli v sání ty mastný saze co tam přes něj foukaj . Před tím to bylo pořád čistý když byl trvale odpojenej ( zavřenej ).
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Poslaťod riggo » Pia 31. Júl 2009, 6:55

to robo27: presne takhle funguje EGR, pri urcitych otackach(tusim neco kolem 1500, pokud se dobre pamatuju zdob,co jsem s nim laboroval) se ta osicka uprostred ventilu zacne pohybovat, otevre ventil a v tu chvili prepúousti cast spalin zpet do sani-potazmo zanasi ho necistotami. Takze kdy ho odpojis, poznas dobre odvedenou praci tak, ze se tahle osicka prestane pohybovat nahoru a dolu. Mam ten samy motor jako ty, resil jsem to pouze odpojenim konektoru, je to nejjednodussi a hlavne rychle, bez namahy uvedene zpet do puvodniho stavu, kdyby bylopotreba. Jen je potreba, jak tu uz nekdo vyse zminil, cas od casu EGR nechat "protahnout", aby "nezamrzl". Ja to delam tak jednou za tri mesice, pripojim konektor, pul dne takto pojezdim a zase odpojim.
"....a takhle my tady žijem!" :-)
Obrázok užívateľa
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 309
Registrovaný: Uto 27. Mar 2007, 10:37
Bydlisko: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Re: Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Poslaťod robo27 » Pia 31. Júl 2009, 10:58

ja mam dokocna oba motory 1,9D aj XUD a aj DW8. Na tom DW8 je lepsi pristup. Na tomto XUD - starsi typ je to za sanim a osicka mi chodi hore dole. Ked som odpojil hadicu sania zo vzduchoveho filtra na vstup sania tak som nahmatal prstom na centimeter hrubo sadzi s olejom. Chcel som sanie vycistit ale narazil som na maly problem vymeny spony ktoru som nevedel rozobrat. V manualy sa pise ze po rozobrani je ju nutne nahradit sponou ktora sa srobuje ako je uvedene tuna na obrazku....viewtopic.php?f=2&t=6037

Ako si tu sponu rozobral a cim si ju nahradil??

Este musim dodat ze aj napriek zanesenemu saniu a zapojenemu EGR auto ma relativne stabilne otacky, aj ked trochu vyssie ako by asi mali byt - nemam otackomer len podla sluchu. Avsak sa mi zda ze ma auto mensi tah, preto som myslel ze vycistenie sania a nasledne mozno vycistenie sacieho kosa v nadrzi by nezaskodilo - minimalne by som vedel ze to mam v poriadku. Auto mam mesiac, mozno dva, ma predpokladam okolo 200tkm a mam pocit ze sanie nikto este necistil, to same si myslim aj o nadrzi - preto to chcem urobit.

Dalej sa spytam aj ked je to mimo tejto temy, ako dlho vydrzia zhavice? Je mozne ze mam zhavice este povodne - vsetky 4 su patricne zhrdzavene.... Zvazujem ze ich vsetky vymenim, totiz teraz v lete je autam hej ale cez zimu sa to pritvrdi....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Poslaťod riggo » Pia 31. Júl 2009, 11:58

Sponu tam mam jinou, nez je na vykresu, mam tam neco jako velkou segrovku, co jde normalka vytahnout klestemi a zas jde nasunout zpet bez jejiho poskozeni. Takze v tomto asi nepomuzu. Zhavic a jeho pripadnou nefunkcnost nepoznas pohledem, ani tim, jestli je rezavej nebo ne. Ten se proste musi vysroubovat ven(ten za cerpadlem jde ven obzvlast "dobre" :evil: ), ocistit dratenym kartacem-s citem, no a pak chytit do klesti a pripojit na napeti-akumulator.Pokud je OK, cca do tri vterin se musi jeho spicka v delce asi 2cm rovnomerne rozzhavit do jasne zlute barvy. Pokud "sviti" oranzove, nebo jen konec nebo "sviti" nerovnomerne, musi jit ven a das novy. Pokud ale o historii auta mnoho nevis, asi by bylo lepsi vymenit je najednou vsechny, aby Te pak pri -10st. neprekvapilo nenatoceni motoru. A jen zkusenost, menil jsem je pred dvema roky, daval jsem tam znacku BERU, a po roce jeden zhavic taky odesel, na zaruku ho vymenili. Takze i novy kus nemusi byt naprosto spolehlivy.
"....a takhle my tady žijem!" :-)
Obrázok užívateľa
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 309
Registrovaný: Uto 27. Mar 2007, 10:37
Bydlisko: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Re: Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Poslaťod robo27 » Pia 31. Júl 2009, 12:26

Hmm.. tak velku segerovku tam mam aj ja - mal som ju uz vonku ale nic extra sa tam nehybalo. O hisotrii auta neviem vela - viac som pisal tu viewtopic.php?f=6&t=5585.

Zhavice chcem dat bosch - 0 250 201 039 - tie su predpisane v knihe jak na to peugeot 306... a vymenim vsetky 4, ono najradsej by som pri tej vymene zhavicou aj zmeral tlaky na motore aby som vedel v akom je stave....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Poslaťod MP » Uto 19. Jan 2010, 13:14

CITACE JEDNOHO ČLÁNKU CO JSEM TEĎ NAŠEL
E G R
Princip

EGR (exhaust gas recirculation) je proces v moderním spalovacím motoru (zážehovém i vznětovém), při kterém je část výfukových plynů přiváděna zpět do sání a účastní se opět procesu spalování. Spalování se tak neúčastní pouze vzduch a palivo, ale také tato inertní složka. Pro lepší představu, je to jako propojit odtok ze záchoda s přítokem do kuchyňského dřezu.

U zážehového motoru je zpětně přivávěno asi 10% obsahu válce. Dodatečně přivedená inertní složka snižuje celkovou tepelnou kapacitu obsahu válce a tím snižuje teplotu spalování. a to snižuje produkci NOx (NOx typicky vznikají při teplotě spalování nad 2500°C). Snížením teploty spalování můžeme zamezit klepání a nastavit větší předstih (zvýšení účinnosti). Protože část tepla "schováme" do zahřátí inertní složky, může výrobce motor navrhnout tak, aby se stěny válců a hlava ohřívaly více (narozdíl od oldschool přístupu, kdy to celé bylo navrženo tak, aby teplo bylo nejvíce odváděno mimo spalovací prostor) a tím zvyšovat efektivitu celého motoru, protože zůstane více tepla akumulovaného pro expanzní fázi. Další profit u zážehového motoru plyne z toho, že na získání stejného výkonu musíme více šlápnout na plyn, takže škrtící klapka je více otevřena a snižují se pneumatické ztráty v sacím potrubí. U vznětového motoru je zpětně příváděno až 50% a u nich nahrazuje inertní složka vzduch (diesely pracují vždy s přebytkem vzduchu, kromě případů, kdy je motor uměle "přidušen" kvůli vypalování DPF) a zanikají i výhody z minimalizace pneumatických ztrát.

Nevýhodou u zážehového motoru je ztráta výkonu (klesá objem práce, kterou můžeme "vytáhnout" z pístu), proto je EGR neaktivní při plném plynu. Další nevýhodou je, že s rostoucím procentem EGR klesá rovnoměrnost hoření - lidově řečeno, nepovede se všechny složky tak hezky smíchat, aby nevznikly "ostrůvky", které vyvolají nesouvislé hoření. To se projeví hrubým chodem motoru a vibracemi. Benzínové auto s vadným EGR má někdy zvuk jako TDičko v bezvadné kondici. U dieselu vznikají další problémy - plyny přiváděné zpět do sání je nutné chladit. Protože je záchod propojen s dřezem, dostává se do dřezu to, co bylo předtím v záchodě, motor produkuje více sazí, které je nutno zachycovat v částicovém filtru. Jenže částicový filtr potřebuje pro svoji funkci vzduch a palivo, aby mohl saze vypálit - jsou to vlastně taková kamna, ve kterých se z velkých kusů uhlí dělají malé kusy uhlí - a když mu část vzduchu sebereme přidáním inertní složky, sebereme mu část funkce.

Další okruh problémů plyne z funkce EGR komponent. Výfukové plyny obsahují částečky uhlíku, ty dříve nebo později zaserou součásti EGR systému. Do sání je vyvedeno odvětrání klikové skříně, směs částeček z EGR spolu s olejovými výpary vytvoří něco jako asfalt a ten zalepí sání a všechny mechanismy v něm včetně škrtící klapky, redukuje průřez kanálů a krade výkon. Někdy to zabalí ty komponenty samy o sobě, protože jsou zatíženy velkými teplotami a v korozivním prostředí. EGR ventily většinou nepřežijí bez nějakého servisního zásahu 200.000km. U některých aut je to kolorit stejně jako váhy vzduchu u motorů TDi, zejména se to týká francouzských HDi, jejichž majitelé si pak stěžují, že jim to nejede a hulí. Někdy se také tvrdí, že EGR zvyšuje kyselost motorového oleje a tím zvyšuje jeho korozní účinek, těžko říci - žádnou relevantní studii na toto téma jsem nenalezl. Nabízí se samozřejmě otázka, zda přínosy ze snížení emisí NOx skrze EGR vyvážily negativa z degradace stavu motoru dlouhodobým vlivem propojení záchodu s dřezem.

Neplatí lidová teorie, že EGR je tam proto, aby se spálily případné zbytky paliva při nedokonalém spalování. I když u některých předkomůrkových dieselů a vyčvachtaných "snů českých rodin" s mrtvým turbem a víkem kufru celým zčernalým od toho fofru nastává tato funkce tak nějak spontánně.

Hardware

Rozlišujeme EGR interní a externí.

Interní EGR je realizováno tak, že výfukové ventily jsou ještě otevřené, když se začne píst pohybovat dolů. Někdy se tomu také říká překřížení ventilů. Předpokladem je, že výfukové a sací ventily mají každý svoji vačkovou hřídel. Na ovládané vačkové hřídeli je variátor, který umožňuje řídit, kolik EGR plynů tam půjde.

Externí systém je častější, přesnější, lépe řiditelný, ale také komplikovanější. V hlavě válců je proveden kanál propojující výfukový kanál (některého z válců) s přírubou na EGR ventil, který otevírá nebo zavírá recirkulační okruh. Z ventilu vede trubka zpět do sání, nejčastěji opatřená nějakým chladičem, buď vzduchovým nebo vodním. Někdy je tento systém kompletně skryt v sání a není zvenčí vidět. Úplně nejprimitivnější EGR ventil byl takový jako kužel z tvrdokovu zasouvaný do trubky pneumaticky podtlakem ze sání. Když byl kužel zasunutý, trubka byla ucpaná. Fungovalo to autoregulací podle podtlaku za sání, vyřazení ve volnoběhu zajišťoval jednoduchý odpojovač.

Jenže ekologický matrix se prohluboval a tak bylo třeba vymýšlet čím dál tím rafinovanější systémy. Kalifornie je mistrem ve vyslovování regulací a podle kalifornské normy z roku 1994 musejí být všechny systémy ovlivňující exhalace elektronicky monitorovány po celou dobu běhu motoru. Jako první se objevilo hlídání polohy ventilu, kdy ECU motoru zjišťovala, zda akční člen ventilu dosáhl krajní polohy. Současná podoba vyspělého EGR ventilu je taková, že ventil je proporcionální, ovládaný servomotorem, který je řízen z ECU motoru, má hlídání polohy skrze potenciometr v motorku a ještě navíc je funkce systému monitorována nadřazeným řízením motoru pomocí různých senzorů.

Nejčastější je monitorování systému skrze teplotu spalin. Za EGR ventilem je snímač teploty. Využívá se faktu, že výfukové plyny jsou teplejší než okolí. Teplota v ve vratném nebo sacím potrubí musí být vyšší než okolní o řádově desítky stupňů, jinak je zapsána do řídící jednotky chyba. Teplotní senzor je buď přímo na potrubí vedoucím z EGR ventilu, nebo na sacím potrubí. Druhý monitorovací systém využívá tlaku v sacím potrubí a toho, že přetlak ve výfuku musí při funkčním EGR vyvolavát zvýšení tlaku v sání, který je měřen senzorem MAP (manifold absolute pressure).

Problems

EGR je zpravidla aktivní až po zahřátí motoru a je vypnuté při volnoběhu a plné zátěži. Pokud ekologický udělátor selže, motor má hrubý chod na volnoběh a nepěkně se chová při akceleraci, například popojíždění v zácpě ve problém (ventil je bloknutý v poloze "otevřeno"), může také dojít ke střílení do výfuku nebo do sání, protože se hoření zpomalí natolik, že jej píst předběhne. EOBD při zjištění problému vytváří chybové kódy P0401 - P0409, to se projeví signalizací na palubní desce. Auto s vadným EGR systémem má zpravidla problémy na testu emisí - HC a NOx.

EGR deletion

Odstraněním EGR systému myslím to, že sám výrobce do motoru EGR nenamontuje. Jak bylo zmíněno, u vznětových motorů sice umožňuje EGR snížení produkce NOx, ale současně způsobuje problémy s tvorbou částic. Nabízí se proto možnost EGR tam vůbec nenamontovat a používat systémy k zachycování NOx přímo ve výfuku, jako např. vstřikování močoviny. To by mohlo zásadně zlepšit ekonomiku motoru a jeho ekologické parametry.

EGR disable

U systémů bez kontroly polohy i funkce je vyřazení EGR ventilu snadné. Protože je ventil zpravidla ovládán pneumaticky, stačí vyhledat jeho podtlakovou hadičku a vhodně ji zaslepit, například ložiskovou kuličkou.

U systémů, kde je kontrolována poloha ventilu skrze ECU motoru, je třeba najít jiný workaround. Jaký přesně, to záleží na konstrukci ventilu. Moderní ventily mají servomotorek ovládající něco jako miniaturní škrtící klapku, v motorku je potenciometr. Motorek lze od ventilu oddělit, takže bude vrčet někde opodál a potenciometr bude poskytovat korektní hodnoty. Pokud to není tak snadné, pak se nabízí možnost ucpat vývod z EGR ventilu tak, aby sice ventil ventiloval, ale dál za něj už nic nešlo. Například vrazit do trubky vedoucí od ventilu k sání nějaký uzávěr - kuličku, zátku, šroub... Další možností, pro ventily integrované do hlavy válců, je výroba těsnění, ve kterém není díra pro výstup z ventilu. Změna by každopádně měla být reverzibilní, pro případ problému s emisním testem.

Pokud má systém kontrolu polohy ventilu i funkce, pak je hardwarové hacknutí z pohledu běžného uživatele nemožné. Je třeba se soustředit na hledání jiných cest, například adaptaci dat v řídící jednotce. U některých starších motorů TDI od VW lze potlačení EGR funkce provést "neinvazivně" nastavením nových hodnot například programem VAG-COM, stav u těch novějších mi není znám. Uživatelé, co to provedli, konstatují, že ten jejich krám získal víc power (pokud to u třináct let starého TDička vůbec lze) a sporadicky se objevovala chyba údaje MAP senzoru a odpojovalo se turbo, protože tlak v sání překročil 2,4 baru. Takovej to byl hukot.

Pochybuji ovšem, že u zážehového motoru disablování EGR nečemu výrazně prospěje. Někdy se ani sami výrobci těchto motorů netají tím, že tam EGR mají, jen aby ho tam měli, protože ho tam konkurence má a systém je aktivní v menším rozsahu. Mezi přínosy případného vypojení lze počítat menší zanášení sacího potrubí a delší životnost prvků na něm (teplotní a tlakový senzor, škrtící klapka, různé mechanismy stavění délky a průměru apod.), ale to alespoň u benzínového motoru nevyváží negativa. Zanášení sání není nijak drastické, když pomineme ten problém, že vyústění EGR je zpravidla někde poblíž škrtící klapky a tu to zasere jako první.

Populární je tato úprava na vznětových přeplňovaných motorech. Na druhou stranu pouhým odpojením nehozí poškození motoru (když zanedbáme primární škody při odpojovacích aktivitách). Pro majitele turbodieselů mám však jinou kruciální mesič - kupte si normální auto a nebudete na traktůrku muset nic odpojovat.

Tolik tedy o jedné opičárně, kterou mají mnozí z nás v autech a ani o tom nevědí.
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Poslaťod mio » Štv 4. Feb 2010, 21:06

Tak jsem se o víkendu dostal k plánovanému vyčištění sacího potrubí od sajrajtu z EGR ventilu.Práce nijak složitá to není jen byl problémový šroub mezi druhým a třetím "svodem" umístěným zespodu tak dobře že jsem musel ohnout plochý 13kový klíč abych se k němu vůbec dostal.V sání bylo velké množství sazí z EGR a oleje z odvětrání, průměr otvorů kterým proudil vzduch do válců byl asi o 30% menší :shock: .Sání jsem vyjmul a podle návodu TDI clubu a dieselpower jsem do útrob pustil plamen za použití opalovací sady (propanbutan),protože jiný způsob jak se do útrob sání dostat a vyčistit neexistuje.Asi po 30 sec. svody zevnitř vzplály a začaly hořet ,to vše trvalo asi deset minut až oheň nadobro zhasl.Nechal jsem vychladnout a vyklepal haldu popela , prostříkal arvou nechal působit a wapem poctivě vystříkal zbývající nečistoty.Po vyschnutí jsem si nemohl odpustit vyleštění sání zevnitř ,od smirků až po leštící pastu :mrgreen: .EGR ventil jsem odstranil do regálu :mrgreen: a zaslepil po něm otvor jak do sání tak do výfukového potrubí.Po přetěsnění namontování zpět a nezbytném obalení sací tlakové hadice od turba k intercooleru izolačním materiálem proti vysokým teplotám, jsou pocity z jízdy takové: je o hodně menší turbodíra motor se neskutečně snadněji dostává do otáček už od 1500 ot/min začíná poctivě tahat turbo,motor citlivěji reaguje na plynový regál , překvapivě při prudkém sešlápnutí plynového pedálu není za mnou vidět oblak černého dýmu,což bylo zvykem a dobře viditelné i ve zpětném zrcátku.Mam pocit že i spotřeba šla nepatrně dolů což teď v zimě bylo někde okolo 6.5- 7 ltr, ale najel jsem zatím jen 400 km tak střílím od boku podle palivoměru.Takže pro toho kdo se o své TD snaží dobře starat, docela dobře využitý jeden den , zvláště teď v zimě kdy není do čeho píchnout.. :mrgreen: :mrgreen:
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Poslaťod driversk » Štv 4. Feb 2010, 23:02

Ahoj má niekto praktické skúsenosti z odpojením EGR ventilu u HDI???
Nastala nejaká zmena správania sa motoru?
Dikes...
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Obrázok užívateľa
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1024
Registrovaný: Uto 11. Aug 2009, 21:21
Bydlisko: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Poslaťod Hrnča » Pia 5. Feb 2010, 9:44

S hdi to bude těžší. EGR je hlídanej ŘJ, takže by se to muselo pošetřit na diagnostice.
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Poslaťod šíma » Pia 5. Feb 2010, 12:00

Nemůže alespoň částečně pomoct nějaké čisticí aditivum do nafty?
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 110
Registrovaný: Pon 26. Okt 2009, 19:53
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Poslaťod MP » Pia 5. Feb 2010, 12:36

šíma píše:Nemůže alespoň částečně pomoct nějaké čisticí aditivum do nafty?

Pomoct k čemu ? K něčemu určitě jo ...
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 56 hostia