Klesání otáček při zapnuté klimě

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Poslaťod jirkaznj » Štv 1. Máj 2008, 12:40

Tak ten elektromagnet nema zadny vliv. Navic ten konektor na nem jak je prinytovany tak je dost volny. Nemel jsem po ruce zkousecku abych zjistil jestli tam jde proud po zapnuti tlacitka klimatizace.
Navic jsem zjistil ze mi tou klemou elektrikar propojil kontakty 3 a 4 toho relatka, ale ty by mely byt spojene kdyz neni na civce napeti. Ledaze by po zapnuti zapalovani se ten kontakt prepnul a pri zapnuti klimy by se vlastne rele uvedlo do vychoziho stavu. Relatka jsem mezi sebou prohodil a nic. Tak to asi bude vazne spatny ten BITRON.
jirkaznj
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Pon 21. Apr 2008, 13:41

Poslaťod jirkaznj » Pia 9. Máj 2008, 11:45

Takze jsem pokrocil. :)
Menil jsem ted brzdove kotouce tak jsem si rikal ze mrknu i na ten BITRON. Sehnal jsem od kamose druhy z peugeota 306 (z neho mam i ten kompresor). Pujcil mi ho na odzkouseni a ze kdyz bude ten muj K.O. tak ze mi ho za nejakou rozumnou cenu odproda. Takze kolo dolu a pak se musi vydelat cely plastovy podbeh. Pak je k nemu skvely pristup. Pak koukam a ty ridici jednotky jsou dve. Ale kazda vypada trochu jinak a lisi se barvou konektoru. Ta jednotka klimy je ta spodni(aspon tak jsem je mel namontovane ja). Ten konektor se oddelava tazenim za tu cervenou plastovou pojistku. Jsou v ni sikme drazky takze z Bitronu konektor pekne vyjede. Nez ja na to prisel. :) Prostrikal jsem konektory kontoxem a vyhodil tu klemu a vrazil tam zpatky relatko. Nastartoval a pustil klimu a svete div se klima cvakla. Takze byl jen spatny kontakt v konektoru. Pro jistotu jsem zapojil i BITRON od kamose a chovalo se to stejne. Takze jedna zahada vyresena. :D
Co ale porad nejde je to zvednuti otacek po zapnuti klimyNa tom elektromagnetu u cerpadla (nebo co to je) mam napeti porad. Coz je asi spatne kdyz MP tam ma napeti az po zapnuti klimy.
Auto mi sice nechcipne, ale docela me mrzi ze to nejde. Nevite nekdo co by se s tim dalo jeste udelat? Moc diky za odpovedi. :)
Snad muj popis nekomu taky pomuze. :-) Skoda ze jsem nemel po ruce fotak. :(
Xsara 99 1,9TD kombi
jirkaznj
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Pon 21. Apr 2008, 13:41

Poslaťod Prochy01 » Uto 13. Máj 2008, 19:44

Cus mam taky 1,9TD a po zapnuti klimi mi otačky troąku klesnou. Vysvětlení tu uľ padlo (viz starąí typ motoru a zatíľení běľícím kompresorem) Co se týče vámi zmiňovaného ELEKTROMAGNETU dovolil bych si s tím polemizovat. Pravda sice nevím, na co je ten kabel, ale určitě to nesouvisí s klimou (dle mého názoru)

ľe je v něm stálý proud je správně (někteří odborníci moľná potvrdí) konektor je sepnut, pokud je zapnutý sytič. Ten je odvislý od teploty chladící kapaliny (v zimě, nebo při chladném počasi, tzn při studeném motoru je zatahlé lanko, motor běľí na vyąąí otáčky a je sepnutý konektor) pokud je konektor sepnutý je zaplé vyhřívání palivového filtru (alespon u TD to tak je) PŘEDPOKLADEM JE SAMOZŘEJMĚ FUNKČNÍ "SYTIČ"
Obrázok užívateľa
Prochy01
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 132
Registrovaný: Pia 24. Nov 2006, 8:50
Bydlisko: Srakonice/Praha

Poslaťod MP » Uto 13. Máj 2008, 22:59

No já bych řekl , ľe palivovej filtr je vyhřívanej ohřátou chladící kapalinou .... aspoň u mojeho TéDé ... tak na co konektor ??
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Poslaťod jirkaznj » Str 14. Máj 2008, 13:24

Tak jak je to s tím napětím na tom elektromagnetu či co to je. Zmizne to napětí po zahřátí motoru az neni třeba mít zvedlé otačky jako se studeným motorem?
TO MP: Nebyl bys tak hodný a neprověříl zda se ti tam skutečnně objevuje napětí aľ po zapnuti klimy jak jsi psal vyse?
Xsara 99 1,9TD kombi
jirkaznj
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Pon 21. Apr 2008, 13:41

Poslaťod MP » Str 14. Máj 2008, 13:50

jirkaznj píše:Tak jak je to s tím napětím na tom elektromagnetu či co to je. Zmizne to napětí po zahřátí motoru az neni třeba mít zvedlé otačky jako se studeným motorem?
TO MP: Nebyl bys tak hodný a neprověříl zda se ti tam skutečnně objevuje napětí aľ po zapnuti klimy jak jsi psal vyse?

..při nejbliľąí příleľitosti to ověřím ...
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Poslaťod Prochy01 » Str 14. Máj 2008, 19:59

jj, s tim palivovym filtrem máą pravdu, je ohřívaný chlad. kapalinou... ale co vim jiste, ze to udelatko, jak je na nem konektor neni elektromagnet...
Obrázok užívateľa
Prochy01
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 132
Registrovaný: Pia 24. Nov 2006, 8:50
Bydlisko: Srakonice/Praha

Poslaťod jirkaznj » Str 14. Máj 2008, 21:01

to MP: Moc diky a tesim se na vysledek.

Elektromagnet to asi nebude. Dnes mi znamy rikal ze to je neco se syticem. Ale porad to jsou jen dohady.
Xsara 99 1,9TD kombi
jirkaznj
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Pon 21. Apr 2008, 13:41

Poslaťod MP » Pia 16. Máj 2008, 7:56

Tak jsem to teď v garáľi ątudoval ... ale bohuľel nemám ľádnej měřák , voltmetr či něco podobného ( by mě to bylo na nic , bo elektrice vůbec nerozumím ) , tak jsem to zkouąel přes ľárovku a ta nereagovala , tak nevím ... pamatuju si ľe kdyľ jsem to kdysi zkouąel tak mi svítila ( hrál jsem si přitom s tlačítkem klimy , protoľe mi kdosi říkal ľe po zapnutí se mají pomocí toho zvýąit otáčky ) ... takľe fakt netuąím , tenkrát jsem to dál neřeąil , bo jinak vąe fungovalo jak má ( kromě toho ľe to nezvedalo otáčky při zapnutí klimy :? ) . Ale se sytičem nevím jestli to má něco společnýho , ten je přece jen taková mechanická záleľitost , jak je voda studená , přitáhne se lanko , zvednou otáčky , po zahřátí se povolí a otáčky klesnou na normální volnoběh . Je to jen takovej termostat kterej tahá za lanko ...
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Poslaťod jirkaznj » Pia 16. Máj 2008, 9:19

Takze ti zarovka taky furt svitila?
Xsara 99 1,9TD kombi
jirkaznj
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Pon 21. Apr 2008, 13:41

Poslaťod MP » Pia 16. Máj 2008, 11:19

No právě ľe teď to nedělá nic ... fakt nevím ... :?
K čemu to tam tedy je :?:
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Poslaťod jirkaznj » Pia 16. Máj 2008, 15:12

Jestli to nakonec neni nejake kurvitko :D :D :D
Xsara 99 1,9TD kombi
jirkaznj
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Pon 21. Apr 2008, 13:41

Predchádzajúci

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 47 hostia