Stránka 1 z 3

Že by špatná nafta ???

PoslaťNapísal: Uto 9. Dec 2008, 15:38
od dober1
Zdravím. Mám taký problém s štartovaním. Dlho dlho štartuje, potom naskočí ale má nepravidelné otáčky. Z výfuku ide biely a štiplavý dým. Keď je zohriate, tak štartuje celkom ok. Robí to cca od vtedy ,čo som tankoval na jednej pumpe zo stojanu pre nákladaky . Keď auto vychladne tak po 5 hod. tal zase to nejde nakopnút. Dakujem - 1.9 TD

Re: Že by špatná nafta ???

PoslaťNapísal: Uto 9. Dec 2008, 15:51
od MP
V naftě bych problém neviděl ... je jedno z jakýho stojanu natankuješ ... ta nafta je úplně stejná . Možná bych kouknul na žhaviče . Sice nevím jestli by to dělalo to co popisuješ kdyby byli špatný , mě to startovalo stejně dobře i když byl jeden z nich KO ... Asi záleží i na celkovým stavu motoru - tlaky . Ale podobný projevy měl bráchův WV Sharan , než jsem vyměnil žhaviče .

... a k té naftě ... doporučuji přidávat do nafty VIF ... aditivum , o kterém se tady na fóru už dost psalo , zkus si to najít .

Re: Že by špatná nafta ???

PoslaťNapísal: Uto 9. Dec 2008, 16:34
od mio
Asi opravdu jako první bych vyměnil žhaviče !!Každý diesel dožhavuje i po zhasnutí kontrolky, počkej po zhasnutí kotrolky žhavení přibližně asi 3-5 sec a jestli chytne o trochu lépe tak jsou to žhaviče 100 %. Ale můžou ti žhavit jen dvě a stejně to nepoznáš.Nejjednoduší vyměnit a máš jistotu.

Re: Že by špatná nafta ???

PoslaťNapísal: Uto 9. Dec 2008, 17:07
od Kvido
Nevím pánové jaký má vliv žhavič na nepravidelný chod motoru u dieselu a bíly štiplavý kouř.
Osobně bych to viděl na váhu vzduchu nebo elekronický tryml (sensor).Chce to nejspíš seřídit nebo vyměnit. Pomohla by diagnostika nebo někdo kdo se vyzná v dieselech.
Máš nejspíš špatný poměr vzduchu a paliva tedy nafty. Pokud by byl kouř černý bývá to netěsnost s přídavkem nějakého oleje.
Žhaviče zkontroluj taky,ale vliv budou mít akorát na start.

Re: Že by špatná nafta ???

PoslaťNapísal: Uto 9. Dec 2008, 18:26
od dober1
Preve som tu mal jedneho mechanika . Skúšali sme to nakopnút ale nič. Tak sme to odtiahli k nemu do dielne. Počkám si na výsledok / a cenu :klik: /

Re: Že by špatná nafta ???

PoslaťNapísal: Uto 9. Dec 2008, 19:00
od Kleki
Kvido píše:Nevím pánové jaký má vliv žhavič na nepravidelný chod motoru u dieselu a bíly štiplavý kouř.
Osobně bych to viděl na váhu vzduchu nebo elekronický tryml (sensor).Chce to nejspíš seřídit nebo vyměnit. Pomohla by diagnostika nebo někdo kdo se vyzná v dieselech.
Máš nejspíš špatný poměr vzduchu a paliva tedy nafty. Pokud by byl kouř černý bývá to netěsnost s přídavkem nějakého oleje.
Žhaviče zkontroluj taky,ale vliv budou mít akorát na start.




Na nepravidelný chod pri motoroch s predkomôrkou čiže 1.9D alebo 1.9TD má žhavič asi taký vplyv , že keď máš studený motor , a máš špatný minimálne 1 žhavič , motor síce naskočí , ale ten valec , ktorý ide bez žhavenia začne páliť o niečo neskôr ako tie ostatné ktoré sú nažhavené. Motor potom ide chvíľu na 3 valce , nepravidelne a ten štipľavý dym je vlastne nespálená nafta z toho 1 valca. Tento istý problém som mal aj ja , a dokonca v lete pri štartovaní studeného motora išiel chvíľu nepravidelne ale len 3-5 sekúnd a potom O.K. Keď prišlo chladnejšie obdobie tak to šlo nepravidelne dlhšie a v zime som to už musel štartovať na 3-krát. Skontroloval som žhaviče a jeden bol K.O. Tak som ho vymenil a odvtedy pokoj. Stretol som sa aj s problémom , že žhaviče boli všetky v poriadku a auto zle štartovalo. Žhaviče sme vybrali von každý jeden sme pripojili priamo na baterku a jeden z nich žhavil nie na špičke ale tak 1,5 cm od špičky.Ono na komôrkáčoch celý proces spaľovania prebieha v komôrke , kde je žhavič a priamo naň strieka tryska. Ináč staršie motory 1.9D alebo 1.9TD nemajú váhu vzduchu ani sa nedajú diagnostikovať cez tester alebo počítač tak ako HDI.


Problém so zlým štartom nemusí byť len v žhavičoch, ale je to prvá vec po ktorej by som išiel ja , a ak to nepomôže, tak potom kontrola trysiek atď.
Dúfam , že to budú len tie žhaviče.

Veľa zdaru

Xsara break 1.9TD 1999

Re: Že by špatná nafta ???

PoslaťNapísal: Uto 9. Dec 2008, 19:06
od mio
Kvido píše:Nevím pánové jaký má vliv žhavič na nepravidelný chod motoru u dieselu a bíly štiplavý kouř.
Osobně bych to viděl na váhu vzduchu nebo elekronický tryml (sensor).Chce to nejspíš seřídit nebo vyměnit. Pomohla by diagnostika nebo někdo kdo se vyzná v dieselech.
Máš nejspíš špatný poměr vzduchu a paliva tedy nafty. Pokud by byl kouř černý bývá to netěsnost s přídavkem nějakého oleje.
Žhaviče zkontroluj taky,ale vliv budou mít akorát na start.
Například bílý štíplavý kouř u studeného motoru ihned po startu " znamená nespálenou naftu (špatné vstřiky , motor už má něco naběháno má špatnou kompresi a chvili trvá než se nafta vznítí , když jsou svíčky KO nefunguje žhavič který napomáhá vznícení nafty u studeného motoru). A to hlavní je že TD žádnou váhu vzduchu NEMÁ, senzor na TD v sání nenajdeš. Pokud se nepletu dochází li ke spalování oleje tak z výfuku vychází MODRÝ kouř ne černý.Černý stálý kouř na TD skoro v celém průběhu otáček nemyslim plný výkon , značí vadný EGR ventil nebo špatně seřízené (předvstřik) čerpadlo a vstřiky.Je taky možné že přeskočil rozvodový řemen.

Re: Že by špatná nafta ???

PoslaťNapísal: Uto 9. Dec 2008, 19:48
od Kvido
Počkám si na to co to je,Ale není vyloučeno ,že je problém v tryskách nebo čerpadlu. Ale něco tam musí být co řídí a rozděluje poměr nafty a vzduchu si tedy myslím. Já TD u xsary neznám,ale jakožto se tady často opakuju taky jsem měl diesela a stejný problém,jen to byl motor WV a bez turba,tam váha vzduchu byla a tryml také,vstřiky jsem tam měnil a stejně to dělalo pomohlo až seřízení.
Jen mi příjde nesmysl,že za špatný chod a kouření můžou žhavící svíčky , ty potřebuje jen ke startu.
Rozvodák je taky reálnou možností pokud nebyl měněn a v chladnějším počasí je šance větší.
Nevím kde jsi naftu natankoval,ale já kdysi vzal naftu u Makra v Ostravě a auto opravdu nejelo.
Tak jako jsem vzal teď plnou na OMV tady u nás a auto opět řve a nejede,příště jedu zpátky na V-power.Ale to sem nepatří jen tím chci řícz,že né každé palivo musí být opravdu kvalitní a motoru vyhovovat.

Re: Že by špatná nafta ???

PoslaťNapísal: Uto 9. Dec 2008, 20:43
od mio
Kvido zřejmě pokud se nepletu jsi měl 1,9 SDI ?? Ten má ŘJ a i váhu vzduchu . Xsara TD a D je obyčejný diesel kde o přísun paliva se stará rotační čerpadlo které je naprosto bez elektroniky ( nemyslim stop ventil a imobilizer)a nezávislé na přísunu vzduchu, je to úplně stejný princip jako starší traktory,nebo tzv.stabilák .Samozřejmě máš pravdu že žhavičky jsou u diesela potřebné jen ke startu právě proto bych je vyměnil jako první , když má problém se studeným startem.Teplý dobrý motor většinou chytne i bez žhavení .Je škoda že TD nebo D nejde napíchnout , bylo by vše jednoduší.

Re: Že by špatná nafta ???

PoslaťNapísal: Uto 9. Dec 2008, 22:19
od MP
Jj...je to tak , ty naše nafťáky je to nejjednodušší co může bejt ... žádná elektronika , váha vzduchu ... v podstatě se nemá co pokazit .
A s těma žhavičama je to tak jak psal Kleki ... stačí aby byl jeden žhavič KO , motor se natočí na 3 válce a běží nepravidelně a má to další projevy ( kouř z nespálené nafty .. ) Až se cytně i ten čtvrtej je to OK , nebo když ho startuješ teplej , to pak klape hned na čtyři ...
Určitě bych šel prvně po žhavičích ...

Re: Že by špatná nafta ???

PoslaťNapísal: Uto 9. Dec 2008, 23:45
od Kvido
Stále to nechápu,když natočí na tři musí blafnout po chvilce i čtvrtý,jeden vadný žhavič by měl pouze dělat problémy u startu. Nafta se vzníti tlakem a ten je okolo 20-22 barů pokud se nepletu a vstřikovač by měl dávat palivo stále.Pokud jede motor na tři válce,tak bych viděl problém v kopresi nebo přísunu paliva,tedy vstřikovač nebo jak už u bylo napsano,přeskočený rozvoďák.
Pokud se pletu,pak mi příjde naopak ten TD motor od PSA složitý.

Re: Že by špatná nafta ???

PoslaťNapísal: Str 10. Dec 2008, 7:43
od riggo
Jen pro upresneni, zhavici svicky nejsou v motoru jen na startovani! Zhavici svicka se nazhavi, zacnete startovat, motor naskoci, ale zhavice dal jedou!!!!! A to podle venkovni teploty, az po dobu 35vterin po nastartovani a pri behu motoru, pokud je pod nulou. Pokud je nad nulou, tak zhavi "jen" 20-25vterin po nastartovani. Zhasnuti kontrolky na pristrojovce nema nic spolecneho s vypnutim zhaveni jako takoveho, pouze nam da vedet, ze uz muzeme startovat. Pokud je tedy spatny zhavic, i dal po nastartovani muze vynechavat ten valec, kde je zhavic spatny, soucasne jde z komina bily stiplavy kour, dokud valec normal sam nebezi. Zadne vahy vzduchu ani jine vymozenosti tyto motory nemaji(krom nestastneho EGRu). Casy zhaveni a jak to probiha, mam z vlastni zkusenosti a mereni, jak Xsara, tak ZX a Xantie, je to vsade stejny, pokud jde o komurkovy motor. Ridici elektronika zhaveni jako celku(tedy casy, mereni venkovni teploty atd....) se nachazi vmale plast.krabicce v motoru, hned za levym svetlem, da se to laicky poznat i podle toho, ze do toho vedou dve silove klady kabely primo od zhavicu(to pro pripad, kdyby si chtel nekdo taky hrat :-))

Re: Že by špatná nafta ???

PoslaťNapísal: Str 10. Dec 2008, 8:50
od Kvido
No to jsou ostatním cenné informace,trochu jsem vás rozpumpoval.Ale pořesto,když žhavič nažhaviš rozsvítí se jak žárovka je to fakt pekelně teplé,sám jsem si je testoval,nevím zda jedou stále naplno,ale ikdyby né,zůstávají ještě nějakou dobu dost teplé. Ale i přesto si kladu stejnou otázku a ikdyby tedy byl vadný jeden žhavič motor naskočí a rozběhne se byť na 3 válce,tohle může trvat jen chvíli,teploty které tam vznikají a převážně tlak ,který vznítí naftu,tak 4 válec musí naskočit i bez žhaviče.Jde oto přeci jenom ten motor roztočit.Docela dobré žhaviče jsou Bosche,když by chtěl měnit.
tedy za 1 minutu by měl motor běžet na 4 válce,ale kouřit může dál,možná v nižších teplotách vykazovat jakousi nepravidelnost,než se dostatečně ohřejí.
Pokud si vzpomínám nemohl by třeba zlobit i plný odkalovač ve filtru ? Jelikož natankoval bůhví jaké palivo,zda tam už není i nějaká voda.

Re: Že by špatná nafta ???

PoslaťNapísal: Str 10. Dec 2008, 9:03
od dober1
Panové ešte pre upresnenie : rozvody som menil 9/2008. Po naštartovaní som nemal pocit, že auto ide na tri valce. Skor to šlo asi takto :
---------------------------------/--------------------------------------------------------------------/---------------------------------------------------------------/
asi pat-sedem sekund Ok a potom cuk a takto sa to prejavovalo na volnobehu. Pokial som išiel na dvojke a pomaly tak ho dusilo a začal skakat. Musel som ho dat do otáčok. Ked som nabehal cca 6O km. tak to na volnobehu išlo celkom OK. Ale ked so ho nechal do rána vyhladnut tak som sa znova trápil s štartovanim. Auto je v oprave tak ešte neviem čo to mu je. Ked sa mi ozve mechanik, tak dam vediet.
:roll:

Re: Že by špatná nafta ???

PoslaťNapísal: Str 10. Dec 2008, 9:26
od mio
To může být vzduch v pal . systému.Určitě máš od filtru teflonovou průhlednou hadičku.Koukni jestli po nastartování v ni neběhaji bublinky (vzduch) . Potom už jen vstřiky , čerpadlo.Když tedy vyřadíme špatnou naftu.