startování 1,9 D / TD

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

startování 1,9 D / TD

Poslaťod cweko » Ned 21. Dec 2008, 9:48

nazdar,mam problem s nastartovanim ked je motor studeny.nastartujem tak na 20x.toci,toci otackomer skace na 800 preblikuje ABS a nic.zhavice pre mesiacom vsetky menene,filtre tiez.a este mi nieco cvrlika pri pasovom rozvode.vodiaca kladka a napinacia vymenene.moze byt turbo ma to nejaky vplyv,taha dobre.este skusim baterku,zda sa mi ina,aky typ ma byt.mensia ako je urceny priestor.neviem prosim poradte
cweko
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 33
Registrovaný: Štv 25. Sep 2008, 22:52
Bydlisko: zilina
Vůz: citroen xsara 1,9 td.rv.1999 VTS

Re: startovanie

Poslaťod mio » Ned 21. Dec 2008, 11:26

Máš TD nebo HDI ?? Ale nejpravděpodobnější je že ti padá nafta . Vyzkoušej ráno před nastartováním napumpovat balonkem .
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: startovanie

Poslaťod cweko » Ned 21. Dec 2008, 12:04

mam TD.skusal som teraz natacit naftu cez balonik.akurat balonik bol uplne makky.ziadna zmena. a este teraz ked som nastartoval,tak mi to hned chciplo.
cweko
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 33
Registrovaný: Štv 25. Sep 2008, 22:52
Bydlisko: zilina
Vůz: citroen xsara 1,9 td.rv.1999 VTS

Re: startovanie

Poslaťod mio » Ned 21. Dec 2008, 16:56

Kolik máš najeto km? Když jsi žhaviče vyměnil zkoušel jsi jestli jde do nich napětí? Stačí multimetr nebo obyč žárovka , když se rozsvítí žhavení připojit + na svíčku - na karoserii .Jestli žhavení bude OK tak bude závada v čerpadle ( v přísunu nafty).Nebo je možné že motor už má nejlepší léta za sebou (nechej změřit tlaky ve válcích) ale o tom pochybuji to bývá u těchto motorů až někde okolo 400 000 km.A od kdy se to začalo projevovat ?
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: startovanie

Poslaťod Kleki » Ned 21. Dec 2008, 19:33

K tej baterke - Xsara má odporúčanú okolo 60 Ah , ale kľudne tam dostaneš , čo sa týka rozmerov aj 74 Ah a je to lepšie v zime. Ale daj si pozor aby bola určená pre diesle , lebo tie majú vyšší skratový prúd , čo je důležité pri studenom štarte hlavne v zime. Ešte by som ti doporučil demontovať vstreky a dať si ich otestovať a poprípade nastaviť. To čvrlikanie od remeňa určite nie je turbo , a keby si mal problém s turbom mohlo by to síce horšie štartovať za studena , ale keď ti to naštartuje , tak pri odídenom turbe by ti to dymilo ako šľak a neťahalo vůbec.

Xsara break 1.9TD 1999
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Obrázok užívateľa
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1229
Registrovaný: Ned 26. Okt 2008, 14:24
Bydlisko: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: startovanie

Poslaťod CHiP » Pon 22. Dec 2008, 6:58

cweko píše:otackomer skace na 800 preblikuje ABS a nic.

Takto se u mě vždy projevuje vybitá/špatná baterka. Při startování přes kabely to naskočí dřív, ale taky žádný zázrak. Nová baterka je nová baterka :)
Obrázok užívateľa
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1119
Registrovaný: Štv 9. Mar 2006, 17:48

Re: startovanie

Poslaťod cweko » Pon 22. Dec 2008, 12:07

zdravim vas,km mam 195000.zhavice sa vsetky cele rozsvietili do cervena.zistil som:baterka ma v klude 12,7V.nafta mi nepada.termositic a cerpadlo je v tiez v poho.asi to budu trysky,lebo aj ked som nastartoval tak chod motora bol nepravidelny,nezhoda vo valcoch.potreba odtlakovat.len kolko stoji taka tryska?ked to bude vyriesene,sa ozvem.zatial velmi pekne dakujem
cweko
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 33
Registrovaný: Štv 25. Sep 2008, 22:52
Bydlisko: zilina
Vůz: citroen xsara 1,9 td.rv.1999 VTS

Re: startovanie

Poslaťod robo27 » Pon 22. Dec 2008, 14:21

Ako vies ze cerpadlo je v poho? To by som si nedovolit tvrdit ani keby som mal nove auto a 100tkm.

Tryska na TD a D nestoji ziadne velke peniaze - celkovo to moze byt okolo 1000Sk. Problem je najst mechanika/servis ktory to vie odborne opravit.

Najskor by som skusil tu baterku, poziciat si od niekoho novu - napr74AH. Potom zmerat tlaky - to napovie vela.

Pekny den
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: startovanie

Poslaťod cweko » Pon 22. Dec 2008, 20:20

jednoducho som si pozicial nove cerpadlo,ktore som si pozicial.a uz som zohnal mechanika.skusim este aj tu baterku
cweko
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 33
Registrovaný: Štv 25. Sep 2008, 22:52
Bydlisko: zilina
Vůz: citroen xsara 1,9 td.rv.1999 VTS

Re: startovanie

Poslaťod robo27 » Pon 22. Dec 2008, 22:25

A to si si vymenil doma? Myslim tie cerpadla medzi sebou? Ak u mechanika co taka sranda stala? Ako sa nastavil predvstrek? Si zo ZA - to mam celkom blizko, tak ak mas dobre kontakty na odbornikov rad si necham poradit....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: startovanie

Poslaťod cweko » Str 24. Dec 2008, 12:54

som z turzovky.priatelkyn otec ma nejakeho mechanika.auto som zaviezol do rajeckych tepl.a siel som do prace,ale vyzistim od neho nejake info.vyrovnam sa az ked to bude hotove.odtlakovat trysky ma ist do Varina,berie za to nejake 200-300sk+trysky
cweko
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 33
Registrovaný: Štv 25. Sep 2008, 22:52
Bydlisko: zilina
Vůz: citroen xsara 1,9 td.rv.1999 VTS

Re: startovanie

Poslaťod cweko » Uto 30. Dec 2008, 20:03

zdaravim Vas dnes som bol odtlakovat trysky, vsetky v poriadku, ale zistil som taku vec ze kabel k zvavicom je dost v dezolatnom stave. tak ja som ich mohol zhavit na baterke, ale na toto som vobec nepomyslel :oops: ak to bude v tom je mi to strasne smiesne.zajtra to prekablujem a uvidim
cweko
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 33
Registrovaný: Štv 25. Sep 2008, 22:52
Bydlisko: zilina
Vůz: citroen xsara 1,9 td.rv.1999 VTS

Re: startovanie

Poslaťod dokturek » Sob 3. Jan 2009, 14:36

čau chci se jen zeptat na kontrolku ABS po nastartovani se na asi jednu sekundu rozviti zminovana kontrolka tak mě zajima jestli je to normalni nebo je někde problem baterku mam jenom 39 ah ale jinak startuje na poprve
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázok
Obrázok užívateľa
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 986
Registrovaný: Sob 15. Nov 2008, 9:56
Bydlisko: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: startovanie

Poslaťod alchstuip » Sob 3. Jan 2009, 18:10

cweko píše:zdravim vas,km mam 195000.zhavice sa vsetky cele rozsvietili do cervena.zistil som:baterka ma v klude 12,7V.nafta mi nepada.termositic a cerpadlo je v tiez v poho.asi to budu trysky,lebo aj ked som nastartoval tak chod motora bol nepravidelny,nezhoda vo valcoch.potreba odtlakovat.len kolko stoji taka tryska?ked to bude vyriesene,sa ozvem.zatial velmi pekne dakujem



Baterka ma v klude 12,7 V? To je dost malo, skus zmerat, kolko ma ta baterka pri startovani, myslim, ze to ukaze dost nizke cisla.... myslim, ze pri startovani moze ist az k 11 V, ak to klesne nizsie, treba hladat chybu v baterke alebo dobijani...

(ak sa mylim, nekamenovat prosim, radsej poradit)
alchstuip
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 83
Registrovaný: Uto 18. Nov 2008, 10:26
Bydlisko: Bratislava, Slovensko
Vůz: Xsara II, 1.4 Benzin, 2002

Re: startovanie

Poslaťod Kleki » Sob 3. Jan 2009, 22:06

Napatie batérie 12,7V teraz v zimnom období je úplne v pohode , meral som moju ktorá má 3roky , tá mala 12,5V a štartuje to v pohode. Auto stojí vonku , už vyše týždňa teploty okolo -10 a stále mi to chytne na jedno nažhavenie . Pri štarte může napatie klesnúť aj na 8V , mám to odskúšané ale nie v zime ale v lete som to meral a napatie krátkodobo kleslo na 8V ale po naštartovaní sa vrátilo na 11,5V a asi tak za 5 min bolo už okolo 13,7V.

To rozsvietenie kontrolky ABS može byť sposobené poklesom napatia baterky pri štarte a riad. jednotka ABS pri kontrole snímačov pri poklese napatia vyhodnotí chybu , a keď napatie opať stúpne , tak kontrolka zhasne.

Je to len moj názor , ale ak sa mýlim tak ma opravte.

Xsara break 1,9TD 1999
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Obrázok užívateľa
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1229
Registrovaný: Ned 26. Okt 2008, 14:24
Bydlisko: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Ďalší

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 6 hostia

cron