startování 1,9 D / TD

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod MP » Pon 30. Jan 2012, 17:26

Pokud se dá věřit těm 150 000 km tak má ještě minimálně 300 000 km při slušným zacházení před sebou .... a pokud má najeto o stovku víc , tak pořád má před sebou to stejný co za sebou .
K tomu co píšeš bych ještě dodal že bych měnil olej po cca 10 - 12 000 km , stejně tak vzduchovej filtr . Palivovej řekněme po dvaceti . Po jízdě na dálnici nevypínat motor hned , ale nechat ještě chvíli běžet při nízkejch otáčkách , nebo na volnoběh ( kvůli turbu ) . Přidávat do nafty VIF . Před zimou zkontrolovat žhaviče ( případně vyměnit ) ... a není důvod aby nechytla na drnc i při delším stání na mrazu .
Měl jsem ten stejnej motor a v zimě jsem topil hned , ne až po zahřátí motoru .
( když jsem xsarku prodával , stála tři tejdny v zimě - leden - kdy byli taky slušný mrazy - a když jsem s kupcem k ní dojel , vyhrabal ji z hromady sněhu , tak jsem dvakrát nažhavil a taky chytla na drnc ... ani jsem nemusel nic říkat a kupce byl rozhodnutej :wink: )
Tak ať slouží ...
... a asi bych udělal rozvody , pokud nemáš 100 % jistotu že byli nedávno měněny .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod Milča » Pon 30. Jan 2012, 18:29

Tak rozvody musí počkat do jara. Nechám si teď aspoň zkontrolovat rozv. řemen jestli není nijak moc opotřebený, a turbo budu nechat vydýchávat... děkuji za rady...
Xsara 1.9 TD 66kw, 1998
Obrázok užívateľa
Milča
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 44
Registrovaný: Sob 31. Dec 2011, 12:05
Bydlisko: Šumperk
Vůz: Xsara 1.9 TD

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod Rope » Pon 30. Jan 2012, 18:48

Nepřeji ti nic zlého, ale párkrát jsem slyšel že rozvody musí počkat že nejsou peníze a...... Na dílně teď stojí pasát 1,8 20V , borec taky nechtěl investovat do rozvodů a že to vydrží, rozvody vyšly s výměnou snad na 5.000 a teď rupnul a jen oprava hlavy stála 5.700 bez dph. Pokud člověk nemá stopro jistotu je lepší vyměnit.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Obrázok užívateľa
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5638
Registrovaný: Pon 1. Máj 2006, 17:58
Bydlisko: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod baffy » Pon 30. Jan 2012, 18:55

Pomaly ale iste sa táto debata uberá iným smerom tak by som vás poprosil aby ste sa držali témy,ste v technickej časti a nee v pokeci :roll:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod robo27 » Str 1. Feb 2012, 22:49

Podelím sa so zaujímavým štartovaním jednej z mojich xsariek.... Auto stojí vonku, posledné dni tu je ráno cca -17. Auto chytne na prvý krát, ale ako dožhavia žhavičky, resp cvychladnú začne vynechávať. Takže ho vypnem, naštartujem znovu a to už väčšinou stačí, už sa to zrovná a ide ďalej. vysvetľujem si to tak že kým zhaviče pomáhajú spaľovaniu tak je to ok, ale následne je problém.... Typujem to na netesnosť v neakom valci. Vôľu ventilov som robil toto leto....

Vaše názory, resp včom môže byť problém?
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod mio » Štv 2. Feb 2012, 7:11

Zkontroluj sytič,pokud funguje tak přesně takovéhle příznaky má vyběhané čerpadlo(nastavení).Máš lucas ?
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod robo27 » Pia 3. Feb 2012, 11:17

Zdravím

sytič je OK. A mám bosch.... Nastavením máš na mysli ten predvstrek, tj pootočenie? Inak mi ešte trošku tečie jedna tryska - ale to robí už dlhšie....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod mio » Pia 3. Feb 2012, 13:53

JJ stačí pootočit směrem k motoru (asi 3 mm).Jestli to je čerpadlem tak to pomůže a ještě nějaký čas bude fungovat.I když vstřik jestli propouští ,to taky není moc dobré.To víš mrazy prověří každý motor.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod mato1985 » Uto 7. Feb 2012, 9:40

Zdrvim potreboval by som poradiť mám xsaru1.9td a startovanie za chladného počasia je dosť problematicke musím zhavi aspoň 3krat ale aj tak ten rachot je hrozny a chod motora veľmi nepravidelny trysky aj zhavice sú zevraj ok tlaky valcov mi zmerať nevedeli. čítal som príspevky v ktorých sa píše že môze nastať vôla ventilov môze to byť aj môj problém? Lebo po zohriati už ide pekne.
mato1985
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 20
Registrovaný: Pia 11. Nov 2011, 1:33
Bydlisko: Ilava, Slovakia
Vůz: Citroen Xsara, 1.9TD, diesel, 1999

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod robo27 » Uto 7. Feb 2012, 18:52

Keď už mali trysky vonku bolo asi celkom ľahké zmerať tlaky. Vôľa ventilov môže byť špatná a môže spôsobiť zlé štarty. Mám za to že by sa mala kontrolovať a nastavovať pri výmene rozvodov. Ja som si to nastavoval sám toto leto. Nie som automechanik tak ak niečo nech ma kolegovia opravia....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod mato1985 » Uto 7. Feb 2012, 20:21

To sa da aj nastaviť to netreba rozoberať hlavu a veci kolo toho lebo v tomto som vôbec neni doma tak dik za každú radu p.s akurat sa mi vrátila xsara po repase zadnej nápravy aspoň nieco
mato1985
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 20
Registrovaný: Pia 11. Nov 2011, 1:33
Bydlisko: Ilava, Slovakia
Vůz: Citroen Xsara, 1.9TD, diesel, 1999

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod Kleki » Uto 7. Feb 2012, 20:28

Nastaviť sa to dá, ale záleží na tom aký si zručný v takýchto robotách a hlavne aké máš vybavenie . Hlava nemusí isť dolu z motora , ale je potrebné demontovať rozvodový remeň a vačku aby si sa dostal k podložkám , ktorými sa nastavuje vôľa ventilov.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Obrázok užívateľa
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1229
Registrovaný: Ned 26. Okt 2008, 14:24
Bydlisko: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod robo27 » Uto 7. Feb 2012, 21:41

Ako som písal robil som to minulé leto a tak si na to spomínam. Najdôležitejšie je že sa to má robiť za normálnych teplôt - tj okolo 20 stupňov - nie teraz v mraze. Jedna vec je tie vole zmerať - to je pohodka a tým treba začať. Nepoužíval som žiadne špecálne náradie len to čo mám v dielni po otcovi. Na meranie vôli sa používajú lisotvé mierky. V skratke sa dá dole ventilové veko aby si sa dostal k vačke. Dvihneš pravé predné koleso, zaradíš 5 a postupne meriaš jendotlivé vôle, pootáčaním kolesa sa posúvaš. Namerané hodnoty si zapíšeš presne k jednotlivým válcom a ventilom. No a ak sú v norme tak je to OK, ak nie tak nastaviť...

Nastvenie je viac práce. Treba dať dole vačkový hriadeľ lebo sa potrebujeme dostať k jednotlivým nastavovacím podložkám. Musí sa demnotovať rozvodový remeň. Preto je vhodné toto robiť pri výmene rozvodov. Žiaľ máloktorý mechanik to robí a čo je horšie takmer nik na to zákazníka ani neupozorní že je to vhodné spraviť....

Po vytiahnutí podložiek zmeriame ich hrúbku. Zistíme nové hodnoty podložiek ktoré si vypočítame z nameraných dát. Podložky poprehadzujeme + doplníme novými. Nové podložky sa dajú kúpiť alebo sa dajú pôvodné zbrúsiť. Ja som kupoval lebo som nemal kde to dať zbrúsiť a nemal som na to čas. Musí sa to brúsiť presne na mikrometre.... Cena 1 podložky je cca 100 korún. Dajú sa zohnať aj lacnejšie, ja som nezohnal a kupoval v citroene....

Ako som písal nie som študovaný automechanik. Mám VŠ technického smeru ale niektoré veci si na aute robím sám, ani nie kôli cene ale celkom ma to baví a je super keď to aj po tej mojej oprave funguje....))) Tak prosím kolegov nech ma opravia, resp doplnia....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod mio » Str 8. Feb 2012, 17:37

mato1985 píše:Zdrvim potreboval by som poradiť mám xsaru1.9td a startovanie za chladného počasia je dosť problematicke musím zhavi aspoň 3krat ale aj tak ten rachot je hrozny a chod motora veľmi nepravidelny trysky aj zhavice sú zevraj ok tlaky valcov mi zmerať nevedeli. čítal som príspevky v ktorých sa píše že môze nastať vôla ventilov môze to byť aj môj problém? Lebo po zohriati už ide pekne.

Už to že třikrát žhavíš je prostě špatně.Jak dlouho trvá než se volnoběh u studeného motoru srovná ? Zkontroluj žhavení jestli vůbec funguje, stačí jestli jde proud do svíček a jakou dobu, i po nastartování ! Žhavičky na těhle starých předkomůrkách mají životnost cca 3-4 roky (bosch - duratherm).Pokud jsi je neměnil ,prostě dej nové , když už nic tak alespoň budeš mít stoprocentní jistotu že svíčkami to není.Stále opakované téma ale tyhle motory "" musí "" chytit na převalení, žádné dlouhé točení a už vůbec ne třikrát žhavit.I kdyby byli ventilové vůle KO tak ten motor prostě chytí a po nastartování začne kuckat a škubat.Samozřejmě že věci jako startér ,baterie ,nikde neteče nafta atd. jsou samozřejmě v pořádku. Základní jednoduchá věc, vyzkoušej u studeného motoru ještě napumpovat naftu.Pokud po napumpování nenastane žádná změna (alespoň vyloučíš padání nafty), určitě bych začal žhavičkami.Nevylučuji že máš rozhozené ventily ,ale základ jsou žhavičky (žhavení) v super stavu.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod PetrX » Str 8. Feb 2012, 23:14

Úspešne řeším startovani tak ze zhavim a lehce protačim motor dokud se neobjevý náznak detonace. Potom držet startér a pumpovat spičkou plyn, ve chvili kdy netáhne startér, pustim klič. takhle nastartuju i v -15.(díky bohu za moravu..) Baterku dam občas přes noc dobit do tepla a fachčí. Jezdime spolu dal . Nezbytostí je zřejmě i zimní VIF a do boucna žhaviče :driv:
PetrX
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 60
Registrovaný: Pia 15. Apr 2011, 15:53
Bydlisko: Diváky
Vůz: Xsara 1,9D 5d liftback r.v. 99

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 8 hostia