startování 1,9 D / TD

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod Fanatik » Pon 23. Jan 2012, 15:54

Zkusím odpovědět. Doufám, že to nebude konina. Podle mne to vypadá na baterii a i alternátor bych nechal přeměřit.
Při "roztahování" se ozval z pravé strany "raplavý zvuk". To mohl přeskočit rozvodový řemen :? . Tyto auta se totiž nedoporučují roztahovat :mrgreen:.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1362
Registrovaný: Str 22. Sep 2010, 20:33
Bydlisko: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod pepe999 » Uto 24. Jan 2012, 9:58

ano tie drazky zdnuka na remeni boli vysuchane a ten zvuk on je taky raplavy ale mne ked auto sa pokazilo ten zvuk mi s tej pravej strany vychadzal a este som dosiel aj domov . S nastartovanym autom.. a keby mi skocil remen auto by bolo hned nebojazdne ze??

-- přidáno úte 24. led 2012, 11:00 --

a este jedna vec ja ked som nahodil novy remen auto som nastartoval a zrobil som s nim skusobne dva kolecka okolo ulice a slo vsetko okej takze to nemusia byt rozvody dufam
pepe999
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 39
Registrovaný: Pia 20. Aug 2010, 17:47
Bydlisko: Košice,Slovensko
Vůz: Citroen Xsara 1,9,TD ,diesel,r.v.1999

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod Milča » Str 25. Jan 2012, 18:01

Nebudu kvůli tomu začínat nové téma když jde také o startování. Jednoduchý dotaz... když auto déle stojí(týden) - pomůže když zapumpuju tou gumovou pumpičkou co je u motoru? Jako myslím jestli se třeba nafta dostane rychleji k čerpadlu a auto pak rychleji chytne a nemusí tak dlouho točit... nebo to na toto nemá vliv...

děkuji za rady...
Xsara 1.9 TD 66kw, 1998
Obrázok užívateľa
Milča
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 44
Registrovaný: Sob 31. Dec 2011, 12:05
Bydlisko: Šumperk
Vůz: Xsara 1.9 TD

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod rosta12345 » Str 25. Jan 2012, 18:16

záleží v jakém stavu máš palivové vedení,pokud tam máš nějaké netěsnosti a padá ti nafta tak to pomůže, pokud ji máš v pořádku tak by to nemělo být potřeba
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod baffy » Str 25. Jan 2012, 20:14

Ale nič tým nepokazíš, ked napumpuješ :wink:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod mio » Str 25. Jan 2012, 20:23

Dieselové motory (ne HDI) musí nastartovat na jedno otočení motoru (na drcnutí),a to za jakýchkoliv teplot a je jedno jestli stojí auto den nebo týden.Pokud tomu tak není tak první příčinou bývají opotřebované žhavičky.Druhá příčina bývají neseřízené ventily ,(motor chytne na drc ale běží nepravidelně a kucká).Když tohle vše je ok tak občas se stává že je vyběhané čerpadlo (ale to jde většinou ještě zachránit pootočeím čerpadla - zvětšením předvstřiku,pak to zase funguje).Pokud padá nafta je netěsnost v pal. systému (je nutno napumpovat),projevuje se nejprve sníženým výkonem při plném plynu a pak dlouhým startováním než čerpadlo nasaje.Bublinky jsou vidět v naftě, při chodu motoru v průhledné hadičce vedoucí k čerpadlu.Nejčastěji netěsnosti bývají v pal. filtru a v bajonetových přípojkách k nádrži (pod zadním pravým sedadlem).
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod Milča » Štv 26. Jan 2012, 7:39

Tak to jo, xsarinka startuje na "drnc" i po týdnu stání - jen jednou se mi stalo, že točila - tak 3-4 vteřiny a pak jsem toho nechala, protže mi bylo divný, proč nechytla jako vždy - až napodruhé to bylo zase OK. Nevím co to bylo za "výkyv". Bylo to, když přítel opravit větráček (tepelnou pojistku) a chtěl to vyzkoušet (palubka u spolujezdce byla rozebraná a některý káblíky rozpojené ale to by na to snad vliv mít nemělo)...
Xsara 1.9 TD 66kw, 1998
Obrázok užívateľa
Milča
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 44
Registrovaný: Sob 31. Dec 2011, 12:05
Bydlisko: Šumperk
Vůz: Xsara 1.9 TD

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod robo27 » Štv 26. Jan 2012, 11:49

TO Mio

Zaujímalo by ma ako sa vlastne to čerpadlo pootáča. mal som vlete rozobraté rozvody po prvý krát - práve som riešil nastavenie vôle ventilov a robil som to sám. Nerozumiem keď sa to čerpadlo pootočí nenastane to že sa potom nebude dať zaaretovať? Keď sm tie rozvody mal rozobraté tak som mal zaaretovanú kľuku, čerpadlo a vačku....

ďakujem
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod mio » Štv 26. Jan 2012, 12:44

Pokud si dobře vzpomínám tak aretace o které píšeš zůstává na svém místě.Vlastně aretační body jsou na hliníkovém nálitku (přišroubovaném napevno k bloku motoru) na kterém je přišroubované i čerpadlo.Takže "pootáčíš "pouze čerpadlem a aretační body i rozvodové kolo se nepohne.Proto při každé demontáži čerpadla nebo pootáčením by jsi si měl označit polohu čerpadla na více místech (nálitek/čerpadlo) aby jsi při zpětném namontování nebo otočením zpět, neměl problém s nastavením předvstřiku.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod robo27 » Pia 27. Jan 2012, 15:42

Priznám sa že neviem s čím by som točil presne. Pri rozvodoch som mal povolené tie remenice ale to nebude ono. A nevšimol som si že by čerpadlo bolo uchytené tak že by sa snim dalo otáčať - nie je tam dobre vidieť. To by znamenalo že nie je na 3 dierach ale na neakých otvoroch ktoré dovoľujú otáčanie?
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod mio » Pia 27. Jan 2012, 15:58

Jasné , každým čerpadlem musí jít pootočit.Tady máš foto s inzerce http://ostatni-dily-prislusenstvi.sbazar.cz/peugeot-406-naftove-cerpadlo-1-9-td-typ-mot-dhx-caslav-o6637424.html vidíš ty oválné díry na obr č. 2 ??
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod PetrX » Pon 30. Jan 2012, 9:29

Ahoj. Tu svoji atmosferu mam od konce lonskeho dubna a od te doby jsem s tim nalital 17tis.km. Mam baterku tesne po zaruce- nejakej noname 62ah. Musel jsem v lete vymenit svorky na baterce, protoze meli velkej odpor a obcas mi to hlasilo vybitou baterku(pretoceni rychlomeru pri startovani). o baterku se od te doby staram a pravidelne ji nizkejma proudama udrzuju, ale jakmile teploty klesnou k nule je problem s nastarovanim. Dlouho toci a chyta zvolna a nepravidelne a to musim mit plyn na podlaze.. Nastesti jsem z JM kde tech hlubokych mrazu nebylo, takze poi nekolika sekundach(10+) to chytlo. Dnes jsem se ale pri startovani zapotil. Baterku jsem dal po vikendove udrzbe vcera zpet do auta a dnes rano asi na patej pokus nastartoval. To bylo poprve kdy bylo vic jak -10. Autem ted jezdim vicemene jen na rehabilitaci 10km, takze se mi teplomer vody ani nepohne. Auto v minus 10 chladlo vic jak 45min, ale potom nastartovalo na brnk a to uz prece muselo byt vychladle... Chtel bych poradit na co bych se mel zamerit. Jsem ted polovicni mrzak a temer bez penez, tak nechci davat auto mechanikovi co me udela furu prace a problem neodstrani, chtel bych za nim prijit s nejpravdepodobnejsi zavadou. A pokud znate dobryho chlapa pres diesly v okoli brna, hustopec, breclavy, mikulova, tak budu rad za kontakt. Mam tam otiz krapet vic problemu, ktery potrebujou resit(vstriky, ventily)
Jo a taky mam zrejme trvale odpojeny EGR ventil, nevim jesli to ma ale vliv na startovani v mrazu. Auto me nedymi, absulotne nikdy nacernalej kour, pouze za studena bile vyfukove plyny. najeto 220 000km
PetrX
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 60
Registrovaný: Pia 15. Apr 2011, 15:53
Bydlisko: Diváky
Vůz: Xsara 1,9D 5d liftback r.v. 99

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod vena garážmistr » Pon 30. Jan 2012, 10:27

Já nejsem až takovej odborník jako Mio ale já osobně bych to viděl na kontrolu žhaviček či spíš asi výměnu buhví jak dlouho tam jsou a atmosféra i Td potřebuje nažhavit poctivě aby se tam udělala ta správná teplota při které se nafta pod velkým tlakem vstřiknutá samovznítila a ruku v ruce s tím jsou vstřiky musí dokonale rozprašovat aby nafta chytla. Píšeš že motor má 220 tkm takže bych to fakt viděl v první řadě na ty žhavky a pak vstřiky a mělo by se to zlepšit samozřejmě za předpokladu že není motor vyběhanej a má dostatečnou kompresy ve válcích. Kluci co maj atmosféry budou vědět líp jestli je možné ozkoušet vstřiky třeba na stolici někde v JZD u známého nebo jestli se s tím musí do lepšího servisu. Ale podle mě ten motor je klasická konstrukce bez nějakých velký elektronických "zázraků" takže by to měl zvládnout každej trochu zručnější opravář i z traktorky. A když jezdíš jen takový kousek tak zkus dát před saharu třeba kus kartonu nebo igelitu ohřeje se rychleji.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázok
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Obrázok užívateľa
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2232
Registrovaný: Ned 17. Jan 2010, 13:57
Bydlisko: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod PetrX » Pon 30. Jan 2012, 10:33

Diik, taky mam ten pocit. zhavice a vstriky.. prvni vstrik mi prolina. nicmene bych potreboval nejakeho diesel mistra..
PetrX
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 60
Registrovaný: Pia 15. Apr 2011, 15:53
Bydlisko: Diváky
Vůz: Xsara 1,9D 5d liftback r.v. 99

Re: startování 1,9 D / TD

Poslaťod Milča » Pon 30. Jan 2012, 16:27

O víkendu jsem si potvrdila, že mám motor opravdu v pořádku... celý týden auto stálo bez hnutí, v noci bylo -8 a ráno po cca pěti vteřinách žhavení auto nastartovalo na "drnc". Měla jsem z toho strach (před koupí) ale teď jsem opravdu ráda, že to tak je... (najeto má podle budíků 150tkm). Můžu nějak přispět k tomu aby to tak zůstalo? Něco čeho bych se měla vyvarovat? (studený motor zásadně nevytáčím a ohřívám ho pomalou jízdou, taky dokud se mi neohřeje voda nepouštím ani topení abych zbytečně neodebírala teplo, protože příteli oktávka topí, i když má motor jen 50°C a o to pomaleji se pak zahřívá na provozní teplotu - zkoušel to měřit při jízdě přes diagnostiku a opravdu je to tak, takže to dělám podle jeho vzoru...). Ráda bych aby mi xsarinka sloužila ještě dluhá léta...
Xsara 1.9 TD 66kw, 1998
Obrázok užívateľa
Milča
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 44
Registrovaný: Sob 31. Dec 2011, 12:05
Bydlisko: Šumperk
Vůz: Xsara 1.9 TD

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 12 hostia