Stránka 10 z 14

Re: startování 1,9 D / TD

PoslaťNapísal: Sob 8. Dec 2012, 15:56
od MP
Třeba špatnýma startama , dýl to točí než se to chytne , horší nekultivovanejch chod těsně po startu ( zvuk a dýmový efekty jak Multikára ) .
Kup čtyři nový žhaviče , tady máš návod :
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=61&t=4542
a za třičtvtě hoďky nemáš co dělat . A pak poznáš rozdíl.

Re: startování 1,9 D / TD

PoslaťNapísal: Ned 9. Dec 2012, 8:43
od marjon
z mojou 1,9D je o5 problem.....riesil som ho uz niekolkokrat vid:
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=55&t=5111
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=55&t=7048
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=55&t=6740
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=55&t=5365
Naposledy minuly rok v zime bola urobena generalka hlavy valcov,cim sa vyriesilo problematicke studene startovanie,motor bezal po tejto oprave bez problemov, az donedavna kym sa neochladilo. v sobotu rano a dnes som motor nevedel vobec nastartovat,starter toci,toci do nemoty a nic.....mam novu baterku,ta drzala a tocila, zhavice su nove,odskusane,funguju.nafta nepada a motor aj napriek tomu nestartuje. v sobotu rano som to vyriesil tak ze som si pozical fen a par minut som fukal teply vzduch na cast motora,potom naskocil ale trvalo to strasne dlho. dnes to iste,toci,toci a nic,ziaden naznak odpalenia,tak som ho tocil az kym nezacal odkasliavat a postupne naskocil,ale po vypnuti klucika zhasol,tato ceremonia pokracovala niekolkrat az kym nenaskocil uplne a aj to siel par minut na dva-tri valce.....nemam tusenie co s nim zase je,ako hovorim:
1. minulu zimu komplet repas hlavy
2. teraz koncom leta vymenene zhavice
3. nafta nepada
4. robi to len za studena pri prvom starte,akonahle sa trosku zohreje,je vsetko ok
napada ma uz len to, ze zase zmerat kompresiu,ale to sa mi nechce verit,ze by bol problem zase v tom,ale kto vie....hovoria mi ze teraz moze byt problem z unikom tlaku dole, cez piesty.tak som zvedavy,dam vediet ako dopadlo meranie

Re: startování 1,9 D / TD

PoslaťNapísal: Ned 9. Dec 2012, 11:45
od Kleki
Žhaviče si ako píšeš vymenil , ale meral si aj napätie na žhavičoch keď majú žhaviť? Môže byť problém v žhaviacom relé alebo v prívodných kábloch do žhavičov ,prechodový odpor = nižšie napätie na žhavičoch. Myslím , že niekde sa to tu už riešilo skús pohľadať.

Re: startování 1,9 D / TD

PoslaťNapísal: Ned 9. Dec 2012, 12:15
od depoli
A do jaké značky žhavicích svíček by jste šli? :wink:

Re: startování 1,9 D / TD

PoslaťNapísal: Ned 9. Dec 2012, 12:47
od Kleki
Je toho spústa , BOSCH , CHAMPION, NGK, BRISK, STARLINE , MAXGEAR treba si len vybrať . Ja som zástanca prvých troch čo som napísal.

Re: startování 1,9 D / TD

PoslaťNapísal: Ned 9. Dec 2012, 14:23
od marjon
Kleki píše:Žhaviče si ako píšeš vymenil , ale meral si aj napätie na žhavičoch keď majú žhaviť? Môže byť problém v žhaviacom relé alebo v prívodných kábloch do žhavičov ,prechodový odpor = nižšie napätie na žhavičoch. Myslím , že niekde sa to tu už riešilo skús pohľadať.

ano,meral som napatie na zhavicoch,bolo to okolo 11,4 V ,na kazdom jednom,pred tym som ich mal volku a odkusal o akumulator,zhavia tak ako maju,tam by som problem nevidel,a aj keby nezhavili vobec,motor by mal po takom dlhom toceni chytit,daval som tam bosch, a teraz rozmyslam ze som ich mozno menil zbytocne,tie stare som po vysrobovani hned zahodil a pravdepodobne boli dobre,lenze mne sa zdalo ze problem bude v nich,kedze uz koncom leta zacal mensi problem zo startovanim.....

Re: startování 1,9 D / TD

PoslaťNapísal: Ned 9. Dec 2012, 18:28
od betom
A co čidlo teploty? To by nemohlo být špatné? :roll:

Re: startování 1,9 D / TD

PoslaťNapísal: Ned 9. Dec 2012, 18:38
od Kleki
To betom: To je jednoduchy motor bez RJ a cidlo teploty je len pre pristrojovku a spinanie sahary.

Re: startování 1,9 D / TD

PoslaťNapísal: Ned 9. Dec 2012, 20:01
od empík
to Marjon: Ako si na tom so vstrekmi? Z tvojho popisu mne z toho vychádzajú vstreky alebo čerpadlo. :idea:

Re: startování 1,9 D / TD

PoslaťNapísal: Ned 9. Dec 2012, 21:19
od marjon
vstrekovace boli vonku ked mi robili ten repas hlavy,mali by byt v poriadku a s cerpadlom neviem,co by s nim mohlo byt? bolo mi povedane ze keby to boli vstrekovace,urcite by to malo vplyv aj na chod tepleho motora,ale tam je to ako som hovoril vsetko ok,aj startuje aj ide bez problemov, spotreba je konstantna okolo 5 l. na to startovanie ma vplyv jedina vec a to je chlad....cim vacsia zima tym horsie,pocitam ze pri nejakych minus 15 by som ho nenatocil vobec.zajtra zajdem za nejakym servismanom a dam zmerat tlaky,som velmi zvedavi ako to meranie dopadne

Re: startování 1,9 D / TD

PoslaťNapísal: Ned 9. Dec 2012, 21:34
od baffy
Pri problémoch so štartom som čítal niečo o : Elektromagnetický ventil pro zastavení motoru ,ale či to má aj tvoj motor neviem ,nevyznám sa :oops:

Re: startování 1,9 D / TD

PoslaťNapísal: Ned 9. Dec 2012, 21:52
od empík
To som si spomenul na časy keď som mal UNO. Tam mi to tak pri -7 taktiež prestávalo štartovať aj keď štartér točil normálne. Zlepšilo sa mi to o takých 7 stupňov po tom ako som dal repasovať a nastaviť vstreky. Maník vtedy vysvetloval, že je v zime veľmi dôležité aby sa nafta dobre rozprašovala a dokázala sa vznietiť. Za tepla to nie je až také kritické. :)

Re: startování 1,9 D / TD

PoslaťNapísal: Pon 10. Dec 2012, 16:43
od depoli
Takže jsem vymontoval žhaviče. po odzkoušení jsem zjistil že jeden nežhaví... byly tam tři BOSCH a jeden LUCAS ten nešel.. takže jsem koupil nové BOSCHE a šlape to jak hodinky. Ale těžko říct je jen kolem nuly:) takže uvidím jak to klesne pod -10. Díky za rady :D

Re: startování 1,9 D / TD

PoslaťNapísal: Pon 10. Dec 2012, 19:12
od marjon
dnes som bol v servise,zajtra tam necham auto na meranie tej kompresie,servisman hovoril ze to moze byt aj chyba v cerpadle,ked nedokaze vytlacit hustu studenu naftu do vstrekov,tak uvidime co ukaze to meranie,prezru aj vstreky,zajtra budem o nieco mozno mudrejsi,ale to cerpadlo dava logigu,akonahle sa ochladi,nafta hustne a vraj je tam nieco v cerpadle co sa tym padom upcha.....potom zostava len repas cerpadla a vymena tych casti.
som z toho jelen,dnesne meranie kompresie dopadlo takto:
1. valec-2,3 MPa
2.valec-1,2 MPa
3.valec-1,9 MPa
4.valec-3,5 MPa
to su vraj hodnoty namerane za studena a dosiahnute postupnym pomalym stupanim
Povedal ze to nie je v poriadku a tlaky niekam unikaju.navstivil som hned dvoch mechanikov a ukazal im tieto hodnoty, povedali ze moj motor tieto hodnoty nemoze mat,nakolko ho poculi a videli nastartovany.ak by vraj tieto hodtoty boli realne,ani za tepla motor nenaskoci na supu a nema taky pekny pravidelny chod ako teraz ma.
jeden z nich tvrdi ze chyba bude v nafte a zistil aj kde, prisava cez rucnu pumpicku vedla palivoveho filtra, je pravda ze ta pumpicka sa da stlacit bez problemov aj pocas nastartovaneho motora az na doraz, okolo nej dost tecie nafta a to by nemalo a ako povedal nebala by sa dat vobec stlacit ak je system odvzdusneny. hovoril ,ze pocas noci nafta padne a kym ju cerpadlo natiahne,dost dlho to trva. je to logicke,ale preco to robi len za studena,akonahle auto odstavim na dlhy cas do garaze, nastartuje ovela lepsie ako ked je vonku na zime. druhy mechanik povedal to iste, vraj ma skusenosti s berlingami kde su tieto motory tiez montovane a su neznicitelne,pocas chodu motora otvoril nalievaci otvor na olej a povedal ze keby tie tlaky boli take ako mi dnes namerali tak cez ten otvor musi ist olej v gejziri a musi striekat az po otvorenu kapotu, to sa vrak nedeje a tym hodnotam tlakom neveril. motor podla neho ide krasne, startuje za tepla bez problemov a tiez povedal ze chyba bude aj podla neho v tej pumpicke,aby som ju vymenil a bude po probleme.este je tiez pravda ze niekedy je citit v kabine pach nafty.....
skusim teda zohnat cely palivovy filter aj s tou pumpickov a vymenit to,drzi to vraj jeden srob z vnutra filtra.

Re: startování 1,9 D / TD

PoslaťNapísal: Uto 11. Dec 2012, 22:55
od robo27
Tu spomínané problémy sú mi celkom známe... Spomenul som si aj na ten fén - moje prvé auto som mal renault 11 1,6D a to proste v mrazoch neštartovalo. Ale stačilo to trošku zohriať a šlapalo v pohode celý deň....

Moje xsary sú / boli na tom lepšie - doteraz som vždy neako naštartoval aj v -25....

Len pre zaujímavosť alebo do diskusie dám jedno z možných riešení - ktoré som síce osobne neskúšal ale nemusí byť zlé... A to je dovybaviť naše 1,9Dčka o nezávislé kúrenie. Myslím si že by sa tým poriešilo celé špatné štartovanie a nákladovo to nevyzerá vôbec zle v porovnaní s opravami typu, žhaviče, vstreky, čerpadlo, vôľa ventilov,atď....

Každú zimu si hovorím že si to tam už musím dať - neznášam tie rána keď sadám do toho ľadového auta.... No a keď príde leto a chem to realizovať tak... Ktovie či to po tejto zime bude inak a pustím sa do toho )...