Stránka 5 z 5

Re: Teplota motora 2.0 HDI

PoslaťNapísal: Pon 16. Dec 2013, 16:30
od vena garážmistr
XsaraTV :tak jak píše Snoopy výměna termostatu je otázka třech šroubů pokud ti nevadí že si zacintáš motorový prostor tak ani vodu nemusíš spodem upouštět. Pokud ano tak je to asi o cca 15 min delší operace. V celkově nenáročná zvládnutelná i před panelákem nebo na odstavce u benzinky. A výměnou termostatu na starším autě většinou nic nezkazíš.

Axel : zkus ještě prověřit víčko expanzky. Protože to že kolísá teplota může být i následkem toho že je špatný přetlakový ventilek ve víčku a chladicí okruh nemá stálí tlak. Prvotní kontrola je jednoduchá po dojezdu domů dokud je motor ještě teplý opatrně v rukavici nebo přes hadru zkus víčko povolit pokud slyšitelně odfoukne tak nějaký tlak udrží pokud neuslyšíš odfouknutí tak je zralé na výměnu stojí tuším něco okolo 200 Kč v autokelly.

Re: Teplota motora 2.0 HDI

PoslaťNapísal: Štv 19. Dec 2013, 11:45
od Cipinsky
Chlapi,vedel by mi niekto poradit?Mam xsaru picasso,pri jazde sa mi motor zahreje na dva dieliky,ale potom hned ochladne na jeden,nedrží teplotu.Bude chybný termostat,alebo snímač teploty_ :(

Re: Teplota motora 2.0 HDI

PoslaťNapísal: Štv 19. Dec 2013, 11:48
od viteon
vyměň termostat a dej vědět jak to dopadlo

Re: Teplota motora 2.0 HDI

PoslaťNapísal: Štv 19. Dec 2013, 11:52
od Cipinsky
Díki,dnes ho kupim a vyskušam.Potom dám vediet ako sa to správa pri jazde.

Re: Teplota motora 2.0 HDI

PoslaťNapísal: Pia 20. Dec 2013, 12:19
od Cipinsky
Nazdar.Tetmostat som vymenil,zatial to všetko funguje tak ako má.Ešte chcem vediet,kolko hdi-čko obsahuje chladiacej kvapaliny (litre).Vdaka za radu.

Re: Teplota motora 2.0 HDI

PoslaťNapísal: Pia 20. Dec 2013, 14:16
od betom
Podle příručky: Xsara Picasso, Diesel, typ motoru DV6TED4 (1,6 16V HDi) a DW10TD (2,0 16V HDi) má chladící okruh o objemu 11 litrů. 8)

Re: Teplota motora 2.0 HDI

PoslaťNapísal: Pia 20. Dec 2013, 17:16
od baffy
Ano ,svatá pravda velebnosti ,tých 11l je presne ,ale počítaj s tým,že po vypustení tam tých 11 nedostaneš ,ono nejaký ten litrík zostáva v okruhu

teplota motra HDI

PoslaťNapísal: Štv 14. Okt 2021, 15:29
od tino
Ahojte mám xsara II ročník 2001 motor 2,0 HDI 66 KW
teplotu motora mám skoro stále 75 st. je to ok ? vystúpi len ak idem pomaly v kolóne. Ráno kým sa hne ukazovatel teploty prejdem cca 9 km

Re: teplota motra HDI

PoslaťNapísal: Štv 14. Okt 2021, 19:50
od empík
Mám ten istý ročník, akurát 80kW a je to podobne ako u teba. Auto sa na stred budíka dostane len v kolóne. Ja to už beriem tak, že keď je teplota v strede budíka, tak je auto prehriate. :lol:

Re: teplota motra HDI

PoslaťNapísal: Pia 15. Okt 2021, 7:22
od petr_xs
V chladícím okruhu by měl být elektrický předehřev , ale nemůžu najít, při jaké teplotě se zapíná.

Re: teplota motra HDI

PoslaťNapísal: Pia 15. Okt 2021, 8:02
od MP
tino píše:Ahojte mám xsara II ročník 2001 motor 2,0 HDI 66 KW
teplotu motora mám skoro stále 75 st. je to ok ? vystúpi len ak idem pomaly v kolóne. Ráno kým sa hne ukazovatel teploty prejdem cca 9 km

No stres.
Mám 2.0 HDi/100 kW. Teplota otvírání termostatu je 82°C , u Tvojeho píšou 83°C . Poznáš na tom neocejchovaným teploměru jestli je tam 75°C nebo 82°C ? Nepoznáš . Ber to jako že je to cajk. Já tam mám dílky od 50°C do myslím 130°C ... a to hodně dílků , myslím že co dílek to 5°, a po zahřátí to ukazuje 80°C . ALe jestli to má 77,5°C nebo 82°C podle toho nezjistím.
A to že se hne rafika až po 9 km ... ten teploměr nezačíná na nule, ale řekněme na 50°C . A když auto stojí přes noc venku má chladící kapalina asi zhruba teplotu jak je venku . Tak kdyby měla 5°C tak to chvilku trvá než se ohřeje na úroveň kdy se pohne rafika. Třeba i těch 9 km.
Mě to začíná na 50°C a než se první dílek rozsvítí tak to taky pár km trvá.
Nehledal bych problémy tam kde nejsou.

Re: Teplota motora 2.0 HDI

PoslaťNapísal: Pia 15. Okt 2021, 9:32
od Fanatik
Motory 2.0 HDI jsou známé tím, že se pomalu ohřívají. Tudíž ujetí cca 10 km, než se motor ohřeje, je úplně v pořádku.

Re: Teplota motora 2.0 HDI

PoslaťNapísal: Pia 15. Okt 2021, 10:32
od tino
prvý dielik je označený 60, potom neoznačený a potom označený 90. Je to väčšinou na tom neoznačenom dieliku.
To čo vravíte je OK, ale prečo potom po minúte sa hreje tá veľká hadica z motora do chladiča ? Nemal by to byť veľký okruh za termostatom ?