od marjon » Str 25. Nov 2009, 13:46
auto som zobral vcera do citroen servisu,aby mi pozreli tie ventily a nastavili ich vole. chyba bola na sacom ventile prveho valca,ktory bol "zaklepany" a nemal ziadnu volu,merali pred tam aj oni kompresiu a prvy valec mal nulovu. najprv mi hovorili ze musi ist dole aj hlava a musi sa vymenit ventilove sedlo a samotny vemtil ale nakoniec mi ten chybny ventil nastavili na predpisanu hodnotu 0,20. dnes som si bol pre auto,krore celu noc stalo vonku , startovanie a chod motora po nastartovani bol v poriadku. vysvetlili mi ze o co sa jednalo,ze po tejto oprave ten ventil moze vydrzat dalsich 160000 km ale aj iba 5000. akonahle by to zacalo opat zle startovat za studena bude musiet ist dole hlava a bude sa musiet zistit pricina toho zaklepavania ventilu. prekvapko ale bolo,ked som do motora pozrel po par km jazdy od servisu a zistil som ze s pod ventiloveho viecka leje olej.vratil som sa teda reklamovat a budu to musiet znovu rozobrat a pretesnit.nejde tam vraj tesnenie ale len silikon.hadam sa im to uz podari a auticko bude urcity cas opat OK.
este som sa pytal na ten divny klepotavy zvuk od klinoveho remena.....mechanik povedal ze to nie je klukovkovou remenicou ale robi to vybrovanie remena na napinacej kladke,ktoru som menil v lete a ten zvuk vznikol prave od vtedy,ze aby som to vobec neriesil. remenice odchadzaju na hdi a nie na 1,9D........
uz som z toho vsetkeho zmagoreny,jeden hovori jedno a druhy zase druhe