este raz problematicke startovanie 1,9D

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: este raz problematicke startovanie 1,9D

Poslaťod mio » Str 18. Nov 2009, 18:26

Takže na ventily konečně skoro po roce došlo :D .Možná špatná zpráva, ale když déle jezdíš s nesprávně nastavenými ventily dochází právě k podpalování dosedacích ploch jak ventilů tak i hlavy .Takže když ti nepomůže nastavení ventilů musí hlava dolů a ventily i dosedací plochy se musí zabrousit.Někdy se stává že se ventily po seřízení za nějaký čas "sami zaklepou" (OHV)(sednou si zpět na dosedací plochy jak patří) ale pak se musí ventily seřídit znovu.Ventily na těhle motorech (XU) nedělají zrovna lehce.Změří se klasicky lístkovou měrkou zapíšeš vůle, pak musíš vyndat vačku ( tím pádem rozvody dolů).Vyndáš mističky na ventilech a pod nimi jsou vymezovací podložky , změříš, porovnáš s naměřenými hodnotami a buď dokoupíš vyšší nebo když je vůle menší tak se z úsporných důvodů ubrušují ty původní.A když budou rozvody dole určitě bych přemýšlel o jejich výměně , a když jsou dole rozvody mohla by se hned udělat i hlava (zabroušení ventilů, pro jistotu nikdo ti nezaručí že po seřízení bude vše OK a výměna těsnění dříku ventilů i simerinků na vačce).Z toho plyne řešit problémy hned , nic se nemá odkládat, pak si na....... do vlastní kapsy. :cry:
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: este raz problematicke startovanie 1,9D

Poslaťod MP » Str 18. Nov 2009, 18:46

mio píše:Takže na ventily konečně skoro po roce došlo :D .Z toho plyne řešit problémy hned , nic se nemá odkládat, pak si na....... do vlastní kapsy. :cry:


...pravda pravdoucí . Pokud je tohle jediný co tě na Xsarce trápí , tak bych do toho zainvestoval , udělal to pořádně , a pak budeš jen jezdit a měnit olej ... Asi bych zkusil sehnat jinou komplet hlavu , natlakoval ju , přebrousil , vyměnil guferka na ventilech , při tom udělal rozvody , a hurá k půlmilionu na tachometru ... Já před cca 3 rokama sháněl hlavu na 1.9 TD ( měl jsem prasklinku ve vodním kanálku a ztrácela se voda - tekla do oleje ) , byl to trochu problém , ale po cca 2 týdnech jsem sehnal to co jsem potřeboval . Od té doby naježděno 80 000 km - bez problému , olej nepapá , tlaky jak za mlada ... :wink:
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: este raz problematicke startovanie 1,9D

Poslaťod marjon » Str 18. Nov 2009, 19:54

mozno mate pravdu,ze by to potrebovalo taku kompletnejsiu opravu,rozvody boli menene pri 120 000km a robili mi to v autorizovanom citroen servise,opatovna vymena pri 160 000 km ktore mam najazdene dnes by bol podla mna luxus. ak budu podpalene ventily,bude ich treba ôopravit" tak ako hovorite. v citroene mi tiez radili vymenu obydvoch gufier vacky,aj na to by som pravdepodobne pristupil,vsetko zalezi odtoho co ukaze rozobratie .....
este sa opytam ,ak by boli podpalene tie ventily,akym sposobom by sa to prejavovalo? motor po zohriati ide ako hodinky,spotreba 5,5 l , olej pravidelne meneny po 15000 km bez potreby dolievania co i len 1 dcl. emisna kontrola bez problemov,odpojeny EGR ventil.....
marjon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 148
Registrovaný: Pon 29. Sep 2008, 14:23
Bydlisko: Diakovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2,O HDi 80kW

Re: este raz problematicke startovanie 1,9D

Poslaťod mio » Str 18. Nov 2009, 20:16

Neklidný volnoběh studeného motoru a trochu nižší výkon (motor jakoby poslechem trochu pleská , ale ty to nepoznáš).Ale znám člověka (automechanik) jen jsem k němu vjel do ulice a zastavil před domem on ke mně přišel a povídá máš podpálený druhý sací , vysí :shock: :shock: :shock: :shock: .Ale takových už je málo !! A hlavně nikdy nevěř a nespoléhej na naj. kilometry, pokud nejsi první majitel a nemáš doloženou servisní historii!!
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: este raz problematicke startovanie 1,9D

Poslaťod marjon » Str 18. Nov 2009, 21:06

no,pocet km je realny a pri tych 120 000 som tie rozvody dal menit ja,aby som bol presnejsi ,pri 115 000km
marjon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 148
Registrovaný: Pon 29. Sep 2008, 14:23
Bydlisko: Diakovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2,O HDi 80kW

Re: este raz problematicke startovanie 1,9D

Poslaťod marjon » Str 25. Nov 2009, 13:46

auto som zobral vcera do citroen servisu,aby mi pozreli tie ventily a nastavili ich vole. chyba bola na sacom ventile prveho valca,ktory bol "zaklepany" a nemal ziadnu volu,merali pred tam aj oni kompresiu a prvy valec mal nulovu. najprv mi hovorili ze musi ist dole aj hlava a musi sa vymenit ventilove sedlo a samotny vemtil ale nakoniec mi ten chybny ventil nastavili na predpisanu hodnotu 0,20. dnes som si bol pre auto,krore celu noc stalo vonku , startovanie a chod motora po nastartovani bol v poriadku. vysvetlili mi ze o co sa jednalo,ze po tejto oprave ten ventil moze vydrzat dalsich 160000 km ale aj iba 5000. akonahle by to zacalo opat zle startovat za studena bude musiet ist dole hlava a bude sa musiet zistit pricina toho zaklepavania ventilu. prekvapko ale bolo,ked som do motora pozrel po par km jazdy od servisu a zistil som ze s pod ventiloveho viecka leje olej.vratil som sa teda reklamovat a budu to musiet znovu rozobrat a pretesnit.nejde tam vraj tesnenie ale len silikon.hadam sa im to uz podari a auticko bude urcity cas opat OK.
este som sa pytal na ten divny klepotavy zvuk od klinoveho remena.....mechanik povedal ze to nie je klukovkovou remenicou ale robi to vybrovanie remena na napinacej kladke,ktoru som menil v lete a ten zvuk vznikol prave od vtedy,ze aby som to vobec neriesil. remenice odchadzaju na hdi a nie na 1,9D........
uz som z toho vsetkeho zmagoreny,jeden hovori jedno a druhy zase druhe
marjon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 148
Registrovaný: Pon 29. Sep 2008, 14:23
Bydlisko: Diakovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2,O HDi 80kW

Re: este raz problematicke startovanie 1,9D

Poslaťod robo27 » Štv 26. Nov 2009, 13:54

V oficiálnom servise čo to stálo? Ja som myslel že pod ventilové veko ide tesnenie, tuším stojí okolo 300 korún... Ale viem že tam dávajú niektorí aj silikón....

Takže ti nastavovali len 1 ventil? A čo tie ostatné ktoré tiež mali slabý kompresný tlak....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: este raz problematicke startovanie 1,9D

Poslaťod marjon » Štv 26. Nov 2009, 15:17

na 1,9 D 51kW nejde pod viecko tesnenie,ale len silikon...toto mi povedali. a verim ze boli pozrete vsetky ventily,zajtra sa ich este pri preberani auta spytam.cena za opravu bola 103 eur. v tom bolo meranie kompresie,nastavenie ventilov a drobny spotrebny material
marjon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 148
Registrovaný: Pon 29. Sep 2008, 14:23
Bydlisko: Diakovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2,O HDi 80kW

Predchádzajúci

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 67 hostia