Teplota chladící kapaliny

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Teplota chladící kapaliny

Poslaťod majer » Štv 27. Aug 2009, 6:04

takže abych doplnil xsara se hřeje pořád stejně tedy ručička lítá nahoru dolu ne nějak moc ale pohyb tam je ,na dálnici jsem měl trochu strach ať to neuvařím,neboť to lezlo přes 90 neustále ale sahary to zvládaly, pak si na to člověk zvykne :-)) a neřeší.....u 1,9D je nebezpečné přehřátí neboť prý rády praskají hlavy válců+podfoukne těsnění a je vymalováno....no 50kw je na rodinný kombík zatraceně málo.... :(
Xsara break 1,9D ,r.v.02....... f plné palbě :-)
Obrázok užívateľa
majer
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 137
Registrovaný: Str 25. Júl 2007, 7:49
Bydlisko: Ostrava
Vůz: byla:xsara break 1,9D r.v.02,nyní: P406 2,0Hdi 80kw

Re: Teplota chladící kapaliny

Poslaťod Cvrček » Pon 31. Aug 2009, 23:21

No a já mám podobnou zkušenost jako driversk. Minulý týden mi můj mechanik měnil po dvou letech chladící kapalinu. V pátek jsem jel za svou rodinou ku Praze a dělal si cestou zastávku u Hrnči. Už při cestě mezi Libercem a Turnovem se mi zdálo,že mi teplota leze dost vysoko oproti tomu,na co jsem byl do teď zvyklí. Byla kousek nad devadesátkou. Tak jsem mechošovi volal a ten řek,že vypustil z okruhu asi pět litrů a totéž dolil "ostrou" nemrznoucí. Aha,takže teď jsem se mohl vydat v zimě na Sibiř bez starostí,že mi Sára zamrzne,ale v letních teplotách se to tomu moc nelíbilo. Sice sahary to dokázali uchladit,když se rozběhli naplno,ale to je v našich podmínkách zbytečný. Takže jsme to dneska "upravili a Sára zase chladí jak má.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4553
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Teplota chladící kapaliny

Poslaťod Hubi » Uto 1. Sep 2009, 8:09

Jo jo, nemrznoucí směs je do mrazů dobrá, ale není dobré to s ní přehánět, protože voda chladí mnohem lépe. Takže to chcce správně naředit do stupňů co je u nás potřeba.
Obrázok
Citroën Xsara II break, 1.6 16V EXCLUZIVE, r.v. 2001
Peugeot 807, 2.0 HDI 100kW, EXCLUZIVE, r.v. 2007

Citroën Xsara II liftback, 1.6 16V CHRONO, r.v. 2003 - stále u našeho domu, pane říká tatíkovi
Obrázok užívateľa
Hubi
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1481
Registrovaný: Uto 3. Feb 2009, 16:08
Bydlisko: Benešov nad Ploučnicí
Vůz: Xsara II break, 1.6 16V EXCLUZIVE, rv. 2001

Re: Teplota chladící kapaliny

Poslaťod Sw0rd34th » Pia 23. Okt 2009, 7:56

Ja sa pridavam k problemu prehrievania, ja s tym uz zapasim niekolko mesiacov ja mam este novy symptom.Pri prekroceni teploty nad 90 stupnov co i len trocha okamzite zasvieti cervena dioda na palubnej doske + zacne blikat napis STOP na palubnej doske. Vymienal som postupne thermostat, cidlo aj vodnu pumpu ziadna zmena. Staci aby som bol 5-10 minut v zapche a zacne sa prehrievat vzdy to ale schladi. Raz som skusil otvorit po pol hodine jazdenia chladiacu nadrz a mal som hotovy gejzir vody. Musel som to vsetko doliat naspat.

Nejake rady? Dik

Mam Xsara 1,4lx rok 2001
Sw0rd34th
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Pia 20. Mar 2009, 1:12
Vůz: Citroen Xsara 1.4 LX 8V 2001

Re: Teplota chladící kapaliny

Poslaťod snoopy » Pia 23. Okt 2009, 14:04

Nevim jak je to u tveho typu motoru, ale takovy tlak by tam pul hodiny po zastaveni byt nemel. Me staci pomalu otevirat vicko a "upustit" tlak. Pak ho otevru bez problemu a strachu z opareni. A to hned po vypnuti motoru.

nemas trochu foukly tesneni pod hlavou? ze by se ti tlak z valcu dostaval do chladiciho okruhu? Ale to bys asi poznal na vykonu...
Neztraci se ti voda?
Nebo nemel jsi v nadrzce moc vody? Max ryska má svůj význam.... :wink:
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1601
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Teplota chladící kapaliny

Poslaťod Sw0rd34th » Pia 23. Okt 2009, 19:01

Ta vec s gejzirom sa mi stala iba raz, to som ale neodhadol mnozstvo chladiacej kvapaliny naliatej do nadrze pocitam ze to bolo tym,
co som ale zabudol spomenut vacsinou sa stava, akonahle teplota vysplha 90, stopka zacne blikat spustia sa ventilatory(sahary?:)) otvorim chladiacu nadrz je tam mensi tlak
strcim prst a kvapalina je uplne studena. Otvorim slafik vzadu (vyzera ako na bycikel xD) a tam je voda horuca.

Voda sa mi nestraca povedal by som ale v poslednej dobe sa s tym dost hram a stale neviem prist tomu na klb.
Este poznatok, presiel som po vnutornych stranach nadrze a bola velmi masna vyzeralo to ako olej co mi ostal na prstoch.

Som dost laik viem ako si vymenit svetla, rozne spinace thermostat atd (podla navodu :D0 ale diagnostikovat ani nahodou :D
Sw0rd34th
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Pia 20. Mar 2009, 1:12
Vůz: Citroen Xsara 1.4 LX 8V 2001

Re: Teplota chladící kapaliny

Poslaťod driversk » Sob 24. Okt 2009, 9:06

Sw0rd34th píše: presiel som po vnutornych stranach nadrze a bola velmi masna vyzeralo to ako olej co mi ostal na prstoch.


Nechcem ta strašiť , no podľa toho čo píšeš to asi bude problém v prasknutej hlave valca :!: olej vo vode je zlé znamenie...
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Obrázok užívateľa
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1024
Registrovaný: Uto 11. Aug 2009, 21:21
Bydlisko: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: Teplota chladící kapaliny

Poslaťod dokturek » Sob 24. Okt 2009, 9:36

nestraš ho hned s prasknutou hlavou muže to dělat i fouknute těsněni.něco podobneho jsem měl na oplu foukalo to do valce a tlakovalo to chladici soustavu najdu fotky a přihodim je sem
Obrázok
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázok
Obrázok užívateľa
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 986
Registrovaný: Sob 15. Nov 2008, 9:56
Bydlisko: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Teplota chladící kapaliny

Poslaťod Sw0rd34th » Sob 24. Okt 2009, 10:56

Vdaka za nazory, co sa da proti tomu robit a ako to mam zistit? Alebo je to lepsie nechat tak, lebo sahary mi to aj tak vzdy uchladia?

edit : Takze uz som pozrel aj do nadrze s olejom a je tam vidno ze na vrchu sa tvori cierna zmes ... je nejaka sanca ako to spravit?
Sw0rd34th
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Pia 20. Mar 2009, 1:12
Vůz: Citroen Xsara 1.4 LX 8V 2001

Re: Teplota chladící kapaliny

Poslaťod robo27 » Sob 24. Okt 2009, 13:46

Nádrže s olejom? Tak buď máš na mysli olejovú zátku alebo do nádržky od chladiacej zmesy.... Skús naštartovať, odmontovať veko z nádržky chladiacej zmesy a vytáčať motor hore dole či nepôjdu bublinky.....

Mimochodom mám 2 X1 1,9D a jedna sa tiež hreje kúsok viac ako druhá, ale majú aj iné chladiče.... Na staršej sa sahara spústi o niečo skorej ako na novšej, ale ktovie čo stým kto robil, kupoval som to jazdené....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Teplota chladící kapaliny

Poslaťod Sw0rd34th » Sob 24. Okt 2009, 14:23

No dal som dole veko a zacal pridavat plyn nic sa nedialo nez teplota vystupila pred 90 stupnov uzavrel som veko zacal znova pridavat plyn otvoril som veko a voda zacala vytekat von (studena) az pokial som znova nesliapol na plyn potom sa ukludnila. po chvily cervene svetlo aj stopka zacali blikat a zapli sa sahary tie to uchladili. potom asi po minute alebo dvoch voda zasa zacala vytekat (teraz uz ale bola trocha teplejsia asi 25-30 stupnov) ale ustalila sa sama. ked sa ustalovala vytvorila taku mensiu bublinu.
Takisto som si vsimol ze ten otvor pri radiatore (uzaver vyzera ako od bycikla) ked mam veko na nadrzi zavrete a otvorim to ziadna voda nevyteka ale akonahle otvorim uzaver na nadrzi zacne sa odtial valit horuca voda.
Sw0rd34th
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Pia 20. Mar 2009, 1:12
Vůz: Citroen Xsara 1.4 LX 8V 2001

Predchádzajúci

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 52 hostia