Cau kluci.
Tak včera to nechalo man?elku 16 km od domova. Servisman poslal odtah, pri?li sme na miesto, čerpadlo ne?lo. Len tak preventívne sme po v?etkom pobúchali, potriasli káblami a nič. Nebolo času nazvy?, tak sme auto zapli na lano a ideme do servisu. (ja v strachu, take velké auto bez v?etkych posilovačov som e?te pri tahaní neriadil a to 16km v plnej premávke) Sna?ili sme sa obís? kri?ovatky po nekvalitných bočných cestách. Pri tahaní som zistil ?e mi prestali fungovat kontrolky smeroviek, aj ked som mal zapnuté zapalovanie, neviem mo?no sa el. asi prepla na Eco re?im. Tak asi po 1km ?ahania som zatrúbil na chalana nech zastavíme. Povedal som mu o smerovkách, vytiahol som klúč, zasunul, zapol zapalovanie, on stál v predu a čumel na smerovky, a zrazu počujem zvuk čerpadla. Nechceli by ste vidiet na?e ksichty ako na seba čumíme cez predné sklo
."Kurva to u? nemohlo vydr?a? do servisu?" Uva?ovali sme, ak to je nejaký kábel, alebo Pin či sa tými otrasmi cez kolaje pri ?ahaní nespravil,(u? sa to raz stalo servismanovi). Tak od včera obeda sa zase vozíme.
No k veci: Mal som so sebou aj vytlačené schémy aj manuál z tohto webu
"XsaraN7.pdf" Keď som tam tak narýchlo kontroloval poisty v motore, podľa manulálu som zistil ?e mám úple iné hodnoty poistiek ako v manuále. A hlavne F24 (Dvojité relé) mám 30A namiesto 5A, a F25(Palivové čerpadlo) 5A namiesto 15A, okrem ostatných (napr. aj ABS),
Chcem sa spýta?:
1.Musím sa striktne dr?a? manuálu a vymeni? poistky, alebo to je dané nejakými ?pecifikami krajiny pôvodu,výbavy,verzie motora?
2.Mohlo by túto závadu sposobi? toto zistenie, ?e ked je niekde dočasné prepetie a nieje chránené správnou hodnotou poistky mo?e to zosta? visie??
3.Bol by ochotný niekto opísa? hodnoty na overenie, z pribli?ne rovnakého auta,rovnakej výbavy a ročníka. ((Xsara 2.0HDi, 66kW, r.v.2001_manuál klima, el. predné okná,ABS...to je asi v?etko)),poslal by som mailom Excel-subor, kde by mal znázornenú skrinku, len dopí?e hodnoty poistiek.
To je asi v?etko. Cez víked chystám do kufra "pojazdnú meraciu a prepojovaciu záchrannú výbavu" a idem na ?kolenie k servismanovi, čo kde mera?, aby sme čo najrychlej?ie po vzniku tejto samoobnovovacej závady vedeli čo najviac. Zatial postupujeme podla posledného zverejneného návodu.
Tak Majte sa. Za doteraj?iu pomoc Velké Díííky.