Nestartuje

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Nestartuje

Poslaťod Standa » Uto 13. Sep 2005, 13:43

Zdravim citroen Club.
Som trojmesacnym majitelom Xsary 2001 2.0HDi, Moj problem spociva v tom , ze auto tyzden chodi v pohode, az naraz nenastartujem. To znamena, ked auto funguje, pri otoceni klucikom sa rozsvietia kontrolky, tak ako maju svietit a pocujem zvuk nejakeho asi čerpadielka asi cca 3 sekundy a nastartujem (pohoda) az jedno ráno, otočim klucikom nepocujem zvuk, a nenastartujem. Necham ho den-dna odstavene, a co sa nestane sadnem, nastartujem, beham tyzden-dva a zase nič. Nesvieti ziadna kontrolka ohlasujuca nejaku chybu ani Diagnostika. Neviem si s tym dat rady, lebo mechanici ked to funguje na nic zatial neprisli a ked to nejde nemam sa ako dostat do servisu. Znackovy sa mi navstevovat moc nechce.
Prosim poradte. TAKE pekne auto, nechce sa mi ho vracat.

Vsetky zucastnenym na mojom probleme vopred Dakujem.
Standa
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 9
Registrovaný: Pon 22. Aug 2005, 12:43

Poslaťod Rudolf » Str 14. Sep 2005, 20:39

Moc tě nepotě?ím. Mám sice Xsaru I., ale měl jsem něco podobného.
Té? mě jednou za týden ne?lo nastartovat a druhý den pohoda. Pak se to začlo stupňovat. Ve značkovém servisu si akorát braly prachy a nic. Víc to rozebírat nebudu, byl by to román, který trval půl roku.
Ten zvuk co sly?í? je palivové čerpadlo. Je vzadu napravo ve směru jízdy ze spodu u nádr?e. Normálně je sly?et u? kdy? zapne? zapalování. Zkus odpojit hadičku s přívodem paliva v motoru. Dr?í jí jen spojka. Normálně ( u Xsary I. se tlačí palivo u? při zapnutém zapalování ) z ní musí stříkat palivo ( zkus i nastartovat ). Rad?i si vem pomocníka. Pokud čerpadlo netlačí palivo a nesly?í? ho, odpoj dráty a změř, jestli tam jde napětí. Pak u? hledej závadu. Pokud tam napětí je, prověř čerpadlo. Pokud čerpadlo jede, zkus vyměnit palivový filtr. Je u čerpadla. Jestli to bude něco z toho, mů?e? být rád. V mém případě ( a? soukromník se pustil do opravy, značkový servis od problému utekl ) se prověřovalo spoustu věcí. Mů?e to dělat centrál, imobilizér, spínací skříňka a spoustu dal?ích věcí. Jak u? jsem psal, u mě to trvalo půl roku a nakonec se zjistilo, ?e to dělá řídící jednotka. Nová asi tak 30 000,- Kč. Pořídil jsem opravenou v Polsku za 12 000,- Kč. Byl jsem na prá?ky.
Je?tě jeden poznatek. Ve značkovém servisu mě nabídli, ?e budou měnit postupně součástky a? auto spraví. Akorát, ?e ty součástky, i kdy? dobré, budu platit já. Nebo a? auto urychleně prodám.
Přeju hodně úspěchů, levnou opravu, dej vědět jak jsi dopadl a co bylo příčinou.
Rudolf
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 37
Registrovaný: Sob 16. Júl 2005, 8:18
Bydlisko: Karviná

Tohle znám

Poslaťod Nový » Štv 15. Sep 2005, 12:53

Měl jsem s uplně stejným rokem výroby a a typem motoru před nedávnem stejný problém. Jezdil jsem tak dlouho do značkového servisu at uz v pojizdnem stavu nebo na laně a? jsme na to společnými silamy při?li. Samozřejmě to nemusí být tvůj případ proč to dělalo mě ale myslím si ?e na takových 80% to bude stejné proč to dělá tobě. V?echny marné a i nemarné pokusy servisu mě nakonec při?li na cca 4500,- ov?em kdyby se to vědělo hned kam ?áhnout tak si myslím ?e tohle by měli jinde zmákonout tak cca kolem 2500,- Nejdří mi to udělalo jen občas cca 1x za 10-15 tis km, ov?em potom se to začalo rapidně zhor?ovat tak?e jsem stál po 1-2 týdnech a nakonec v konečné fázi skoro ka?dý den. Bylo to na posrání, během týdne jsem se svezl nejmíň 4x na laně. No teď u? nemám bohu?el čas to dále rozebírat a hlavně vysvětlit na co jsme při?li. Pokud tohle bude? dnes číst, tak bych ti to dopsal sem večer, nejlep?í by ale byl nějaký chat nebo icq. Pokud jsi tento problém je?tě nevyře?il tak mi napi? na email tvé ICQ nebo popřípadě na kterém chatu bychom si pokecali. Můj Email je: jenpaul@seznam.cz
Nový
 

Poslaťod Neznámý » Štv 15. Sep 2005, 21:15

A jeliko? jsem nedostal ?ádnou odpověď a? u? zde na fóru tak i na mém Emailu tak beru tento dotaz za vyře?ený. A? se na mě nikdo nezlobí ale popsani-vyreseni problemu je na hodne casu a ja se nebudu zbytecne namahat, kdyz uz si to nekdo sam asi vyresil. Pokud opravdu ma nekdo tento problem (nejde sem tam nastartovat) a chce ho opravdu vyře?it nech? se mi ozve na Email : jenpaul@seznam.cz
Tak zatim Citroenům zdar !
Neznámý
 

Poslaťod Standa » Pia 16. Sep 2005, 8:08

Ospravedlnujem sa za nepritomnost na fore, toto je pracovny mail, na ktorom som od 8.00-16,00. A vcera bol na Slovači statny sviatok. Doma internet nemam, pretoze ?ijem v lokalite kde je velmi pomale spojenie, tudí? to vychadza dost draho.
Problem pokracuje tak, ze v stredu auto odtiahol sukromny servis, a vecer bol naspet, ze len popisal kable do schemy, rozobral a zlozil poiskovu skrinku, a auto funguje a ze nic na tom neurobil, tak ani nechcel peniaze. Dohodli sme sa tak, ze budeme nadalej pestovat adrenalinovy sport typu "Nastartuj si ma"
Ked to vypadne zavolam mu pride to namieste pomerat - nastastie je to fakt ochotny chalan - a auto odtiahne. Podla neho co meral u nas na dvore: cerpadlo pod zadnou sedackou na strane spolujazdca funguje, no nejde do neho napetie. Skusili ho pripojit externym, zdrojom - tak islo
Skusil vymenit z takej istej xsary, teraz neviem ci je to rele alebo nieco ine, je to umiestnene pri motorcekoch na ostrekovacoch pri stieracoch v v takej asi 14 az 16 Pin zbernici, a pri startovani to cvacne nasledne na to sa ozve ten povestny zvuk, tak ani tak neslo. A potomto odtiahol a urobil to co som pisal na zaciatku a islo.
Este by ma zaujimalo, ci ma niekto zkusenosti, ci to je problem len Citroenu, alebo aj inych znaciek.

Takze velke diky za reakciu na fore, technicky som nemohol odpovedat. O dalsich postupoch budem pisat postupne na fore (zatial som kludny - no uvidime) Na vase podnety budem odpovedat so spozdenim, vzdy rano od pondelka do piatku, pretoze ako som hore napisal inokedy to u mna nie je mozne.
Takze teraz startuje. Caute - Ozvem sa, Diiiky.
Naposledy upravil Standa dňa Pia 16. Sep 2005, 9:58, celkovo upravené 3
Standa
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 9
Registrovaný: Pon 22. Aug 2005, 12:43

Poslaťod Standa » Pia 16. Sep 2005, 8:47

Este taka zaujimavost na co som prisiel: Ked sedim s manzelkou v aute a startujeme vyzerame z predu asi takto: :shock: :shock:
A potom takto: :twisted: :roll:
Standa
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 9
Registrovaný: Pon 22. Aug 2005, 12:43

Poslaťod Rudolf » Pia 16. Sep 2005, 10:26

Zdar.
Je to relé. To bylo první podezření. Vidím, ?e průběh opravy probíhá stejně jako u mě. Je?tě, ?e jsou soukromníci ochotní auto odtáhnout. Akorát, ?e u mě to byla, jak u? jsem psal, řídící jednotka. Ty pocity dobře znám. Nastartuje nebo ne. Je?tě dnes, rok po opravě, startuji s bobavamy.
Měj se.
Rudolf
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 37
Registrovaný: Sob 16. Júl 2005, 8:18
Bydlisko: Karviná

RE:NEASTARTUJE

Poslaťod Nový/Neznámý » Str 21. Sep 2005, 20:38

Toto je zaváda kterou opravdu způsobuje to ?e na nízkotlaké palivové čerpadlo nejde napětí, aspoň v mém případě. Zjistil jsem to jednodu?e, kdy? to chcíplo na dálnici okam?itě jsem vytáhl normální 12/21W ?árovku a připojil jsem konce drátů na konektor čerpadla kde jsou dva tlusté dráty a přítelkině zapínala a vypínala zapalování ( jeliko? čerpadlo se točí jen chvíly po ototčení klíčku) a ono nic, po nějakých 10 min zkou?ení se najednou čerpadlo ozvalo tak jsem hned přiběhl ze ?árovkou ke konektoru a hle u? svítila. ?árovkou je to nejlep?í zkou?et, proto?e kdyby jsi to dělal měřákem tak taky mů?e? zjisti prd, proto?e jestli?e by jsi měl někde přechodový odpor tak by ti mohl měřák ukázat ?e tam je napětí, ale neví? jestli tam bude kdy? to zatí?í? nějakým spotřebičem proto je lep?í měřit v?dy i se ?árovkou. Kdy? jsem stál na dálnici tak mě napadla je?tě jedna dobrá věc dokud to nefungovalo vytáhl a zkontroloval pojistku a změřil jsem i jestli je napětí na konektorech pojistky ( čerpadlo paliva má zvlá?? pojistku) v motorovém prostoru (pojistková skříňka, číslo pojistky najde? v manuálu) - jeden drát na pojistku a druhý někam na kostru, samozřejmě jsem nevěděl na které straně má pojistka přívod tak jsem to zkusil přilo?it na oba kontakty a ono hleďme na pojistce nic nebylo, tak?e si jednu příčinu mů?eme od?krtnout a to ?e by mohl být někde skříplý kabel co vede u? přímo od pojiskty k čerpadlu. Pojistka je připojená na dvojité relé jak u? jsi říkal co je namotováno vedle plynového ?neku a motorku stěračů, mělo by mít hnědou barvu. Tak?e teď nám zbývá kabelá? v motorovém prostoru, řídící jednotka, dvojité relé a spodek pojistkové skříňky. Tak?e vyluč ?e by ze spodu pojistkové skříňky v motoru byl na konektoru pojistky čerpadla ?patný, uvolněný kontakt, jestli ne pokračujeme dále ( u mě to tímhle nebylo, ale rad?i bych to zkotroloval )
Jak jsem jezdil to servisu tak to mělo následující vyřazovací postup:

1.)
Nejdřív mi udělaly na konektoru řídící jednotky ( obrovský konekor tak nejméně s 50 pinama z vrchu řídící jednotky )takzavný bypas ( přemostění ) jeliko? u? se s tím prý setkali. Udělali tedy přemostění jednoho pinu to znamená propojily to na přímo tak aby to ne?lo přes ten konektor. Tento pin ovládal spínání čerpadla ( řekl bych ?e to ovládalo právě to dvojité relé). Vyplázl jsem prvích 1200,-
Bohu?el tím to nebylo dělalo to dál tak?e jsem tam byl zase druhý den viz bod 2.

2.)
To jsem měl ?těstí ?e jsem přijel na laně a ně?lo to ani tam tak?e se technik do otoho vrhnul, zjistil to samé ?e na pojistce není napětí, tak vzal drát dal jeden konec na baterku a druhý na konektoru dvojitého relé na pin který u? jde přímo na tu pojistku a spojistky jak u? jsem psal to jde přímo na čerpadlo. A řekl otočte klíčkem a zkuste nastartovat a hle najednou čerpadlo jelo a při nastartovaném motoru drát oddělal já jsem vypl motor a zkou?ím znovu otočit klíčkem a čerpadlo u? jelo. Tak?e technik usoudil ?e bude ?patné to dvojité relé tak?e ho vyměnil. Na?těstí to nebyla taková pálka, neměli ho tak zavolali do Peugeotu, který pou?ívá stejné relé a stálo cca 480,-
Tak?e jsem vyjel ale na druhý den to samé ikdy? jsem po pár vteřinách zase nastartoval, tak?e zdálo se ?e to bylo čím dál tím lep?í nic méně furt tam ta závada byla. Takz?e zase do servisu viz bod 3

3.) Mechanik mě ukecal a? tam to relé rad?i nechám co kdyby to nebyla jedna závada a právě jsme jednu z nich odstranily. Jeliko? tyhle relé se docela často mění a nebylo tak drahé tak u? jsem si nechal. Tak?e nechal jsem tam auto od rána a při?el pro něho a? pozdě odpoledne. Mechanik se nasral a rozdělal ty tlusté svazky drátů od řídící jednotky a od pojistkové skříňky a v?echny dráty kleré měli něco společného s napájením čerpadla a ovládání dvojitého relé proměři propískal a prohlédl, ale v?e bylo v pořádku Tak?e v těch tlustých svazcích kabelu to nebylo.
Tak a teď příjde finále. Udělal je?tě jednu preventivní věc a udělal opět bypas ( přímé propojení tak aby to ne?lo přes konektor ) na konektoru řídící jednotky ale je?tě na jednom pinu které také ovládalo to dvojité relé nebo to prostě mělo něco společného s čerpadlem ( mo?ná to byla zem a před tím udělal jen plusový pin ). Ale s tím se nespokojil a napadlo ho pořádně si prohlídnout konektor dvojitého relé. Tak?e kdy? jsem si pro auto při?el tak mi říkal já vím ono to nevypadá ale asi to bude tím a dal mi do ruky kousek drátu ( modré barvy ) i s pinem z toho konektoru co je připojený na dvojité relé. A ukazoval mi ?e ty plí?ky ta tlamička toho pinu je podezřelé otevřená oproti ostatním co tam jsou. To ho zarazilo z toho důvodu ?e kdy? tam dával nové relé tak v?echny ty piny ?roubovákem nebo kle?těma scvakl aby měli určitě v?echny dobrý kontakt a teď právě jak se na ten konektro díval tak viděl ?e právě tenhle pin má jako jediní zase pootevřenou tlamu. Opravdu pokud by se na to díval tak v?echny by ty tlamy měli mít úplňe zavřené jestli ne tak přič s tím pinem. Taky jsem se na to díval ?e to tímlhe nemů?e být, ale říkal ?e vlastně po zahřátí se mů?e ten pin chovat jako bimetal, No prostě ho před tím zcvakl a teď byl zase otevřený. Navíc kdy? před tím zkou?el v bodu 2.) napojit to na přímo od baterky tak vlastně on strkal ten drát do konektoru na tenhle pin a tím vlastně mohl s tím pinem pohnout a proto to najednou ?lo.
To nové relé jsem si tam rad?i opravdu nechal proto?e mohlo to být i tak ?e se to relé na tom pinu zahřívalo díky třeba přechodovému odporu na kontaktech uvnitř relé a ten pin se mohl vyhřát a stratit tak schopnost aby měl pořádné stisknutí.
Je?tě navíc pro jistotu vzal tu pojistku čerpadla a vyhnul jí tro?ku no?ky do vrtule. ( tohle bych jen opravdu bral jen jako preventivní věc, která se v tomto případě toho netýká, jeliko? jsem přímo na konektorech pojistky nic přece nenaměřil, tak to přece nemů?e být dotykem pojistky )
Jak říkám s tím pinem se mi to nezdálo, ale od té doby je klid, u? jezdím nejmíň 3 měsíce a bez problému.
Tak?e v konečné fázi jak ji? jsem psal mě to vy?lo na cca 4500,-.

Tak?e pojďme si to zhrnout:

A.)
Udělaly bypas ( přemostění ) na dvou pinech konetkoru řídící jednotky, které ovládali spínání nebo ovládání spínání čerpadla nebo relé ( které to byly fakt nevím, ale jestli má tvů soukromník k tomu schéma a hlavně tomu musí opravdu rozumět tak určitě bude vědět které mi asi propojili na přímo )

B.) Vyměnily dvojité relé za NOVÉ ! ( jestli ti dal chlap nějaké staré tak si opravdu raději kup originál nové ! )

C.) Ustřihl jeden pin na konektoru dvojitého relé co ?lo přímo na pojistku a dal tam druhý pin s kouskem drátu a spojil se zbytkem kabelu v autě co vede na pojistku .
( modrý drát, jestli jich je tam víc modrých tak se musí? podívat do schématu na kterém pinu je výstup napájení který u? jde přímo na pojistku nebo si to propísknout měřákem)

Já osobně nelituji ?ádného úkonu který udělal a? u? v bodě A,B nebo C, Je pravděpodobné ?e některé byly v tu chvíly zbytečné nebo prostě omyl, ale opravdu jinak se na to nedalo přijít a zas tolik peněz to vlastně nebylo a navíc teď mů?u být klidný, proto?e kdyby to opravdu bylo jen tím jedním pinem a dvojitým relé a udělalo se jenom tohle tak by se taky mohlo za nějakou dobu stát ?e to bude dělat zas ale zase k vůli něčemu jínému.
V?echny popsané úkony se nedělali zbytečně proto?e ten velký konektor řídící jednotky opravdu zlobývá a ty bypasy u? hodněkrát dělali na Citroenech dělali, dvojité relé se taky časem posere tak mám aspoň nové a taky to mohlo vyhřívat ten pin, tak?e to mě taky nepálí, no a ten kousek drátu s tím pinem někde vzali z nějakého vraku nebo co tam měli na rozebrání tak?e tohle nic nestálo a je mo?né ?e to bylo k vůli tomu.
Jak ji? jsem říkal nechal bych si udělat pro jistotu to samé co popisuji v bodech A,B,C, proto?e s jistotou ti nemohu říct která to byla příčina, ale ten poslední den udělal ten jeden bypas na řídící jednotce, vyměnil ten malinko rozevřenej pin na konektoru dvoj. relé ( ten se prý mohl potom chovat jako bimetalový plí?ek ) a vyhnul trochu no?ičky pojistky do vrtule pro lep?í dotyk ve skřínce

Prostě jedno nebo i více věcí z toho co tady uvádím to bude a troufám si tvrdit ?e ten na fóru co psal ?e koupil opravenou celou řídící jednotku za 12 000,- tak vyhodil peníze zbytečně, proto?e on to mohl mít právě jenom na tom kontaktu na řídící jednotce, ono taky ka?dý servis umí a zná něco ?e ? On ten konekor mohl jen lí sednout.

Raději bych to ne? nějakému soukromníkovi ( gará?o mastičovi ) svěřil značkovému servisu pokud tedy ví? ?e má? v blízkosti kvalitní značkový servis nebo si zajet i do jiného města kde jsou značkový servis dobré reference ) Já jsem od těhle soukromníků utekl proto?e mi vět?inou jenom v?echno zmastily. Zjistil jsem ?e ty ceny nejsou a? tak vysoké ve znč. servisech a mám jistotu ?e kdy? něco poserou tak mám v ruce papír a zastopuení značky na kterou si mů?u jit zanadávat a rozhodně se nemů?ou vytáčet z něčeho jak nějaký soukromník který se z toho vět?inou v?dycky vykrucuje kdy? něco posere.

Jo a nemysli si ?e teď kdy? to po té výměně relé bude nějakou dobu jezdit ?e má? vyhráno ( mě to chcíplo jednou po del?í době v Chorvatsku v koloně moc příjemná zále?itost v zahraničí - na?těstí jsem po nějaké chvíly nastartoval ) ono toti? mů?e být i to ?e jste teďka s tím pinem na konektoru pohnuli a ono to mo?ná bude nějakou dobu jezdit, to relé si tam opravdu nechej a hlaně nové !
Ne? jsem v?echno tohle udělal tak mi to chcípalo nebo ne?lo nastartovat několikrát za týden jak u? se to taklhe zhor?ovalo no a teď vesele jezdím tak?e je to teď po v?ech uvedených úpravách 100% OK

P.S. Tak mi potom určitě napi? jak jsi dopadl. No vidí? tohle v?echno ze sebe vymáčknout a napsat mi zabralo doboru hodinu a půl proto jsem psal ?e jestli nebude zájem tak ani nebudu ztrácet čas a psát to na fórum ikdy? asi to tam některej den dám, kdy? u? to mám napsaný. Jo a kdyby nikdo ten bypas neuměl tak u nás v Olomouci znač. servis CarCiton a hlavně jeden mechanik u? si se mnou a s mou Xsarou u?ili tomu věř a jsou v tomhle případě zběhlí ale myslím si ?e to dají dohromady i u vás na Slovensku. Taky jsem to auto chtěl hodit u? ze skály ale nakonec se to dalo dohromady.


Zatím se v?ichni mějte a omluvte překlepy v pravopise !

P.S. 2 Jenom relém jak tady pí?e u?ivatel Rudolf to asi nebude.
Nový/Neznámý
 

Poslaťod Standa » Štv 22. Sep 2005, 11:03

Cau kluci.
Tak včera to nechalo man?elku 16 km od domova. Servisman poslal odtah, pri?li sme na miesto, čerpadlo ne?lo. Len tak preventívne sme po v?etkom pobúchali, potriasli káblami a nič. Nebolo času nazvy?, tak sme auto zapli na lano a ideme do servisu. (ja v strachu, take velké auto bez v?etkych posilovačov som e?te pri tahaní neriadil a to 16km v plnej premávke) Sna?ili sme sa obís? kri?ovatky po nekvalitných bočných cestách. Pri tahaní som zistil ?e mi prestali fungovat kontrolky smeroviek, aj ked som mal zapnuté zapalovanie, neviem mo?no sa el. asi prepla na Eco re?im. Tak asi po 1km ?ahania som zatrúbil na chalana nech zastavíme. Povedal som mu o smerovkách, vytiahol som klúč, zasunul, zapol zapalovanie, on stál v predu a čumel na smerovky, a zrazu počujem zvuk čerpadla. Nechceli by ste vidiet na?e ksichty ako na seba čumíme cez predné sklo :shock: :shock: ."Kurva to u? nemohlo vydr?a? do servisu?" Uva?ovali sme, ak to je nejaký kábel, alebo Pin či sa tými otrasmi cez kolaje pri ?ahaní nespravil,(u? sa to raz stalo servismanovi). Tak od včera obeda sa zase vozíme.
No k veci: Mal som so sebou aj vytlačené schémy aj manuál z tohto webu
"XsaraN7.pdf" Keď som tam tak narýchlo kontroloval poisty v motore, podľa manulálu som zistil ?e mám úple iné hodnoty poistiek ako v manuále. A hlavne F24 (Dvojité relé) mám 30A namiesto 5A, a F25(Palivové čerpadlo) 5A namiesto 15A, okrem ostatných (napr. aj ABS),

Chcem sa spýta?: :!: :idea: :?:
1.Musím sa striktne dr?a? manuálu a vymeni? poistky, alebo to je dané nejakými ?pecifikami krajiny pôvodu,výbavy,verzie motora?
2.Mohlo by túto závadu sposobi? toto zistenie, ?e ked je niekde dočasné prepetie a nieje chránené správnou hodnotou poistky mo?e to zosta? visie??
3.Bol by ochotný niekto opísa? hodnoty na overenie, z pribli?ne rovnakého auta,rovnakej výbavy a ročníka. ((Xsara 2.0HDi, 66kW, r.v.2001_manuál klima, el. predné okná,ABS...to je asi v?etko)),poslal by som mailom Excel-subor, kde by mal znázornenú skrinku, len dopí?e hodnoty poistiek.

To je asi v?etko. Cez víked chystám do kufra "pojazdnú meraciu a prepojovaciu záchrannú výbavu" a idem na ?kolenie k servismanovi, čo kde mera?, aby sme čo najrychlej?ie po vzniku tejto samoobnovovacej závady vedeli čo najviac. Zatial postupujeme podla posledného zverejneného návodu.

Tak Majte sa. Za doteraj?iu pomoc Velké Díííky.
Standa
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 9
Registrovaný: Pon 22. Aug 2005, 12:43

Poslaťod Rudolf » Pia 23. Sep 2005, 12:07

Pro anonyma.
Já jsem nepsal, ?e to dělá relé. Jen jsem odpovídal co je pod stěračema za součástku.
K autorizovaným servisům. Nebyl jsem s nimi nikdy spokojený. Připadá mně ( z vlastní zku?enosti ), ?e autům nechtějí rozumět. Chtěli prachy, ani? by něco opravili. Jsou to měniči součástek ne opraváři. Pokud jim diagnostika nic neuká?e jsou vedle. Soukromníci ( myslim tím ty co se věnují jedné značce ) jsou daleko ochotněj?í, pru?něj?í a levněj?í. Víc to rozebírat nebudu, proto?e nerad pí?u telenovely.
Abych se někoho nedotknul. V?ichni nejsou stejní. Mů?e být i dobrý autorizovaný servis a zmetek soukromník, ale já mám zku?enost takovou.
Pro Standu.
Stalo se mně to samé. Táhnul jem auto na laně do 25 Km vzdáleného servisu a najednou přestali fungovat směrovky, okna apod.. Vytáhnul jsem klíče ( nejdřív jsme samozřejmě zastavili ), za chvíli jsem to zkusil znovu a zase to fungovalo normálně. Tak jsem zjistil, ?e je to přes econo mode.
Nezapomeň napsat co to bylo za závadu. Dr?im ti palce, já byl půl roku na mrtvici.
Rudolf
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 37
Registrovaný: Sob 16. Júl 2005, 8:18
Bydlisko: Karviná

Poslaťod Anonym » Uto 27. Sep 2005, 7:57

Taky kdy? to nejelo jsem třásl jak vzteklý káblama po?ukával snad v?echno co se dalo a stejně nic a pak stačilo se jen pár kilometrů svést na laně a před servisem jsem to skoro v?dy nastartoval a? asi na dvě vyjímky, taky jsem nechápal, říkal jsem si asi ty otřesy tam něčím pohli, ale velmi zajímavé bylo jak jsem přijel jednou na laně do servisu a kdy? to zrovna ně?lo ani tam, tak jak ji? jsem popisoval ve svém románu tak technik vzal drát a propojil pin dvojitého relé co jde ji? přímo na pojistku palivového čerpdla s baterkou na přímo, normálně ten drát strčil ze spodu konektoru dvojitého relé a najednou to ?lo, ikdy? ho potom oddělal tak to opravdu vypadalo ?e tam byl ?patný dotyk. A taky jsem s těma drátama lomcoval jakem stál a nic a pak si tam technik strčí drát a propojí s baterií a ono se to rozjede, je to opravdu zvlá?tní ale měl jsem to přesně takhle. Jo a jen lomcování s drátama v motoru mi nikdy nepomohlo, buď se to po několika startování rozjelo nebo co? bylo nejspolehlivěj?í ře?ení a? na nějaké vyjímky svést se pěkně na laně, ale několikrát ani to u? nepomohlo.
Tuhle závadu mi to dělalo ze začátku jen tak jednou za 10 000 km a po nějakých 10 minutách jsem v?dy nastartoval, ale to bylo opravdu ze začátku a víte co mi v jednom neznačkovém servisu ale zaměřenén jen Citroeny a Peugoty řekli, ?e to HDI dělají ?e se s tím musím smířit !!! Taková blbost prostě na tu pravou závadu nikdy nepři?li tak si rad?i vymysleli tenhle nesmysl. To je taky jeden z hřebíčků proč nejezdím k soukromníkům. Prostě ka?dý má svůj názor a svoje vlastní zku?enosti.

Tak zdar a pevné nervy

P.S. Mě to zatím u? několik měsíců startuje bez problému.
Anonym
 

Poslaťod Standa » Str 28. Sep 2005, 9:34

Caute. Tak máme nové zku?enosti:
Podla návodu anonyma (pre mna v?ak nie NN, lebo sme si mailovali) som vybral dvojite relé, a skutočne na modrom kabli č.5 (boli tam dva modré) sme uvideli ten rozovretý Pin. Servisman povedal ?e to mo?e by? ono lebo to je od poistiek, Ked?e auto zas fungovalo po noci strávenej pred gará?ou, zobral ho so sebou a vymenil ten Pin ako popisoval NN. Auto i?lo, zvuk čerpadla sa mi zdal i?tej?í, no potom jedno ráno na?tastie v gará?i, "koniec". Ale zaregistroval som malú zmenu: Čerpadlo u? bolo poču?, ale tak zvá?tne zakvílilo, a motor nič. Potom u? ?iadny zvuk čerpadla.. Volám z práce servismanovi, ten hned skočil do auta, aby sa to náhodou nespustilo.Za pár hodín mi volá ?e asi vie presne čo to bolo.
Tak?e: V mieste pribli?ne medzi, riadiacou jednotkou a dvojrelé sa elektrika zlučuje do takej več?ej srobovacej zásuvky,ktorá je pripevnená ku karosérii. Chalan po meraní zistil pokial sa asi prúd dostane. Potom tu zásuvku rozpojil, a povedal ?e kontakty su akési ohorelé a rozovreté. Riadne ju za?roboval a čerpadlo ne?lo, ked ju trocha povolil i?lo. Ukazal nam ze ked to nepojde mame snou takto pohýbat. Skutočne sme s man?elkou ka?dý samostatne načvičili túto o?ivovaciu zachrannú operáciu, (?e ked to checha niekoho, a je sam v aute) A naozaj to takto fungovalo. Dohodli sme sa tak, ?e tý?den sa budeme vozi? a testova? tuto zásuvku a potom ju vymení (mo?no by stačilo ju odstrihnú? a spoji? na priamo-v?ak uvidíme. Mo?no preto tie bypasy v servisoch, oni mo?no práve takto obchádzajú túto zásuvku.



Tak?e ked to bude naozaj ono, po uspe?nom testovaní a oprave, ak je to mo?né umiestnil by som fotku tej opravy a zlej súčiastky do tohto forumu, ak nie na vy?iadanie po?lem mail, kto bude ma? záujem. Ale zatial musíme počka? ako to dopadne.

P.S. Chalani s tými servismi sa hádate zbytočne, u nás platí porekadlo "Iný kraj - iný mrav" nikdy by ste sa nedohodli. Moja skúsenos? je taká aj od ostatných chalanov, ?e u nás tý lep?í servismani odi?li zo značkovych servisov hlavne kvoli platovým podmienkam, a robia doma po gará?ach. Naviac sa medzi sebou poznajú aj dobrí elektrikári aj automechanici, a mnohokrát si navzájom poradia aj telefonicky.Mnohokrát si diagnostiku dajú robi? do značkových, majú tam tie? svojich kamarátov,(nevidím medzi nimi ?iadnu rivalitu) a závadu potom odstránia lacnej?ie. Sú aj dos? rýchly a často v?dy po ruke. Značkový servis to opraví mo?no profesionálnej?ie, ale trvá to niekedy dos? dlho, a potom ta cena tomu zodpovedá. Samozrejme sú výnimky, nechcem nikoho urazi?. Fakt zále?i na lokalite, kde ako platia. Ja som zatial s týmto spokojný, keby sme boli v koncoch pojdeme do značkového.

Tak zatial díky ?e mate stále záujem.
Ovem sa ked bude čosi nové. Majte sa fajn.

Motto: Citroneny sú ako malé deti: Krásné a zlobivé.
Standa
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 9
Registrovaný: Pon 22. Aug 2005, 12:43

čerpadýlko

Poslaťod Olina » Uto 6. Dec 2005, 11:32

Updated erased
Naposledy upravil Olina dňa Pon 25. Feb 2008, 14:21, celkovo upravené 1
Olina
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 36
Registrovaný: Uto 13. Sep 2005, 17:27

Poslaťod Standa » Str 7. Dec 2005, 9:05

Cau v klube Mateji. To sa mi zdá skor ako náhoda, preto?e keby som to mal vzat logicky, to auto by ?a donútilo ís? do servisu napríklad kontrolkou "STOP". Nemyslím si ?e v Citroene sú a? taký kru?asi, ?e by ?a natvrdo odstavili kdekoľvek kvoli pravidelnej servisnej prehliadke. Ak nie si istý skús sa na to spýta? v servise. Ale ináč prajem pevné nervy pri odhalovaní závady, lebo nikdy sa jednoznačne nepotvrdilo či je to na v?etkých autách tá istá chyba. Ka?dý to tu rie?il iným spôsobom. Teraz len čaka?, či sa to stane znova.

Tak?e postup opravy u mna bol:
Po zistení ?e prúd končí v tejto zásuvke, sme ju otvorili a na?li sme mierne zadymené kontakty. Následne sme ich poriadne vyčistili a zakonzervovali. Zásuvku sme pripojili naspet /nasunú? a za?robova?t/. Po pritiahnutí závitu na doraz sme zistili ?e čerpadlo nejde, tak sme ten závit trocha povolili naspet a i?lo. Niekoľko krát sme si overili funkčnos? /zatiahnu?-nefungovalo, povoli?-fungovalo/ tak sme ten závit nechali mierne povolený. Odvtedy to ?lape OK, tak sme sa v tom u? rad?ej nehrabali. Ale keby ma to niekde zase odstavilo, tak vy??ie uvedenými postupom sa to dá znova o?ivi? /zatiahnu?+mierne povoli?/. To sa na?tastie u? cez 2 mesiace nestalo. Mechanik povedal ?e sa to dá natrvalo opravi? tak ?e vytrhne po?kodené Piny, a vymení za iné z nejakej star?ej elektriky, alebo urobí Bypassy, ako písali mnohí ?e im to robili v servisoch.
A preventívne sme vymenili Pin na modrom kábli č 5 na patici k dvojitému relé, tak ako to písal "Nový/neznámy".

To? v?e: Prajem v?etkým veľa ?tastia pri odhaľovaní takýchto záludných závad, a díky v?etkým, ktorí pomáhali na tomto forume.
Prílohy
Xsara zasuvka.jpg
Xsara zasuvka.jpg (113.99 KiB) Zobrazené 13368 krát
Naposledy upravil Standa dňa Uto 20. Dec 2005, 9:38, celkovo upravené 1
Standa
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 9
Registrovaný: Pon 22. Aug 2005, 12:43

Poslaťod Rudolf » Str 7. Dec 2005, 17:43

Zdarec.
Nemyslím si, ?e ukazatel údr?by je příčinou nenastartování. Já jsem měl ukazatel na nule několikrát a normálně jsem startoval.
V ka?dém případě ti závadu nezávidím a doufám, ?e mě u? něco podobného nikdy nepotká. Vím o čem mluvím, já jsem závadu hledal rok. Hodně ?těstí.
Rudolf
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 37
Registrovaný: Sob 16. Júl 2005, 8:18
Bydlisko: Karviná

Ďalší

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 35 hostia