otacky pri volnobehu

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

otacky pri volnobehu

Poslaťod yanci12 » Str 16. Sep 2009, 13:28

ahoj.
Kde sa nizuju otacky motora pri volnobehu? Mam ich mierne vysiie nez je horna hranica otacok pre chod motora n a prazdno...diky
Obrázok užívateľa
yanci12
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 169
Registrovaný: Pia 5. Okt 2007, 13:29
Bydlisko: Žilina
Vůz: Xsara1, 1.9D, r.v. 98

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod snoopy » Str 16. Sep 2009, 14:32

Pokud nemáš karburátor ( :) ), tak si to řídí jednotka vstřikování sama. Otáčky volnoběhu jsou zvýšené, pokud vyhodnotí, že by se standardními otáčkami motor chcípl. Nebo to může být závada. Měl jsem kdysi vadnou klapku volnoběhu - nedovírala se - a volnoběžné otáčky byly až 1500
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1597
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod yanci12 » Str 16. Sep 2009, 16:20

no ono diesel asi nebude mat tu jednotku ae skor karburator alebo ako sa to u d. vola...mam 1.9D..zabudol som sa zmienit:D
Obrázok užívateľa
yanci12
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 169
Registrovaný: Pia 5. Okt 2007, 13:29
Bydlisko: Žilina
Vůz: Xsara1, 1.9D, r.v. 98

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod snoopy » Štv 17. Sep 2009, 21:50

aha, vcelku podstatné... :)
tak tam nevim.
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1597
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod CHiP » Pia 18. Sep 2009, 23:25

Na čerpadle šroubkem, klíč 9 nebo 10. Volnoběh šteluješ dorazem páčky, za kterou taháš plynovým lankem. No snad ti to popíše někdo líp nebo pochopíš co myslím :shock: :D
Obrázok užívateľa
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1119
Registrovaný: Štv 9. Mar 2006, 17:48

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod šíma » Pon 16. Nov 2009, 14:24

Čau, mám 1,9 TD a otáčky volnoběhu cca 950 (u studeného motoru cca 1050). Někde jsem se tady dočetl, že mají být 750 - 850. Je to potřeba řešit, nebo je to v toleranci? Díky.
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 110
Registrovaný: Pon 26. Okt 2009, 19:53
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod CHiP » Uto 17. Nov 2009, 18:10

Nejspíš jsi to četl v osvědčení o měření emisí a myslím že rozmezí je 750-950, ale nejsem si jistý a hledat se mi to nechce. Každopádně pokud jim to na emisích vadit nebude, tak já bych to vůbec neřešil :P
Obrázok užívateľa
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1119
Registrovaný: Štv 9. Mar 2006, 17:48

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod Kleki » Str 18. Nov 2009, 21:10

Mne na otáčkomeri ukazuje 950 teplý a 1050 studený , a keď som bol na emisiách , tak hodnoty na prístroji sa líšili o nejakých 70 otáčok(boli nižšie) Takže asi by som sa veľmi nespoliehal na otáčkomer na prístrojovke. Ale pri TD s klímou sú odporúčané hodnoty až 950 pretože v lete pri zapnutej klíme , roztočených saharách na druhý stupeň je na voľnobeh motor zaťažený tak , že mi klesnú otáčky aj na 750 -800. Takže tých tvojích 950 by som asi neriešil.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Obrázok užívateľa
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1228
Registrovaný: Ned 26. Okt 2008, 14:24
Bydlisko: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod robo27 » Pon 23. Nov 2009, 17:54

Mám tiež 1,9D a veru nie som si istý či sa otáčky nastavujú neakým dorazom páčky za ktorú ťahá plynové lanko....

Skorej by som povedal že sa nastavujú na bosch čerpadle vjeho zadnej časti pri páčke za ktorú ťahá lanko termosytiča. Sú tam 2 polohy a to:
- pre zvýšený voľnobeh - nastavuju sa maximálne otáčky keď je motor studený
- pre voľnobeh teplého motora - lanko termosytiča je úplne voľné presah cca 4mm

Na čerpadle lucas to bude podobné, ale to neviem, nemám ho v autách...

Ak by bol záujem dodám aj nákres schému a presné parametre a postup. Teda ak to nájdem....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod MP » Pon 23. Nov 2009, 20:21

Viz zde:
viewtopic.php?f=7&t=4423&p=45434&hilit=termosyti%C4%8D#p45434

Obrázok
Na čerpadle Lucas se volnoběh ladí tou páčkou ve žlutým kolečku . Ty červený popisky jsou k tomu tématu z kterýho jsem použil fotku ( termosytič - ovládání volnoběhu u studenýho motoru )
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázok
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4277
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod šíma » Uto 19. Jan 2010, 22:11

Nevracel bych se do vlákna, ale začal mě volnoběh trochu zlobit. Dosud fungoval tak, že studený motor měl cca 950 ot./min, postupně šel až na cca 1050 ot./min a při úplném zahřátí se zase otáčky vrátily zpět (a to i při minusových teplotách). Poslední dobou jsem začal pozorovat, že návrat na standardní volnoběžné otáčky trvá nějak dlouho a v současnosti nastartuje studený motor na 950 ot./min, během chvíle vylezou otáčky na 1050 ot./min a tam zůstanou. Moc se mi nezdá, že by chyba byla v soustavě lanek a různých dorazech (viz foto výše), zajímá mě, jestli je to práce řídící jednotky, proč si sama zvyšuje volnoběžné otáčky a jestli to má vliv na spotřebu. Jezdím denně krátké trasy (kolem 15 km) s aspoň jedním startem úplně promrzlého motoru, pořád někde skáču na semaforech, topím motorem při různém čekání na děti apod. a spotřeba je cca 7 l/100 km. Teoreticky to v tomto režimu není až tak moc, ale přiznám se, že u Oktávky 1,9 TDI jsem rozdíl ve spotřebě v zimě a v létě vůbec nepostřehl - na počítači bylo pořád dlouhodobě 5,8 - 5,9 l/100 km. Počká až se trochu oteplí a když nepůjdou otáčky dolů, začnu laborovat...
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 110
Registrovaný: Pon 26. Okt 2009, 19:53
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod Kleki » Uto 19. Jan 2010, 22:58

Pravdepodobne máš v háji termosytič. Viac si prečítaj tu:

http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=4423&p=45434&hilit=termosyti%C4%8D#p45434
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Obrázok užívateľa
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1228
Registrovaný: Ned 26. Okt 2008, 14:24
Bydlisko: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod Cvrček » Str 20. Jan 2010, 7:23

Přesně totéž mi začalo dělat asi týden před vánocema. Zatím jsem to neřešil,čekal jsem,až se trochu oteplí. Hm,tak koukám,že mě zase čeká pěkná prácička.
Obrázok
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4545
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod MP » Str 20. Jan 2010, 16:26

šíma píše:zajímá mě, jestli je to práce řídící jednotky, proč si sama zvyšuje volnoběžné otáčky ...

1.9 TD žádnou řídící jednotku nemá , je to ten nejjednodušší a nejspolehlivější diesel ...
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázok
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4277
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Re: otacky pri volnobehu

Poslaťod robo27 » Str 20. Jan 2010, 20:49

Pokiaľ ti nekolíšu voľnobežné otáčky tak by som stým cez zimu nerobil nič. Predsa len sa v aute lepšie špára keď je vonku teplo.... nemyslím si že uvedené otáčky majú významný negatívny vplyv na spotrebu.

Termosytič ak je zlý treba vymeniť - v bežnej predajni sa dá kúpiť okolo 500 korún, výmena - ide to do chladiacej kvapaliny tak by som si ju odpustil....

PS: ja som na mojej prvej xsare nemal termosytič žiaden - dodnes nechápem dôvod prečo to tak niekto urobil...zhodou okolností som to písal vtom vlákne ako je uvedené.... Dnes mám xsary dve a na oboch termosytič funkčný - teraz v zime je to viac než vhodné....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Ďalší

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia