Stránka 1 z 2

otacky pri volnobehu

PoslaťNapísal: Str 16. Sep 2009, 13:28
od yanci12
ahoj.
Kde sa nizuju otacky motora pri volnobehu? Mam ich mierne vysiie nez je horna hranica otacok pre chod motora n a prazdno...diky

Re: otacky pri volnobehu

PoslaťNapísal: Str 16. Sep 2009, 14:32
od snoopy
Pokud nemáš karburátor ( :) ), tak si to řídí jednotka vstřikování sama. Otáčky volnoběhu jsou zvýšené, pokud vyhodnotí, že by se standardními otáčkami motor chcípl. Nebo to může být závada. Měl jsem kdysi vadnou klapku volnoběhu - nedovírala se - a volnoběžné otáčky byly až 1500

Re: otacky pri volnobehu

PoslaťNapísal: Str 16. Sep 2009, 16:20
od yanci12
no ono diesel asi nebude mat tu jednotku ae skor karburator alebo ako sa to u d. vola...mam 1.9D..zabudol som sa zmienit:D

Re: otacky pri volnobehu

PoslaťNapísal: Štv 17. Sep 2009, 21:50
od snoopy
aha, vcelku podstatné... :)
tak tam nevim.

Re: otacky pri volnobehu

PoslaťNapísal: Pia 18. Sep 2009, 23:25
od CHiP
Na čerpadle šroubkem, klíč 9 nebo 10. Volnoběh šteluješ dorazem páčky, za kterou taháš plynovým lankem. No snad ti to popíše někdo líp nebo pochopíš co myslím :shock: :D

Re: otacky pri volnobehu

PoslaťNapísal: Pon 16. Nov 2009, 14:24
od šíma
Čau, mám 1,9 TD a otáčky volnoběhu cca 950 (u studeného motoru cca 1050). Někde jsem se tady dočetl, že mají být 750 - 850. Je to potřeba řešit, nebo je to v toleranci? Díky.

Re: otacky pri volnobehu

PoslaťNapísal: Uto 17. Nov 2009, 18:10
od CHiP
Nejspíš jsi to četl v osvědčení o měření emisí a myslím že rozmezí je 750-950, ale nejsem si jistý a hledat se mi to nechce. Každopádně pokud jim to na emisích vadit nebude, tak já bych to vůbec neřešil :P

Re: otacky pri volnobehu

PoslaťNapísal: Str 18. Nov 2009, 21:10
od Kleki
Mne na otáčkomeri ukazuje 950 teplý a 1050 studený , a keď som bol na emisiách , tak hodnoty na prístroji sa líšili o nejakých 70 otáčok(boli nižšie) Takže asi by som sa veľmi nespoliehal na otáčkomer na prístrojovke. Ale pri TD s klímou sú odporúčané hodnoty až 950 pretože v lete pri zapnutej klíme , roztočených saharách na druhý stupeň je na voľnobeh motor zaťažený tak , že mi klesnú otáčky aj na 750 -800. Takže tých tvojích 950 by som asi neriešil.

Re: otacky pri volnobehu

PoslaťNapísal: Pon 23. Nov 2009, 17:54
od robo27
Mám tiež 1,9D a veru nie som si istý či sa otáčky nastavujú neakým dorazom páčky za ktorú ťahá plynové lanko....

Skorej by som povedal že sa nastavujú na bosch čerpadle vjeho zadnej časti pri páčke za ktorú ťahá lanko termosytiča. Sú tam 2 polohy a to:
- pre zvýšený voľnobeh - nastavuju sa maximálne otáčky keď je motor studený
- pre voľnobeh teplého motora - lanko termosytiča je úplne voľné presah cca 4mm

Na čerpadle lucas to bude podobné, ale to neviem, nemám ho v autách...

Ak by bol záujem dodám aj nákres schému a presné parametre a postup. Teda ak to nájdem....

Re: otacky pri volnobehu

PoslaťNapísal: Pon 23. Nov 2009, 20:21
od MP
Viz zde:
viewtopic.php?f=7&t=4423&p=45434&hilit=termosyti%C4%8D#p45434

Obrázok
Na čerpadle Lucas se volnoběh ladí tou páčkou ve žlutým kolečku . Ty červený popisky jsou k tomu tématu z kterýho jsem použil fotku ( termosytič - ovládání volnoběhu u studenýho motoru )

Re: otacky pri volnobehu

PoslaťNapísal: Uto 19. Jan 2010, 22:11
od šíma
Nevracel bych se do vlákna, ale začal mě volnoběh trochu zlobit. Dosud fungoval tak, že studený motor měl cca 950 ot./min, postupně šel až na cca 1050 ot./min a při úplném zahřátí se zase otáčky vrátily zpět (a to i při minusových teplotách). Poslední dobou jsem začal pozorovat, že návrat na standardní volnoběžné otáčky trvá nějak dlouho a v současnosti nastartuje studený motor na 950 ot./min, během chvíle vylezou otáčky na 1050 ot./min a tam zůstanou. Moc se mi nezdá, že by chyba byla v soustavě lanek a různých dorazech (viz foto výše), zajímá mě, jestli je to práce řídící jednotky, proč si sama zvyšuje volnoběžné otáčky a jestli to má vliv na spotřebu. Jezdím denně krátké trasy (kolem 15 km) s aspoň jedním startem úplně promrzlého motoru, pořád někde skáču na semaforech, topím motorem při různém čekání na děti apod. a spotřeba je cca 7 l/100 km. Teoreticky to v tomto režimu není až tak moc, ale přiznám se, že u Oktávky 1,9 TDI jsem rozdíl ve spotřebě v zimě a v létě vůbec nepostřehl - na počítači bylo pořád dlouhodobě 5,8 - 5,9 l/100 km. Počká až se trochu oteplí a když nepůjdou otáčky dolů, začnu laborovat...

Re: otacky pri volnobehu

PoslaťNapísal: Uto 19. Jan 2010, 22:58
od Kleki
Pravdepodobne máš v háji termosytič. Viac si prečítaj tu:

http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=4423&p=45434&hilit=termosyti%C4%8D#p45434

Re: otacky pri volnobehu

PoslaťNapísal: Str 20. Jan 2010, 7:23
od Cvrček
Přesně totéž mi začalo dělat asi týden před vánocema. Zatím jsem to neřešil,čekal jsem,až se trochu oteplí. Hm,tak koukám,že mě zase čeká pěkná prácička.

Re: otacky pri volnobehu

PoslaťNapísal: Str 20. Jan 2010, 16:26
od MP
šíma píše:zajímá mě, jestli je to práce řídící jednotky, proč si sama zvyšuje volnoběžné otáčky ...

1.9 TD žádnou řídící jednotku nemá , je to ten nejjednodušší a nejspolehlivější diesel ...

Re: otacky pri volnobehu

PoslaťNapísal: Str 20. Jan 2010, 20:49
od robo27
Pokiaľ ti nekolíšu voľnobežné otáčky tak by som stým cez zimu nerobil nič. Predsa len sa v aute lepšie špára keď je vonku teplo.... nemyslím si že uvedené otáčky majú významný negatívny vplyv na spotrebu.

Termosytič ak je zlý treba vymeniť - v bežnej predajni sa dá kúpiť okolo 500 korún, výmena - ide to do chladiacej kvapaliny tak by som si ju odpustil....

PS: ja som na mojej prvej xsare nemal termosytič žiaden - dodnes nechápem dôvod prečo to tak niekto urobil...zhodou okolností som to písal vtom vlákne ako je uvedené.... Dnes mám xsary dve a na oboch termosytič funkčný - teraz v zime je to viac než vhodné....