MP píše:šíma píše:zajímá mě, jestli je to práce řídící jednotky, proč si sama zvyšuje volnoběžné otáčky ...
1.9 TD žádnou řídící jednotku nemá , je to ten nejjednodušší a nejspolehlivější diesel ...
Dobrá, řídící jednotku tedy škrtám. Nicméně termosytič si představuji tak, že obohacuje směs pro snadný studený start. Tak tomu aspoň bylo v dřevních dobách automobilizmu (nerozlišuji v tuto chvíli naftu a benzín, natolik tomu nerozumím). Ale teď, když motory startují na první otočení statrtéru by se zdálo, že není třeba. Jestliže termosytič tahá za lanko (pod lankem od plynu - viz fotky) a dělá neplechu s otáčkami volnoběhu, zdálo by se k věci ho vyřadit z provozu a byl by pokoj. Jenže je to opravdu tak jednoduché? Nevím jestli u "dízlu" existuje něco jako bohatost směsi, ale pokud ano, tak vadný sytič pere do motoru bohatší směs a musí zákonitě způsobovat vyšší spotřebu. Takže pryč s ním? Lanko, resp. jeho zarážka se dá upravit tak, že na volnoběh nebude mít žádný vliv. Teď jen jestli je to dobře, nebo špatně...