od alda3 » Pon 16. Nov 2015, 9:01
Situace s motorem se trošku hnula dále, tak si říkám, že napíšu informaci i pro ostatní.
Minulý týden v pátek bylo auto na zalepení EGR ventilu. Bohužel tam nastal problém, že by mohlo dojít k utržení totálně zarezlého šroubu na přírubě a pak by to znamenalo výrazně větší rozebírku motoru, takže se EGR pouze odpojil. Po odpojení bylo znát zlepšení v jízdních vlastnostech, ale spotřeba stále 6,5l ( a to jsem jel trasu cca 30km dlouhou ). Takže jsem byl nasranej, že po všech akcích ( výměna pal. filtru, aditiva, vyčištění podávacího čerpadla v nádrži, vyčištění regulátoru tlaku paliva, výměna žhaviček, výměna předehřevu paliva, odpojení EGR ) to stojí za prd, ale při zpáteční cestě při akceleraci když jsem vyjížděl z vesnice v autě strašně cuklo ( opravdu jsem si říkal co se kde utrhlo ) a od té doby lítá jak raketa. Dnes ráno na 12km trase klesla do té doby průměrná spotřeba z 6,5 na 6,2, takže jsem musel jet za výrazně míň. Nechci to zakřiknout, ale vypadá to dobře. Já si osobně myslím, že při té akceleraci se zcela dovřel do té doby stále pootevřený EGR ventil, ale je to jen domněnka.
Takže teď budu jezdit a sledovat, co a jak a doufat, že se chyba neobjeví, protože pak už mě napadá pouze - kontrola a čištění vstřiků, výměna regulátoru tlaku a výměna čidla na railu.
Zatím díky všem za rady a já jdu hledat něco čím ucpu tu hadičku pro EGR, aby to vše vypadalo jak má.
Alda