kolísání otáček HDI

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod baffy » Štv 5. Nov 2015, 18:45

Hmm, to zaslepenie EGR je otázka piatych minút ,prečo to neskúsiš ,aby si ho mohol vylúčiť.No a potom môžeš laborovať ďalej.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Štv 5. Nov 2015, 19:25

EGR .... na ten jsem trošku zapomněl. Stačí odpojit a zaslepit hadičku podtlaku ? Co jsem koukal, moc prostoru tam teda není na to, abych ho oddělával.
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod baffy » Štv 5. Nov 2015, 22:19

Neviem ,skúsenosti s tvojím motorom nemám ,na mojom je trochu inak ,ale pod skrutky č.4 alebo 6 by som dal kus plechu tak aby prekryl otvor. Zatiahol to a odskúšal.Podtlak neviem či je potrebné odstavovať ,na mojom mám elektricky ovládaný a zaslepil som ho bez toho aby som ho odpájal,mno a fungovalo to.Ak má niekto iný skúsenosť ako na to ,tak ma určite opraví.
Prílohy
EGR.JPG
EGR.JPG (64.78 KiB) Zobrazené 13251 krát
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Pia 6. Nov 2015, 7:24

Super díky. Taky by mě zajímala osobní zkušenost ostatních s vyndáním EGR u tohoto motoru, protože tam je strašně blbý přístup a jestli je na to nějaká jednoduchá cesta ( a to netuším jestli ty šrouby půjdou povolit ).

Alda
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod Kleki » Pia 6. Nov 2015, 9:05

Mal som Xsaru HDI ale 80kW verziu a bolo to tam trošku ináč pretože mala aj intercooler a 66kW ho nemá . Zaslepil som ho na tej prírube kde sú skrutky pod č.6 , určite to je lepšie prístupné miesto ako priamo pri EGR ventile. Pocitovo motor bežal lepšie a mierne sa znížila spotreba. Určite by som ho na tvojom mieste zaslepil a nechal tak. Tu je link http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=61&t=9917&p=131675&hilit=zaslepenie+egr#p131675 kde sú rozmery záslepky . Je to z 80 kW HDI-čka ale malo by to pasovať aj na 66kW.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Obrázok užívateľa
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1229
Registrovaný: Ned 26. Okt 2008, 14:24
Bydlisko: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod Cvrček » Pia 6. Nov 2015, 22:17

Lepší je to zaslepit na vstupu do EGR. A nechat ho běhat,aby se nezasíral. A žádné odpojování ovládání,jak se to dělalo u 1,9TD. Osobně jsem zaslepení EGR na svém před asi třemi roky vzdal,protože přístup nula,nula,nula... Picasso má motor moc hluboko pod palubkou. Ale když byl vloni motor venku,tak jsme měděnou podložku udělali a použili. Ale jestli a jak je to znát,nemůžu pořádně posoudit,když motor prošel kompletní GO.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4553
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Sob 7. Nov 2015, 13:46

Tak jsem dnes vyměnil žhaviče a koukal na ten EGR a popravdě tam je hodně blbý přístup jak k jedné tak k druhé přírubě.
Tak jsem při nastartovaném motoru aspoň zkoušel odpojit ovládací hadičku EGRu a bylo znát, že motor měnil zvuk ( když byla hadička odpojená, tak měl motor tvrdší chod ), ale nějaké cvakání EGRu jsem neslyšel.

Včera jsme zkoušeli v diagnostice načíst tlak paliva a při nastartovaném motoru tam bylo stabilně 196,08 bar.
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod empík » Sob 7. Nov 2015, 19:50

Tak som sa pohrabal v mojich záznamoch a vätšinou mám tlak 298 bar a 1x353 bar. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod baffy » Sob 7. Nov 2015, 20:35

Vysoký tlak paliva by sa mal pohybovať medzi 200 a 1350 bar . Min. tlak ale píšu 120bar a je to v podstate aj hodnota ktorá keď sa nedosiahne musí diagnostika vypísať chybu regulácie tlaku paliva.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Ned 8. Nov 2015, 20:03

No tak to na volnoběh ukazovalo míň ( ale pořád asi tedy v normě ). Je otázkou, zda to je tím že blbě měří regulátor tlaku ( pokud to měří on ) nebo čerpadlo tlačí málo.
Jinak ještě k tomu EGR ventilu - kdybych ho chtěl zkušebně odpojit, nestačila by zaslepit nějaká hadička ? Než to toho půjdu natvrdo.

Alda
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod baffy » Ned 8. Nov 2015, 20:09

Ak ho chceš vylúčiť ako možnú príčinu ,tak jednoznačne blenda.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Pon 9. Nov 2015, 9:47

Tak zítra jde EGR na zaslepení. Dnes mě to opět vypeklo, 10km cesta v pohodě, pak chci předjet náklaďák na čtyřku, auto úplně přestalo táhnout a ihned při vyřazení chcíplo. Poté asi na 7 pokus zase chytlo a jelo jako by se nic nedělo. Chyba motoru nesvítí, když to přestalo táhnout, tak se mi nezdálo že by to začalo hulit. Myslím si, že to musí být chyba někde, kde není diagnostika ( čidla ), jinak by se aspoň rozsvítila na přístrojovce diagnostika.
Alda

-- přidáno pon 9. lis 2015, 11:21 --

A ještě se zeptám na následující. Tady v jiné diskuzi jsem se dočetl, že spínač brzdových světel je dvouokruhový a že jeden okruh uzavírá přívod nafty do trysek ...... jsem si jistý, že chybu tohoto spínače diagnostika také hlásí, ale nikdo ji nevěnuje pozornost .... může tam být nějaká souvislost a je to pravda že cosi odpojuje ?

Díky

Alda
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Pon 16. Nov 2015, 9:01

Situace s motorem se trošku hnula dále, tak si říkám, že napíšu informaci i pro ostatní.
Minulý týden v pátek bylo auto na zalepení EGR ventilu. Bohužel tam nastal problém, že by mohlo dojít k utržení totálně zarezlého šroubu na přírubě a pak by to znamenalo výrazně větší rozebírku motoru, takže se EGR pouze odpojil. Po odpojení bylo znát zlepšení v jízdních vlastnostech, ale spotřeba stále 6,5l ( a to jsem jel trasu cca 30km dlouhou ). Takže jsem byl nasranej, že po všech akcích ( výměna pal. filtru, aditiva, vyčištění podávacího čerpadla v nádrži, vyčištění regulátoru tlaku paliva, výměna žhaviček, výměna předehřevu paliva, odpojení EGR ) to stojí za prd, ale při zpáteční cestě při akceleraci když jsem vyjížděl z vesnice v autě strašně cuklo ( opravdu jsem si říkal co se kde utrhlo ) a od té doby lítá jak raketa. Dnes ráno na 12km trase klesla do té doby průměrná spotřeba z 6,5 na 6,2, takže jsem musel jet za výrazně míň. Nechci to zakřiknout, ale vypadá to dobře. Já si osobně myslím, že při té akceleraci se zcela dovřel do té doby stále pootevřený EGR ventil, ale je to jen domněnka.

Takže teď budu jezdit a sledovat, co a jak a doufat, že se chyba neobjeví, protože pak už mě napadá pouze - kontrola a čištění vstřiků, výměna regulátoru tlaku a výměna čidla na railu.

Zatím díky všem za rady a já jdu hledat něco čím ucpu tu hadičku pro EGR, aby to vše vypadalo jak má.

Alda
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod baffy » Pon 16. Nov 2015, 12:09

Kde si sa prosím ťa dočítal o tom brzdovom spínači? :shock:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Pon 16. Nov 2015, 13:10

Ahoj,
to už budu těžko hledat. Ta informace byla taková, že z toho spínače dostává ŘJ informaci, s kterou pracuje .... ale za poslední dobu jsem toho prohledal a pročetl moc.
Alda
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 8 hostia