kolísání otáček HDI

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod zlj » Str 28. Okt 2015, 21:48

Bordel v nádrži,přicpané sání čerpadla(sítko) tamtéž.
Obrázok užívateľa
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 392
Registrovaný: Pia 25. Dec 2009, 21:50
Bydlisko: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Štv 29. Okt 2015, 6:46

ok, to jde myslím vytáhnout a vyčistit. To je pod zadním sedadlem že ?

Alda
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod betom » Štv 29. Okt 2015, 7:28

to empík: Dealer VIFu nejsem, jen se mi osvědčil a jako chemik vím co jsou v něm za složky a jak jsou účiné. Na palivovém filtru jsem si ověřil, že v něm nebyly žádné usazeniny, šlemy, nečistoty, které jsem tam vzhledem k pověsti o jakosti naší nafty předpokládal. Filtr měl jen ve spodní části začernalý filtrační papír. Foto bohužel nemám, před třemi týdny mi zkolaboval počítač a přišel jsem o všechny fotky z letošního roku. 8)
Obrázok užívateľa
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1140
Registrovaný: Sob 3. Dec 2011, 10:42
Bydlisko: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod empík » Štv 29. Okt 2015, 10:08

Což o to. VIF používam aj ja, akurát nie som taký zanietený ako ty. Pred 2-3 rokmi boli vo februári (únoru) kruté zimy a vtedy to zamŕzalo rad-radom či nafta s VIFom, či bez neho. U mňa je to viac pre dobrý pocit, že som niečo pre to auto urobil, ale ruku do ohňa by som za VIF nedal a už vôbec neverím, že dokáže také veci ako odstrániť kolísanie otáčok a pod. :)
to Alda3:
Teraz som si spomenul, že nejaké sitko je aj pri vstrekovacom čerpadle a dosť často spôsobuje problémy. :idea:
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Štv 29. Okt 2015, 10:29

Co můžu prověřit a vyčistit či udělat :
- sítko čerpadla v nádrži
- sítko u vstřikovacího čerpadla - to však nevím kde je
- nalít aditivum - to už jsem udělal
- když budu v tom čištění, tak můžu vyčistit škrtící klapku ( to asi nebude příčina )
- palivový filtr

... no a pak uvidím zda se problém bude stále objevovat.

Alda
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod empík » Štv 29. Okt 2015, 11:51

Stačí napísať "sitko" do hľadania a máš to tam :idea:
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=55&t=4654
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Štv 29. Okt 2015, 17:09

Ještě jsem se stavoval v Citroenu a tam mi řekli určitě vyměnit palivový filtr, natankovat kvalitní naftu, dát aditiva a sledovat.
Další prý by mohl být zasekávající EGR ventil. (?????)

Dneska nejen že mi to nechtělo chytat a volnoběžné otáčky kolísaly, ale normálně co se mi ještě nestalo, že to zhaslo při vyřazení při zatáčení. To bylo docela o držku bez posilovače.

Alda

-- přidáno pát 30. říj 2015, 10:04 --

Tak nastala jedna podstatná změna, autu se zachtělo a spadlo do nouzáku, takže jsem hned jel vyčíst chybu a hlásí to chybu nízký tlak paliva.
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Ned 1. Nov 2015, 9:09

Tak včera proběhla výměna palivovévo filtru a určitě se to zlepšilo. Dotankoval jsem naftu a přidal aditivum. Teď budu sledovat co a jak. Hned na začátku mělo ještě tendenci lehce houpat otáčkama při volnoběhu, ale to by mohlo být zbytky vzduchu. Pak už jsem to nepozoroval.

Alda

-- přidáno ned 1. lis 2015, 19:31 --

Tak žádám zkušené uživatele o radu :
cca prvních 30km nebyl žádný problém, poté při jízdě městem v autě cuklo a při prvním vyřazení chcíplo.
Poté na cca 5tý pokus nastartovalo, ale při dalším vyřazení po cca 100m chcíplo znovu. Tam nastartovalo znovu cca na 3tí pokus.
Poté jelo další 2km, kde cca 2 hodiny stálo. Pak znovu nastartovalo asi až na 3tí pokus ale pak jelo trasu cca 14km včetně různých vyřazovaní a různých rychlostí a bez problému. Po dojetí do cíle ale ručička otáček na volnoběh zvolna "lítala" cca 2mm nahoru a dolů a bylo to slyšet i na chodu motoru, ale motor nechcípnul.

Na co se teď zaměřit ? Nepředpokládám že by v palivu ještě byly nějaké bubliny po výměně palivového filtru.
Auto nehlásí chybu ( kontrolka nesvítí )

Díky za každou radu co teď ozkoušet ( doteď tedy výměna palivového filtru a lepší nafta a aditiva )

Alda
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod zlj » Ned 1. Nov 2015, 19:42

A co v nádrži vše v pořádku? Zbytky vzduchu určitě ne.Aditiva ti nádrž nevyčistí.
Obrázok užívateľa
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 392
Registrovaný: Pia 25. Dec 2009, 21:50
Bydlisko: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Ned 1. Nov 2015, 19:54

Tam jsem čerpadlo zatím nevytahoval ( že běží slyším, ale nevím jak dává ).
Návod na vytažení jsem našel, ale nikde není fotka, kde je to sítko.
Zkontroluji co nejdříve.

Alda
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod baffy » Ned 1. Nov 2015, 20:18

Ja by som sa priklonil k tomu EGR ,ak auto ťažko štartuje ,nejde do otáčiek respektíve mu treba našlapať aby sa pozviechalo.Skús mu dať blendu aba sa dal egr vylúčiť.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Ned 1. Nov 2015, 20:26

ovlivní EGR běh motoru na volnoběh ( motor chcípne ) a kolísání volnoběžných otáček ?
Co mě nejvíc udivuje je, že auto nepadá do nouzáku.

Alda
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod zlj » Ned 1. Nov 2015, 20:32

Sítko je na čerpadle až ho vytahneš z nádrže.Povolit velkou plastovou matici a jde to ven.Je to jedna patrona čerpadlo a palivoměr v jednom.Je třeba mít v nádrži málo nafty abys viděl i do jímky ze které čerpadlo nasává jestli tam není marast.
Nemyslím si,že to dělá EGR.
Obrázok užívateľa
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 392
Registrovaný: Pia 25. Dec 2009, 21:50
Bydlisko: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod Kleki » Ned 1. Nov 2015, 20:36

V prvom rade skontrolovať funkčnosť podávacieho čerpadla čo je v nádrži. Vyčistiť sanie do čerpadla.EGR sa dá ľahko otestovať jeho zaslepením. Diagnostikou pozrieť live data a hlavne sa zamerať na tlak paliva za vysokotlakým čerpadlom. Ak tlak kolíše vo leľkom rozmedzí môže to spôsobovať kolísanie voľnobehu a zhasínanie motora. Potom skúsiť vymeniť regulátor tlaku paliva.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Obrázok užívateľa
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1229
Registrovaný: Ned 26. Okt 2008, 14:24
Bydlisko: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Pon 2. Nov 2015, 17:09

Tak jsem se dnes dal do toho čerpadla pod zadní sedačkou. Překvapivě úspěšně jsem ho vyndal, ikdyž trocha nafty ukápla.
Pak jsem laboroval jak to čerpadlo vytáhnout ven z toho plastu, ale i to se nakonec povedlo.
Sítko se mi nezdálo moc špinavé ( foto na : http://leteckaposta.cz/626773569 ).
Takže jsem ho ofouknul a vše vrátil zpátky.

Když už jsem to měl odkryté, poslouchal jsem jak čerpadlo běží a zarazila mě jedna věc. Vždy když se zhoupnou otáčky motoru, zhoupne se i zvuk čerpadla. Když motor chcípne, tak i to čerpadlo se krátce zastaví, ale hned nato se krátce rozběhne asi na 3 sekundy. Jestli to může mít souvislost netuším, protože čerpadlo si určitě řídí řídící jednotka.

Teď to asi budu muset projet, protože určitě čerpadlo natáhlo nějaký vzduch, který by mohl ovlivnit správnost chodu.

Alda

-- přidáno pon 2. lis 2015, 18:37 --

Tak jsem zatím najel 15km. Různě jsem vyřazoval, podřazoval, točil do otáček. Nikdy to nechcíplo, ale při plynulé jízdě ( 5tka a 90 ) je cítit, že se mu nechce a pak zase jo a i při volnoběhu tam jednou bylo kolísání, ale ne tak brutální jako předtím.

Takže další typy jsou na regulátor tlaku paliva a EGR.

Alda
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 8 hostia