kolísání otáček HDI

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod baffy » Pon 16. Nov 2015, 14:57

To je možné že RJ pracuje s tou informáciou ,ale to sa týka tempomatu ,ak sa nemýlim a neviem o tom ,že by brzdový spínač blokoval prívod nafty./mimochodom neni to tvoj prípad ,keďže máš brzdový spínač iba s jedným kontaktom/ To čo píšeš ohladne toho EGR ,neviem ,je to možné a práve z toho dôvodu som ti písal ,že ak ho chceš vylúčiť je naj-ideálnejšie ho zaslepiť.Vtedy si si istý ,že ti do sania nič prepúšťať nebude aj keby zostal pootvorený.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Pon 7. Dec 2015, 10:38

Tak píšu jaká je aktuální situace. Auto "jezdí" a nechcípe, ale nechce se mu. Nějakou chvilku byl docela klid, ale teď se část závady vrátila.
Po nastartování kolísají otáčky ( a vlastně průběžně pořád při volnoběhu ). Při studeném motoru se mu vůbec nechce jet, při teplém motoru je to lepší. Když jedu na 4-ku 60 a držím rychlost, cítím, jak auto cuká ( pojedu/nepojedu ). Podle toho jak se mu chce jet taky kolísá spotřeba ( když se mu nechce, spotřeba je jasně vyšší ) Startování je bez problémů. chyba diagnostiky na palubce nesvítí. Čerpadlo v nádrži vyčištěné a EGR odpojený.
Takže buď je to ten regulátor tlaku paliva nebo vstřiky nebo čidlo na railu. Jak opravdu jednoznačně určím příčinu? Kupovat nový regulátor tlaku paliva se mi nechce, když nevím, že je KO.
Osobně se mi zdá ( a je to čistě můj subjektivní pohled ) že když sedím v autě a auto jde na volnoběh, tak motor občas zvukově klapne "tvrdě" a jde to cítit i pocitově. Stejně tak se mi zdá, že když se autu nechce, tak když se rozjíždí z nízkých otáček, tak jde tvrdě, jako by drnčelo.

Díky za rady
Alda
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

Kolísání otáček za studena

Poslaťod LastManCZE » Ned 24. Apr 2016, 12:04

Dobrý den,
mám Xsaru Picasso 2.0HDi 66kW, r.v. 2002. Je to tak přibližně měsíc kdy mi motor při volnoběhu začal kolísat otáčkami, také jemně škube při akceleraci (jakoby plynový pedál měl zpožděnou odezvu, potenciometr byl nedávno měněný.), občas také chcípne(velmi zřídka) když např. stojím na křižovatce. A to vše se děje když je motor studený. Po ujetí 5km Pikaču jede jako divý.

Vím že je to tady celkem častý dotaz ale nikde sem nenašel konkrétní odpověď. Co jsem četl tak to vypadá na teplotní čidlo motoru. Na to bych se chtěl zaměřit jako první ale kde ho najdu? Neposlal by mi někdo fotku s přibližným umístěním čidla?

Předem díky za odpovědi. :)
Citroen Xsara Picasso, 2.0 HDI (66kw), r.v. 2002
LastManCZE
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 15
Registrovaný: Pia 22. Máj 2015, 14:15
Bydlisko: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: Citroen Xsara Picasso, 2.0 HDI, r.v. 2002

Vysoké volnobežné otáčky 2,0 HDi

Poslaťod Yvory » Pia 29. Apr 2016, 21:10

Ahojte,

chcem Vás poprosiť o radu - poslednú dobu moje picasso ( sa mi zdá že je to hlavne za studena ) má veľmi vysoké voľnobežné otáčky. Niekedy so zvyšujúcou teplotou motora sa veľmi veľmi ťažko ako tak znižujú a keď je motor zohriaty na prevádzkovú teplotu tak tie otáčky poklesnú ale aj tak sa mi zdá že nie tak ako by mali byť. Dokonca sa mi stalo že neklesli ani po ubehnutí 25-30km. Vie mi niekto prosím poradiť čo s tým asi je?

Ďakujem Vám veľmi pekne
Yvory
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 30
Registrovaný: Ned 14. Jún 2009, 19:43
Bydlisko: Ružomberok
Vůz: Citroen Xsara Picasso, 2,0HDi, 2001

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod Kleki » Ned 1. Máj 2016, 19:22

Nemáš pridreté lanko od plynového pedálu k potenciometru?
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Obrázok užívateľa
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1229
Registrovaný: Ned 26. Okt 2008, 14:24
Bydlisko: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod Yvory » Pon 2. Máj 2016, 17:22

No vidíš to som zatiaľ nevyskúšal, ale skôr nie ako hej lebo to by sa zasekávalo aj vyššie ( myslím väčšom zošliapnutí plynu ), ale každopádne preverím aj toto.
Ďakujem
Yvory
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 30
Registrovaný: Ned 14. Jún 2009, 19:43
Bydlisko: Ružomberok
Vůz: Citroen Xsara Picasso, 2,0HDi, 2001

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod baffy » Pon 2. Máj 2016, 18:45

Snímač teploty je OK ?
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod Yvory » Uto 3. Máj 2016, 16:06

baffy píše:Snímač teploty je OK ?


Ahoj,

no toto neviem preto sa tu snažím niečo zistiť. Poradil by si mi prosím ťa kde ho mám hľadať a ako zistím že nie je v poriadku. Ďakujem
Yvory
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 30
Registrovaný: Ned 14. Jún 2009, 19:43
Bydlisko: Ružomberok
Vůz: Citroen Xsara Picasso, 2,0HDi, 2001

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod Kleki » Uto 3. Máj 2016, 17:45

Čidlo teploty je na telese termostatu a najlepšie je ho skontrolovať diagnostikou. Ale pre začiatok by možno stačilo skontrolovať a vyčistiť konektor na čidle.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Obrázok užívateľa
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1229
Registrovaný: Ned 26. Okt 2008, 14:24
Bydlisko: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod baffy » Uto 3. Máj 2016, 17:59

Nové čidlo je otázka cca 20€ ,viem ,nemusí to byť tým a tak možno zbytočne vyhodené peniaze. Ako píše Kleki ,dia by ti napovedala viac ,no neviem či ňou disponuješ. Ďalšia možnosť by bola merať ohmicky odpor čidla / niekde som tu už dával tabulku / ,alebo externý teplomer a porovnávať to. Na obrázku máš znázornené umiestnenie snímača. Ja osobne by som ho menil. :wink:
Prílohy
idlo teploty.JPG
idlo teploty.JPG (75.23 KiB) Zobrazené 11924 krát
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod Yvory » Uto 3. Máj 2016, 19:58

Akú odporuvú hodnotu má správne fungujúce čidlo?
Yvory
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 30
Registrovaný: Ned 14. Jún 2009, 19:43
Bydlisko: Ružomberok
Vůz: Citroen Xsara Picasso, 2,0HDi, 2001

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod baffy » Uto 3. Máj 2016, 21:45

Pri 20°C 6200 ohmov
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod Yvory » Ned 15. Máj 2016, 8:40

baffy píše:Pri 20°C 6200 ohmov



Ahojte,

no tak konečne mi manželka uvoľnila auto a tak som sa mohol naň pozrieť.

Takže lanko od plynu sa nezasekáva v tom ten problém s otáčkami nieje. Čao sa týka čidla teploty meral som ten odpor a je dosť ťažké odhadnúť 20°C no tak som to urobil tak že som si ho chytil do ruky, chvíľku počkal kým sa zohreje na teplotu tela cca 36°C a nameral som hodnotu okolo 4 kilo ohm. Vieš mi prosím povedať či je to OK?
Yvory
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 30
Registrovaný: Ned 14. Jún 2009, 19:43
Bydlisko: Ružomberok
Vůz: Citroen Xsara Picasso, 2,0HDi, 2001

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod MP » Ned 15. Máj 2016, 15:17

A ohřát - ochladit hrnek vody na těch cca 20°C můžeš ? Pak do něj hoď čiidlo , počkej až se teplotně srovná a měř . Nebo kolik máš doma stupňů ? Jistě je pokojová teplota blíž těm 20°C než tělesná .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod Yvory » Ned 15. Máj 2016, 16:10

MP píše:A ohřát - ochladit hrnek vody na těch cca 20°C můžeš ? Pak do něj hoď čiidlo , počkej až se teplotně srovná a měř . Nebo kolik máš doma stupňů ? Jistě je pokojová teplota blíž těm 20°C než tělesná .



No áno to by šlo len musím vymyslieť ako alebo čím zaslepiť dieru keď čidlo vyberiem, aby nevytiekla chladiaca kvapalina.
Yvory
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 30
Registrovaný: Ned 14. Jún 2009, 19:43
Bydlisko: Ružomberok
Vůz: Citroen Xsara Picasso, 2,0HDi, 2001

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 9 hostia