kolísání otáček HDI

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

kolísání otáček HDI

Poslaťod campnula » Sob 21. Nov 2009, 21:07

Zdravím všechny co by mi chtěli nějak poradit. Mám piku 2.0 HDI , celou dobu šlapala jako hodinky ,jenže teď se mi rozsvítila kontrolka motoru. Popis problému : při nízkých otáčkách dojde ke kolísání otáček a někdy i zhasne. Nelze se prakticky rozjet. Při větší akceleraci dochází k silnému cukání ,tkatéž i při mírném náklonu ( třeba v zatáčkách ). Provedl jsem výměnu naftového filtru a profoukl přívodní hadičku palivového systému. V naftovém filtru nic nebylo. Četl jsem něco o nízkotlakém čerpadle paliva v nádrži. Takže .. jak se tam dostanu , jak zjistím že už nedává tolik kolik má, popřípadě jak vůbec dál postupovat. Teda krom servisu. :) Přiznám se že jsem už párkrát natankoval špatnou naftu. Je nějaký filtr nečistot i v nádrži ? Děkuji za návrhy řešení. :wink:
campnula
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Sob 21. Nov 2009, 20:57
Bydlisko: KRNOV
Vůz: xsara picasso 2.0 Hdi

Re: kolísání otáček

Poslaťod snoopy » Sob 21. Nov 2009, 23:04

určitě diagnostiku. Tam ti poví, proč svítí kontrolka. Jsi na tom relativně dobře. Kdyby ti motor blbnul a kontrolka nesvítila, bylo by to horší :)
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1598
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: kolísání otáček

Poslaťod campnula » Ned 22. Nov 2009, 7:43

Vím ,že je to nízký tlak v palivovém systému na diag. to bylo.
campnula
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Sob 21. Nov 2009, 20:57
Bydlisko: KRNOV
Vůz: xsara picasso 2.0 Hdi

Re: kolísání otáček

Poslaťod snoopy » Pon 23. Nov 2009, 0:40

tak pokud máš čistý filtr a profouklou hadičku (a nikde ti to neteče :) ), tak asi vážně čerpadlo. Nic jiného tam snad není... Leda ještě čerpadlo v motoru? Mám sice benzina, ale jestli se nepletu, tak HDI má nízkotlaké čerpadlo v nádrži a vysokotlaké v motoru (CommonRail). Ale měl by ti poradit někdo, kdo má taky diesel...
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1598
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: kolísání otáček

Poslaťod Hrnča » Pon 23. Nov 2009, 9:27

Mohlo by to být i tlakovým snímačem co je na čerpadle v motoru. Nedávno to tu někdo řešil. Nakonec koupil nový snímač a měl to ok.

Je to tady: viewtopic.php?f=8&t=4654&start=15
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: kolísání otáček

Poslaťod campnula » Pon 23. Nov 2009, 14:38

Tak tu mám další sjetinu z počítače......napětí senzoru řídící jednotky ... příliš malý signál
snímač 2 a 1 polohy plynu
snímač tlaku rozvodu paliva
měřič hmotnosti vzduchu nevěrohodný signál
kontrola tlaku paliva Maximální tlak příliš vysoký.

Na diagnostice při testování ,ale žáden zvýšený tlak nebyl... vstřiku a všechny mech. části pracují jak mají.

Jo a ještě jedna věc.. jak se dostanu k podávacímu čerpadlu v nádrži ??
campnula
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Sob 21. Nov 2009, 20:57
Bydlisko: KRNOV
Vůz: xsara picasso 2.0 Hdi

Re: kolísání otáček

Poslaťod Hrnča » Pon 23. Nov 2009, 15:16

Aby ses dostal k podávacímu čerpadlu, musíš sundat nádrž nebo vyseknout díru pod pravou zadní sedačkou.
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: kolísání otáček

Poslaťod felix » Pon 23. Nov 2009, 19:14

Ahoj nevím teda jak to má hrnča nebo jak je to na pikaču ale na normální xsaře odklopíš pravý zadní sedák odklopíš kulatý výřez v koberci uvidíš kulatou zátku o pruméru cca 150mm navrch do toho vedou dráty, odpojíš, odšroubuješ zátku,a hurá čerpadlo je venku. a přirav si pod to néjakej hadr, kydá z toho nafta at si nenavoníš interier. :wink:
felix
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 164
Registrovaný: Pia 9. Okt 2009, 20:22
Bydlisko: Nové Losiny-šumpersko
Vůz: xšáryna 1.9td r.v. 99 exklusive

Re: kolísání otáček

Poslaťod campnula » Pon 23. Nov 2009, 19:16

hmmm... tak to je super. Objevili se další nové příznaky.Motor vydrží nezvykle dlouho ve vysokých otáčkách. Chtěl bych vědět kde je snímač tlaku
paliva a el.mag ventil před vysokotlakým čerpadlem. díky.
campnula
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Sob 21. Nov 2009, 20:57
Bydlisko: KRNOV
Vůz: xsara picasso 2.0 Hdi

Re: kolísání otáček

Poslaťod Hrnča » Pon 23. Nov 2009, 19:25

to Felix: Na pikaču se musí sundat nádrž. Nebo musíš udělat díru do káry jako to je na normální xsaře. Tady je i návod: viewtopic.php?f=9&t=6358

to Campnula: Ten tlakový snímač máš vidět na obrázcích v tom odkazu jak jsem ti posíla. Je na vysokotlakém čerpadle...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: kolísání otáček

Poslaťod campnula » Pon 23. Nov 2009, 19:29

chápu to správně , že jsem se ptal na dvě věci a přitom je to jedna a tatáž ? no jo tam se jen o tom píše. není vidět kde to je .
Naposledy upravil campnula dňa Pon 23. Nov 2009, 19:34, celkovo upravené 1
campnula
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Sob 21. Nov 2009, 20:57
Bydlisko: KRNOV
Vůz: xsara picasso 2.0 Hdi

Re: kolísání otáček

Poslaťod Hrnča » Pon 23. Nov 2009, 19:32

Ten elektromagnetický ventil nevím. Leda by se ti někdo kouknul na citroen servis či jak se ten program jmenuje, ale ten tlakáč je tam jak jsem psal...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: kolísání otáček

Poslaťod campnula » Pon 23. Nov 2009, 19:36

fajn už asi vím ... je to na levo u motoru kolmo k zemi. :D Tak a teď jak ho dostanu ven ?
campnula
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Sob 21. Nov 2009, 20:57
Bydlisko: KRNOV
Vůz: xsara picasso 2.0 Hdi

Re: kolísání otáček

Poslaťod Hrnča » Pon 23. Nov 2009, 19:39

Když si klikneš na ten odkaz co jsem posílal jako první a přejdeš na první stránku, protože ti otevře na druhé, tak je tam fotka tlakového čerpadla a tam je ve žlutém kroužku vidět ten tlakový snímač...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: kolísání otáček

Poslaťod campnula » Pon 23. Nov 2009, 19:43

:oops: to je tak dyž mi tu řve prcek.... jsem si nějak nevšiml. Díky :klik:
campnula
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Sob 21. Nov 2009, 20:57
Bydlisko: KRNOV
Vůz: xsara picasso 2.0 Hdi

Ďalší

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 4 hostia

cron