kolísání otáček HDI

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Str 4. Nov 2015, 8:28

Tak jenom krátká aktualizace. Včera proběhlo vyndání regulátoru tlaku paliva a vyčištění ( pokud se to tak dá nazvat ) toho pidisítka.
Od té doby najeto cca 30km, zatím bez problémů.
Bohužel dnes ráno při -3°C to nechtělo nastartovat, po nastartování opět bez problémů - možná že problém studeného startu bude někde jinde ( žhaviče ?? )
Tak jako tak se mi ale zdá, že mám stále vyšší spotřebu.
Mám se ještě pouštět do EGR ventilu ( čištění či zaslepení ? )
Díky za rady
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod Fanatik » Str 4. Nov 2015, 11:28

Dej si na diagnostiku ještě ty vstřiky. Právě u špatných vstřiků leze spotřeba nahoru.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1362
Registrovaný: Str 22. Sep 2010, 20:33
Bydlisko: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod empík » Str 4. Nov 2015, 14:28

Asi ako prvé by som skontroloval žhaviče. Dá sa to premerať informatívne, aj bez vybratia žhavičov. Pred štartovaním potrebuješ premerať odoberaný prúd z akumulátora. Mal by byť okolo 80A. Je to približne 20A na jeden žhavič, takže podľa prúdu vieš aj zistiť počet dobrých žhavičov. Upozorňujem však na to, že bežné kliešťové ampérmetre merajú len striedavý prúd, takže s tými to zmerať nevieš. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Str 4. Nov 2015, 14:59

Když si přes žhavič škrtnu drátem přímo od baterky, tak by měl asi hodit jiskru ne ? Tedy musím ale nejdřív odpojit ten drát co k němu vede nebo nešel by měřit odpor ?

-- přidáno stř 4. lis 2015, 18:21 --

Takže jsem použil následující metodu : žhaviče jsem odpojil a na každý jednotlivý jsem přikládal + z baterky a koukal jestli to hodí jiskru.
Nečekal jsem zázrak, ale jedna funkční ze čtyřech, to mě překvapilo.
Teď by mě zajímalo, jak nefunkční žhaviče ovlivňují chod motoru. Mají vliv pouze na špatné studené starty nebo ještě něco dalšího ?

Alda
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod Kleki » Str 4. Nov 2015, 18:27

Ak už ho budeš odpájať , tak ho premeraj ohmicky. Väčšinou majú tak okolo 0,6 - 0,7 ohmu. Ešte k tomu regulátoru , nájdi si niekoho s diagnostikou a cez dia pozrite tlak paliva pri štarte ako nabieha a či dosiahne požadovanú hodnotu a keď motor beží , či veľmi nekolíše. To , že si vyčistil regulátor ešte nič neznamená. Je to veľmi presne lapovaná súčiastka a ak vnútri , kam si sa nedostal pri čistení niečo drhne , tak nefunguje tak ako by mal a to ti môže spôsobovať všetky problémy.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Obrázok užívateľa
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1229
Registrovaný: Ned 26. Okt 2008, 14:24
Bydlisko: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Str 4. Nov 2015, 19:45

Tak jsem nechal vyjet z diagnostiky jakési koherence průtoku a uložil jsem je zde :
http://leteckaposta.cz/326031096
Jeden obrázek je hned po nastartování, což při nefunkčních žhavičkách může být ovlivněno. Druhý obrázek je po nějaké době, kdy už motor byr relativně zaběhnutý.
Kdo se v tom vyznáte, mrkněte. Mě to nic neříká.

Co se týče toho tlaku paliva, zkusím to nechat naměřit. Jak by ten průběh měl vypadat ?

Alda
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod zlj » Str 4. Nov 2015, 22:59

To vypadá na špatný 1.a 4tý vstřik.Ovšem záleží při druhém měření nakolik byl motor ohřátý a řádně prohnaný do otáček a pak měřit na volnoběh.
Obrázok užívateľa
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 392
Registrovaný: Pia 25. Dec 2009, 21:50
Bydlisko: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Štv 5. Nov 2015, 6:30

Rozdíl mez 1 a druhým měřením byl možná 30 sekund. Motor určitě nebyl nahřátý na plnou teplotu, jenom to párkrát prošlápnul.
Chlapík co měl napíchnutý říkal, že se mu nezdá že by byl vstřik špatný, že by ten motor zněl a běžel jinak, proto bych se chtěl zeptat, jak se z těch hodnot dá poznat zda je vstřik ok nebo není.
Jinak dnes ráno nebyla taková kosa jako včera ( cca 1°C ) a auto startovalo na první cuk i bez těch žhavičů, sice po chvilce na volnoběh chcíplo, ale pak už ok.
Díky
Alda

-- přidáno čtv 5. lis 2015, 11:49 --

Jak už se neustále hrabu v tom motoru, chci se zeptat co je ta černá krabička na fotce
http://leteckaposta.cz/849444127
je také napojená na palivový filtr a nosník na kterém je zastrčená je mokrý od nafty.
Díky
Alda
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod zlj » Štv 5. Nov 2015, 12:58

Hodnoty množství vstřikované nafty na tzv.jeden zdvich by měli být přibližně stejné.Ta krabička je ohřívač nafty.Zkus tam dát jinej regulátor tlaku nafty jak je na čerpadle.
Obrázok užívateľa
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 392
Registrovaný: Pia 25. Dec 2009, 21:50
Bydlisko: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Štv 5. Nov 2015, 13:05

Tak to musím ten ohřívač nafty koupit, když mi s konektoru sákne nafta, ten asi seženu jen u Citroenu.
Jinak ten regulátor tlaku nafty vidím jako hlavní problém, protože po profouknutí současného auto nechcípá, ale nikdo neví jak dlouho.
On teda nový stojí raketu a co kdyby to nakonec nebyl on.... Jaké přesně má tento regulátor označení u HDI 66kW RHY motoru ?

Alda
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod zlj » Štv 5. Nov 2015, 14:46

OEM kod: 193338
Obrázok užívateľa
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 392
Registrovaný: Pia 25. Dec 2009, 21:50
Bydlisko: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod vena garážmistr » Štv 5. Nov 2015, 16:41

U Hdi jedou žhavičky po startu déle než třeba u Tdi. Někde tady byla i tabulka jak dlouho žhavý před startem a jak dlouho dožhavují po startu při jaké venkovní teplotě. Tudíž pokud žhavičky nepracují jak mají tak bude po startu chod motoru neklidný občas to může zhoupnout otáčkama atd. Ale osobně si myslím že u Hdi by neměl být problém se startem i pokud budou fungovat žhavky i třeba jen na 50%. V současných venkovních teplotách. Protože na rozdíl od normálního dieslu má Hdi hodně vysoký tlak na vstřiku tudíž je směs lépe rozprášená a snadněji se vznítí ovšem za předpokladu že jsou vstřikovače v dobré kondici.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázok
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Obrázok užívateľa
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2232
Registrovaný: Ned 17. Jan 2010, 13:57
Bydlisko: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod empík » Štv 5. Nov 2015, 17:38

Nie že by som mal nejaké ilúzie o výdrži vstrekov, ale tie hodnoty sa mi zdajú byť úplne v poriadku. Pokiaľ si dobre pamätám, tak krajná hodnota je +-5.
V prílohe prikladám scan z môjho auta. kde tiež nie sú bohvieaké hodnoty, ale do takých - 8st. štartuje auto na brnk. Keď sú vätšie zimy, tak to neviem, lebo si radšej trochu počkám a predhrejem motor bufíkom. :)
Prílohy
vstreky.png
vstreky.png (43.11 KiB) Zobrazené 10598 krát
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod alda3 » Štv 5. Nov 2015, 18:06

Díky za názor na vstřiky. Ještě jsem zagooglil a našel několik článků a v podstatě většina říká toto :
-obecně se prý udává do +-2,5 je to v pohodedě, ale pro JTDm je doporučováno max +-0,9 nebo podle doporučení bmw nesmí být součet absolutních hodnot dvou vstřiků s max korekcí větší než 3 mm3/i.

Takže jak to beru tak to beru, že vstřiky jsou zatím v pohodě. Ono to auto startuje i teď s jednou žhavičkou na první brnknutí. Jenom v úterý kdy bylo asi -4, tak se mu nechtělo. Tak jako tak, žhaviče jsou objednaný a o víkendu chci ještě načíst, co za informace dává regulátor tlaku paliva, protože ho považuji teď za hlavní problém, ikdyž po vyčištění je to mnohem lepší.

Přesto se mi pořád nelíbí spotřeba - jezdím 13km do práce a zpátky a palubní počítač ukazuje průměrnou spotřebu 7l ( předtím s tím jezdila manželka a říkala že jezdí kolem 6l ). Ale je uvidím, jestli to nezhoršují nefunkční žhaviče.

Alda
alda3
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 68
Registrovaný: Pon 21. Mar 2011, 9:38
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Xsara exclusive, HDI, 66kW, 2002, VF7N1RHYB73207878

Re: kolísání otáček HDI

Poslaťod empík » Štv 5. Nov 2015, 18:30

Na takú relatívne krátku cestu sa mi spotreba nezdá vysoká. Pri teplotách pod 0 začína spotreba na nejakých 16 litroch a krátkou jazdou sa to jednoducho nestihne dostatočne zlepšiť. Dokážem ísť spotrebou aj pod 5,5 litra, ale to musia byť dlhšie trasy. S dobrými žhavičkami sa ti spotreba určite zlepší. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 9 hostia