Stránka 8 z 9

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Pon 16. Nov 2015, 14:57
od baffy
To je možné že RJ pracuje s tou informáciou ,ale to sa týka tempomatu ,ak sa nemýlim a neviem o tom ,že by brzdový spínač blokoval prívod nafty./mimochodom neni to tvoj prípad ,keďže máš brzdový spínač iba s jedným kontaktom/ To čo píšeš ohladne toho EGR ,neviem ,je to možné a práve z toho dôvodu som ti písal ,že ak ho chceš vylúčiť je naj-ideálnejšie ho zaslepiť.Vtedy si si istý ,že ti do sania nič prepúšťať nebude aj keby zostal pootvorený.

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Pon 7. Dec 2015, 10:38
od alda3
Tak píšu jaká je aktuální situace. Auto "jezdí" a nechcípe, ale nechce se mu. Nějakou chvilku byl docela klid, ale teď se část závady vrátila.
Po nastartování kolísají otáčky ( a vlastně průběžně pořád při volnoběhu ). Při studeném motoru se mu vůbec nechce jet, při teplém motoru je to lepší. Když jedu na 4-ku 60 a držím rychlost, cítím, jak auto cuká ( pojedu/nepojedu ). Podle toho jak se mu chce jet taky kolísá spotřeba ( když se mu nechce, spotřeba je jasně vyšší ) Startování je bez problémů. chyba diagnostiky na palubce nesvítí. Čerpadlo v nádrži vyčištěné a EGR odpojený.
Takže buď je to ten regulátor tlaku paliva nebo vstřiky nebo čidlo na railu. Jak opravdu jednoznačně určím příčinu? Kupovat nový regulátor tlaku paliva se mi nechce, když nevím, že je KO.
Osobně se mi zdá ( a je to čistě můj subjektivní pohled ) že když sedím v autě a auto jde na volnoběh, tak motor občas zvukově klapne "tvrdě" a jde to cítit i pocitově. Stejně tak se mi zdá, že když se autu nechce, tak když se rozjíždí z nízkých otáček, tak jde tvrdě, jako by drnčelo.

Díky za rady
Alda

Kolísání otáček za studena

PoslaťNapísal: Ned 24. Apr 2016, 12:04
od LastManCZE
Dobrý den,
mám Xsaru Picasso 2.0HDi 66kW, r.v. 2002. Je to tak přibližně měsíc kdy mi motor při volnoběhu začal kolísat otáčkami, také jemně škube při akceleraci (jakoby plynový pedál měl zpožděnou odezvu, potenciometr byl nedávno měněný.), občas také chcípne(velmi zřídka) když např. stojím na křižovatce. A to vše se děje když je motor studený. Po ujetí 5km Pikaču jede jako divý.

Vím že je to tady celkem častý dotaz ale nikde sem nenašel konkrétní odpověď. Co jsem četl tak to vypadá na teplotní čidlo motoru. Na to bych se chtěl zaměřit jako první ale kde ho najdu? Neposlal by mi někdo fotku s přibližným umístěním čidla?

Předem díky za odpovědi. :)

Vysoké volnobežné otáčky 2,0 HDi

PoslaťNapísal: Pia 29. Apr 2016, 21:10
od Yvory
Ahojte,

chcem Vás poprosiť o radu - poslednú dobu moje picasso ( sa mi zdá že je to hlavne za studena ) má veľmi vysoké voľnobežné otáčky. Niekedy so zvyšujúcou teplotou motora sa veľmi veľmi ťažko ako tak znižujú a keď je motor zohriaty na prevádzkovú teplotu tak tie otáčky poklesnú ale aj tak sa mi zdá že nie tak ako by mali byť. Dokonca sa mi stalo že neklesli ani po ubehnutí 25-30km. Vie mi niekto prosím poradiť čo s tým asi je?

Ďakujem Vám veľmi pekne

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Ned 1. Máj 2016, 19:22
od Kleki
Nemáš pridreté lanko od plynového pedálu k potenciometru?

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Pon 2. Máj 2016, 17:22
od Yvory
No vidíš to som zatiaľ nevyskúšal, ale skôr nie ako hej lebo to by sa zasekávalo aj vyššie ( myslím väčšom zošliapnutí plynu ), ale každopádne preverím aj toto.
Ďakujem

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Pon 2. Máj 2016, 18:45
od baffy
Snímač teploty je OK ?

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Uto 3. Máj 2016, 16:06
od Yvory
baffy píše:Snímač teploty je OK ?


Ahoj,

no toto neviem preto sa tu snažím niečo zistiť. Poradil by si mi prosím ťa kde ho mám hľadať a ako zistím že nie je v poriadku. Ďakujem

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Uto 3. Máj 2016, 17:45
od Kleki
Čidlo teploty je na telese termostatu a najlepšie je ho skontrolovať diagnostikou. Ale pre začiatok by možno stačilo skontrolovať a vyčistiť konektor na čidle.

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Uto 3. Máj 2016, 17:59
od baffy
Nové čidlo je otázka cca 20€ ,viem ,nemusí to byť tým a tak možno zbytočne vyhodené peniaze. Ako píše Kleki ,dia by ti napovedala viac ,no neviem či ňou disponuješ. Ďalšia možnosť by bola merať ohmicky odpor čidla / niekde som tu už dával tabulku / ,alebo externý teplomer a porovnávať to. Na obrázku máš znázornené umiestnenie snímača. Ja osobne by som ho menil. :wink:

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Uto 3. Máj 2016, 19:58
od Yvory
Akú odporuvú hodnotu má správne fungujúce čidlo?

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Uto 3. Máj 2016, 21:45
od baffy
Pri 20°C 6200 ohmov

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Ned 15. Máj 2016, 8:40
od Yvory
baffy píše:Pri 20°C 6200 ohmov



Ahojte,

no tak konečne mi manželka uvoľnila auto a tak som sa mohol naň pozrieť.

Takže lanko od plynu sa nezasekáva v tom ten problém s otáčkami nieje. Čao sa týka čidla teploty meral som ten odpor a je dosť ťažké odhadnúť 20°C no tak som to urobil tak že som si ho chytil do ruky, chvíľku počkal kým sa zohreje na teplotu tela cca 36°C a nameral som hodnotu okolo 4 kilo ohm. Vieš mi prosím povedať či je to OK?

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Ned 15. Máj 2016, 15:17
od MP
A ohřát - ochladit hrnek vody na těch cca 20°C můžeš ? Pak do něj hoď čiidlo , počkej až se teplotně srovná a měř . Nebo kolik máš doma stupňů ? Jistě je pokojová teplota blíž těm 20°C než tělesná .

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Ned 15. Máj 2016, 16:10
od Yvory
MP píše:A ohřát - ochladit hrnek vody na těch cca 20°C můžeš ? Pak do něj hoď čiidlo , počkej až se teplotně srovná a měř . Nebo kolik máš doma stupňů ? Jistě je pokojová teplota blíž těm 20°C než tělesná .



No áno to by šlo len musím vymyslieť ako alebo čím zaslepiť dieru keď čidlo vyberiem, aby nevytiekla chladiaca kvapalina.