Stránka 5 z 9

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Str 28. Okt 2015, 21:48
od zlj
Bordel v nádrži,přicpané sání čerpadla(sítko) tamtéž.

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Štv 29. Okt 2015, 6:46
od alda3
ok, to jde myslím vytáhnout a vyčistit. To je pod zadním sedadlem že ?

Alda

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Štv 29. Okt 2015, 7:28
od betom
to empík: Dealer VIFu nejsem, jen se mi osvědčil a jako chemik vím co jsou v něm za složky a jak jsou účiné. Na palivovém filtru jsem si ověřil, že v něm nebyly žádné usazeniny, šlemy, nečistoty, které jsem tam vzhledem k pověsti o jakosti naší nafty předpokládal. Filtr měl jen ve spodní části začernalý filtrační papír. Foto bohužel nemám, před třemi týdny mi zkolaboval počítač a přišel jsem o všechny fotky z letošního roku. 8)

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Štv 29. Okt 2015, 10:08
od empík
Což o to. VIF používam aj ja, akurát nie som taký zanietený ako ty. Pred 2-3 rokmi boli vo februári (únoru) kruté zimy a vtedy to zamŕzalo rad-radom či nafta s VIFom, či bez neho. U mňa je to viac pre dobrý pocit, že som niečo pre to auto urobil, ale ruku do ohňa by som za VIF nedal a už vôbec neverím, že dokáže také veci ako odstrániť kolísanie otáčok a pod. :)
to Alda3:
Teraz som si spomenul, že nejaké sitko je aj pri vstrekovacom čerpadle a dosť často spôsobuje problémy. :idea:

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Štv 29. Okt 2015, 10:29
od alda3
Co můžu prověřit a vyčistit či udělat :
- sítko čerpadla v nádrži
- sítko u vstřikovacího čerpadla - to však nevím kde je
- nalít aditivum - to už jsem udělal
- když budu v tom čištění, tak můžu vyčistit škrtící klapku ( to asi nebude příčina )
- palivový filtr

... no a pak uvidím zda se problém bude stále objevovat.

Alda

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Štv 29. Okt 2015, 11:51
od empík
Stačí napísať "sitko" do hľadania a máš to tam :idea:
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=55&t=4654

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Štv 29. Okt 2015, 17:09
od alda3
Ještě jsem se stavoval v Citroenu a tam mi řekli určitě vyměnit palivový filtr, natankovat kvalitní naftu, dát aditiva a sledovat.
Další prý by mohl být zasekávající EGR ventil. (?????)

Dneska nejen že mi to nechtělo chytat a volnoběžné otáčky kolísaly, ale normálně co se mi ještě nestalo, že to zhaslo při vyřazení při zatáčení. To bylo docela o držku bez posilovače.

Alda

-- přidáno pát 30. říj 2015, 10:04 --

Tak nastala jedna podstatná změna, autu se zachtělo a spadlo do nouzáku, takže jsem hned jel vyčíst chybu a hlásí to chybu nízký tlak paliva.

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Ned 1. Nov 2015, 9:09
od alda3
Tak včera proběhla výměna palivovévo filtru a určitě se to zlepšilo. Dotankoval jsem naftu a přidal aditivum. Teď budu sledovat co a jak. Hned na začátku mělo ještě tendenci lehce houpat otáčkama při volnoběhu, ale to by mohlo být zbytky vzduchu. Pak už jsem to nepozoroval.

Alda

-- přidáno ned 1. lis 2015, 19:31 --

Tak žádám zkušené uživatele o radu :
cca prvních 30km nebyl žádný problém, poté při jízdě městem v autě cuklo a při prvním vyřazení chcíplo.
Poté na cca 5tý pokus nastartovalo, ale při dalším vyřazení po cca 100m chcíplo znovu. Tam nastartovalo znovu cca na 3tí pokus.
Poté jelo další 2km, kde cca 2 hodiny stálo. Pak znovu nastartovalo asi až na 3tí pokus ale pak jelo trasu cca 14km včetně různých vyřazovaní a různých rychlostí a bez problému. Po dojetí do cíle ale ručička otáček na volnoběh zvolna "lítala" cca 2mm nahoru a dolů a bylo to slyšet i na chodu motoru, ale motor nechcípnul.

Na co se teď zaměřit ? Nepředpokládám že by v palivu ještě byly nějaké bubliny po výměně palivového filtru.
Auto nehlásí chybu ( kontrolka nesvítí )

Díky za každou radu co teď ozkoušet ( doteď tedy výměna palivového filtru a lepší nafta a aditiva )

Alda

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Ned 1. Nov 2015, 19:42
od zlj
A co v nádrži vše v pořádku? Zbytky vzduchu určitě ne.Aditiva ti nádrž nevyčistí.

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Ned 1. Nov 2015, 19:54
od alda3
Tam jsem čerpadlo zatím nevytahoval ( že běží slyším, ale nevím jak dává ).
Návod na vytažení jsem našel, ale nikde není fotka, kde je to sítko.
Zkontroluji co nejdříve.

Alda

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Ned 1. Nov 2015, 20:18
od baffy
Ja by som sa priklonil k tomu EGR ,ak auto ťažko štartuje ,nejde do otáčiek respektíve mu treba našlapať aby sa pozviechalo.Skús mu dať blendu aba sa dal egr vylúčiť.

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Ned 1. Nov 2015, 20:26
od alda3
ovlivní EGR běh motoru na volnoběh ( motor chcípne ) a kolísání volnoběžných otáček ?
Co mě nejvíc udivuje je, že auto nepadá do nouzáku.

Alda

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Ned 1. Nov 2015, 20:32
od zlj
Sítko je na čerpadle až ho vytahneš z nádrže.Povolit velkou plastovou matici a jde to ven.Je to jedna patrona čerpadlo a palivoměr v jednom.Je třeba mít v nádrži málo nafty abys viděl i do jímky ze které čerpadlo nasává jestli tam není marast.
Nemyslím si,že to dělá EGR.

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Ned 1. Nov 2015, 20:36
od Kleki
V prvom rade skontrolovať funkčnosť podávacieho čerpadla čo je v nádrži. Vyčistiť sanie do čerpadla.EGR sa dá ľahko otestovať jeho zaslepením. Diagnostikou pozrieť live data a hlavne sa zamerať na tlak paliva za vysokotlakým čerpadlom. Ak tlak kolíše vo leľkom rozmedzí môže to spôsobovať kolísanie voľnobehu a zhasínanie motora. Potom skúsiť vymeniť regulátor tlaku paliva.

Re: kolísání otáček HDI

PoslaťNapísal: Pon 2. Nov 2015, 17:09
od alda3
Tak jsem se dnes dal do toho čerpadla pod zadní sedačkou. Překvapivě úspěšně jsem ho vyndal, ikdyž trocha nafty ukápla.
Pak jsem laboroval jak to čerpadlo vytáhnout ven z toho plastu, ale i to se nakonec povedlo.
Sítko se mi nezdálo moc špinavé ( foto na : http://leteckaposta.cz/626773569 ).
Takže jsem ho ofouknul a vše vrátil zpátky.

Když už jsem to měl odkryté, poslouchal jsem jak čerpadlo běží a zarazila mě jedna věc. Vždy když se zhoupnou otáčky motoru, zhoupne se i zvuk čerpadla. Když motor chcípne, tak i to čerpadlo se krátce zastaví, ale hned nato se krátce rozběhne asi na 3 sekundy. Jestli to může mít souvislost netuším, protože čerpadlo si určitě řídí řídící jednotka.

Teď to asi budu muset projet, protože určitě čerpadlo natáhlo nějaký vzduch, který by mohl ovlivnit správnost chodu.

Alda

-- přidáno pon 2. lis 2015, 18:37 --

Tak jsem zatím najel 15km. Různě jsem vyřazoval, podřazoval, točil do otáček. Nikdy to nechcíplo, ale při plynulé jízdě ( 5tka a 90 ) je cítit, že se mu nechce a pak zase jo a i při volnoběhu tam jednou bylo kolísání, ale ne tak brutální jako předtím.

Takže další typy jsou na regulátor tlaku paliva a EGR.

Alda