Dodatocne prirobenie intercoolera

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod driversk » Ned 28. Mar 2010, 21:55

Aleš píše:Ahoj mohl bych poprosit někoho kdo má HDI 80KW aby mi vyfotil kde má uložený intercooler a příp. jak tam drží? Předem děkuji za ochotu.
Drží na gumových násadkách a zospodu je jedna skrutka.
Prílohy
22.JPG
22.JPG (129.41 KiB) Zobrazené 9653 krát
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Obrázok užívateľa
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1024
Registrovaný: Uto 11. Aug 2009, 21:21
Bydlisko: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod Aleš » Pon 29. Mar 2010, 13:36

Díky moc.
XsaraII 2.0 HDi 66KW r.v.01 hatchback modrá metalíza
Aleš
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 202
Registrovaný: Pon 6. Júl 2009, 19:20
Bydlisko: Kutná Hora
Vůz: XsaraII 2.0 HDI 66kw r.v. 2001

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod XsaraTV » Uto 6. Apr 2010, 12:03

riešili to už aj chalani na nejakom zahraničnom fóre pre dieslaky, práve tento motor 2.0 HDi 90. Vyriešili to tak,že šupli do maličkej 206tky,k motoru 2.0 HDi 90 veľký intercooler, nie taký,ako má štandardne 80kW verzia,ale asi 3x taký veľký a ešte do doplnili preprogramovanou riadiacou jednotkou a výsledkom bolo 156koní ,zrýchlenie na stovku za 7 sekúnd :lol: :lol: bavíme sa stále o 2.0 HDi s 8 ventilovou hlavou 8) tak ,kto má záujem? :twisted: :twisted: chlapík z dánska to predáva (intercooler,k tomu potrebné trubky,čip) za 1000 Euro :klik: :klik: :klik: ak to nájdem,hodím to sem
Xsara HDi - jednoducho neodolateľná !
Obrázok užívateľa
XsaraTV
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 273
Registrovaný: Ned 30. Aug 2009, 13:26
Bydlisko: Vojčice, Slovensko
Vůz: Citroen Xsara 5dv.,rok narodenia 2003,zelená metalíza, 2.0 HDi,Ulter Sport,Carzone Specials...

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod XsaraTV » Uto 6. Apr 2010, 12:35

http://www.tdocuk.com/viewtopic.php?f=41&t=2539

kopec fotiek a hlavne,je to v angličtine,čiže lepšie,ako tie španielské dristy :lol:
Xsara HDi - jednoducho neodolateľná !
Obrázok užívateľa
XsaraTV
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 273
Registrovaný: Ned 30. Aug 2009, 13:26
Bydlisko: Vojčice, Slovensko
Vůz: Citroen Xsara 5dv.,rok narodenia 2003,zelená metalíza, 2.0 HDi,Ulter Sport,Carzone Specials...

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod The_Keptn » Ned 26. Dec 2010, 17:19

To zníženie tlaku neni spôsobené tým, že si tam dal ten intercooler? Je to vo svojej podstate prekážka v saní. Toť môj dojem. :)
Obrázok užívateľa
The_Keptn
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Ned 18. Júl 2010, 22:35
Bydlisko: Prešov
Vůz: Xsara I. 1.9TD 66kW rv.98

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod jimmivonstarsi » Sob 8. Jan 2011, 18:30

Ťulda píše:Nejsem automechanik, tak nechci kecat, ale jsem na vysoký škole a rozhodně je blbost aby ti změna teploty před a za coolerem udělala nějakej rozdíl na teplotě výfukovejch plynů. Nafta hoří při teplotě 2500 celsiů. Takže jestli ti tam jde vzduch 10 nebo 5 je přeci úplně jedno. Stejně po tom výbuchu nafty bude mít přes 2000 celsiů. A ne nadarmo se to jmenuje teplotní účinnost co chceme po tom motoru. Jediný proč se chladí vzduch pro spalování je ten, aby při rychlejším odtahávání spalin nedorazily tak horký do turba aby nám ho roztavily.
Jestli vám něco řiká teplotní roztažnost, tak určo víte, že čím větší teplota, tím delší lopatky v turbu :D Takže nejni dobrý to moc rozpalovat.

P.S. Legenda k tomu obrázku by se opravdu hodila. :)


1) Tak teplota pred/za coolerem ma na teplotu vyfukovych plynu vliv a to zhruba 1,7 nasobek rozdilu ochlazeni na cooleru.
2) Vstriknute palivo ma jen jednu energetickou vyhrevnost (umernou davce nafty), proto jak pises o teplotni ucinnosti, pokud uberes teplotu na vstupu a ten motor by ji na vyfuku udrzel porad stejnou, pak klobouk dolu! (nejak to v termodynamicke rovnici nevychazi)
3) Jak jiste vis, cim vyssi teploty horeni, tim vyssi obsah NOx a podstatne horsi emise, proto se teplota spalovani snizuje!
4) Ad2) CITUJI: "Takže jestli ti tam jde vzduch 10 nebo 5 je přeci úplně jedno" - tzn ze toto tvrzeni koliduje s "Jediný proč se chladí vzduch pro spalování je ten, aby při rychlejším odtahávání spalin nedorazily tak horký do turba aby nám ho roztavily" takze ma to tedy vliv nebo ne??? Ze by nejaky urychlovac odtahavani ve vyfuku?
5) Az nekdy uvidis turbo, ktery se roztavilo teplotou vyfukovych plynu, vyfot ho, protoze to uz se nikomu jinemu nemuze podarit!
6) Tohle je nejlepsi! "Jestli vám něco řiká teplotní roztažnost, tak určo víte, že čím větší teplota, tím delší lopatky v turbu :D Takže nejni dobrý to moc rozpalovat" Ano, nikdo nikdy nikde urcite nepocital s tim, ze by ve spickovych hodnotach motoru mohly lopatky na turbine kolidovat s turbinovym domeckem. Jeste ze netaham karavan nekde do kopce, to bych mohl byt raz dva bez lopatek...
Citorën Xsara 1,9TD; r.v.1999; barva: rouge lucifer; spotřeba 6,1L/100km
jimmivonstarsi
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 98
Registrovaný: Sob 29. Sep 2007, 15:04
Bydlisko: Brno
Vůz: Citroën Xsara 1,9TD, r.v. 1999, barva: rouge lucifer

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod Surmi » Sob 8. Jan 2011, 19:34

Našel jsem učebnici zaměřenou na MOTORY už to skenuji a dávám na net je tam přímo napsán účel intercooleru... za minutku vložím obrázek :wink:
EDIT: Vloženo
Obrázok
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázok
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 652
Registrovaný: Ned 3. Máj 2009, 15:50
Bydlisko: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod jandy » Sob 8. Jan 2011, 23:29

tak podle mě snížení teploty na vstupu do motoru opravdu účinnost zvyšuje. Když si totiž prohlídnete p-v a t-s diagramy a víte jak je účinnost motoru zadefinovaná tak zjistíte, že to tak prostě je.

Zároveň se sníží teplota výfukových plynů a teplotní namáhání motoru - tak jak už tady bylo zmíňeno. Zárovň ale taky na chladiči vznikají určité ztráty vlivem odporu, které se projevují jako rozdíl tlaku před a za chladičem.
Obrázok užívateľa
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 427
Registrovaný: Štv 13. Nov 2008, 20:31
Bydlisko: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Domontování intercooleru do Hdi 66Kw

Poslaťod Samo.Vojta » Štv 17. Jan 2013, 21:31

Ahoj, mám menší dotaz, dotáhl někdo tady z fóra dodatečnou montáž intercooleru do 2.0Hdi 66Kw dokonce? Všude jsem k tomu četl jen teorii, ale nikoho s praktickejma zkušenostma.. Díky za odpověd V.
Samo.Vojta
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 27
Registrovaný: Uto 13. Dec 2011, 16:25
Bydlisko: Častolovice
Vůz: Xsara combi 2.0Hdi rv.02

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod XsaraTV » Pia 18. Jan 2013, 13:24

ja teraz zhanam potrebne veci ,ako su koleno a spodne trubky z 80kw verzie,len sa to neda tak lahko zohnat,a nestaci zohnat z hocakeho 80kw 2.0 HDi-čka,pretože spodná trubka od turba ku cooleru sa vyrábala v 3 či 4 variantách,a na xsaru presne pasuje ta zo Xsary a 307ky.Z C5 ky,aj 406tky maju tie spodne iny uhol pripojenia na tubo. urcite sa do toho uz pustim,lebo budem robit asi aj motor,takze tak,len to nie je zas tak jednoduche zohnat
:wink:
Xsara HDi - jednoducho neodolateľná !
Obrázok užívateľa
XsaraTV
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 273
Registrovaný: Ned 30. Aug 2009, 13:26
Bydlisko: Vojčice, Slovensko
Vůz: Citroen Xsara 5dv.,rok narodenia 2003,zelená metalíza, 2.0 HDi,Ulter Sport,Carzone Specials...

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod F.I.K » Pia 18. Jan 2013, 13:34

Tak si ty trubky nech udělat ne? Průměr co potřebuješ, nařež si je, spasuj a pak už ti to jen někdo svaří a udělá na konci hranky proti sjíždění hadic a budeš to mít na míru. :driv:
F.I.K
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 204
Registrovaný: Ned 22. Apr 2012, 12:30
Bydlisko: Horní Pěna
Vůz: Xsara VTS 2,0 1999

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod XsaraTV » Pia 18. Jan 2013, 13:46

mal som na mysli prave tieto dve - to horné koleno len tak nevymyslíš a zas nechcem,aby so hned vyzeralo,že je to robené.a k tomu spodnému je prístup ako do trezora,takže to bude fakt jednoduchšie zohnať ,ako ležať pod autom a špekulovať,ako to tam dostať :wink: ostatné budú predsa namieru,ale pripojenie k motoru a k turbu checm mať origo
Prílohy
hdi110.jpg
hdi110.jpg (71.03 KiB) Zobrazené 8776 krát
Xsara HDi - jednoducho neodolateľná !
Obrázok užívateľa
XsaraTV
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 273
Registrovaný: Ned 30. Aug 2009, 13:26
Bydlisko: Vojčice, Slovensko
Vůz: Citroen Xsara 5dv.,rok narodenia 2003,zelená metalíza, 2.0 HDi,Ulter Sport,Carzone Specials...

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod F.I.K » Pia 18. Jan 2013, 14:35

Nepasuje to náhodou z xantie? O nějakých bych možná věděl, když tak na ten plánek koukám.
F.I.K
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 204
Registrovaný: Ned 22. Apr 2012, 12:30
Bydlisko: Horní Pěna
Vůz: Xsara VTS 2,0 1999

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod XsaraTV » Pia 18. Jan 2013, 16:04

zo xantie má myslim podobny uhol ta trubka,ako zo 406tky.C5ková je zas iná,nemá až tak ostrý uhol a preto je obľúbenejšia u tých čo sa púšťajú do intercoolera,no na Xsaru a 206tku je problém ju dostať.Na xsaru a 206 pasuje bez problémov z Xsara a 307 80kw.O nejakých viem aj ja,ale väčšinou sa to rieši veľmi pomaly a ja už len čakám na odpoveď predávajúceho a bude to doma :)
Xsara HDi - jednoducho neodolateľná !
Obrázok užívateľa
XsaraTV
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 273
Registrovaný: Ned 30. Aug 2009, 13:26
Bydlisko: Vojčice, Slovensko
Vůz: Citroen Xsara 5dv.,rok narodenia 2003,zelená metalíza, 2.0 HDi,Ulter Sport,Carzone Specials...

Predchádzajúci

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 4 hostia