od jimmivonstarsi » Str 3. Mar 2010, 23:44
Cim nizsi je vstupni teplota do motoru, tim nizsi je teplota spalin! Cim nizsi je teplota spalin, tim nizsi je vykon a ucinost turbiny, ktera roztaci kompresor. A jak jsem psal tak v pripade, kdy je wastegate rizen pouze "sam sebou", tj. hadicka propojujici kompresor s aktuatorem, tak neni schopen nahradit tlakovou ztratu, ktera vznika ochlazenim na intercooleru (protoze ji jednoduse nema kde zjistit) a pote ztratou energie teploty vyfukovych plynu. Pokud je wastegate rizen podtlakovym elektroventilem pak je schopen redukovat ztratu za intercoolerem, ale nenahradi mi ztratu na turbine pri nizkych otackach, ktera je ovsem minimalni.
Na Fordu tranzit po pridani intercooleru klesl tlak pri zatezi o 150mBar = 0,15atmosfery = 0,15Bar
Musel se tedy pritvrdit aktuator, aby daval puvodni tlak. Takze motor v nizkych otackach dava mene tlaku nez bez cooleru ovsem zcela s minimalnim rozdilem.
Ovsem pri vyssich otackach a vetsim pridani plynu se situace rychle otaci ve prospech varianty s coolerem.
Proto pokud chceme pridavat cooler a nemame zkusenosti s nastavenim aktuatoru turba je nutna seriova varianta ovladani wastegate pomoci ECU a ne jen hadickou na kompresoru.
Citorën Xsara 1,9TD; r.v.1999; barva: rouge lucifer; spotřeba 6,1L/100km