Dodatocne prirobenie intercoolera

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod 284626 » Štv 25. Feb 2010, 18:42

Ahoj neskusal niekto pridat intercooler k motoru 2.0HDI 66KW?
284626
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 49
Registrovaný: Štv 11. Feb 2010, 20:56
Bydlisko: MAlacky
Vůz: BErlingo 2.0 HDI 2004

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod vena garážmistr » Štv 25. Feb 2010, 21:59

No nevím ale řekl bych že to je zbytečné to zkoušet když tam intercooler je.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázok
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Obrázok užívateľa
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2232
Registrovaný: Ned 17. Jan 2010, 13:57
Bydlisko: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod Hrnča » Štv 25. Feb 2010, 22:46

66kW intercooler nemá. Má ho až silnější verze s 80kW...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod 284626 » Pia 26. Feb 2010, 7:19

Jasne ze tam neni je tam moznmo len nieco ako pokus o take nieco.Velke hlinikove sanie ktore pocitam ze by malo troska vychladzat ten vzduch od turba ale to nic moc.Ked sa tomu slape na krk straca to potom tah cize ny to potrebovalo nejaky chladic pocitam.Tak ak mate niekto hdi s turbom prosim napiste.Staci mi vediet len kadial a ako to je vedene od turba a zasa nazad k saniu
284626
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 49
Registrovaný: Štv 11. Feb 2010, 20:56
Bydlisko: MAlacky
Vůz: BErlingo 2.0 HDI 2004

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod Hrnča » Pia 26. Feb 2010, 9:27

I ty máš HDi s turbem. Jen tam chybí ten chladič. Ale kudy je to tažený netuším...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod driversk » Pia 26. Feb 2010, 16:14

Pre : 284626
Takto to je u 80kW motora:
Prílohy
X II 80 kW.JPG
X II 80 kW.JPG (56.24 KiB) Zobrazené 11221 krát
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Obrázok užívateľa
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1024
Registrovaný: Uto 11. Aug 2009, 21:21
Bydlisko: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod 284626 » Sob 27. Feb 2010, 0:26

Diki moc za obrazek.NAhodou este jeden jak je to tahane zo zadu od turba by sa nenasiel?
284626
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 49
Registrovaný: Štv 11. Feb 2010, 20:56
Bydlisko: MAlacky
Vůz: BErlingo 2.0 HDI 2004

Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod marcco83 » Str 3. Mar 2010, 10:31

Obrazok je fajn...ale chcelo by to legendu k cislam?!
Citroen Xsara II. 2.0 HDi 80Kw r.v.2004
Obrázok
marcco83
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 133
Registrovaný: Uto 6. Okt 2009, 11:16
Bydlisko: Gelnica, Slovakia
Vůz: Xsara II 2.0 HDi

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod jimmivonstarsi » Str 3. Mar 2010, 18:12

Takze to jestli to bude mit vliv ci nikoli:
Pokud ma turbo rizeny Waste-gate pouze samosebou (prepousteci hadicka z kompresoru) tak jediny vysledek bude ten, ze za Coolerem vam spadne teplota a tim vam spadne i teplota na turbine, cimz se snizi jeji ucinost a bude vam to davat mene tlaku.

Pokud ale mate rizen Waste-Gate podtlakovym regulatorem, pak pokles tlaku za Coolerem elektronika vyrovna a je mozny, ze bude citit par koni navic a hlavne i ve vedru to nebude ztracet na vykonu a v max vykonu kourit. (I kdyz HDi na tom s kourenim neni spatne, coz se neda rici o VW etalonech :-D)

Toliko asi zakladni seznameni s problematikou preplnovani
Citorën Xsara 1,9TD; r.v.1999; barva: rouge lucifer; spotřeba 6,1L/100km
jimmivonstarsi
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 98
Registrovaný: Sob 29. Sep 2007, 15:04
Bydlisko: Brno
Vůz: Citroën Xsara 1,9TD, r.v. 1999, barva: rouge lucifer

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod mio » Str 3. Mar 2010, 18:57

Intercooler ochlazuje "vzduch" z turba do sání , proč by měla internal wastegate ovlivnit teplotu na turbíně a tlak, když vlastně změna nastane až v teplotě za turbem tedy intercoolerem ??Wastegate přepouští tlak a ten se nezmění, pouze ochladí vzduch ale zase až za coolerem,nebo se mýlím...?
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod jimmivonstarsi » Str 3. Mar 2010, 23:44

Cim nizsi je vstupni teplota do motoru, tim nizsi je teplota spalin! Cim nizsi je teplota spalin, tim nizsi je vykon a ucinost turbiny, ktera roztaci kompresor. A jak jsem psal tak v pripade, kdy je wastegate rizen pouze "sam sebou", tj. hadicka propojujici kompresor s aktuatorem, tak neni schopen nahradit tlakovou ztratu, ktera vznika ochlazenim na intercooleru (protoze ji jednoduse nema kde zjistit) a pote ztratou energie teploty vyfukovych plynu. Pokud je wastegate rizen podtlakovym elektroventilem pak je schopen redukovat ztratu za intercoolerem, ale nenahradi mi ztratu na turbine pri nizkych otackach, ktera je ovsem minimalni.

Na Fordu tranzit po pridani intercooleru klesl tlak pri zatezi o 150mBar = 0,15atmosfery = 0,15Bar
Musel se tedy pritvrdit aktuator, aby daval puvodni tlak. Takze motor v nizkych otackach dava mene tlaku nez bez cooleru ovsem zcela s minimalnim rozdilem.
Ovsem pri vyssich otackach a vetsim pridani plynu se situace rychle otaci ve prospech varianty s coolerem.

Proto pokud chceme pridavat cooler a nemame zkusenosti s nastavenim aktuatoru turba je nutna seriova varianta ovladani wastegate pomoci ECU a ne jen hadickou na kompresoru.
Citorën Xsara 1,9TD; r.v.1999; barva: rouge lucifer; spotřeba 6,1L/100km
jimmivonstarsi
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 98
Registrovaný: Sob 29. Sep 2007, 15:04
Bydlisko: Brno
Vůz: Citroën Xsara 1,9TD, r.v. 1999, barva: rouge lucifer

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod 284626 » Štv 4. Mar 2010, 9:29

Znizena teplota vzduchu ochladi aj vyfukove plyny?A na zaklade toho klesa vykon turba?:)To snad nie sak tam sa nejedna o nejake brutalne rozdiely teploty ze intercooler ochladi vzduch na -5:)Potom jako v zime mi je to turbo podla teba uplne nanic ked je vonku -20?Podla mna cim chladnejsi vzduch tym viac vykonu nemyslis?Zbitocne sa nehreje motor a chladny vzduch sa da viacej stlacit co je u diesela dost podstatne.
A este jedna vec aky ma vpliv teplota spalin na turbo?Ved tam je vo zvodoch vrtulka ktora sa bude tocit podla toho aky tlak do nich pojde a nie ci je teplo alebo zima.A ak podla teba je dobre mat rozzhavene turbo lebo to ma vacsi vykon tak klobuk dolu moc dlho ti nevydrzi.
284626
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 49
Registrovaný: Štv 11. Feb 2010, 20:56
Bydlisko: MAlacky
Vůz: BErlingo 2.0 HDI 2004

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod Ťulda » Str 10. Mar 2010, 14:01

Nejsem automechanik, tak nechci kecat, ale jsem na vysoký škole a rozhodně je blbost aby ti změna teploty před a za coolerem udělala nějakej rozdíl na teplotě výfukovejch plynů. Nafta hoří při teplotě 2500 celsiů. Takže jestli ti tam jde vzduch 10 nebo 5 je přeci úplně jedno. Stejně po tom výbuchu nafty bude mít přes 2000 celsiů. A ne nadarmo se to jmenuje teplotní účinnost co chceme po tom motoru. Jediný proč se chladí vzduch pro spalování je ten, aby při rychlejším odtahávání spalin nedorazily tak horký do turba aby nám ho roztavily.
Jestli vám něco řiká teplotní roztažnost, tak určo víte, že čím větší teplota, tím delší lopatky v turbu :D Takže nejni dobrý to moc rozpalovat.

P.S. Legenda k tomu obrázku by se opravdu hodila. :)
Xsara II. Break 2.0HDi rok 2002
Ťulda
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 192
Registrovaný: Str 17. Feb 2010, 13:49
Bydlisko: Chrustenice, ČR
Vůz: Citroen Xsara 2.0HDi Break

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod Aleš » Str 24. Mar 2010, 11:04

Ahoj mohl bych poprosit někoho kdo má HDI 80KW aby mi vyfotil kde má uložený intercooler a příp. jak tam drží? Předem děkuji za ochotu.
XsaraII 2.0 HDi 66KW r.v.01 hatchback modrá metalíza
Aleš
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 202
Registrovaný: Pon 6. Júl 2009, 19:20
Bydlisko: Kutná Hora
Vůz: XsaraII 2.0 HDI 66kw r.v. 2001

Re: Dodatocne prirobenie intercoolera

Poslaťod Henry » Sob 27. Mar 2010, 12:57

tadyhle jsem něco našel, kluci to tam taky řešily, je tam i pár obrázků co a jak, chce to projít celé vlákno. Jen jiný kmen jiná řeč :( http://www.xsarausuarios.com/ftopic-2826-0.html
http://henry19.rajce.idnes.cz

Autohifi?? Zavazi nevozim...
Obrázok užívateľa
Henry
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 84
Registrovaný: Sob 14. Mar 2009, 14:24
Bydlisko: Moravská Třebová
Vůz: C5 Exlusive, r.v. 03

Ďalší

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 18 hostia