1.9 D - výměna ocelového sítka ve výfuku

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

1.9 D - výměna ocelového sítka ve výfuku

Poslaťod xsaraplus » Sob 27. Feb 2010, 19:00

Ahoj, mám 1.9 D, spolehlivost brilantní, už mám najeto 20 000 km, ale již od koupě mi přijde motor hodně hlučný. Nedávno jsem se dozvěděl od známého mechanika, že někde mezi přírubou na moztoru a výfuku je sítko v podobě drátěnky a že ho mám nejspíš děravé a proto o startu mého auta ví celá ulice :o))) výfuk sám děravý není, to jsem zkoukl komplet, takže něvím, máte zkušenosti, kde to sehnat a jak to sám doma vyměnit, nebo musím na rampu?

Tím sítkem je myšleno těsnění mezi přírubou a výfukem, vypadá to prý jako drátěnka??? :D
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 235
Registrovaný: Str 14. Okt 2009, 2:08
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Re: 1.9 D - výměna ocelového sítka ve výfuku

Poslaťod mio » Sob 27. Feb 2010, 19:56

Mechanik měl určitě na mysli první tlumič , který je přišroubovaný na výfukových svodech .Vypadá jako větší olejový filtr o výměně drátěnky uvnitř jsem ještě neslyšel , ani nevím o nikom kdo by měnil tenhle díl. Stojí v elitu okolo 1300 kč.Jestli ho budeš měnit určitě musíš na rampu shora to neuděláš, když už bedeš u té výměny určitě bych ještě vyměnil těsnící kroužek od svodů k výfukovému potrubí , často bývá vymačkaný a hodně to tam fouká.Hlavně když jsou už horší silentbloky motoru .
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: 1.9 D - výměna ocelového sítka ve výfuku

Poslaťod rosta12345 » Sob 27. Feb 2010, 20:23

asi pujde o těsnění mezi svody a prvním dílem výfuku to bývá právě často z takového pletence jak popisuješ koupíš to všude kde prodávají výfuky nebo autodíly
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: 1.9 D - výměna ocelového sítka ve výfuku

Poslaťod xsaraplus » Sob 27. Feb 2010, 20:26

Ahoj, přesně ten pletenec mám ńa mysli, jenže přesně nevím, kde to je. Jak jsme výše popsal, výfuk je netknutý a přesto ho slyším, takže nikde jinde to být nemůže, montáž je složitá?
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 235
Registrovaný: Str 14. Okt 2009, 2:08
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Re: 1.9 D - výměna ocelového sítka ve výfuku

Poslaťod rosta12345 » Sob 27. Feb 2010, 20:34

bývá mezi sběrnýmy svody co jsou na hlavě a mezi výfukem,ale nevím jestli to tak je i u tvého motoru všechny auta ho tam nemívají
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: 1.9 D - výměna ocelového sítka ve výfuku

Poslaťod xsaraplus » Sob 27. Feb 2010, 21:24

Mám DW8 1.9 D 51 kW, rok výroby 1999, už je tam ten nesmysl EGR, taky ho jednou vypnu (až zjistím, kde je řídící relé). No a fakt si na ten motor jinak nemohu stěžovat. Čekal jsem sice zázrak v podobě spotřeby 3,8 l/100 km, kterou jsem dva roky nazpět běžně dělal s Renaultem Thalia 1.5 dCI, ale na předkomůrkový atmosférický diesel je i hodnota 5,1 l/100 km slušná, nebo se mýlím? :-) Jen ta hlučnost.

Tak když se vrátím k tématu to sítko je jenom jedno od konce svodů k výfuku?
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 235
Registrovaný: Str 14. Okt 2009, 2:08
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Re: 1.9 D - výměna ocelového sítka ve výfuku

Poslaťod mio » Sob 27. Feb 2010, 21:25

Pletenec na tomhle motoru origo neni.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: 1.9 D - výměna ocelového sítka ve výfuku

Poslaťod Škopek » Sob 27. Feb 2010, 21:32

Zdravím
Jestli to je to první tlumič jak popisuje mio tak se připrav na zrezlé a vyhřáté žrouby.Když se to dělalá je někdy rychlejší tlumič rozpárat a matky odvrtat.
Xsara 2.0 HDI 66 Kw hatchback do provozu 3 ledna 2003 u frantíků - XSARA - dobrá volba
Obrázok užívateľa
Škopek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 839
Registrovaný: Sob 8. Nov 2008, 17:36
Bydlisko: Mariánské Lázně
Vůz: Xsara 2.0 hdi hatchback 66Kw nafta 2002

Re: 1.9 D - výměna ocelového sítka ve výfuku

Poslaťod xsaraplus » Sob 27. Feb 2010, 21:37

Tak když tam není pletenec, odkud se bere ta šílená hlučnost? Kamarádova Xsara se stejným motorem je daleko tišší strašně mi to rozčiluje, když z garáže vytáhnu Citro'en XM 2.1 TD, postavím ho vedle Xsary, XMko skoro ani neslyším a Xsara řve jak o život. Bohužel to samé i tátovo AX Diesel, které není ani zdaleka tak odhlučněné a je to oproti Xsaře hotová symfonie.
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 235
Registrovaný: Str 14. Okt 2009, 2:08
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Re: 1.9 D - výměna ocelového sítka ve výfuku

Poslaťod Škopek » Sob 27. Feb 2010, 22:10

Zdravím
Zajeť někam na rampu a koukni na ten tlumič,jde dost dobře osahat jestli tam není díra stačí i malá a je to docela rachot.
Xsara 2.0 HDI 66 Kw hatchback do provozu 3 ledna 2003 u frantíků - XSARA - dobrá volba
Obrázok užívateľa
Škopek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 839
Registrovaný: Sob 8. Nov 2008, 17:36
Bydlisko: Mariánské Lázně
Vůz: Xsara 2.0 hdi hatchback 66Kw nafta 2002

Re: 1.9 D - výměna ocelového sítka ve výfuku

Poslaťod rosta12345 » Ned 28. Feb 2010, 6:27

a nejlíp když ještě ucpeš hadrou výfuk netěsnost se pak více projeví a líp se hledá
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: 1.9 D - výměna ocelového sítka ve výfuku

Poslaťod riggo » Ned 28. Feb 2010, 10:27

Tahle vec, ten "kbelik" s dratenkou uvnitr, co je hned za svodama na vstupu do vyfuk.potrubi, by se snad mel jmenovat rezonator. Mel jsem ho uz i na obou ZXech, na obou to odeslo-normalne to prorezivelo jako vyfuk, od vymeny me odradila cena, tehdy to bylo temer 2tis.woci. Vyreseno tak, ze se to sundalo, mezi svod a prirubu vstupu do tohoto rezonatoru se dal plech 3mm(proste se to zaslepilo), a bylo hotovo. Prace docela na prd, blby "dostan se", navic jak jiz bylo vyse napsano, vsechno rezaty a hlavne vyhraty. Druhy ZX s tim ale najezdil dalsich 150tis.km, nez sel z jinych duvodu do vecnych lovist, takze to povazuji za trvanlive reseni a usporu penez. Na vlastnostech motoru se to neprojevilo, emise s rezervou, zvuk oproti jinym stejnym motorum stejny. Nechapu, proc tam tenhle nesmysl vubec je.
"....a takhle my tady žijem!" :-)
Obrázok užívateľa
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 309
Registrovaný: Uto 27. Mar 2007, 10:37
Bydlisko: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Re: 1.9 D - výměna ocelového sítka ve výfuku

Poslaťod xsaraplus » Ned 28. Feb 2010, 13:02

riggo a ty to máš na tvé xsárince? koukám, že máš stejný motor jako já, zřejmě taky DW8?
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 235
Registrovaný: Str 14. Okt 2009, 2:08
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Re: 1.9 D - výměna ocelového sítka ve výfuku

Poslaťod Cvrček » Ned 28. Feb 2010, 13:10

Riggovi pod kapotou "bublá" XUD.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4553
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: 1.9 D - výměna ocelového sítka ve výfuku

Poslaťod robo27 » Uto 2. Mar 2010, 7:48

Zdravím. Mám oba motory aj DW8 a aj XUD. DW8 rezonátor nemá, teda ja ho tam nemám a nevidím, výfuk sa skladá z katalyzátora a koncového tlmiča.
XUD rezonátor má, je vidieť pri napojení výfuku k motoru že tam je "niečo". ďalej nasleduje KAT a koncový tlmič. V mojom prípade zvuk oboch motorov porovanteľný, DW8 mi príde trochu jemnejší, ale to môže byť ich rôznou históriou. Spotreba 5,1 je super, ja mám v priemere okolo 5,3 na oboch....

Daj vedieť ako si vymenil, prípadne zaslepil rezonátor.....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998


Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 37 hostia