1.9TD r.v.1998 pomoc se závadama

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

1.9TD r.v.1998 pomoc se závadama

Poslaťod Vitek » Ned 28. Feb 2010, 14:36

Ahoj všem, rád bych Vás požádal o pomoc s následujícíma závadama.
1. motor studený - nejde čístě, kolísá volnoběh, po přídání otáček nejde dál čistě, nepravidelně kouří. Po zahřátí jde ok. V hadičce mezi filtrem a čerpadlem jsou vidět bublinky.
2. kde bych sehnal nové vstřiky? Neznáte nějaké označení a prodejce?
3. nemá někdo fotky ucpané hadičky pro odpojení EGR?
Mnohokrát děkuji za pomoc a radu.

Vitek
Vitek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Ned 28. Feb 2010, 14:30
Bydlisko: Tyn nad Vltavou
Vůz: Xsara Picasso 1.8 16V LPG 2001

Re: 1.9TD r.v.1998 pomoc se závadama

Poslaťod mio » Ned 28. Feb 2010, 16:20

Bublinky ještě neznamenají že tě bude běžet neklidně.U obou dieselů mam průhlednou hadičku od filtru a semtam nějaká ta bublinka je vidět a motory běží klidně a čistě.Neklidný volnoběh po startu může znamenat , vstřiky , čerpadlo,ventily, ještě jsi nepospal jestli chytá na "převalení" nebo jestli ho chvíli trápíš než naskočí.Vstřiky (jehly) ti udělá snad každý odborník na diesely , ne každý automechanik , to je rozdíl, sám se do vstřikování určitě nepouštěj!!!Je to starý klasický "komůrkáč".Na odpojení egr ventilu nepotřebuješ foto , na pravé straně při pohledu zpředu od motoru je u brzdového válce na pravé straně podběhu podtlaková rozbočka s konektorem a dvěma podtlakovými hadičkami , hadičku která vede k egr ventilu za motor pod sací potrubí přestřihni a do hadičky od rozbočky vraž šroubek.Pokud egr zavíral a nebyl přivřený a zanesený ,vše bude fungovat aventil už se neotevře.Pokud už nedovíral budeš ho muset vymontovat a zaslepit , bude stále trošku propouštět.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: 1.9TD r.v.1998 pomoc se závadama

Poslaťod Vitek » Ned 28. Feb 2010, 16:42

Ahoj Mio, děkuji za rychlou odpověď.
Xsara mi chytla dnes v postatě na první převalení, z motoru jsem slyšel, jako kdyby jeden vstřik asi poklepával a i podle toho kouřila. Napadla mě právě možnost zavzdušnění. I toto jsou nějaká témata fóru. No totiž koupil jsem si ji včera, tak si dávám dohromady vše, co bych na ní chtěl dát dohromady. Mno možná bych měl možnost sehnání nových vstřiků, ale potřeboval bych znát výrobce, nějak jsem to v eshopech nenašel :)(bosch nebo jiný). EGR už chápu, to si udělám sám. Jen nevím jestli zavírá či ne. Předchozí majitel měl k technice dost daleko.
Vitek
Vitek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Ned 28. Feb 2010, 14:30
Bydlisko: Tyn nad Vltavou
Vůz: Xsara Picasso 1.8 16V LPG 2001

Re: 1.9TD r.v.1998 pomoc se závadama

Poslaťod mio » Ned 28. Feb 2010, 17:01

Tak jako první bych určitě vyměnil žhavičky , to je základ , pak uvidíš.Vstřiky jsou závislé na typu čerpadla , podle toho se vše odvíjí (typ, otvírání atd.)To klepání jak popisuješ je nezvyklé pokud je to tvůj první diesel ,on přechod z moderního benzinu do obyč. diesela je dost drastický hlavně co se týká zvukového projevu studeného motoru, já v motoru taky pokaždé při otevření kapoty za chodu slyším klepání :mrgreen: Dělal to snad každý můj klasický diesel ,jakoby tam někdo klepal kladívkem :mrgreen: , hlavně studený.Pokud je vstřik KO tak motor běží nepravidelně i na volnoběh (pokuckává), i teplý a pokuřuje (modročerný dým , je cítit nafta ) , studený špatně chytá a většinou bývá slyšet takové cvakání (detonace) hlavně v tahu jak palivo dohořívá ještě na pístech a hlavně je vyšší spotřeba.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: 1.9TD r.v.1998 pomoc se závadama

Poslaťod Vitek » Ned 28. Feb 2010, 17:22

Diesla jsem už měl, BX1.7TD, peugeota 309 1.9D. Modročerný kouř jen když je studený, zakucká přesně v okamžiku kdy zakouří víc, při přídání ve studeném stavu pokuckává a kouří. Teplý to ale pak nedělá. Musím vyměnit čep řízení a zkusím spotřebu, ale podle cesty domu cca 250km odhaduji cca 6l/100km(po dálnici 120, mimo cca 100). Přiložil jsem foto čerpadla pokus o vstřik :D
Prílohy
Motor1.jpg
Pokus o foto vstřiku
Motor1.jpg (88.43 KiB) Zobrazené 9012 krát
Motor.jpg
Foto čerpadla
Motor.jpg (143.57 KiB) Zobrazené 9012 krát
Vitek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Ned 28. Feb 2010, 14:30
Bydlisko: Tyn nad Vltavou
Vůz: Xsara Picasso 1.8 16V LPG 2001

Re: 1.9TD r.v.1998 pomoc se závadama

Poslaťod mio » Ned 28. Feb 2010, 17:31

Čerpadlo je Lucas , jestli je modročerný tak opravdu asi bude načatý vstřik.Stejně bych první vyměnil žhavičky a máš jistotu ,pak vstřiky a rozvody ,při nich bych přeměřil i ventily , dost lidí to opomíjí a příznaky bývají skoro stejné jak u vstřiků.Tady máš alespoň otevírací tlaky vstřiků pro seřízení.
Prílohy
tlaky.jpg
tlaky.jpg (118.16 KiB) Zobrazené 8994 krát
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: 1.9TD r.v.1998 pomoc se závadama

Poslaťod Vitek » Uto 2. Mar 2010, 13:46

Ahoj Mio, tak zas jsem ten motor poslouchal. Studený nastartuje na první otočení, vůbec nejde pravidelně a kouří. Víc kouří, když jakoby vynechává. Po zahřátí jde ok. Po zastavení na volnoběh je chvilku klid. Pak cca po 2 min možná jedné začne kuckat a je to slyšet i na výfuku. Při každém zakuckání trošku přikouří(i za tepla). Co myslíš, je to vstřik? Trochu mě mě známej vystašil, prý to může s velkou pravděpodobností dělat i čerpadlo od lucase :evil: . Co myslíš?
Vítek
Vitek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Ned 28. Feb 2010, 14:30
Bydlisko: Tyn nad Vltavou
Vůz: Xsara Picasso 1.8 16V LPG 2001

Re: 1.9TD r.v.1998 pomoc se závadama

Poslaťod mio » Uto 2. Mar 2010, 13:59

Známý má nejspíš pravdu,opravdu to vypadá na čerpadlo, bohužel.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: 1.9TD r.v.1998 pomoc se závadama

Poslaťod Vitek » Uto 2. Mar 2010, 14:05

Vynikající. jak dlouho to může ještě jezdit? Doporučuješ výměnu za bosch? Ble to bude rána:(.

V.
Vitek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Ned 28. Feb 2010, 14:30
Bydlisko: Tyn nad Vltavou
Vůz: Xsara Picasso 1.8 16V LPG 2001

Re: 1.9TD r.v.1998 pomoc se závadama

Poslaťod mio » Uto 2. Mar 2010, 14:16

Za BOSCH to jde vyměnit ale musíš vyměnit nebo přenastavit vstřiky aby to bylo v pohodě.Samozřejmě jde to taky "jen tak" prasácky ho tam fláknout.Bude to jezdit , možná kouřit ale určitě hlavně v zimě hůř chytat !! Osobně bych znovu dal lucase dá se sehnat starší už za dobrý peníz , třeba občas jsou na aukru okolo 2000 kč z peu 306 .Repase je asi nesmysl po finanční stránce.Pocitově si myslím že lucas lépe jede než bosch, vyzkoušel jsem to na více vozech se stejnými motory ale rozdílním čerpadlem.Nějaký čas to ještě může jezdit , ale jak dlouho to tě nikdo neřekne , lepší to určitě nebude.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: 1.9TD r.v.1998 pomoc se závadama

Poslaťod felix » Uto 2. Mar 2010, 20:06

Ahoj, moje xsxarka mi dělala to samé jak popisuješ a zjištěná závada byl vadný předsuvník nafty na čerpadle,dělalo my to jen v zimním období, v létě za tepla to nedělalo protože když je teplo tak není dúvod aby předsuvník při studeném startu přidával naftu, no a v zimě stačilo trošičku přidat plynu a bylo po kuckání přičemž cca po 3 km bylo vše v normálu takže jsem to potom už vúbec neřešil protože po třech letech ježdění se nic nezhoršilo, nicméně když jsem zjištoval případnou cenu opravy tak to nebyla taková hrúza, chtěly za to 2.5-3 tis. za předpokladu že jinak je čerpadlo o.k. :wink:
felix
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 164
Registrovaný: Pia 9. Okt 2009, 20:22
Bydlisko: Nové Losiny-šumpersko
Vůz: xšáryna 1.9td r.v. 99 exklusive

Re: 1.9TD r.v.1998 pomoc se závadama

Poslaťod Vitek » Štv 4. Mar 2010, 17:04

Ahoj Mio a Felixi, tak jsem trochu naštvanej :( , koupil jsem si pěknej sr..č. Dnes jsem nechal zkontrolovat vstřiky, tlaky válců a ventily. Ventily a vstřiky ok, jeden válec je bohužel slabej :(. Neexistuje nějaký přípravek, který by mohl aspoň trochu tomu válci pomoci? Kroužky se mi fakt měnit nechtějí. Díky
Vítek
Vitek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Ned 28. Feb 2010, 14:30
Bydlisko: Tyn nad Vltavou
Vůz: Xsara Picasso 1.8 16V LPG 2001

Re: 1.9TD r.v.1998 pomoc se závadama

Poslaťod mio » Štv 4. Mar 2010, 18:59

Jak slabej?? Kolik měli? Ventily jsi viděl jak je měřili ,může být podpálený ,častá závada a upozorňuje na to neklidný volnoběh u studeného motoru , tvůj případ !!
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: 1.9TD r.v.1998 pomoc se závadama

Poslaťod Vitek » Pia 5. Mar 2010, 7:29

Ahoj Mio, nebyl. Dělaj to znamý. "Prý vůle na všech ventilech byla". Válec měl okolo 200, ostatní okolo 300. Víc nevím, ještě mám jednu možnost, kam to dát zkontrolovat, normální diesel rervis v Táboře.
Vitek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Ned 28. Feb 2010, 14:30
Bydlisko: Tyn nad Vltavou
Vůz: Xsara Picasso 1.8 16V LPG 2001


Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 79 hostia