Ahoj všichni,
až donedávna jsem byl spokojeným uživatelem Xsary 1.9D. Ale jednoho ošklivého dne asi před čtvrt rokem jsem xsaru jako každý den nastartoval a od té doby už to není to auto jako předtím. Auto při přidávání plynu hulilo černý kouř z výfuku a už tak těch bídných 51 kW se najednou smrsklo tak na 30 kW a já závodil s cyklisty. Takže hurá ke známému mechanikovi a ten po chvíli bádání sundal kryt z rozvodového řemene a zjistil, že je řemen tak poloviční a jeho kousky připečené na čerpadle a na ozubených kolech (měl jsem rozvody komplet nové, cca. 10.000 km najeto). Dobře, vsadilo se tedy na přeskočený řemen, takže se koupil nový, nasadil a závada přetrvávala. Takže převoz k dalšímu mechanikovi, který to napíchnul na diagnostiku, která mu neukázala vůbec nic. Pouze poukázal na "tu věc na sání motoru" (EGR), že problém asi bude v tom. Jenže to mu tenkrát nikdo nechtěl věřit (nikdo mi nedokázal říct, co je to za díl), takže hurá do "lepšího" servisu, který se zabývá mimo jiné i citroeny. Tam opět na diagnostiku a kontrolu rozvodů. Zde opět bez úspěchu (v pořádku), tak je napadlo bez mého vědomí (!) sundat hlavu a podívat se do motoru. Za pár dní tedy telefonát, že je ten motor v podstatě na odpis a seznam závad plus cena opravy někde kolem 30 tisíc. Takže nic, auto šlo na odtahu do dalšího servisu, kde provedli v podstatě malou generálku (nové vstřiky, pístní kroužky atd.) a po zaplacení skoro 20 tisíc jsem si vezl auto domů. No, ani nemusím říkat, že auto stále hulilo a nejelo. Tak nakonec směr vrakáč, kde jsem si sehnal za 1 tisíc korun EGR ventil, namontoval a ejhle, auto začalo jezdit normálně. ALE... a teď proč jsem tady... přidaly se další jevy - že to teď žere olej, nechává pod sebou na parkovišti louže a v kabině to občas smrdí jako když se pálej gumy, to přičítám mizerné práci toho servisu, kde mi motor montovali dohromady. Ale spíš mě trápí, že je teď auto daleko hlučnější než předtím a v určité poloze plynového pedálu (tak 10 % sešlápnutého) to vydává zvuky jako traktor z 50. let a auto v té chvíli netáhne. Když zase plyn trochu více přišlápnu, zvuk zmizí a auto má normální zátah (i když mi přijde trochu škubavý). Může mi někdo zkušený tady poradit?? Už jsem zoufalý - lehčí skoro o 30 tisíc a auto je teď v horším stavu než když se do toho začali šťourat v servisech
Předem díky,
Marek