Zkušenosti s metylesterem řepky - provoz na ekologickou naft

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Zkušenosti s metylesterem řepky - provoz na ekologickou

Poslaťod snoopy » Uto 25. Máj 2010, 10:23

a co biomasu, tu byste nesvezli? :D

Sobě doma Biopotraviny jo, ale chudinky Xsarušky aby jezdily na ty jedovatý ropný produkty... :mrgreen:
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1601
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Zkušenosti s metylesterem řepky - provoz na ekologickou

Poslaťod Hrnča » Uto 25. Máj 2010, 11:47

Bio co? Právě jsem měl k obědu vepřo, knedlo, duo zelo a pochybuji, že to bylo bio. Jo a zapíjím to jedním plzeňským. Takže já na bio nejsem. Ono je to na mě i vidět.. :-D
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Zkušenosti s metylesterem řepky - provoz na ekologickou

Poslaťod šíma » Uto 25. Máj 2010, 20:09

Já občas vezmu do TD ekonaftu u Čepra v Praze, Vrbově ulici. Měl by to být koktejl z 70% normální nafty a 30% metylesteru řepkového oleje. Auto jede jako by se nechumelilo, ale konkrétní úspora nevelká. Současná cena je 28,50 Kč a za to se dá koupit běžná nafta u TANK ONO. Jenže v okolí mého bydliště se prodává nafta za 31,50 Kč...
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 110
Registrovaný: Pon 26. Okt 2009, 19:53
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: Zkušenosti s metylesterem řepky - provoz na ekologickou

Poslaťod Hrnča » Uto 25. Máj 2010, 20:12

U klasickýho TD je to o něčem jiném. Tam bych to bio možná i vzal, ale HDi jsou dost citlivý na kvalitu normální nafty. Moc dobře si nedokážu představit co by to bio udělalo s vysokotlakým čerpadlem a vstřikama...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Zkušenosti s metylesterem řepky - provoz na ekologickou

Poslaťod stn » Str 26. Máj 2010, 19:00

No zkusit se to musí. :wink: Ale jestli řikáte že to neni ono tak už se po tom radši koukat nebudu!
Xsara II break, 2.0HDi, 2001
Obrázok užívateľa
stn
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 20
Registrovaný: Str 22. Júl 2009, 19:03
Bydlisko: Chlumec nad Cidlinou
Vůz: Xsara II, 2.0HDi, 2001 kombi

Re: Zkušenosti s metylesterem řepky - provoz na ekologickou

Poslaťod davados » Uto 1. Jún 2010, 2:10

Teď při cestě na ONO sem si v rychlosti všim na Pap Oil Černokostelecká bionafta 26,20 tak kdyby se to někomu vyplatilo :wink: a ONO nafta 28,90
Obrázok užívateľa
davados
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1661
Registrovaný: Ned 10. Feb 2008, 10:17
Bydlisko: Kousek za Prahou 4
Vůz: Renault Vel Satis

Re: Zkušenosti s metylesterem řepky - provoz na ekologickou

Poslaťod medvidek » Uto 20. Júl 2010, 13:32

Jezdím přes léto na čištěnej řepkovej olej s X1 1,9TD se zásadou nenechávat řepku v nádrži, čili ji prostě vyjet. Řepka = 100 % olej, někdy se tomu říká "Měřo" základ pro bionaftu. Pokud si někdo koupí "Bio naftu", je tam tuším min. 40% nafty (nevím z hlavy jaké jsou teď poměry, dříve to bylo 60% nafty).
Řepkový olej má za tepla dobrou mazací schopnost (za tepla), ovšem zhruba o 5% nižšší výhřevnost a jiný průběh hoření (musel by se jinak nastavit vstřik, proto za plnýho plynu hůř hoří a kouří), celkově jde dolů výkon asi o 10% a tj. trochu spotřeba nahoru.
Problém je, pokud olej zůstane stát, ať je jakkoliv čištěnej, vždy začne tvořit parafínovatelné částice (chuchvalce), které pak ucpou palivový filtr (v lepším případě). Další problém je s motorovým olejem, pokud se do něj dostane zbytek nespálenýho řepkáče, hrozí že se opět udělaj chuchvalce (za studena) a může dojít k problémům s mazáním (ucpání mazacích otvorů u ložisek a pod.). Prostě dobrý vyčištěný olej se dá motorem prohnat, ať je to HDi (mimo nejnovějších commonrailů a pizoelektrických vstřikovačů, mají keramické filtry, náchylné na ucpání), ale s rozumem, jak zůstane řekpa v nádrži stát ... :(.
Reference použití mám i na HDi motory, na TDI PD a SDi (poslední dva kusy od VW, jezdí s tím kolegové), ovšem zestručněno má to smysl pro dlouhý trasy a přes léto, pro popojíždění po městě a tankování 1x nádrž za měsíc je to jenom risk. Vyčistit olej si může navíc každý doma, Hodroxid sodný a filtr, pokud je zdroj "zdarma", jdou náklady třeba 15Kč na litr abych to naředil naftou + aditiva. Na druhou stranu, každá nafta opouštějící rafinérii splňuje normy, ovšem co se děje pak ... co kdo natankuje, je trochu loterie, stejně jako co uděla 4-5% řepky v naftě stojící v tanku u pumpy ... má někdo odpověď ?
medvidek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 31
Registrovaný: Ned 10. Jún 2007, 8:15
Bydlisko: Jihlava
Vůz: Xsara Break 1,9TD 1998 žabochrochtí dechtožrout

Predchádzajúci

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 7 hostia