ztráta výkonu - diesel

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: ztráta výkonu

Poslaťod lukas1502 » Str 8. Feb 2012, 21:53

áno na diagnostika to bolo 2 krát a ešte aj originál v Peugeute raz,tam mi povedali,že váha vzduchu,ale v inom servise mi kamarát dal dve iné váhy na moje auto a bolo to isté chcem to vyskúšať ešte raz po výmene trysiek no uvidím.
lukas1502
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 2
Registrovaný: Uto 7. Feb 2012, 22:39
Bydlisko: Slovensko Topoľčany
Vůz: Citroen Xsara 1.4 Hdi,diesel,r.v 2005

Re: ztráta výkonu

Poslaťod hurri76 » Štv 9. Feb 2012, 10:42

naposledy!! odpovídej na předchozí příspěvek, necituj

pokud ti to hlásilo váhu vzduchu - zkoušels ji třebas vyčistit? Já měl podobný problém, diagnostika hlásila taky váhu vzduchu. Vyzkoušel jsem jinou váhu (nebyla nová) a až pak jsem zkusil tu stávající vyčistit a pomohlo to. Rozhodně je rychlejší zkusit vyčistit váhu než měnit trysky :-)
(teda - pokud jsi zkoušel nejeté váhy vzduchu)
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 11/2000
Obrázok užívateľa
hurri76
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 74
Registrovaný: Str 16. Apr 2008, 19:38
Bydlisko: Most, Praha, Hradec Králové
Vůz: Xsara 2,0HDi, 66kwh, r.v.2000, 5dv.kombi

Re: ztráta výkonu

Poslaťod ducklin » Sob 11. Feb 2012, 19:11

K mojmu problemu : na diagnostike som to nemal, kedze poblizku neviem o ziadnej a kontrolka sa nerozsvietila. Ked som tu hadicku odpojil tak zase vsetko po starom, auto ide ako ma. Viete mi povedat co ovlada ten solenoid (nasiel som ze tak nejak sa vola)? Su dva vedla seba, jeden je napojeny na EGR ventil, a ten druhy, problemovy ovlada co? nedopatral som sa k comu ide ta hadicka...
ducklin
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 12
Registrovaný: Uto 10. Jan 2012, 16:25
Bydlisko: Kežmarok
Vůz: Xsara break 2.0 HDI 66kw 2001, Astra G 1.4 16V 3dv.

Re: ztráta výkonu

Poslaťod baffy » Sob 11. Feb 2012, 20:39

Ten druhý by mohol byť pre škrtiacu klapku.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: ztráta výkonu

Poslaťod Hrnča » Ned 12. Feb 2012, 13:28

Diesel má škrtící klapku?
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: ztráta výkonu

Poslaťod baffy » Pon 13. Feb 2012, 18:16

Neviem či má alebo nemá, s naftou sa len oboznamujem ,ale v manuáloch som našiel toto.Kedže píše o dvoch ventiloch tak usudzujem ,že by sa mohlo jednať o tento typ motora.Toť vše.
Prílohy
krtiaca klapka.JPG
krtiaca klapka.JPG (62.04 KiB) Zobrazené 12585 krát
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: ztráta výkonu

Poslaťod Hrnča » Pon 13. Feb 2012, 18:30

Tak tohle bych osobně typnul na klapku k EGR. Principiálně diesel totiž kalsickou škrtící klapku, jako je na benzínu, nemá. Ten pracuje vždy s maximálním množství nasátého vzduchu...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: ztráta výkonu

Poslaťod ducklin » Str 15. Feb 2012, 18:32

Baffy : odkial mas tu dokumentaciu k tomu motoru? Pozrel by som sa naco je tam ta skrtiaca klapka ako to funguje atd. Celkovo je strasne malo dukomentacii ohladom tohto auta na nete. K astre som si stiahol knihu Jak na to a nasiel som presne vsetko co som potreboval.
Je mozne ze ta skrtiaca klapka je tam nato aby skrtila privod vzduchu v nizsich otackach napr...
ducklin
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 12
Registrovaný: Uto 10. Jan 2012, 16:25
Bydlisko: Kežmarok
Vůz: Xsara break 2.0 HDI 66kw 2001, Astra G 1.4 16V 3dv.

Re: ztráta výkonu

Poslaťod petr_xs » Str 15. Feb 2012, 19:11

Já jsem diesela se škrtící klapkou viděl, byl to starej mercedes, a nevím už jestli byla ovládaná plynovým pedálem, možná tam bylo táhlo od čerpadla. Nevím k čemu byla, snad kvůli mekčímu chodu na volnoběh.
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 472
Registrovaný: Pon 29. Máj 2006, 7:46
Bydlisko: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: ztráta výkonu

Poslaťod baffy » Pia 17. Feb 2012, 18:09

O knihách nemám potuchy.X1 napr.mám a ostatné veci mám z http://service.citroen.com/
Ale tu sa tuším riešia iné veci ako knihy.Tak poprosím držte sa témy. :wink:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: ztráta výkonu

Poslaťod empík » Pia 17. Feb 2012, 21:11

Nejaká klapka tam je. Aspoň u 80 kW motora. Je to napojené asi na tej najväčšej (najhrubšej) hadici. Čierna z PVC ovládaná podtlakom. Spomenul som si na to, pretože mi ju prvý raz dodali namiesto váhy vzduchu z Citroenu.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: ztráta výkonu

Poslaťod baffy » Uto 21. Feb 2012, 22:08

Hrnča píše:Tak tohle bych osobně typnul na klapku k EGR. Principiálně diesel totiž kalsickou škrtící klapku, jako je na benzínu, nemá. Ten pracuje vždy s maximálním množství nasátého vzduchu...

Ahoj.Dnes som brúzdal v SB a spomenul som si na teba pri čítaní tejto charakteristiky.Tak teraz neviem, máš alebo nemáš pravdu :?: Dakujem za objasnenie.
Prílohy
krtiaca klapka.JPG
krtiaca klapka.JPG (50.76 KiB) Zobrazené 12468 krát
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: ztráta výkonu

Poslaťod Cvrček » Uto 21. Feb 2012, 23:46

Tak jsem ze zálmu projel svůj VIN. Motor DW10TD a té kolonce mám BEZ TĚLESA ŠKRTÍCÍ KLAPKY. A pak ještě VINko jednoho jiného Picassa r.v. 2000. A výsledek stejný.
Ta charakteristika je čí? Myslím tím,co to je za auto. Není to náhodou novější a výkonější 2,0HDi? Možná,že u novějších HDi klapku použili. Ale u těch prvních (66kW) opravdu není.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4553
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: ztráta výkonu

Poslaťod baffy » Str 22. Feb 2012, 17:33

To čo písal Honzo vyššie k tej škrtiacej klapke beriem.Podla všetkého to bude tak ako píše a ten ventil alebo škrtiaca klapka bude pre EGR.No a ten druhý motor na ktorý sa pýtaš Vašku,ano je novší.Išlo mi hlavne o to, že aj diesel má tú srandovnú vec menom škrtiaca klapka
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: ztráta výkonu

Poslaťod Hrnča » Pon 27. Feb 2012, 11:45

Přiznám se bez nátlaku a násilí. Princip moderních motorů mi již není zcela znám, ale princiálně diesel opravdu škrtící klapku v sání mít nemá. Regulace otáček je zajištěna množstvím vstříknuté nafty do vchduchu nasátém a stlačeném ve válci. Pokud by u dnešních motorů byla škrtící klapka může to být, dle mého názoru, např kvůli emisím. Kvůli tomu se dělaj kdovíjaké blbosti...

P.S.: Nedalo mi to a něco jsem zkusil najít: http://cs.wikipedia.org/wiki/Vzn%C4%9Btov%C3%BD_motor_s_homogenn%C3%ADm_napln%C4%9Bn%C3%ADm_spalovac%C3%ADho_prostoru
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 6 hostia