od Marek » Sob 7. Aug 2010, 22:14
To XsaraTV:
Napětí 14,7V je na horní hranici pro dobjení běžných AKU. Existují typy (některé s technologií Ca-Ca), které vyžadují dobíjecí napětí 14,4-14,8V, jenže ten pravděpodobně nemáš.Naštěstí povinné denní svícení (pokud nemáš denní LED světla) napomáhá ke snížení napětí přechodovými odpory za alternátorem, to nahrává těmto opravářům. Pro dobíjení je rozhodující napětí na svorkách (přesněji pólech) AKU a ne na výstupu altíku. V každém případě doporučuji častěji kontrolovat hladinu elektrolytu.
To Roberto 77:
To, co popisuješ, je problém altíku. Řemen si zkontroluješ snadno, navíc je na něm čerpadlo posilovače a popř. kompresor klimy, pokud ji máš.
Příčin může být víc, od špatných uhlíků až po vadný diodový blok nebo vinutí.
Smrad může a nemusí souviset s touto závadou. Není motor zaolejovaný?
Máš jiný motor, než já. Pokud se tím chceš zabývat sám a dostaneš se k altíku tak, abys mohl sundat zadní kryt (směrem od řemenice), první co můžeš udělat, je kontrola uhlíků. V zimě mi vázly v šachtách a dobíjení vynechávalo. Tehdá jsem je vyčistil, ale před měsícem jsem altík téměř zgenerálkoval. Uhlíky se dají snadno vyměnit, sice s použitím vrtačky, ale i v domácích podmínkách. Vhodné je zkontrolovat stav kroužků a to je náročnější. Výměna diodového bloku nebo vinutí znamená nejednoduchou demontáž altíku z auta a rozborku altíku - prakticky jeho generálku, nevyměnit ložiska a kroužky je při této opravě nerozumné, jde o relativně laciné díly ve srovnání s diodami nebo vinutím. A je to práce do vybavené dílny a pro odborníka.
Xsara Break 1.8 66kW LPG