Regulátor zvýšených voľnobežných otáčok

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Regulátor zvýšených voľnobežných otáčok

Poslaťod PeterS » Sob 2. Okt 2010, 22:21

Ahojte,
všimol som si, že je to tu často diskutovaná téma, tak som sa (po dohovore s robom27) rozhodol sa podeliť o moje skúsenosti.

Zistil som totiž že mi tiež nefunguje :( Po prehľadaní fóra a preštudovaní príspevkov som sa vybral do obchodu ten termostat kúpiť. Viacerí totiž písali, že to bežne kúpili v obchode. Lenže ja som úspech nemal :( Povedali mi, že nič také nemajú. Popozeral som aj pár internetových obchodov a nič také na môj motor som nenašiel :( Tak som kontaktoval roba27, s otázkou ako a čo to vlastne kúpil. No mi napísal, že on kúpil nejaký univerzálny. No poradil mi, že mám pozrieť originál číslo súčiastky a podľa toho skúsiť pohľadať náhradu. Tak som tak aj spravil :)

Našiel som len jedného výrobcu - firmu QUINTON HAZELL a konkrétne model QTH802CS. Na nejakom Nemeckom internetovom obchode som to našiel za cca 22€. Bohužiaľ, prešiel som asi 10 internetových obchodov na SK a v ČR a nikde som nič také nenašiel (pritom som zistil, že každý to volá inak: termostat sytiča, termosytič, regulátor zvýšených volnobežných otáčok, ....) Našiel som len firmu Auto Wija Prievidza, ktorá termostaty od tejto firmy predáva/dováža na Slovensko. Okrem toho som však našiel aj firmu Autotechna Zvolen, ktorá dováža/predáva nejaké diely od firmy QH.
Tak som sa informoval v Citroene - originál by stál 38,70€. Potom som volal do tých 2 spomínaných firiem. No a v tej Autotechne:
- ho majú za 27,12€
- pri kúpe sa treba zaregistrovať a potom je zľava 10%. Keď zoberiem, že robo27 v jednom príspevku spomínal, že on pred cca 2 rokmi dal 500Sk za nejaký univerzálny, tak mne sa zdá byť cena cca 24,40€ za originál náhradu OK.
- majú viacero pobočiek po Slovensku (info na webstránke je neaktuálne - už majú viacej pobočiek). Majú pobočku aj v Košiciach - a teda som ušetril aj na poštovnom
- dokonca ho mali na sklade vo Zvolene, takže na druhý deň som ho mal :) A cez víkend som ho už aj namontoval :)

Pre korektnosť už len dodám, že v tej firme Auto Wija ho majú za 26,44€. Vraveli však, že ani jeden z ich dodávateľov ho nemá na skale a dokonca, že pri tej položke im svieti nejaké žlté svetielko, čo by malo znamenať že sa tento výrobok ešte nevyrába, či čo.
PeterS
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Pia 28. Sep 2007, 8:56
Bydlisko: Košice
Vůz: Xsara I break 1.9D (DW8), r.v. 1998

Re: Regulátor zvýšených voľnobežných otáčok

Poslaťod marjon » Ned 3. Okt 2010, 15:57

mozem vediet dovod vymeny uvadzanej suciastky? ako sa porucha prejavovala...dik
marjon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 148
Registrovaný: Pon 29. Sep 2008, 14:23
Bydlisko: Diakovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2,O HDi 80kW

Re: Regulátor zvýšených voľnobežných otáčok

Poslaťod MP » Ned 3. Okt 2010, 19:34

V zimě ti to u nastartování studenýho motoru nepřidá na volnoběžnejch otáčkách pokud je termosytič KO .
Jinak já ho koupil v servisu sítě : http://www.autofrance.cz/
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Regulátor zvýšených voľnobežných otáčok

Poslaťod PeterS » Ned 3. Okt 2010, 22:05

Neprejavovalo sa to nijak :( Chcel som skontrolovať nastavenie vstrekovacieho čerpadla, no a zistil som že toto nefunguje.
Funguje to presne ako píše MP - pridá to na voľnobežných otáčkach pri studenom motore. Pre moje auto (1.9D DW8/WJZ + čerpadlo Lucas) sú predpísané voľnobežné otáčky 875 +/-25. No a toto pridá na zvýšené voľnobežné otáčky, ktoré sú pre moje auto 950 +/-25. Akurát, v papieroch čo mám pre nastavenie čerpadla sa píše, o studenom motore. Ak to teda dobre chápem, tak by to malo fungovať celý rok a nie len v zime :?
PeterS
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Pia 28. Sep 2007, 8:56
Bydlisko: Košice
Vůz: Xsara I break 1.9D (DW8), r.v. 1998

Re: Regulátor zvýšených voľnobežných otáčok

Poslaťod MP » Pon 4. Okt 2010, 7:32

Funguje to na principu roztažnosti kovu podle teploty . Je to zašroubovaný v tělese termostatu . Jak poklesne teplota , tak se ten nějakej kovovej vnitřek "smrskne" a to lanko co z něj vede se vlastně kousek stáhne a pohne vlastně tou "páčkou" na čerpadle která zvedne lehce otáčky , zhruba tak o 100 ot/min . Jak se voda ohřeje , roztáhne se i ten vnitřek v termosytiči , lanko se vysune a uvolní páčku do normální polohy a otáčky jsou tak jak je máš naladěný u teplýho motoru . To jak to funguje a o kolik to přidá si musíš poladit . Já to dělal v zimě , jak auto stálo přes noc venku jsem to lanko pošteloval tak aby to drželo otáčky na cca 950 - 1000 ... po zahřátí se to uvolnilo a mělo to svůj volnoběh cca 875 + - ... Jde si s tím pohrát , když je teplej motor , tak konec toho lanka co je u čerpadla , měl vůli centimetr , možná i víc ... Při takovejch teplotách , ještě těch podzimních , kdy nemrzne , jsem to měl tak naladěný že to ještě nepřidávalo , až když fakt bylo kolem nuly a míň ... Je ale pravda že to ani nebylo potřeba , motor chytal na brnknutí a volnoběh těch 875 + - mu nedělal problém ani při mrazech . Chtěl jsem mít ale všechno v cajku jak to má fungovat .

A ještě je důležitý jaký máš čerpadlo ... ono je u každýho termosytiče jinak dlouhý to lanko . Já třeba vyndával i jeden ze ZX a lanko pak nedošáhlo . Já měl Lucase a myslím že ten měl zrovna to lanko delší , ale nejsem si už jistej .

viewtopic.php?f=55&t=4423&p=45434&hilit=termosyti%C4%8D#p45434
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012


Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 10 hostia