žhavící svíčky

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: žhavící svíčky

Poslaťod Vasik » Pon 6. Feb 2012, 8:29

AHoj včera jsme mělili svíčky na Xantii 1.9 TD ale neůspěšně. 1 a 2 jsou snad nedostupný :D 3 a 4 jsme ty starý vyndali - dali nový ale oboje zatočili jen 2 závity pak už by to šlo jakoby přes závit možná by to šlo větší silou ale to jsme nechtěli. Neví někdo co by stím mohlo být? Zkoušeli jsme tam pak dát i tu starou zpátky zatočit, ale také jen na 2 závity..
Předtím: Xsara 1,8 8V 66kw 1998 Obrázok
Poté: C4 1,6 16V Hdi 80kw 2006 Obrázok
Znovu poté : Ford Mondeo 2,0 TDCi 85kw 2010 ECOnetic
Současnost : Toyota Auris TS 1,6i 2017
Vasik
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 960
Registrovaný: Ned 15. Nov 2009, 15:34
Bydlisko: PLZEŇ
Vůz: Toyota Auris TS 2017 1,6i

Re: žhavící svíčky

Poslaťod sup7sup7 » Pon 6. Feb 2012, 13:45

čau chlapy, mam dotaz.

proč se musí měnit všechny žhavky najednou? Vždyt je to jedno ne? Je to přeci praralelně zapojený. Když jdena nepujde tak akorát se sníží odběr proudově z baterije a nebude jeden válec žhavit. Není to jen taktika servisů měnit všechny najednou? Uznávám, že z hlediska životnosti asi budou mít všechny nový podobně stejně dlouhou životnost (proto radeji měnit všechny). Jedna může během provozu odejít a kuli tomu další taky neodejdou. Nebo odejdou? Prý když se vymění jen některý tak ty nový odejdou dřív, to je ale kravina nebo ne? Rozumí tomu někdo?

To je jako kdyby jedna žárovka v síti shořela a kuli ní schoří i ty ostatní v baráku. Taky nesmysl. Nebo stejnosmerný proud je jiný?

Ptám se proto že mi jedna nejde vindat (špatný přístup přes ztvrdlou hadici odvětrání motoru) a nechsi to zkurvit a tak bych měnil je ty co jdu vyndat a jednu nechal starou. Nebo když tu starou jen nechám v motoru a nebudu jí zapojovat do le.? Bude to mít vliv na funkci těch nových žhavek? Já myslím že nebude jen ta stará může odejít pokud už není vadná a bude to o 25% buř startovat, tedy pokud se na ty tři už motor nechytne dřív a bude vše v poho.
sup7sup7
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 66
Registrovaný: Str 1. Feb 2012, 9:13
Bydlisko: Plzeň
Vůz: Xsara II break, 2.0 HDi, 2001, tmavá zelená metalíza:)

Re: žhavící svíčky

Poslaťod hurri76 » Pon 6. Feb 2012, 16:33

Myslíte, že můj problém se startováním v současných mrazech je způsobený špatným žhavením?

- při teplém motoru startování bez problémů (když není mráz tak taky)
- beru naftu plus (speciál.zimní)
- navíc přidána aditiva
- ráno jsem pro jistotu žhavil 3 x
- baterka je v dobré kondici, o víkendu jsem na ni koukal

pří startování mi to točí motorem, ale vůbec to nechytá. Jen to hned po otočení klíčku škytne, jako když chce nastartovat a pak se už jen točí startér naprázdno. Po asi minutě a půl až dvou minutách střídavého trápní se teprve motor chytne a naskočí.
V těchto mrazech to stálo bez nastartování jen cca 30 hodin.
Já předpokládám, že to je špatným žhavením..... Může to být i něčím jiným?

Díky!
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 11/2000
Obrázok užívateľa
hurri76
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 74
Registrovaný: Str 16. Apr 2008, 19:38
Bydlisko: Most, Praha, Hradec Králové
Vůz: Xsara 2,0HDi, 66kwh, r.v.2000, 5dv.kombi

Re: žhavící svíčky

Poslaťod pittpet » Pon 6. Feb 2012, 18:40

To hurri: tak můžou to být i jiné věci. Třeba kvalita nafty či paliv.filtr. Můžeš si změřit odběr proudu co jde od žhav.relé. A budeš zase vědět více, jestli žhavíš a kolik svíček žhaví (podle velikosti proudu).
pittpet
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 50
Registrovaný: Sob 4. Jún 2011, 19:05
Vůz: Auto

Re: žhavící svíčky

Poslaťod robo27 » Pon 6. Feb 2012, 21:36

máš úplnú pravdu. nemusisa sa meniť všetky naraz a ak sa aj pomiešajú nové zo starými tak to nemá žiaden vplyv na životnosť lebo je to zapojené paralelne.....

Na druhej strane sa to odporúča meniť naraz z logických dôvodov. Jednak ak je jeden zlý tak asi aj ostatné toho majú už dosť za sebou + keď už je to rozobraté tak to spraviť naraz - cena práce/času vs cena nových žhavičov..... Inak žhaviče majú celkom dobrú životnosť. Pre zaujímavosť kolega na octavii TDI rv 96 ich tam má od výroby a vpohode štartuje - má najazdené cca 220tkm.

sup7sup7 píše:čau chlapy, mam dotaz.

proč se musí měnit všechny žhavky najednou? Vždyt je to jedno ne? Je to přeci praralelně zapojený. Když jdena nepujde tak akorát se sníží odběr proudově z baterije a nebude jeden válec žhavit. Není to jen taktika servisů měnit všechny najednou? Uznávám, že z hlediska životnosti asi budou mít všechny nový podobně stejně dlouhou životnost (proto radeji měnit všechny). Jedna může během provozu odejít a kuli tomu další taky neodejdou. Nebo odejdou? Prý když se vymění jen některý tak ty nový odejdou dřív, to je ale kravina nebo ne? Rozumí tomu někdo?

To je jako kdyby jedna žárovka v síti shořela a kuli ní schoří i ty ostatní v baráku. Taky nesmysl. Nebo stejnosmerný proud je jiný?

Ptám se proto že mi jedna nejde vindat (špatný přístup přes ztvrdlou hadici odvětrání motoru) a nechsi to zkurvit a tak bych měnil je ty co jdu vyndat a jednu nechal starou. Nebo když tu starou jen nechám v motoru a nebudu jí zapojovat do le.? Bude to mít vliv na funkci těch nových žhavek? Já myslím že nebude jen ta stará může odejít pokud už není vadná a bude to o 25% buř startovat, tedy pokud se na ty tři už motor nechytne dřív a bude vše v poho.
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: žhavící svíčky

Poslaťod sup7sup7 » Uto 7. Feb 2012, 10:17

robo27: dík Ti, hned mam klidnější svědomí:). zkusím jí vyndat když to pude. Kdyžtak vyměním jen 3.

Ještě dotaz. Jak poznám, když žhavku vindám, že je dobrá? Je nějaká spolehlivá metoda? Kdyže se rozžhaví do červenýho žáru po připojení na baterku asi není dostatečně průkazné, co?
sup7sup7
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 66
Registrovaný: Str 1. Feb 2012, 9:13
Bydlisko: Plzeň
Vůz: Xsara II break, 2.0 HDi, 2001, tmavá zelená metalíza:)

Re: žhavící svíčky

Poslaťod rosta12345 » Uto 7. Feb 2012, 12:27

já myslím že to je dostatečné
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: žhavící svíčky

Poslaťod sup7sup7 » Uto 7. Feb 2012, 13:07

a rychlost zozžhavení je taky zásadní?
sup7sup7
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 66
Registrovaný: Str 1. Feb 2012, 9:13
Bydlisko: Plzeň
Vůz: Xsara II break, 2.0 HDi, 2001, tmavá zelená metalíza:)

Re: žhavící svíčky

Poslaťod gogocx » Uto 7. Feb 2012, 14:12

už mám opraveno
Obrázok
objednal jsem vytažení http://www.vytahovanivstriku.cz/
po hodině a půl snahy a dvou dalších přetrženích se nakonec povedlo
Obrázok užívateľa
gogocx
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 47
Registrovaný: Pia 30. Dec 2011, 15:17
Bydlisko: Litomyšl
Vůz: Peugeot 308 SW 1,6HDi 80kW 2008, Xsara 2.0 HDi 66kW kombi 2002

Re: žhavící svíčky

Poslaťod robo27 » Uto 7. Feb 2012, 18:48

Ako test žhavičov používam napr: - cinknutie dratom a či zaiskrí - asi najjednoduchšie, - premeranie odporu v kľude, - premeranie prúdu. Ak niektorý vykazuje iné hodnoty ako ostatné tak je predpoklad že je špatný.... Uvedené sa dá robiť bez demontáže.
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: žhavící svíčky

Poslaťod empík » Uto 7. Feb 2012, 20:06

Premeranie odberu prúdu žhaviacich sviečok je dosť problematické, pretože celkový odber je vyše 60A a to je bežným meracím prístrojom nemeratelné. Ja to robím tak, že odpojím batériu na mínus póle a prepojím batériu s odpojenou svorkou asi 1-2 metre dlhým hrubším autokáblom. Potom meriam úbytok napätia na autokábli pri známom prúde(ktorý viem odmerať) a pomocou trojčlenky vypočítam prúdový odber žhavičov. Odber žhavičiek pri zapnutí je aj cez 80A a ako sa zohrievajú tak prúd klesá.

Na kontrolu žhavičov pridávam ešte odkaz:
http://empikempik.rajce.idnes.cz/nastenka#havka.jpg

Slovenských Xsarákov by som ešte upozornil, že stále trvá akcia v Citroene kde originúl žhavič stojí niečo cez 28 euro takže so zľavou 50% niečo cez 14 éčiek za kus.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: žhavící svíčky

Poslaťod stefan1978 » Uto 7. Feb 2012, 20:28

Zdravím vás,dnes som vymenil žhaviče dal som NGK všetky 4.Po otočení kluča mi kontrolka žhavenia ani nepreblikne a to bolo -7.Všetky vodiče som podotahoval,je niekde chyba?Pred výmenou som mal 3-ko,kontrolka žhavenia svietila asi 5sek.
stefan1978
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Ned 5. Apr 2009, 14:40
Bydlisko: Horné Srnie,okr.Trenčín.
Vůz: xsara break,2,0hdi 08/99 ex,teraz focus II,1.8tdci.

Re: žhavící svíčky

Poslaťod davados » Uto 7. Feb 2012, 21:17

gogocx: odkud jsou? není tam adresa jen telefon
Obrázok užívateľa
davados
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1661
Registrovaný: Ned 10. Feb 2008, 10:17
Bydlisko: Kousek za Prahou 4
Vůz: Renault Vel Satis

Re: žhavící svíčky

Poslaťod robo27 » Uto 7. Feb 2012, 22:00

empík píše:Premeranie odberu prúdu žhaviacich sviečok je dosť problematické, pretože celkový odber je vyše 60A a to je bežným meracím prístrojom nemeratelné. Ja to robím tak, že odpojím batériu na mínus póle a prepojím batériu s odpojenou svorkou asi 1-2 metre dlhým hrubším autokáblom. Potom meriam úbytok napätia na autokábli pri známom prúde(ktorý viem odmerať) a pomocou trojčlenky vypočítam prúdový odber žhavičov. Odber žhavičiek pri zapnutí je aj cez 80A a ako sa zohrievajú tak prúd klesá.

Na kontrolu žhavičov pridávam ešte odkaz:
http://empikempik.rajce.idnes.cz/nastenka#havka.jpg

Slovenských Xsarákov by som ešte upozornil, že stále trvá akcia v Citroene kde originúl žhavič stojí niečo cez 28 euro takže so zľavou 50% niečo cez 14 éčiek za kus.


Ja to meriam po jednom a to mi ide aj takym beznym merakom kde to prepnem na tu 10A vetvu. Neviem kolo to meria myslim že do 20 a to mi po jendom šlo - v mojom prípade mali okolo 16 a klesalo to....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: žhavící svíčky

Poslaťod empík » Uto 7. Feb 2012, 22:30

Ja nemám garáž a v týchto teplotách som to chcel odbaviť čo najskôr. Ani som nedemotoval vrchný kryt motora. Odpojil som baterku, prepojil káblikom a meral po vypnutí čerpadla nafty. Trvalo to aj so spätnou montážou do 5 minút. Meranie nie je celkom presné, ale predstavu o žhavení to dá dosť dobrú. Naviac ešte pri tomto meraní premeriam aj funkčnosť relé žhavenia. Skutočná spotreba pri tvojom meraní je o niečo vyššia pretože máš určité(vyššie) úbytky napätia na meracích kábloch k meráku, ale takisto ti to dá veľmi dobrú predstavu o jednotlivých žhavičoch.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 11 hostia