tak svíčky vyměněný až na jednu(2.válec). Ale žádný velký rozdíl. Motor jen tak škitnul a nic. Asi to bude ještě zatuhlí palivo:(. Snad se brzo oteplí.
Re: žhavící svíčky
Napísal: Str 15. Feb 2012, 20:10
od Vasik
Tak problém se nám vyřešil. Byla moc velká zima přijel mechanik zatočil tam ty 2 svíčky co nám nešli,chytlo to a jel stím do tepla, bylo -12°C při našich pokusech. a prý propříště tak to vyměňovat když je motor vlažnej po jízdě nebo někde v garáži
prošel jsem si toto forum a nikde jsem nenašel odpověď.
Můj děda (88 let) má xsaru 1.9 TD
byl u něj nějaký mechoš co mu tvrdil že mu stále žhaví žhavicí svíčky - při nastartovaném motoru a že to je špatně.
Jak to je u tohoto motoru, mají žhavit pořád ?? Já mám benzínové auta a nikdy jsem se o to nezajímal, děd bydlí 100km odemě v horách na vesnici a peněz mnoho nemá a nechci aby ho zas natáhli s opravou, protože je široko daleko jedinný mechanik bez konkurence.
díky za odpověď.
Re: žhavící svíčky
Napísal: Pon 12. Mar 2012, 15:15
od hurri76
co má děda za problém s xsařičkou, že za ním zavítal mechanik? (Mimochodem v 88 letech ještě řídit, to velký respekt!!)
K těm svíčkám - doba žhavení je několik minut, v závislosti na teplotě motoru. Že by žhavily stále, s tím jsem se nesetkal. Možná kdyby bylo vadné relé?
Re: žhavící svíčky
Napísal: Pon 12. Mar 2012, 19:14
od mio
JJ určitě to bude v relé. Pokud je relé OK tak TD dožhavuje 20 sec max 1 min (při chodu motoru),v závislosti na teplotě a hlavně na stavu relé.Změř dobu po kterou ty svíčky žhaví !!!U těhle motoů je mikrospínač na páce plynu čerpadla.Při přidání plynu by měly svíčky přestat žhavit.Vyzkoušej obojí !!
Re: žhavící svíčky
Napísal: Pon 12. Mar 2012, 20:58
od Rope
Zajeď k dědovi a vem jeho auto k vám/nám do Ostravy, tady je těch servisů fůra a určitě bude někdo ochotný ti to opravit proměřit. ps: konkurence je dobrá věc.
Re: žhavící svíčky
Napísal: Pon 12. Mar 2012, 23:48
od ice.cool.man
okej chlapi díky moc. Zkusím se na to o víkendu kouknout. kdybych nevěděl co a jak tak se ozvu. Apropo kde v Ostravě je nějaký člověk/mechanik co tomu rozumí?
Re: žhavící svíčky
Napísal: Uto 13. Mar 2012, 18:52
od Rope
Pokud to nebudeš chtít o víkendu tak se nějak domluvíme. Jinak třeba v Mariánkách Jirka Georgiev
Re: žhavící svíčky
Napísal: Ned 27. Jan 2013, 10:13
od MP
Přesto že jsem před zimou dal nový žhaviče ( DENSO DG - 116 ) , tak se mi zdálo že s těma původníma to bylo o něco lepší ( měnil jsem je jen preventivně před zimou ) , tak jsem šel ráno do garáže vyndat ty téměř nový žhaviče , jestli nějakej není kaput . Všechny byli v cajku . Vyhrabal jsem tedy ty starý co jsem vyndal ( Febi ) , vyzkoušel je , a zdálo se mi že žhaví líp - začnou dřív , a rozpálí se více do žluta . Kdežto DENSO byli jen oranžový . Vzal jsem tedy jednu tu a jednu tu , abych je porovnal zároveň . Pospojoval jsem to pořádným drátem , připojil k baterce a opravdu . Febi začala "svítit" dřív , a byla více do žluta . Takže jsem do auta foukl zpátky staré Febi , a DENSO od japonců schoval do kastlíku . Za mě tedy DENSO palec dolů . ... a to ty Febi měli odžhaveno dvě zimy . Ještě možná koupím NGK D-Power 24 , a pokus zopakuji . Naštěstí jednoduchá montáž a demontáž žhavičů na 2.0 HDi je takovým pokusům nakloněna .
Re: žhavící svíčky
Napísal: Uto 12. Feb 2013, 10:43
od rege
Citr0nik píše:ja viem kd eje .. mal som to rozobrate .. ked som vymienal ziarovky .. lenze ono vobec nezasvieti ta kontrolka .. ci je rano ci je vecer ci je leto a ci zima ... co s tym ??? ..
-- přidáno Uto 15. Nov 2011, 16:43 --
tak som to bol odskusat aj teraz v zime .. motor je studeny .. na bode mrazu .. ani naznak zhavenia .. tak som sa pozrel na rele co je namontovane na krite baterky niekdes a pisalo ze to je zhaviace rele.. zbadal som leskly (mosadzny kontakt) .. ktory bol hned pod tym upadnuty .. tak som odsroboval to rele a zbadal som ze ten modadzny kontakt tam bol na pevno . kabel ide od baterie do kontaktu a este niekam.... izolacia na tom kontakte (buzirka) je rozotopena.. taka zhorena by som to nazval .. prikladam nejake foto.. http://imageshack.us/g/502/dsc00552d.jpg/ .. prepacte su z mobilu .. no co s tymto ?.. bude to asi problem ci ?
Ahojte, takže moje žhaviace relé vyzerá rovnako, mechanik mi povedal, že je to zvnútra odhnité, že tú skrinku treba vymeniť. Dočasne to mám zaizolované - ten jack, či ako to nazvať, nech to neiskrí .... Xsara štartuje bez zjavných problémov, ale už som si objednal novú súčiastku.
a otázka pre znalcov: keďže som laik, a tú krabicu žhavenia sme nemali demontovanú, je možné to vnútro opraviť, alebo to mám vymeniť?
Re: žhavící svíčky
Napísal: Uto 12. Feb 2013, 10:48
od hurri76
Doteď jsem si myslel, že mi občas žhavení u mojí xsarušky trvá dlouho (cca 10-12 vteřin). A to jsem i měnil kompletně svíčky - bez změny. Někdy mám nahřáto za dvě vteřiny, ale většinou čekám těch +- 10 sec. Bez vlivu ročního období. Ale motor chytne na první otočení i v -20
Teď mám dočasně manželčino auto (Mazda 323F) a taky 2,0 HDi. Tam je sice nažhaveno hned, ale než se v mrazech motor chytne a naskočí, to je doba. Takže výsledek - těším se zpátky do Xsarušky a o něco delší žhavení už nebudu řešit
Re: žhavící svíčky
Napísal: Sob 16. Feb 2013, 13:33
od depoli
Ahoj,mám takový dotaz. Otec má xsaru 2.0Hdi 66kw. Už při -3°C špatně chytá.. točí i 10s než naskočí...ono to nechytá nějak extra i v létě.Třeba to 3x zatočí než naskočí. Myslel jsem že je problém s žhavícími svíčkami,dnes jsem je odzkoušel a jsou všechny OK. Má 1,9Td chytá prakticky hned. Nemám možnost nikde porovnat s HDi ale myslím že je to divné že to tak dlouho točí... Napadá vás co by to mohlo být? Předem dík za rady:-)
Re: žhavící svíčky
Napísal: Sob 16. Feb 2013, 13:45
od felix
Ahoj, zkontrolovat relé žhavení- neznamená že svíčky jsou ok že to žhavý, popřípadě nechat zkontrolovat vstřiky a čerpadlo v nádrži jestli dodává dostatek paliva, pak už jedině vysokotlaké čerpadlo a nakonec motor samotný...jinak staré td pokud je ok tak chytne vždycky líp jak Hdi
Re: žhavící svíčky
Napísal: Sob 16. Feb 2013, 17:26
od empík
Pokiaľ to ťažšie chytá aj v lete, tak problém by mohol byť v palivovom okruhu (sitko, balónek...) Je celkom samozrejmé, že v zime sa tento problém ešte prehĺbi. Asi by to potrebovalo dia. Moje HDI za tie dva roky čo ho mám nechytilo len 2x a vždy to bolo kvôli slabej baterke. Ináč štartuje okamžite, keď je vätšia zima (viac ako -7) tak za sekundu - dve.