On ten olej sice maže , ale taky udělá na vstřikách ( na špičkách co jsou ve spalovacím prostoru ) a na ventilech pěknou vrstvičku karbonu ... pak se třeba stane že vstřiky nebudou rozprašovat , ale bude to z něj "odkapávat" a pomalu propalovat píst . Jak to vypadá když vstřik špatně rozprašuje jsem viděl u mechanika v garáži na jednom vyndaným motoru - vypálená díra v pístu , tak cenťák v průměru . A je to tak dva tejdny mi vykládal kamoš o jednom našem společným známým , co přidával olej do nafty do Mondea ... čerpadlo asi chrochtalo blahem , ale vstřiky to už nerozchodili , takže čtyřikrát po cca pěti,šesti tisících ...
Jinak já měl Xsarku TéDé , motor má dnes najeto přes dvěstě tisíc , přičemž od zhruba 100 000 km jsem dával pravidelně VIF , tankoval hodně často na ONO , a nikdy jsem nepozoroval to co popisuješ ty ( tvrdý chod , rachot ) , jasně že po studeným startu v zimě je to hlučnější než u teplýho motoru , ale to je otázka chvilky . Navíc při používání VIFu šla spotřeba dolů o nějaký to deci ( 0,3 - 0,4 litru ) na stovku . ( je to nic , ale při najetech 100 000 km je to 300 - 400 litrů ).
Za sebe říkám , olej do nafty NE , určitě přidávat VIF .... a do HDi netankovat na benzinkách s nevalnou pověstí .
Ještě bys mohl zkusit natankovat na Benzině VERVU ... plnou nádrž , a hlavně bez přidání oleje . Má vyšší cetanový číslo a myslím že by si Xsarka chrochtala blahem . Já teď co mám C5 - HDi tak ji posledních 9000 km krmím jen VERVOU ( + VIF , i když ten bych ani snad nemusel ) a přesto že je o korunu dražší , tak nakonec náklady vyjdou míň , protože ji to papá míň než "obyčejnou" TOP Q ...
http://www.spotreby.cz/citroen-c5-break ... -hp-a4346/