Tvrdý chod 1.9 D

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Tvrdý chod 1.9 D

Poslaťod xsaraplus » Pia 22. Okt 2010, 22:41

Ahoj, tak mrazíky ještě nejsou, ale mojí atmosféře dost ztvrdnul chod za studena, nevíte, co by za tím mohlo vězet? Olej má životnost před sebou, je ho tam dost, motor za studena netrápím, vždy si poctivě počkám aspon na 70, ale ten chod je vážně hrozný, jo a vstřikovací čerpadlo je Lucas, rok výroby 1999, motor typ DW8, pokud se nemýlím, XUD už to není. Dík moc. PS Můj tip: čerpadlo?
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 234
Registrovaný: Str 14. Okt 2009, 2:08
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Poslaťod mio » Sob 23. Okt 2010, 16:49

Kope ihned po nastartování (neklidný volnoběh) ?? Funguje ti mechanický "sytič" ??
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Poslaťod xsaraplus » Ned 24. Okt 2010, 23:43

Po nastartování je to strašný rachot, zkrátka tvrdýý chod, ale není nějak výrazně nepravidelný, to zase ne.
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 234
Registrovaný: Str 14. Okt 2009, 2:08
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Vyřešeno: Přidat dvoutaktní olej do nafty!!!

Poslaťod xsaraplus » Str 17. Nov 2010, 22:42

Ahoj, záhada je vyřešena, (vymazáno) na čerpačkách prodávají suché ředidlo za naftu. Přidal jsem na 55litrovou nádrž 2 decilitry dvoutaktního oleje Mogul TSF a motor jako zázrakem ztichnul. Udělal jsem s kamarádem zkoušku mazivosti nafty a docela nic moc, jsou to sračky, co nám prodávají. Opravdu doporučuji přidávat kvůli studeným startům a vstřikovacímu čerpadlu dvě deci oleje na nádrž. Jaké máte vy zkušenosti?
Naposledy upravil xsaraplus dňa Štv 18. Nov 2010, 1:32, celkovo upravené 1
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 234
Registrovaný: Str 14. Okt 2009, 2:08
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Poslaťod MP » Štv 18. Nov 2010, 0:18

Než toto tak radši VIF
http://www.41.cz/vif/katalog.php?kid=1
http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
...ještě by mě zajímalo jak jste dělali tu zkoušku mazivosti nafty ?
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Poslaťod snoopy » Štv 18. Nov 2010, 0:34

a co to bylo za čerpačku?
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1601
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Poslaťod Cvrček » Štv 18. Nov 2010, 1:20

Fuj,olej se srajdama pro dvojtakt do nafty? To tedy rozhodně jsem pro aditiva určená pro diesely. Ty taky mastí. Akorát né tak radikálně. Tady je to o pravidelném používání.
A taky by mě zajímalo,jak jste provedli zkoušku mazivosti.
Jo a poprosím tě,příště raději slušněji.Je mi jasné,že jsi naštvaný,co to bylo,ale slušnější slovník by se zde na veřejně přístupném místě hodil. :wink:
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4553
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Poslaťod xsaraplus » Štv 18. Nov 2010, 1:31

Tankuju u Kontu - nezáleží ale na čerpačce, tuhle sračku prodávají všude, protože nová nafta je suchá. Fakt je třeba ji domazávat olejem, TSF karbon nezpůsobuje. Zkouška mazivosti proběhla tak, že jsme nechali běžně kovové lžisko zakápnuté českou naftou a německou naftou z Drážďan a světe div se, na českou se to přidřelo dřív.

Olej v naftě nemaže jenom vstřikovací čerpadlo, ale taky samotné vstřiky, k těm jde přece pouze nafta... To byl ten hrozný rachot - oboje dohromady. Ted zní i zastudena daleko líp. Navíc přidávám ještě Pro-long a chystám se, že dám Pro-long i do oleje, ale ještě nevím, abych motor nezmučil, máte někdo zkušenosti s uvolněním karbonu po 200 000 km? hlavně co na to hydroštěly? :D
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 234
Registrovaný: Str 14. Okt 2009, 2:08
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Poslaťod MP » Štv 18. Nov 2010, 7:06

On ten olej sice maže , ale taky udělá na vstřikách ( na špičkách co jsou ve spalovacím prostoru ) a na ventilech pěknou vrstvičku karbonu ... pak se třeba stane že vstřiky nebudou rozprašovat , ale bude to z něj "odkapávat" a pomalu propalovat píst . Jak to vypadá když vstřik špatně rozprašuje jsem viděl u mechanika v garáži na jednom vyndaným motoru - vypálená díra v pístu , tak cenťák v průměru . A je to tak dva tejdny mi vykládal kamoš o jednom našem společným známým , co přidával olej do nafty do Mondea ... čerpadlo asi chrochtalo blahem , ale vstřiky to už nerozchodili , takže čtyřikrát po cca pěti,šesti tisících ...
Jinak já měl Xsarku TéDé , motor má dnes najeto přes dvěstě tisíc , přičemž od zhruba 100 000 km jsem dával pravidelně VIF , tankoval hodně často na ONO , a nikdy jsem nepozoroval to co popisuješ ty ( tvrdý chod , rachot ) , jasně že po studeným startu v zimě je to hlučnější než u teplýho motoru , ale to je otázka chvilky . Navíc při používání VIFu šla spotřeba dolů o nějaký to deci ( 0,3 - 0,4 litru ) na stovku . ( je to nic , ale při najetech 100 000 km je to 300 - 400 litrů ).
Za sebe říkám , olej do nafty NE , určitě přidávat VIF .... a do HDi netankovat na benzinkách s nevalnou pověstí .
Ještě bys mohl zkusit natankovat na Benzině VERVU ... plnou nádrž , a hlavně bez přidání oleje . Má vyšší cetanový číslo a myslím že by si Xsarka chrochtala blahem . Já teď co mám C5 - HDi tak ji posledních 9000 km krmím jen VERVOU ( + VIF , i když ten bych ani snad nemusel ) a přesto že je o korunu dražší , tak nakonec náklady vyjdou míň , protože ji to papá míň než "obyčejnou" TOP Q ... http://www.spotreby.cz/citroen-c5-break ... -hp-a4346/
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Poslaťod mio » Štv 18. Nov 2010, 8:26

Taky přidáváme olej (mimo vifu a bezaromatiku) do nafty několik let do všech nafťáků co máme :mrgreen:, dokonce i do 1.6 HDI a 2.0 HDI po špatné zkušenosti s českou značkovou "hurá" naftou :mrgreen: .Samozřejmě to není můj nápad ale doporučení ze sevisu z de. kde se to kupodivu děje běžně. Propálení pístu už jsem taky zažil (ne na mém voze ) ,většinou když "teče " vstřik tak to poznáš na neklidném volnoběhu a motor v tahu klepe ( samozřejmě neklepe motor ale právě ten vstřik).
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Poslaťod davados » Štv 18. Nov 2010, 10:44

Taky občas tankuju na Kontu,když mám cestu na Háje.Tam by měla paliva dodávat Benzina,teda alespoň dle vzhledu stojanů... Jinak teď tankuju za 29.50 na Agipu pod Nuselákem v Jaromírova ul.Zatim aditiva nepřidávám,možná zkusim VIF.U minulý Xsarky sem dával něco od Xeramic do -40 C
Obrázok užívateľa
davados
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1661
Registrovaný: Ned 10. Feb 2008, 10:17
Bydlisko: Kousek za Prahou 4
Vůz: Renault Vel Satis

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Poslaťod xsaraplus » Štv 18. Nov 2010, 15:21

Teda vy mě děsíte, že by mohly 2 deci oleje na 55 l nafty udělat úsadu na vstřicích? Nevím, jestli ten VIF fakt funguje, navíc se zase blíží zima a tak budu muset do skvělé české nafty dotankovávat litr benzínu na nádrž, aby nezamrzla. 1.9 atmosféra samozřejmě není žádné ticho, ale ten hluk byl nesnesitelný a fakt to ted zmizelo. Jinak spotřeba vždy okolo 5,7 / 100. To snad jen Xsamarádi s 1.4 HDI jezdí pod čtyři ne? :D
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 234
Registrovaný: Str 14. Okt 2009, 2:08
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Poslaťod snoopy » Štv 18. Nov 2010, 15:58

davados píše:Tam by měla paliva dodávat Benzina,teda alespoň dle vzhledu stojanů...



no, tam Benzina nedodává. Ona to původně byla Benzina a po změně provozovatele jen přemalovali loga.
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1601
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Poslaťod MP » Štv 18. Nov 2010, 16:07

Já tě nechcu děsit . Je každýho věc co si naleje do nádrže . Ale na jednu stranu naleješ do nádrže litr benzínu , kterej není mastnej , pak tam přidáš dvě deci nějakýho M2T , aby nafta byla mastnější ... přitom to vše umí právě VIF
Popis:
- Dokonale chrání palivové čerpadlo před poškozením, udržuje čistotu vstřikovacích trysek.
- Prodlužuje životnost palivového systému.
- Udržuje nízkou spotřebu paliva a zlepšuje provozní pohotovost vozidla v zimním období.
- Obsahuje tzv. depresant, který snižuje bod tuhnutí a filtrovatelnost nafty při nízkých teplotách až o 5°C.
- Zabraňuje shlukovatelnosti a vylučování parafínu a tím ucpávání palivového filtru.
- Protipěnivostní funkce přísady potlačuje pěnění paliva v celém palivovém systému.


Ale nechci Tě přesvědčovat o jeho používání , jak jsem již psal , je každýho věc co si naleje do nádrže . Já jsem s VIFem v naftě najezdil 120 000 kiláků tak už můžu myslím říct že má smysl . Loni když byli párkrát ty mrazy , i pod těch 20°C , tak mi Xsarka chytala na brnknutí a po startu bez nějakýho kolísání otáček nebo nepravidelnýho chodu . Samozřejmě to nebylo jen VIFem , ale celkovým stavem ( baterka , žhaviče , termosytič , filtry ... )

EDIT: ...teď jsem ještě narazil na diskuzi o "vylepšování" nafty ředidlem :roll: http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... highlight=
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012


Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 11 hostia

cron