žhavení

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

žhavení

Poslaťod velpacer » Štv 2. Dec 2010, 13:58

Ahoj chtěl bych se zeptat jak je to ze žhavením u Picassa 1.6 hdi. Poprvé se mi rozsvítila kontrolka teď když bylo pod nulou. Myslel jsem že to žádnou nemá.
Je možné že to žhaví až od nějaké teploty nebo to je nějaká chyba. Auto mám první zimu tak nemám žádnou zkušenost.
velpacer
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 15
Registrovaný: Uto 31. Aug 2010, 15:25
Bydlisko: Česká Lípa
Vůz: xsara picasso 1.6 HDI 80KW 2005 před tím Xantia 1.8 I Xantia 1.8

Re: žhavení

Poslaťod MP » Štv 2. Dec 2010, 14:22

Předpokládám že to je stejný jak u 2.0 HDi a k němu jen toto:


Plně elektronicky přímé čtyřbodové vstřikování pod velmi vysokým tlakem, umožňuje optimální řízení dávkování směsi palivo-vzduch za všech provozních podmínek. Také dochází k extrémně jemnému rozprášení paliva v komoře, a tak dochází ke kompletnímu a homogennímu spalování. Navíc optimalizace architektury motoru, odlehčení některých komponentů (zejména pohyblivých), a snížení tření silně přispělo ke snížení spotřeby, emisí a hlučnosti. Před výfukovým potrubím je montovaná ohebná část s délkou 220mm.Umožňuje pohyby agregátu vůči karosérií. Při venkovních teplotách nad bodem mrazu se motor startuje bez nažhavení právě díky vysokotlakému vstřikování.

Já mám HDi taky první zimu a kontrolka problikla až při mínusových teplotách ... Při mínus devíti svítila cca 2-3 vteřiny . Po zhasnutí se může startovat , nesignalizuje dobu žhavení - ve skutečnosti žhaví déle .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4373
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: žhavení

Poslaťod velpacer » Štv 2. Dec 2010, 17:47

Dík za odpověď. Jsem rád že to mám v pořádku.
velpacer
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 15
Registrovaný: Uto 31. Aug 2010, 15:25
Bydlisko: Česká Lípa
Vůz: xsara picasso 1.6 HDI 80KW 2005 před tím Xantia 1.8 I Xantia 1.8

žhavenie

Poslaťod milan.kucma » Ned 21. Júl 2013, 10:11

kto mi poradi -po umyti auta vapkou som nemohol naštarzovať motor točil dobre len nenaštartoval Po zapnuti kľuča do druhej polohy kontrolka žhavenia preblykla a nesvietila.Po opakovanom štartovani motora asi 6x s velkym kudolom dymu z vyfuku motor naštartoval Pri opakovanom štartovani všetko fungovalo tak ako to ma.Ma žhavenie nejake relatka a kedˇ tak kde sa nachadza diky
milan.kucma
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 35
Registrovaný: Pia 10. Sep 2010, 19:06
Bydlisko: rudňany
Vůz: citroen xsara 1.9 td 1999

Re: žhavení

Poslaťod betom » Ned 21. Júl 2013, 17:27

To jsi myl vapkou motor? Jestli ano tak děkuj Pánu bohu, že ti ještě jede. :ooo:
Obrázok užívateľa
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1140
Registrovaný: Sob 3. Dec 2011, 10:42
Bydlisko: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: žhavení

Poslaťod mio » Ned 21. Júl 2013, 18:38

TD má relé (pojistky) žhavení za předním L. světlem.Ale už jsem ho ale taky viděl přišroubované zezadu na kaslíku baterie (od brzd. posilovače) spolu z ovládáním EGR, jako to měly 306.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: žhavení

Poslaťod empík » Ned 21. Júl 2013, 21:24

Žhavenie pri týchto "veľkých" teplotách nie je zvlášť potrebné. Ja po prvom umývaní motora som mal vätšie problémy s oživením motora.Tu sú aj tabulky s dobou žhavenia podľa teploty.
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=57&t=8706&p=124779&hilit=doba+%C5%BEhaven%C3%AD#p124779
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: žhavení

Poslaťod milan.kucma » Pon 22. Júl 2013, 10:05

vápkou som umýval karoseriu ale pred mesiacom som vystriekal aj agregát ale tam som mal vybratu bateriu z celym kástlikom aby som sa dostal k prevodovke,alternator a štarter som zabalil igelitom koľko sa dalo .Pri striekani som daval pozor na tu časť kde su poistky a nejake relatka asi po hodine kedˇ vonku bolo asi plus 25°C som motor natočil na prvý krát vtedy my žhavylo par sekund. teraz my kontrolka len preblikla tak isto my preblikla aj kontrolka ktora je nad žhavenim je tam znazorneny kľuč
milan.kucma
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 35
Registrovaný: Pia 10. Sep 2010, 19:06
Bydlisko: rudňany
Vůz: citroen xsara 1.9 td 1999

Re: žhavení

Poslaťod viteon » Pon 22. Júl 2013, 10:24

konektory jsou pouze vlhkuodolné, ne voděodolné - wapku nebrat :!:
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3765
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Relé žhavenia

Poslaťod nero150 » Pon 16. Sep 2013, 14:16

Zdravím

Prosím vás, kde sa nachádza relé žhavenia na xsare 2.0HDi r.v.: 2001 90koní??
ideálne s obrázkom. je to niekde pri baterke predpokladám, ale neviem presne kde.
Ďakujem za každú radu
nero150
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 42
Registrovaný: Sob 20. Apr 2013, 15:12
Bydlisko: Velké Karlovice
Vůz: XSARA 2.0HDi r.v.:2000

Re: Relé žhavenia

Poslaťod baffy » Pon 16. Sep 2013, 15:04

Ak som trafil motor DW10TD ,tak by si ho mal nájsť tak ,ako je v tom červenom krúžku

Obrázok
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: žhavení

Poslaťod tatkokuric@azet.sk » Ned 17. Aug 2014, 12:04

[quote="MP"]Předpokládám že to je stejný jak u 2.0 HDi a k němu jen toto:


Plně elektronicky přímé čtyřbodové vstřikování pod velmi vysokým tlakem, umožňuje optimální řízení dávkování směsi palivo-vzduch za všech provozních podmínek. Také dochází k extrémně jemnému rozprášení paliva v komoře, a tak dochází ke kompletnímu a homogennímu spalování. Navíc optimalizace architektury motoru, odlehčení některých komponentů (zejména pohyblivých), a snížení tření silně přispělo ke snížení spotřeby, emisí a hlučnosti. Před výfukovým potrubím je montovaná ohebná část s délkou 220mm.Umožňuje pohyby agregátu vůči karosérií. Při venkovních teplotách nad bodem mrazu se motor startuje bez nažhavení právě díky vysokotlakému vstřikování.

ZDRAVÍM, Jak to chápem správne tak teraz /august/ kontrolka ani nemusí zasvietiť mal som stres
Ja na to raz prídem, ale dovtedy sa pýtam....
tatkokuric@azet.sk
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 19
Registrovaný: Ned 17. Aug 2014, 9:01
Bydlisko: Oponice, SR
Vůz: xsara picasso, 2,0 HDi rv.2005 66KW

Re: žhavení

Poslaťod MP » Ned 17. Aug 2014, 16:03

Chápeš to dobře . Teď se nerozsvítí .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4373
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: žhavení

Poslaťod jimmivonstarsi » Uto 15. Sep 2015, 16:09

Ahoj vsem.
Mam 1,9TD a chtel bych se zeptat jestli se da nastavit doba zhaveni po startu?
Resp kterym cidlem,dratem,konektorem je tato doba rizena?
Po startu v tomto pocasi 15-20°C to jeste dve minuty zhavi nez se rele odpoji. Jezdim kratsi trasy a dobijeni s tim ma celkem problem, navic se mi zda, ze ta doba zhaveni po startu se prodluzuje...
Dekuju
Jimmi
Citorën Xsara 1,9TD; r.v.1999; barva: rouge lucifer; spotřeba 6,1L/100km
jimmivonstarsi
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 98
Registrovaný: Sob 29. Sep 2007, 15:04
Bydlisko: Brno
Vůz: Citroën Xsara 1,9TD, r.v. 1999, barva: rouge lucifer

Re: žhavení

Poslaťod jimmivonstarsi » Pia 2. Okt 2015, 12:41

Vyreseno.
Zapojil jsem zelene cidlo za palivovym filtrem rovnou na kostru a vypina to zhaveni asi 10sec po startu.
Jimmi
Citorën Xsara 1,9TD; r.v.1999; barva: rouge lucifer; spotřeba 6,1L/100km
jimmivonstarsi
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 98
Registrovaný: Sob 29. Sep 2007, 15:04
Bydlisko: Brno
Vůz: Citroën Xsara 1,9TD, r.v. 1999, barva: rouge lucifer

Ďalší

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia