Mrznutie nafty

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod mio » Uto 28. Dec 2010, 19:27

Takže opět problém, jedu si to z hor (-8 stupňů) předjíždím a motor najednou nejde výše než 3000 ot. nehulí a nejede , prostě tři tisíce a škube jako kdyby byl bez nafty.Logicky mě napadlo zamrzla nafta a přicpala sací hadičku v nádrži.Sací koš jsem druhý den demontoval a opět byl v něm humus podobající se blátu a želatině .Totálně zanesený hrubý filtr, obalený jakousi blánou z humusu.Nafta zamrzlá nebyla, jen nastal asi další problém mám bublinky v sací hadičce před čerpadlem a to hodně. Asi bude nutností koupit kompletní novou trubičku od nádrže k balonku , zřejmě to nevydržela , je v ní určitě dírka a přisává :mrgreen: :mrgreen: .Demontoval jsem pro jistotu i naftový filtr u motoru a u těsnění filtru byl nános humusu barvy rzi , šla jen stěží odstranit.Při představě že se to dostane do čerpadla mě popadl vztek , kdybych měl vedle sebe dodavatele zaručeně kvalitní nafty bych mu nakopal prd........Potom mají vydržet comonn raily když je u nás krmíme takovou srajdou :mrgreen: .
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod SilverGhost » Pia 31. Dec 2010, 11:52

S benzínem bych neexperimentoval, už tak je ta dnešní nafta málo mastná a zředit to benzinem není dobré. Můj nesmrtelný motor to sežere, ale HDička by to nemusely snášet až tak dobře.
Já jezdím na naftu od OMV nebo Verva Diesel a nemám nejmenší problém. Aditiva nepoužívám, filtr jsem neměnil ani nepamatuju a vždy ráno motor naskočí. Je pravda, že ne vždy napoprvé, ale jen jednou jsem ho startoval třikrát (stálo vymrzlé čtyři dni bez hnutí přes vánoční svátky). Jinak většinou napoprvé nebo napodruhé. Za jízdy nezamrzá nafta nikdy a to že tady ráno bývá k mínus patnácti.
PS: Dávat aditiva do již aditivované nafty nebo dávat tam větší množství, než je doporučeno může být dost často kontraproduktivní.
F*ck fuel Economy, my Ford just used all the gas your Hybrid saved ....
Obrázok
Obrázok užívateľa
SilverGhost
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1363
Registrovaný: Štv 2. Nov 2006, 20:33
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Seat Leon 2006

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod pj » Pon 3. Jan 2011, 14:51

pred vanocemi 2009 jsem na Ramzove nastartovat - podezreni na zamrzlou naftu (OMV). Odtah do servisu a po 30 min se to v grazi nastartovali.
Nasledne jsme nechal vymenit vsechny zhavice, na jare koupil novou baterii a ted pred Silvestrem v Krkonosich natankoval Verva diesel (tuhnuti pry pri -25°C) a jeste pridal trojnasobne mnozstvi zimniho VIFu.
No stejne jsem 31.12 po 10 hod nemohl nastartovat (bylo kolem -7/-10).
Zhaveni svitilo aspon 5s ale stejne to vypadalo jako by mel snahu chytat vzdy jen jeden valec (stejne jak v r 2009 pred vymenou zhavicu).
Clovek by rekl zamrzla nafta, ale jak jsem si nasleden overil tak ta tekla a zamrzla nebyla - vyskemral jsem pripojeni na 220V a sel zahrivat.
Nastartoval jsem to az se foukl teply vzduch z horkovzdusne pistole do sani.

Kdybych tam nelil ten VIF a nerozpojil hadice tak bych to opet svadel na zamrzlou naftu jak v predchozim roce.
Tak ze by opet spatne zhavice? Rekl bych ze ne ale muze toto zpusobit vaha vzduchu? Auto hur tahne v kopcich.
Auto jinac chyta na tuk a i nasledujici den brzo rano chytlo bez problemu.
pj
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 349
Registrovaný: Uto 20. Jún 2006, 11:36
Bydlisko: Brno
Vůz: XI HDI break, r.v.99; C4GP 2.0HDI BMP r.v.09

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod vena garážmistr » Pon 3. Jan 2011, 14:58

Člověče,to by mě nenapadlo že by váha měla vliv i na studené starty.Ale je to možné podle mě je to zařízení se kterým se člověk strašně vyvzteká.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázok
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Obrázok užívateľa
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2232
Registrovaný: Ned 17. Jan 2010, 13:57
Bydlisko: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod jandy » Pon 3. Jan 2011, 15:21

tankuju taky vervu a nemám problém, zatím můj rekord je v -20 °C. Když startuji v takové zimě tak si motor akorat trošku "zahoupe" a to max po dobu 2s. Na žhaviče jsem nešáh co jsem auto koupil a o je už 2,5 roku. A jak jsou tam dlouho nemám tušení.
Obrázok užívateľa
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 427
Registrovaný: Štv 13. Nov 2008, 20:31
Bydlisko: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod SilverGhost » Pon 3. Jan 2011, 22:10

PJ: Zkus až vyjedeš nádrž, natankovat Vervu a nenalít do ní nic navíc. A zkontroluj si palivový filtr. Pak můžeš hledat dál.
F*ck fuel Economy, my Ford just used all the gas your Hybrid saved ....
Obrázok
Obrázok užívateľa
SilverGhost
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1363
Registrovaný: Štv 2. Nov 2006, 20:33
Bydlisko: Hradec Králové
Vůz: Seat Leon 2006

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod pj » Uto 4. Jan 2011, 9:03

nadrz jsme vyjel. V nedeli natankoval celou u OMV aniz bych tam neco lil a dnes mi to udelalo zas, Ale chytlo to nakonec samo bez rozehrevu.
Palivovy filtr ma najeto asi 3tis km.
BTW: V listoapdu mi menili cely palivovy kos i s filtrem, protoze mi padala 2 roky nafta (spatny zpetny ventil v tom kosi).
Dam to do servisu a uvidim.
pj
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 349
Registrovaný: Uto 20. Jún 2006, 11:36
Bydlisko: Brno
Vůz: XI HDI break, r.v.99; C4GP 2.0HDI BMP r.v.09

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod Hrnča » Uto 4. Jan 2011, 9:31

Jestli se ti jednou ucpal filtr parafínama, už nikdy nebude průchozí. A to může mít najeto jen 500km. Koukni ještě na něj...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod Marek » Uto 4. Jan 2011, 18:52

V nějakém časopise psali, že není dobré tankovat naftu ve městě před cestou na hory. Horské pumpy prý mívají naftu mrazu odolnější, ovšem je dražší.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod vena garážmistr » Str 5. Jan 2011, 10:40

To sice psali, taky jsem to četl ale nejjednodušší je po příjezdu na hory dotankovat do plné neboť čím víc je v nádrži materiálu tím hůř bude promrzat.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázok
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Obrázok užívateľa
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2232
Registrovaný: Ned 17. Jan 2010, 13:57
Bydlisko: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod Kleki » Štv 6. Jan 2011, 14:24

Ono si myslím , že ani nejde o to premrznutie tej nafty , ale v prázdnej nádrži je viac vzduchu a potom sa zo vzduchu kondenzuje voda a tá zamŕza. Kolega z práce mal problém s Vectrou, asi 4 hodiny stál vo vykurovanej garáži , kde bolo 15°C , mal v nádrži asi len 10l nafty a do ďalšieho rána bolo -10°C a auto nenaštartoval nikde mu v palivovom vedení musel zamrznúť kondenzát. Museli sme to dať do teplej garáži a potom sme to naštartovali. Hneď som mu doporučil aby to šiel dotankovať do plnej nádrže a samozrejme pridal aditívum. To aditívumm naviaže čiastočky vody na seba , rozmieša sa to v nafte a nedojde k oddeleniu od nafty a zamrznutiu samostatnej vody.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Obrázok užívateľa
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1229
Registrovaný: Ned 26. Okt 2008, 14:24
Bydlisko: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod vena garážmistr » Pia 7. Jan 2011, 0:20

Jasně to je druhá věc že se neorosí nádrž zevnitř,taky aby se co možná nejvíce zamezilo možnosti orosení nádrže tak chytré hlavy radí tankovat do plné a ne cmrndat tam 10-15 litrů třikrát za tejden.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázok
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Obrázok užívateľa
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2232
Registrovaný: Ned 17. Jan 2010, 13:57
Bydlisko: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod pj » Pia 7. Jan 2011, 13:56

to kleki: bylo mi divne proc cerpat do plne, kdyz to podle mne musi primarne promrznout nekde v potrubi daleko od nadrze a na to az tak kolik je v nadrzi nafty nezalezi...
pj
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 349
Registrovaný: Uto 20. Jún 2006, 11:36
Bydlisko: Brno
Vůz: XI HDI break, r.v.99; C4GP 2.0HDI BMP r.v.09

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod Rope » Pia 7. Jan 2011, 17:41

Nafta cirkuluje, přepadem se vrací zpět, pokud ujede pár kiometrů , tak se to promísí. Nějaký smysl to má.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Obrázok užívateľa
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5638
Registrovaný: Pon 1. Máj 2006, 17:58
Bydlisko: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod BennyRay » Pia 21. Jan 2011, 14:40

Letos taky spatna zkusenost s Shell diesel :/
Loni i předloni jsem tankoval u Shell a startoval v -15°C skoro na brnknuti, tuto zimu bych to bez nové baterie uz vubec nedal,
a kdyz jsem v peknym mrazu tlacil naftu pumpickou k cerpadlu, skoro jsem ho ulomil, vubec netekla :/
Zkusím Benzinu, tu mame v Trebici taky.
Xsara Break II 1,9D 51kw r.v.2000, ..a pěkně nám to klape
Obrázok užívateľa
BennyRay
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 98
Registrovaný: Uto 2. Okt 2007, 19:51
Bydlisko: Třebíč
Vůz: Xsara Break II 1.9D 51kw

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 14 hostia