od Kleki » Štv 6. Jan 2011, 14:24
Ono si myslím , že ani nejde o to premrznutie tej nafty , ale v prázdnej nádrži je viac vzduchu a potom sa zo vzduchu kondenzuje voda a tá zamŕza. Kolega z práce mal problém s Vectrou, asi 4 hodiny stál vo vykurovanej garáži , kde bolo 15°C , mal v nádrži asi len 10l nafty a do ďalšieho rána bolo -10°C a auto nenaštartoval nikde mu v palivovom vedení musel zamrznúť kondenzát. Museli sme to dať do teplej garáži a potom sme to naštartovali. Hneď som mu doporučil aby to šiel dotankovať do plnej nádrže a samozrejme pridal aditívum. To aditívumm naviaže čiastočky vody na seba , rozmieša sa to v nafte a nedojde k oddeleniu od nafty a zamrznutiu samostatnej vody.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)