Mrznutie nafty

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Vylepšení: petrolej

Poslaťod xsaraplus » Sob 22. Jan 2011, 21:02

Ahoj, takže změna, už nedávám litr benzínu do nafty, protože to ničí cetanové číslo a mazivost nafty, ale začal jsem dávat petrolej - seženete v barvách, lacích, v čepru nebo drogerii, vřele doporučuji, litr petroleje a dvě deci oleje a je to super
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 234
Registrovaný: Str 14. Okt 2009, 2:08
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod Cvrček » Sob 22. Jan 2011, 23:31

Nezlob se na mě,ale tvé "přidávací elixíry" mě docela děsí. To že přidaný benzín ničí mazivost zde někdo již psal. To raději koupím aditiva. Mám letos vyzkoušený i VIF a dobrý. Nehodlám dělat nějaké experimenty tvého typu.
Tedy přesněji nedělal bych je ani kdybych měl starý dobrý XUD.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4553
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Vylepšení: petrolej

Poslaťod MP » Ned 23. Jan 2011, 7:25

xsaraplus píše: vřele doporučuji, litr petroleje a dvě deci oleje a je to super

Obrázok
...naprostej souhlas s Cvrčkem
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod Pikasák » Ned 23. Jan 2011, 18:03

Loňskou sezónu jsem taky zamrzl. Letošní jsem pro jistou přidával aditiva od Sheronu. Konkrétně super diesel aditiv. No a zatím bez sebemenších problému. Příjde mi, že to malinko líp startuje. Při mrazech.
Citroen Xsara Picasso 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 2002
Obrázok užívateľa
Pikasák
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 63
Registrovaný: Ned 29. Nov 2009, 16:33
Bydlisko: Tři borovice od Hrnči :-D Tedy kousek od M.B.
Vůz: Citroen Xsara Picasso 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 2002

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod petr_xs » Pon 24. Jan 2011, 12:38

X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 472
Registrovaný: Pon 29. Máj 2006, 7:46
Bydlisko: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod pj » Uto 31. Jan 2012, 10:07

pj píše:pred vanocemi 2009 jsem na Ramzove nastartovat - podezreni na zamrzlou naftu (OMV). Odtah do servisu a po 30 min se to v grazi nastartovali.
Nasledne jsme nechal vymenit vsechny zhavice, na jare koupil novou baterii a ted pred Silvestrem v Krkonosich natankoval Verva diesel (tuhnuti pry pri -25°C) a jeste pridal trojnasobne mnozstvi zimniho VIFu.
No stejne jsem 31.12 po 10 hod nemohl nastartovat (bylo kolem -7/-10).
Zhaveni svitilo aspon 5s ale stejne to vypadalo jako by mel snahu chytat vzdy jen jeden valec (stejne jak v r 2009 pred vymenou zhavicu).
Clovek by rekl zamrzla nafta, ale jak jsem si nasleden overil tak ta tekla a zamrzla nebyla - vyskemral jsem pripojeni na 220V a sel zahrivat.
Nastartoval jsem to az se foukl teply vzduch z horkovzdusne pistole do sani.

Kdybych tam nelil ten VIF a nerozpojil hadice tak bych to opet svadel na zamrzlou naftu jak v predchozim roce.
Tak ze by opet spatne zhavice? Rekl bych ze ne ale muze toto zpusobit vaha vzduchu? Auto hur tahne v kopcich.
Auto jinac chyta na tuk a i nasledujici den brzo rano chytlo bez problemu.


Nechci to zakriknout, ale po dnesni mrazive noci -10°C mam pocit , ze problem se startovanim je nejspis po 2 letech odstranen.
Duvod proc to tak dlouho trvalo je, ze nebyly potrebne mrazy a v servise jim to chytlo vzdy na brnk a nic nenamerili, diagnostika take nic.
A nebylo to ani zhavicema (vymeneny), ani filtry (meneny nekolikrat), ani zamrzla nafta (delalo to s Vifem i bez u Benzina Verva dieslu i od OMV) ani baterii (koupena nova), ani starter (repase), ale mam dojem ze to nejspis bylo zanesenym sitkem na regulatoru vysokeho tlaku paliva (vycistene 08/2011 kvuli spatnemu tahu motoru).
Jeste zkusim nechavat auto v pristich dnech venku.
pj
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 349
Registrovaný: Uto 20. Jún 2006, 11:36
Bydlisko: Brno
Vůz: XI HDI break, r.v.99; C4GP 2.0HDI BMP r.v.09

Re: Vylepšení: petrolej

Poslaťod betom » Uto 31. Jan 2012, 10:18

xsaraplus píše: ...., ale začal jsem dávat petrolej - seženete v barvách, lacích, v čepru nebo drogerii, vřele doporučuji, litr petroleje a dvě deci oleje a je to super

to: xsaraplus
S tím petrolejem bych souhlasil; jedná se o lehkou frakci ropy před naftou. V minulosti se opravdu petrolej přidával do nafty proti zamrznutí v té době ještě nebyly k mání drahé aditivní přísady. Ale sám nebudu u motoru HDi s FAP filtrem experimentovat. :klik: :driv:
Obrázok užívateľa
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1140
Registrovaný: Sob 3. Dec 2011, 10:42
Bydlisko: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod vena garážmistr » Uto 31. Jan 2012, 12:02

Souhlas dnes je nesmysl dávat do nádrže benzin nebo petrolej když je k dispozici VIF ale i na něj pozor něktří výrobci dosahují vlastností nafty tím že ji aditivují podobnými přípravky a pokud se nafta předávkuje aditivy tak si z ní můžeš udělat srágoru i když jsi přesvědčen že jsi jí pomohl takže dporučuju celkem striktně se držte návodu na dávkování na obalu toho kterého aditiva. Ještě v dobách kdy jsem brázdil republiku kamionem tak jsme valili do Dačic ráno ve 3 jsme startoval z Prahy to byo kolem -10°C a než jsme tam dojely tak kolega kterýho jsme zaučoval a řídil povídá hele něco se děje a já mu říkám že sem si všimnul auto začalo ztrácet sílu a v tahu do kopce čudilo jak dímovnice říkám kolik hlásí teploměr a on -30°C a já paráda tuhne nám nafta držto v točkách a na první pumpu kterou potkáme do 600L nafty sme dali tenkrát 20 L 98 naturalu a bylo po problému ale to není řešení pro osobák i když v nouzi v neděli v noci kdy není nic po ruce bych tal litr hrcnul taky.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázok
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Obrázok užívateľa
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2232
Registrovaný: Ned 17. Jan 2010, 13:57
Bydlisko: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod hurri76 » Pon 6. Feb 2012, 16:41

pj píše: ale mam dojem ze to nejspis bylo zanesenym sitkem na regulatoru vysokeho tlaku paliva (vycistene 08/2011 kvuli spatnemu tahu motoru).
Jeste zkusim nechavat auto v pristich dnech venku.


kde to sítko najdu? :oops:

díky!
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 11/2000
Obrázok užívateľa
hurri76
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 74
Registrovaný: Str 16. Apr 2008, 19:38
Bydlisko: Most, Praha, Hradec Králové
Vůz: Xsara 2,0HDi, 66kwh, r.v.2000, 5dv.kombi

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod vena garážmistr » Str 8. Feb 2012, 8:07

Tak jsem si myslel že když začnu tankovat "lepší" naftu tak budu bez problému celou zimu.Od začátku roku tankuju na jedné pumpě vím že tam tankují i dvě celkem velké dopravní firmy takže by tam měla být slušná výtoč a nemělo by se stát že by jim dlouhodobě stát v tancích a zkazit se nebo v přechodném období aby jim zustala přechodová nafta i do mrazů. Chyba lávky v neděli jsme tam natankoval cca 25L do plné byl jsem přesvědčen a i jsem to říkal že v tutech mrazech je důležitý mít co nejvíc v nádrži že čím větší hmota tam je tím dýl to trvá aby to zamrzlo. V pondělí bylo když jsem jel do práce cca -20°C a auto jelo bez sebemšího zaváhání a včera dopoledne při -8-9°C se zastavilo. Takže z návsi potupně na laně za pujčeným autem rodičovstva a pokus to rozehřát doma před barákem garáž bohužel k dispozici nemám a v dosahu ani v příbuzenstvu nebo kamarádstvu. Po asi dvou hodinách co horkovzduška hučela na plný výkon ( co musela sežrat elektriky), sem dosáhl toho že byla ve filtru tekutá ale stejně nechytlo. Dnes ráno jsem vstal za rozbřesku (říká se že je mráz v ten okamžik nejslilnější) a šel jsem to zkontrolovat. Nafta ve filrtu připomíná med a jsou viditelné krupičky parafinu a celkově po odstátí je její barva dost změněná oproti normálu.
Aha nějaké poučení dnes už se asi NEDÁ sploléhat na nic ani na značkovou naftu. A v tuhle těch mrazech přestávají platit i osvědčené metody jak nezamrznout.
chjo asi začnu štourat na zahradě jestli si nevyštourám svoji naftu.
Naposledy upravil vena garážmistr dňa Str 8. Feb 2012, 8:21, celkovo upravené 3
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázok
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Obrázok užívateľa
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2232
Registrovaný: Ned 17. Jan 2010, 13:57
Bydlisko: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod viteon » Str 8. Feb 2012, 8:10

a jaké tedy z toho plyne poučení :?: Je z toho nějaký závěr, nebo je to kopie příspěvku z Pokecu?
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3765
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod pj » Str 8. Feb 2012, 8:53

pj
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 349
Registrovaný: Uto 20. Jún 2006, 11:36
Bydlisko: Brno
Vůz: XI HDI break, r.v.99; C4GP 2.0HDI BMP r.v.09

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod hurri76 » Str 8. Feb 2012, 9:14

díky! Mrknu na to
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 11/2000
Obrázok užívateľa
hurri76
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 74
Registrovaný: Str 16. Apr 2008, 19:38
Bydlisko: Most, Praha, Hradec Králové
Vůz: Xsara 2,0HDi, 66kwh, r.v.2000, 5dv.kombi

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod robo27 » Štv 9. Feb 2012, 10:59

Zdravím

Zaujímalo by ma nasledovné. Ak prmimrzne nafta - následne sa pripchá filter... Keď auto rozmrzne - vrátia sa plusové teploty - tak sa to vráti spať a filter sa uvoľní? Pomôže v prípade že filter je pripchatý jeho odkalenie?

Vďaka za názor.
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Mrznutie nafty

Poslaťod MP » Štv 9. Feb 2012, 11:46

Filtr se částečně uvolní , ale pořád bude mít špatnou průchodnost . Odkalení nestačí . Doporučil bych výměnu vložky filtru , vyčištění tělesa filtru . Jedině tak to bude 1A .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

PredchádzajúciĎalší

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 7 hostia