Cukání studeného motoru

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Cukání studeného motoru

Poslaťod mio » Ned 22. Máj 2011, 18:53

to: robo27 . Ty podložky pod těmi hrníčky prostě být musí a stoprocentně tam při rozhození budou.Ventilové vůle se u těhle motorů dělají v průměru asi tak jednou "za život" :mrgreen: , je to někde okolo 200 000 km.Většinou jde o "zaklepaný ventil " tvůj případ. Jestliže jsi měřil vůli na ventilech, je dobré měřit jí i dvakrát za sebou, protočit motor (pro jistotu) .Některý mechanik když potřebuje podložku s menší tloušťkou nechává tu původní zbrousit, aby ti nějakou kačku ušetřil. To: jendaPa . Jestli ti opravdu vše překontrovali je chyba už jen v čerpadle , stačí opravdu jen "přidat" pootočit čerpadlem většinou to pomůže a když ne tak rovnou vyhodit a shánět jiné nebo repas.To víš naše vozy už mají něco za sebou a nic nevydrží věčně ,můžeš jezdit tankovat jakékoliv značkové palivo (stejně to není nic extra) ale opotřebení se stejně neubráníš.PS vyměn servis :mrgreen: .
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Cukání studeného motoru

Poslaťod Kleki » Ned 22. Máj 2011, 19:06

To robo 27:
Ventilová vôľa sa nastavuje tými podložkami a určite na tých dvoch valcoch bude , a keď tam máš teraz nulovú vôľu na dvoch ventiloch , tak tie podložky vyber a daj ich niekomu na magnetku , nech ti z nich odbrúsi 15 stotín alebo ich zmeraj a kúp tenšie o tých 15 stotín. Predávajú s v hrúbke od 1,6mm až do 4mm a sú odstupňované po 0,025 mm.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Obrázok užívateľa
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1229
Registrovaný: Ned 26. Okt 2008, 14:24
Bydlisko: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Cukání studeného motoru

Poslaťod robo27 » Pon 23. Máj 2011, 18:16

Vďaka za odpoveď. Zmerať vôľu je ved jedna, nastaviť druhá. Osobne si myslím že môj problém prerušovaného chodu po štarte v rmrazoch mal na príčine uvoľnený žhavič - jeden zo žhavičov šiel úplne zľahka povoliť a aj v jeho okolí bol olej - akoby to okolo neho slzilo... Pôvodne som si myslel že to slzí prepadová hadička....

Ale späť k ventilom. Čo sa stane ak to nechám tak ako je? Proste dva sacie ventily majú nulovú vôľu. A prečo práve 2 z 8 sú tak mimo? Ostatné sú celkom dobre...

ďakujem
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Cukání studeného motoru

Poslaťod robo27 » Str 8. Jún 2011, 18:03

Tak to mám za sebou. Ako som písal vyššie zmerať ventilovú vôľu je vec jedna ale nastaviť to správne už druhá... Rozhodol som sa to robiť sám - ono keďže som to mal už rozobraté tak ani moc iná možnosť nebola. Najcitlivejšie na danej operácií je že musí ísť dole vačkový hriadeľ a tým pádom aj znovu nastavenie rozvodového remeňa....

náklady na opravu cca 1000Kč - gufero na vačku, 5ks nových podložiek, tmel na tesnenie veka ventilov, nové o krúžky pumpy podtlaku.....
čas na opravu 3 soboty po cca 5 hodín - robil som to prvý krát....

Uvidíme čo to urobí, ak sú už niektoré ventily podpálené tak daná oprava bola zbytočná, ale zase som sa zabavil.... V prípade záujmu môžem popísať zhruba postup a veci čo ma zdržali. Inak som v zásade postupoval podľa múdrej knižky....No a samozrejme že auto jazdí....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Predchádzajúci

Späť na Motor - diesel

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 7 hostia

cron