Stránka 3 z 6

Re: Diesel - kouří motor - bílý kouř

PoslaťNapísal: Štv 22. Nov 2012, 21:58
od MP
No když jsme léčili našeho FoFika ( 1.8 TDCi ) , tak nešlo jen tak vyndat vstřiky , pak je tam libovolně dát , nebo hodit jiný . Na každým vstřiku byl nějakej dlouhej ( myslím minimálně desetimístnej kód - kombinace čísel a písmen ) a ty se přes diagnostiku museli zadat , přesně kterej je na kterým válcu . Jakákoliv změna - třeba jen přehození mezi válcema - se musela zapsat .
Ale je to asi o tom jakej systém vstřikování to je .

Re: Diesel - kouří motor - bílý kouř

PoslaťNapísal: Štv 22. Nov 2012, 21:59
od baffy
Neviem,možno s tými filmami máš pravdu,ale celkom určite viem,že v niektorých prípadoch neni jedno kam ktorý vstrek strčíš. a či sa tomu hovorí kódovanie,programovanie,alebo ako ,je to šuma fuck. Rozdiel si myslím,že je v systéme strekovania

-- přidáno 22 Nov 2012, 23:03 --

Mno vidím,že Mišo ma predbehol :D

Re: Diesel - kouří motor - bílý kouř

PoslaťNapísal: Štv 22. Nov 2012, 22:13
od empík
Ono problém bude asi v tom, že sa jedná o použité vstreky a každý je vyjazdený nejak inak(prepad a pod) takže vzájomná výmena pozícií môže robiť bordel. Pri výmene za nový originál diel si myslím, že by mal stačiť reset aby si ECU mohla znovu načítať hodnoty a prispôsobiť chod motora. :D

Re: Diesel - kouří motor - bílý kouř

PoslaťNapísal: Štv 22. Nov 2012, 22:57
od baffy
Mám za to,že to je jedno či sa jedná o nový alebo starý.Myslím si a SB ma v tom utvrdzuje,že pri systéme BOSCH musíš tie vstreky nakódovať,kdežto pri SIEMENS je to jedno,ktorý kam ide.Alebo som to potom celé špatne pochopil :)

Re: Diesel - kouří motor - bílý kouř

PoslaťNapísal: Pia 23. Nov 2012, 8:27
od Rope
Vstřiky se kodují například u fordů nebo renaultů, ale ne všechny motory. Nedělám to, ale pamatuji si to z jednoho školení na diagnostiku.

Re: Diesel - kouří motor - bílý kouř

PoslaťNapísal: Pia 23. Nov 2012, 9:10
od Toky
No konkrétne moje auto je Picasso 1,6HDi 66kW, vstrekovanie Bosch, pri repase vstrekov o nutnosti ich prekodovania mi ten servisák hovoril. Nie Siemens alebo ja neviem Denso alebo aký systém vstrekovania ešte je, konkrétne Bosch commonrail. Bez toho prekódovania sa problém objaví zas, neviem čo všetko je zahrnuté v tom kóde ale asi pár dôležitých vecí, keď sa to robí na mašine za 12 miliónov, nie? Zrejme sa tam napichajú všetky repasnuté vstrekovače a vyladia sa medzi sebou, tipujem. Preto je treba všetky štyri repasovať, nie len tie, čo povedzme vykazujú vyššie prepady.

Re: Diesel - kouří motor - bílý kouř

PoslaťNapísal: Pia 23. Nov 2012, 10:35
od empík
Sorry chlapci, ale pripadám si ako v americkom filme kde sa pomocou PC dá urobiť všetko a hneď. Nato aby sa niečo dalo nakódovať musí tam byť nejaká pamäťová jednotka. V prípade auta ECU jednotka. Ale zobrať vstreky mimo auto a nakódovať ich tak je proste nonsens. Vstreky sa určite dajú párovať, meniť ich charakteristiky a pod. ale všetky tieto zásahy sa musia robiť mechanicky. Niečo podobné ako pri starých vstrekoch keď sa podkladali podložky pre správny rozprašovací tlak. Keď je toto nutné robiť po repase tak si myslím, že repas nebol dobre urobený. Nehádam sa ani o tom, že sa pri niektorých motoroch zapisujú vstreky do ECU jednotky. Ide asi o maximálne využitie danej charakteristiky vstreku, kde môžu byť už pri výrobe členené do určitých skupín. Neviem priamo z praxe posúdiť vplyv zámeny elektrovstrekov a verím, že to ani nebudem potrebovať. Na obyčajných vstrekoch(mechanických) to nie je problém aspoň u Fiatov, kde som to osobne odskúšal. Určite je aj na tomto fóre niekto kto menil vstreky za použité(ale dobré) a nemal s tým najmenší problém. Na iných fórach je toho mraky. Ako poznám jednanie mechanikov(česť výnimkám) a nielen z autoservisov tak to beriem ako povinné jazdy za tučný honorár. V elektronike som mal nespočet takýchto prípadov. Tam to vätšinou dokážem posúdiť. U automechnikov je to horšie, ale už som sa naučil neveriť každému všetko čo mi povie. Vždy je to len "byznis" :D

Re: Diesel - kouří motor - bílý kouř

PoslaťNapísal: Pia 23. Nov 2012, 12:39
od Toky
Jedna baba povedala:
Zdravím,
kódovaním vstřikovačů si výrobci vstřiků "ulehčují" práci. Jelikož se v novějších vstřikováních používá 5-6 vtřiků na cyklus ( při spotřebě 6 l na 100km a 4-6 otvorech trysky jeden vstřik je jen "obláček" paliva ) je velmi problematické udělat všechny vstřiky přesně stejné. Proto výrobce nový vstřik dá na testovací zařízení, zjistí toleranci přesnosti - to je kód vstřikovače a je to. Řídící jednotka je pak schopná tyto kódy vyhodnotit a přizpůsobit vstřikování. To samé se děje při opravě vstřiků v Diesel servisech. Opravý vstřik a musí ho dát otestovat aby určily toleranční skupinu. Není to nic jednoduchého prý to trvá až 30 min na mašině c výkoným počítačem.
Kódování je nutné až u novějších CR a když se neudělá je problém s chodem motoru a možnost pozdější havarie motoru.

konkretne tu
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=37402&postdays=0&postorder=asc&start=0
ďalej niečo zaujímavé o kódovaní tu:
http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/e61-530d-vymena-vstrekov-t37229-15.html?sid=aa270d32de262feacdf9a8c7ccd3af89

biely dym

PoslaťNapísal: Štv 26. Sep 2013, 10:18
od cypo
Serus hosi....niekedy mi moja 1.9 td robi problemy pri startovani... niekedy akoby chyti na 3 valce, hapruje a dymi na bielo par sekund, potom cosi cvakne akoby vzoplo neake relatko, prestane haprovat a dymit... neviete niekto co s tym? :|

Re: Diesel - kouří motor - bílý kouř

PoslaťNapísal: Štv 26. Sep 2013, 12:04
od Kleki
Skontroluj žhaviče a relé žhavenia. To čo počuješ cvaknúť by malo byť práve to žhaviace relé. Žhaviace relé nájdeš v motorovom priestore v okolí baterky , skontroluj na ňom či nie sú opaléné alebo spečené káble. Ak nemáš prehľad , kedy boli žhaviče vymieňané , tak ich vymeň všetky za nové. Predsa len ide zima a aj jeden vadný žhavič dokáže na komôrkovom diesli narobiť v mrazoch problémy pri štarte.

Re: Diesel - kouří motor - bílý kouř

PoslaťNapísal: Štv 26. Sep 2013, 21:19
od cypo
okej....díky Kleki....zajtra pozriem prípadne zájdem kúpiť čo treba :D

Re: Diesel - kouří motor - bílý kouř

PoslaťNapísal: Str 3. Máj 2017, 9:55
od supr.tomo
Ahoj, tak po všech investicích do renovace auta (50tis) mi začala Xsara dost kouřit a smrdět z výfuku. Kouří studená i zahřátá.
Po přidání plynu na volnoběh je to bílý dým, zdá se mi i do modra. Sežrala mi asi půl litru oleje za posledních pár tisíc km
(nevím přesně kolik jsem najel do kontroly, cca 3tis).

Auto jede jinak normálně, možná trošku líněji při akceleraci kolem stovky. Možná souvislost je s výměnou regulátoru tlaku paliva,
kdy mi odešel a jezdil jsem pár dní v nouzáku. Při výměně jsem měnil i palivový filtr a zalil to Pro-tecem na čištění vstřiků atd.

Zkusím vyčistit nebo si půjčit z druhé xsary váhu vzduchu, ale to asi vliv mít nebude, když to trochu žere ole a kouří do modra.
Pak mám podezření na turbo (je trošku od oleje), nebo na těsnění u ventilů.

Zřejmě to vidím na nějakou kontrolu v servisu, dá se na to přijít, nebo to je složité laborování? Jak je složitá výměna turba?
Díky 8)

Re: Diesel - kouří motor - bílý kouř

PoslaťNapísal: Uto 12. Sep 2017, 19:22
od misino30
ahojte vsetci ja mam podobný problem mam xsaru 1,9D a pri nastartovani ale aj pocas jazdy mi ide z vyfuku biely dym riesil som uz aj trysky mal som ich aj u pana ktory mi ich meral a zistil ze jeden v cudu nemal taky tlak ako by mal mat tak som chytil objednal novu trysku presne podla cisla na starej tryske poskladal to a to co sa dialo s motorom to bola katastrofa dymilo skakalo a uz aj pri zohriatom motore co mi pri starej az tak hrozne nerobilo neviem si rady ci kupit aj tie tri take iste alebo kde vlastne hladat chybu!nevie mi niekto poradit podla win kodu aky presne typ trysiek by tam mal byt?lebo moja xsara je tak trochu zvlastna skladacka ale 3roky mi tato skladacka velmi dobre sluzila az teraz sa zacala niejako dzubat dakujem za vsetky rady

Re: Diesel - kouří motor - bílý kouř

PoslaťNapísal: Uto 12. Sep 2017, 19:32
od baffy
Hmm ,tak pri skladačkách je to vždy lotéria ,ale skúsiť môžme ,takže daj ten VIN.

Re: Diesel - kouří motor - bílý kouř

PoslaťNapísal: Uto 12. Sep 2017, 19:34
od misino30
Tu je ten VIN-VF7N4WJZF36992229 dakujem